A Google Ads nem csak a digitális reklámügynökségek, hanem szinte bármilyen cég számára elérhető. A vállalatok könnyen hozzáférhetnek a platformhoz és gyorsan elindíthatják kampányaikat. Egy korábbi blogbejegyzésünkben már összegyűjtöttük a 10 leggyakoribb Google Ads beállítási hibát, viszont ügyfeleink kampányainak állandó kezelésének és a Google Ads audit szolgáltatásunknak köszönhetően ismét számos fiókba nyertünk betekintést, amikben újabb általános hibákat véltünk felfedezni. Ha szeretnéd ezeket elkerülni, ez a cikk Neked szól!
1. Főoldalra irányított hirdetések
A Google Ads kampányok feladata, hogy a potenciális felhasználókat, a hirdetésre való kattintással vagy azok megtekintésével a vállalkozás weboldalára irányítsák. Azonban cseppet sem mindegy, hogy ehhez milyen érkeztetési oldalt választunk, hiszen a cél az, hogy a felhasználók további keresés nélkül megtalálják az adott terméket vagy szolgáltatást a weboldalon. Emiatt hirdetéseinket ne csak a főoldalra irányítsuk, hanem hozzunk létre különböző, egyedi landing page oldalakat, amelyeken kifejezetten a hirdetésben is szereplő szolgáltatás vagy termék szerepel, így a látogatók nagyobb eséllyel hajtanak végre konverziót és csökkenthetjük a visszafordulási arányt is.
2. Minőségi mutató figyelmen kívül hagyása
Te is szeretnél alacsonyabb költség mellett minél jobb eredményeket és hirdetéspozíciót elérni? A minőségi mutató adatának segítségével megtudhatod, hogy egy adott kulcsszó hogyan teljesített a korábbi hirdetésaukciók során.
#m1-p#Jobb és magasabb minőségű hirdetésekkel pedig alacsonyabb árak és jobb hirdetéspozíciók érhetők el.##
Add hozzá fiókod kulcsszó jelentéseinek oszlopához ezt a mutatót is, hogy nyomon követhető legyen a hirdetések és kulcsszavak teljesítménye.
3. A céloldal betöltődési sebessége
A céloldalak sebessége nagyban befolyásolja, hogy a hirdetések és az organikus találatok hányadik helyen jelennek meg a találati lista oldalakon. Emellett, ha egy céloldal lassabban töltődik be, mint amennyit a felhasználó hajlandó rá várni, nagy a valószínűsége, hogy távozik a weboldalról és inkább visszatér a találati oldalra egy másik lehetőséget keresve.
Annak érdekében, hogy a potenciális látogatók és érdeklődők elvesztését minimnalizáljuk, érdemes weboldalunk betöltési sebességét időről-időre újra felülvizsgálni, hiszen ha folyamatosan új tartalmakkal bővítjük azt, újabb fejlesztéseket vezetünk be a jobb teljesítmény miatt, azok mind befolyásolhatják a betöltési időt.
#promobox-audit# Kíváncsi vagy, hogyan hozhatnál ki többet kampányaidból? Igényelj ingyenes auditot Google Ads fiókodra!##
4. Céloldal tartalma, relevanciája
A céloldal relevanciája az egyik olyan összetevő, mely a kulcsszavak korábban már említett minőségi mutatójára hatással van. A Google Ads felületén ez az adat mutatja meg, hogy az adott kulcsszó mennyire szorosan kapcsolódik a hirdetések üzenetéhez, szövegéhez. Átlag alatti, átlagos, illetve átlag feletti pontszámot kaphatunk. Értelemszerűen itt is a minél jobb besorolás elérése a cél.
#m1-y#Releváns céloldallal csökkenthetjük a visszafordulási arányt is, hiszen a felhasználók valóban olyan tartalmommal találhatják szembe magukat, melyet eredetileg kerestek, ami érdekli őket és nem kell tovább keresniük utána.##
Tehát ha pl. egy tengerparti nyaralást hirdetünk, akkor ne a főoldalra, ne a kapcsolati oldalra, ne a blog oldalunkra, stb. linkeljük a hirdetést, hanem magára a tengerparti nyaralásról szóló landing page-re.
5. A céloldal gyenge felhasználói élménye
Ha a Google Ads fiókunkban már minden beállítást elvégeztünk az optimalizálás érdekében, de még mindig úgy tapasztaljuk, hogy a vártnál kevesebb eredményt hoznak a hirdetések, érdemes a weboldalt is átvizsgálnunk felhasználói szemmel.
