PPC kampánykezelés

8 újabb Google Ads beállítási hiba, amiket érdemes elkerülni

Írta:
Heni
Olvasási idő:
perc

A Google Ads nem csak a digitális reklámügynökségek, hanem szinte bármilyen cég számára elérhető. A vállalatok könnyen hozzáférhetnek a platformhoz és gyorsan elindíthatják kampányaikat. Egy korábbi blogbejegyzésünkben már összegyűjtöttük a 10 leggyakoribb Google Ads beállítási hibát, viszont ügyfeleink kampányainak állandó kezelésének és a  Google Ads audit szolgáltatásunknak köszönhetően ismét számos fiókba nyertünk betekintést, amikben újabb általános hibákat véltünk felfedezni. Ha szeretnéd ezeket elkerülni, ez a cikk Neked szól!

8 jabb Google Ads beállítási hiba, amiket érdemes elkerülni

1. Főoldalra irányított hirdetések

A Google Ads kampányok feladata, hogy a potenciális felhasználókat, a hirdetésre való kattintással vagy azok megtekintésével a vállalkozás weboldalára irányítsák. Azonban cseppet sem mindegy, hogy ehhez milyen érkeztetési oldalt választunk, hiszen a cél az, hogy a felhasználók további keresés nélkül megtalálják az adott terméket vagy szolgáltatást a weboldalon. Emiatt hirdetéseinket ne csak a főoldalra irányítsuk, hanem hozzunk létre különböző, egyedi landing page oldalakat, amelyeken kifejezetten a hirdetésben is szereplő szolgáltatás vagy termék szerepel, így a látogatók nagyobb eséllyel hajtanak végre konverziót és csökkenthetjük a visszafordulási arányt is.

2. Minőségi mutató figyelmen kívül hagyása

Te is szeretnél alacsonyabb költség mellett minél jobb eredményeket és hirdetéspozíciót elérni? A minőségi mutató adatának segítségével megtudhatod, hogy egy adott kulcsszó hogyan teljesített a korábbi hirdetésaukciók során.

#m1-p#Jobb és magasabb minőségű hirdetésekkel pedig alacsonyabb árak és jobb hirdetéspozíciók érhetők el.##

Add hozzá fiókod kulcsszó jelentéseinek oszlopához ezt a mutatót is, hogy nyomon követhető legyen a hirdetések és kulcsszavak teljesítménye.

3. A céloldal betöltődési sebessége

A céloldalak sebessége nagyban befolyásolja, hogy a hirdetések és az organikus találatok hányadik helyen jelennek meg a találati lista oldalakon. Emellett, ha egy céloldal lassabban töltődik be, mint amennyit a felhasználó hajlandó rá várni, nagy a valószínűsége, hogy távozik a weboldalról és inkább visszatér a találati oldalra egy másik lehetőséget keresve.

Annak érdekében, hogy a potenciális látogatók és érdeklődők elvesztését minimnalizáljuk, érdemes weboldalunk betöltési sebességét időről-időre újra felülvizsgálni, hiszen ha folyamatosan új tartalmakkal bővítjük azt, újabb fejlesztéseket vezetünk be a jobb teljesítmény miatt, azok mind befolyásolhatják a betöltési időt.

#promobox-audit# Kíváncsi vagy, hogyan hozhatnál ki többet  kampányaidból? Igényelj ingyenes auditot Google Ads fiókodra!##

4. Céloldal tartalma, relevanciája

A céloldal relevanciája az egyik olyan összetevő, mely a kulcsszavak korábban már említett minőségi mutatójára hatással van. A Google Ads felületén ez az adat mutatja meg, hogy az adott kulcsszó mennyire szorosan kapcsolódik a hirdetések üzenetéhez, szövegéhez. Átlag alatti, átlagos, illetve átlag feletti pontszámot kaphatunk. Értelemszerűen itt is a minél jobb besorolás elérése a cél.

#m1-y#Releváns céloldallal csökkenthetjük a visszafordulási arányt is, hiszen a felhasználók valóban olyan tartalmommal találhatják szembe magukat, melyet eredetileg kerestek, ami érdekli őket és nem kell tovább keresniük utána.##

Tehát ha pl. egy tengerparti nyaralást hirdetünk, akkor ne a főoldalra, ne a kapcsolati oldalra, ne a blog oldalunkra, stb. linkeljük a hirdetést, hanem magára a tengerparti nyaralásról szóló landing page-re.

