PPC kampánykezelés

Ha ezeket elkerülöd, Google Ads kampányaid még sikeresebbek lesznek!

Írta:
Heni
Olvasási idő:
perc

Az előző két Google Ads bakikat felsorakoztató cikkünkből már számos olyan hibára fényt derítettünk, amik keresztbe vághatják kampányaink hatékonyságát. Viszont egy ilyen komplex hirdetési rendszernél a jó néhány buktatót nem lehet két bejegyzésben összefoglalni, így megérkezett a további - már inkább haladóknak szóló - beállítási hibákat tartalmazó 3. rész! Többek közt olvashatsz az optimalizálási javaslatokról, Google fiókok összekapcsolásáról, hozzárendelési modellekről, ajánlatkorrekciókról vagy éppen arról, hogyan maxolhatod ki a hirdetésszövegeket.

Ha ezeket elkerülöd, Google Ads kampányaid még sikeresebbek lesznek!

1. Optimalizálási javaslatok

A Google Ads fiók Javaslatok menüpontja alatt láthatunk egy százalék számot - ez a fiók optimalizálási pontszáma -, mellette pedig a kampányainkat, kulcsszavainkat, költséget, stb. érintő javaslatokat, a teljesítmény javítása érdekében. Ha a fenntieket is beállítjuk sokkal sikeresebb lehet a PPC kampánykezelés.

Optimalizálási javaslatok

Amennyiben kampányaink még csak rövid ideje futnak, előfordulhat, hogy a Javaslatok rész még üres. Ebben az esetben még várni kell, hogy a beérkező adatok alapján a rendszer javaslatokat tudjon adni számunkra a teljesítmény javítására vonatkozóan.

A javaslatokat érdemes rendszeresen áttekinteni, mivel itt hasznos tippeket találhatunk a kampányok optimalizálásához, fejlesztéséhez (pl. kulcsszó-duplikációk, felesleges kulcsszavak, hiányzó bővítmények, hirdetésváltozatok). Azonban fontos, hogy ezeket ne fogadjuk el feltétlenül, hanem tüzesetesen vizsgáljuk felül, mivel ezek a javaslatok elsősorban a Google érdekeit nézik, és nem feltétlenül a hirdető pénztárcáját kímélik.

#m1-y#TIPP: A fiókbeállítások menüpontban mindenképp kapcsoljuk ki a hirdetési javaslatok automatikus alkalmazását, különben 14 nap múlva automatikusan jóváhagyja és alkalmazza az összeset.##

Hirdetésjavaslatok

2. Google fiókok összekapcsolásának hiánya

A Google különböző eszközeinek összekapcsolásával, még több, olyan hasznos információt tudhatunk meg fizetett és organikus hirdetéseink teljesítményéről, amelyek segítségével még eredményesebbé tehetjük a vállalkozást.

Google fiókok összekapcsolásának hiánya

A teljes ügyfélciklus áttekinthetősége miatt és, hogy minden teljesítményre vonatkozó adat rendelkezésre álljon, Google Analytics összekötés javasolt. Ha ez megtörtént, láthatjuk, hogy az egyes kampányok/hirdetéscsoportok/hirdetések hatására a felhasználó mennyi időt töltött az oldalon, hány munkamenet ment végbe, mekkora a visszafordulási arány, stb. Ezek mindenképp szükségesek az optimalizáláshoz.

Search Console fiókkal való összekötés esetén pedig az organikus keresési forgalomról is még több adat állhat rendelkezésre, emiatt ezeket már az első lépések során érdemes elvégezni, melyet a Google Ads fiókon belül a Beállítások/Kapcsolt fiókok menüpontban tudunk megtenni.

#promobox-newsletter###

 3. Utolsó kattintás hozzárendelési modell használata

Tudjuk, elsőre a konverziómérés bekapcsolása is épp elég haladó beállításnak tűnik, de ha ideáig eljutottál, akkor semmiképp se állj meg! A pontos analitikának köszönhetően felbecsülhetetlen információkat fogsz kapni látogatóidról, azonban nem mindegy, hogy hogyan! Ugyanis a hozzárendelési modell határozza meg azt, hogy amikor az egyik látogatód konvertál, akkor azt az eredményt a Google Ads mely kulcsszónak és mely hirdetésednek tulajdonítja (feltételezve, hogy az illető már többször is találkozott cégeddel). Az utolsónak, mivel ez vezetett a konverzióhoz? Talán az elsőnek, mivel ez ültette el a bogarat a fülében? Vagy a kettőnek együtt, a köztes megjelenéseket figyelmen kívül hagyva? Bonyolultnak tűnhet, de szerencsére csak egy kattintásodba kerül, és máris lemodellezheted mesterségesen, hogy mely kulcsszavak és mely hirdetések eredményezték a vásárlókat!

Mindössze a Konverziók menüben kell az újonnan létrehozott vagy már meglévő céljaid beállításánál a Hozzárendelési modell opciót átkapcsolnod: ez alapértelmezetten az utolsó kattintás, azonban mint fentebb is írtuk, ez eltekint minden korábbi megjelenéstől. Helyette célszerű inkább a pozícióalapú lehetőséget választani, persze ez függhet a vállalkozásodtól. Szerencsére nem kell vakon döntened: a legördülő menü fölött megtalálod a hozzárendelési modellezés jelentését, amelyben meg tudod nézni, hogy a különböző beállítások hogyan módosítanák a konverzióid, mindezt a múltbeli eredményeiddel szemléltetve.

Utolsó kattintás hozzárendelési modell használata

A megfelelő hozzárendelési modell kiválasztásával a Google Ads több konverziót rendelhet a hirdetéseidhez, ami segít a mesterséges intelligenciának optimalizálni kampányaidat.