A visszafordulási adatok alapján azt lehet látni, hogy a látogatók megérkeznek a weboldalra, de ezután gyorsan el is hagyják azt? Ez a céloldal gyenge felhasználói élménye miatt történhet meg, melyet több tényező is befolyásolhat. Ilyen például:
- az oldal lassú betöltése,
- hibás link használata,
- zavaró felugró ablakok,
- az adott oldal nincs mobil nézetre optimalizálva,
- illetve a már korábban is említett relevancia, hogy mennyire hasznos a webhely céloldala a hirdetésre kattintó felhasználók számára, stb.
Ezeket a szempontokat mind érdemes megvizsgálni és amennyiben szükséges javítani azokat.
6. Konverziómérés ellenőrzése
Konverzió lehet bármely olyan esemény a weboldalunkon, melyet mérni szeretnénk, például online foglalás, ajánlatkérés, üzenetküldés, telefonhívás, hírlevél feliratkozás, egy adott oldal megtekintése, stb. Azonban, hogy ezeket mind nyomon tudjuk követni, konverziómérés beállítására van szükségünk.
A fiók felső menüsorában található Eszközök és beállítások pontjában megtalálható Mérés/Konverzió almenüjére való kattintással tudjuk elérni azt a felületet, ahol ellenőrizhetjük az eddig mért konverziós műveleteket, illetve újakat is itt tudunk létrehozni.
7. Túl sok kampány az alacsony költségkeret mellett
Az egyik legelső feladatunk a költségkeret meghatározása, mivel ez is nagyban meghatározza, hogy milyen és mennyi kampányt fogunk tudni alkalmazni. Sokszor okoz gondot, hogy a költségkeret alultervezett, más szóval az adott költségkerethez mérten túl sok kampány kerül elindításra.
Ha pl. napi 1000 Ft-os keret áll rendelkezésre, akkor ebből az összegből nagyon nehéz egy egész országos lefedettségű célzással rendelkező kampányt futtatni, főleg ha több, különböző kampánytípust is szeretnénk alkalmazni.
#m1-p#Emiatt mindig érdemes alaposan átgondolni, hogy adott esetben hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni a rendelkezésre álló költségkeretet, ami az eredményeket is segíteni tudja.##
Amennyiben a keret növelése nem járható út, akkor a kampányok számát, célzását kell csökkenteni, módosítani.
Ilyen módosítás lehet pl., hogy nem országosan, hanem lokálisan hirdetünk, nem az általánosabb – nagy forgalmú kulcsszavakat használjuk –, hirdetésütemezést alkalmazunk, stb.
8. Hirdetések frissítésének elmulasztása
Mivel a Google Ads rendszere folyamatosan változik, fejlődik, és újabb funkciókkal gazdagodik, emiatt soha nem szabad abba a hibába esnünk, hogy ha egyszer már minden beállítást elvégeztünk, magára hagyjuk a hirdetéseket, azt gondolva, hogy azok onnantól kezdve mindig ugyanolyan eredményeket fognak hozni.
Például ha egy újabb versenytárs száll be a ringbe, máris minden megváltozhat, vagy ha egy fejlesztés során egy olyan új lehetőség nyílik, mely segítségével bővebb információval láthatjuk el a hirdetéseket, de ezzel a lehetőséggel mi nem élünk, szintén könnyen hátrányba kerülhetünk másokkal szemben.
#m1-y#Emiatt mindig naprakésznek kell lennünk és hirdetéseink eredményességét folyamatosan nyomon kell követnünk.##
Konklúzió
Ahogy a fenti hibákból is látszik, a Google Ads kampánykezelés rengeteg lehetőséget rejteget a nem megfelelő kampánybeállításokra. Fontos észben tartani, hogy egy profitorientált cégről van szó, tehát a célja az, hogy minél többet költsünk hirdetésekre, nem az, hogy ezek minél eredményesebbek legyenek. Így ha nem vagyunk biztosak a beállításokban, mindenképp célszerű profi segítséget kérni, akár a Selector személyében. :)
#promobox-audit-googleads#Ha úgy érzed, elveszel a Google Ads rengeteg beállítási lehetősége között, bízd biztos kezekre a kampányok kezelését!##