5. A céloldal gyenge felhasználói élménye

Ha a Google Ads fiókunkban már minden beállítást elvégeztünk az optimalizálás érdekében, de még mindig úgy tapasztaljuk, hogy a vártnál kevesebb eredményt hoznak a hirdetések, érdemes a weboldalt is átvizsgálnunk felhasználói szemmel.

A visszafordulási adatok alapján azt lehet látni, hogy a látogatók megérkeznek a weboldalra, de ezután gyorsan el is hagyják azt? Ez a céloldal gyenge felhasználói élménye miatt történhet meg, melyet több tényező is befolyásolhat. Ilyen például:

  • az oldal lassú betöltése,
  • hibás link használata,
  • zavaró felugró ablakok,
  • az adott oldal nincs mobil nézetre optimalizálva,
  • illetve a már korábban is említett relevancia, hogy mennyire hasznos a webhely céloldala a hirdetésre kattintó felhasználók számára, stb.

Ezeket a szempontokat mind érdemes  megvizsgálni és amennyiben szükséges javítani azokat.

6. Konverziómérés ellenőrzése

Konverzió lehet bármely olyan esemény a weboldalunkon, melyet mérni szeretnénk, például online foglalás, ajánlatkérés, üzenetküldés, telefonhívás, hírlevél feliratkozás, egy adott oldal megtekintése, stb. Azonban, hogy ezeket mind nyomon tudjuk követni, konverziómérés beállítására van szükségünk.

A fiók felső menüsorában található Eszközök és beállítások pontjában megtalálható Mérés/Konverzió almenüjére való kattintással tudjuk elérni azt a felületet, ahol ellenőrizhetjük az eddig mért konverziós műveleteket, illetve újakat is itt tudunk létrehozni.

7. Túl sok kampány az alacsony költségkeret mellett

Az egyik legelső feladatunk a költségkeret meghatározása, mivel ez is nagyban meghatározza, hogy milyen és mennyi kampányt fogunk tudni alkalmazni. Sokszor okoz gondot, hogy a költségkeret alultervezett, más szóval az adott költségkerethez mérten túl sok kampány kerül elindításra.
Ha pl. napi 1000 Ft-os keret áll rendelkezésre, akkor ebből az összegből nagyon nehéz egy egész országos lefedettségű célzással rendelkező kampányt futtatni, főleg ha több, különböző kampánytípust is szeretnénk alkalmazni.

#m1-p#Emiatt mindig érdemes alaposan átgondolni, hogy adott esetben hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni a rendelkezésre álló költségkeretet, ami az eredményeket is segíteni tudja.##

Amennyiben a keret növelése nem járható út, akkor a kampányok számát, célzását kell csökkenteni, módosítani.
Ilyen módosítás lehet pl., hogy nem országosan, hanem lokálisan hirdetünk, nem az általánosabb – nagy forgalmú kulcsszavakat használjuk –, hirdetésütemezést alkalmazunk, stb.

8. Hirdetések frissítésének elmulasztása

Mivel a Google Ads rendszere folyamatosan változik, fejlődik, és újabb funkciókkal gazdagodik, emiatt soha nem szabad abba a hibába esnünk, hogy ha egyszer már minden beállítást elvégeztünk, magára hagyjuk a hirdetéseket, azt gondolva, hogy azok onnantól kezdve mindig ugyanolyan eredményeket fognak hozni.

Például ha egy újabb versenytárs száll be a ringbe, máris minden megváltozhat, vagy ha egy fejlesztés során egy olyan új lehetőség nyílik, mely segítségével bővebb információval láthatjuk el a hirdetéseket, de ezzel a lehetőséggel mi nem élünk, szintén könnyen hátrányba kerülhetünk másokkal szemben.

#m1-y#Emiatt mindig naprakésznek kell lennünk és hirdetéseink eredményességét folyamatosan nyomon kell követnünk.##

Konklúzió

Ahogy a fenti hibákból is látszik, a Google Ads kampánykezelés rengeteg lehetőséget rejteget a nem megfelelő kampánybeállításokra. Fontos észben tartani, hogy egy profitorientált cégről van szó, tehát a célja az, hogy minél többet költsünk hirdetésekre, nem az, hogy ezek minél eredményesebbek legyenek. Így ha nem vagyunk biztosak a beállításokban, mindenképp célszerű profi segítséget kérni, akár a Selector személyében. :)

#promobox-audit-googleads#Ha úgy érzed, elveszel a Google Ads rengeteg beállítási lehetősége között, bízd biztos kezekre a kampányok kezelését!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?