4. Ajánlatkorrekció hiánya eszközök esetében

A különböző kampányok létrehozásakor ki tudjuk választani, hogy milyen eszközök esetében szeretnénk, hogy hirdetéseink megjelenjenek. Először (amennyiben nincs konkrét statisztikánk és marketing célunk) valamennyi eszközt érdemes kiválasztani (desktop, mobil, tablet), később pedig ezek között lehet majd ajánlatkorrekciót alkalmazni. Amennyiben úgy döntünk, hogy teljesen ki szeretnénk zárni eszközöket, azt egy -100-as ajánlatkorrekció beállításával ehetjük meg. Így lehetséges pl. kizárólag mobilon, vagy csak desktopon futtatni kampányt. Ezzel a módszerrel lényegében külön kampányokat hozunk létre a különböző eszközök esetében, azonban ezt csak abban akkor érdemes alkalmazni, ha jelentős különbséget tapasztalunk a mobil és a desktop teljesítmény között. Ha csak mérsékelt az eltérés, akkor elegendő lesz az ajánlatkorrekció alkalmazása is. Amennyiben intelligens kampányt vagy ajánlattételi stratégiát futtatsz (Cél-CPA, a Cél-ROAS, a Maximális konverziószám elérése és a Konverziós érték maximalizálása) nem szükséges ezt alkalmaznod, viszont jó ha tudod, hogy a Cél-CPA esetén csak az eszköz szerinti korrekció működik majd.

5. Ajánlatkorrekció hiánya helyek esetében

Google Ads hirdetéskezelés és Google Ads audit szolgáltatásaink keretében számos ügyfelünknél észleltük ezt a hibát, hogy a hirdetések hogyan teljesítenek bizonyos helyekre vonatkozóan. Egy magyarországi hirdetés esetében értelemszerűen csupán csak Magyarországot lehet látni, ugyanakkor a Helyek/Földrajzi jelentés menüpontban egy vagy több helyet is ki tudunk választva, így egy részletesebb táblázatot kapunk. Itt tovább tudjuk bontani megyére, városra, irányítószámra, stb. a kampányok teljesítményét, majd ajánlatkorrekciót is alkalmazhatunk esetükben. Azonban itt is igaz, hogy ezt elsősorban a manuális ajánlattételi stratégiák esetén javasoljuk, az intelligens kampányok és ajánlattételek esetén ezt a Google automatikusan optimalizálja Számodra.

6. Hirdetésütemezés hiánya

Hirdetésütemezés hiánya

A Hirdetésütemezés menüpontban a különböző kampányok eredményességét tudjuk megtekinteni a hét napjaira és/vagy óráira bontva.

Korlátozott büdzsé esetén sokat lehet spórolni azzal, ha azokra a napokra optimalizálunk, ahol jobb eredményeket látunk. Rosszul teljesítő napoknak/óráknak számítanak azok az időszakok, ahol nem, vagy csak nagyon drágán valósul meg konverzió. Kizárás mellett mínuszos ajánlatkorrekciót is alkalmazhatunk esetükben az egy konverzióra eső költséget tekintve. A többi ajánlati korrekcióhoz hasonlóan, azonban ezt is csak kézi ajánlattétel esetén tudod magad állítani, míg az intelligens kampányok ezt maguktól kezelik.

7. A címsorok és leírások nincsenek maximálisan kihasználva

Normál hirdetéseknél 3 db, egyenként 30 karakterből álló címsort és 2 db, egyenként  90 karakterből álló leírást tudunk megadni, azonban ahhoz, hogy a hirdetést létrehozhassuk elegendő csupán minimum 2 címsor és 1 leírás megadása. Amennyiben a célunk az, hogy minél jobb eredményeket érjünk el, hogy a hirdetéseink minél magasabb pontszámot kapjanak és ezáltal az első helyen jelenlenek meg a találati listaoldalakon, mindegyik címsor ill. leírás mezőjét javasoljuk  kitölteni.

8. Hiányzik a “call to action”

Hirdetéseinkkel azt szeretnénk elérni, hogy a felhasználók valamit végrehajtsanak weboldalunkon. Azonban gyakran előfordul, hogy épp a CTA (cselekvésre ösztönzés) hiányzik a hirdetés szövegéből. Ezekben az esetekben épp a lényeg hiányzik, hogy nem mondjuk meg az embereknek világosan, mit is várunk el tőlük.

Cselekvésre ösztönző gombot a weboldal landing page oldalára is érdemes tenni, ahova a felhasználó a hirdetésre való kattintás után érkezik, így nagyobb eséllyel fog konverziót végrehajtani, mintha ehhez további keresésre, kattintásokra lenne szüksége.

Összegezve

A Google Ads hirdetési rendszerben viszonylag egyszerűen indíthatunk kampányt, de az eredmények elérése érdekében nem mindegy, hogyan állítjuk be a kampányokat, hogyan írjuk meg a hirdetéseket, és hogyan optimalizálunk. Amennyiben manuális beállításokat használsz, maximálisan kontrollálhatod kampánybeállításaidat, viszont ez nagyobb figyelmet és körültekintést is kíván tőled, mint az automatizmusok. Ha további tipikus Google Ads hibákra vagy kíváncsi, olvasd el az előző két blogbejegyzésünket, melyekben ezekről írtunk.

A 10 leggyakoribb hiba a Google Ads kampányok beállítása során

8 újabb Google Ads beállítási hiba, amiket érdemes elkerülni

#promobox-audit-googleads#Ha úgy érzed, elveszel a Google Ads rengeteg beállítási lehetősége között, bízd biztos kezekre a kampányok kezelését!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?