Professzionális UX kutatás
a fejlesztés minden fázisa alatt

Igényeld szolgáltatásunkat még ma, és tedd hatékonyabbá felületeid!
Ajánlatkérés
UX kutatás

Feltárjuk látogatóid viselkedését

A UX kutatás célja az, hogy feltárjuk a potenciális Ügyfelek, vásárlók viselkedését, és a kapott információk felhasználásával fejlesszük a felületet, a designt - legyen szó webes platformról, telefonos applikációról vagy bármilyen egyéb felületről -, mellyel a felhasználók kapcsolatba kerülnek vállalkozásoddal való találkozásuk során. Azt, hogy a rendelkezésünkre álló különféle eszközök közül mégis melyiket alkalmazzuk, minden esetben az határozza meg, hogy épp milyen kutatási fázisban vagyunk, és mi az elsődleges célunk - tehát a releváns következtetések levonásához nem kell minden felmerülő aspektust megvizsgálni. A Selectornál profi fejlesztők és designerek dolgoznak közösen azon, hogy jobbá tegyék a vállalkozásod által nyújtott felhasználói élményt, ezáltal pedig még több forgalmat generáljunk Neked!

Megoldás a fejlesztési folyamat minden fázisára

UX kutatási eszközök és módszerek

Felhasználói viselkedés vizualizáció

A hőtérképek segítségével megtudhatjuk, hova kattintanak a látogatók, hogyan mozgatják az egeret vagy meddig görgetnek le az oldalon. A megfigyelés eredményei alapján megtanulhatjuk, hogyan viselkednek látogatóink desktop, tablet és mobil eszközökön. Ez lehetővé teszi, hogy azonosítsuk az aktív és inaktív képernyőrészeket és olyan változtatásokat hajtsunk végre, amelyek javítják a felhasználói élményt, végső soron pedig növelik a konverziót.

Egérmozgás
Görgetés
Kattintás

Látogatásokról készített felvételek

Jobban megérthetjük a webanalitikát azáltal, hogy felvételeken láthatjuk az oldalunkon történt látogatásokat, ideértve az oldalgörgetést, egérmozgást és kattintásokat. Segítségével  feltárhatjuk honlapunk gyenge pontjait: láthatjuk, mi okoz problémát vagy frusztrációt a felhasználóknak, mit nem vesznek észre, hol akadnak el, fordulnak vissza vagy hagyják el az oldalunkat. A felvételek elemzése alapján könnyebben azonosíthatjuk a fájdalompontokat, hibákat és kijavításukkal rövid idő alatt növelhetjük a konverziót. A felvételeket a számunkra fontos felhasználói szegmensek és eszközök szerint is vizsgálhatjuk.

Böngészési útvonal
Felhasználói interakciók
Visszafordulás, kilépés

A/B/X tesztek

Sokszor néhány kisebb változtatással is jelentős javulást érhetünk el a konverziós arányban. Az A/B tesztek segítségével anélkül próbálhatsz ki különböző módosításokat (pl.: szövegzésben, képekben, CTA gombokban etc.) hogy az élesen működő oldalaidat véglegesen meg kellene változtatnod. Bár nagyon vonzó sok ötletet tesztelni egyszerre, mégis inkább azt szoktuk javasolni, hogy szisztematikusan, lépésről-lépésre haladjunk annak érdekében, hogy a tesztek belátható időn belül értékelhető eredményt hozzanak. Egy speciális teszt, a perszonalizáció során módosított oldal verziókhoz rendelünk hozzá célzásokat, például eltérő perszónáknak különböző típusú oldalakat jelenítunk meg, kifejezetten nekik szóló üzenetekkel.

A/B tesztek
Többváltozós tesztek
Perszonalizáció

Kérdőíves kutatások

Kérdőívek segítségével a felhasználóktól megtudhatjuk látogatásuk célját, felmérhetjük egy konkrét oldallal vagy a honlap egészével kapcsolatos elégedettségüket. A látogatók által hiányolt információkra vagy funkciókra is választ kaphatunk, de fókuszálhatunk arra is, hogy jobban megismerjük profiljukat, hátterüket, használati szokásaikat ügyfélkarakterek kialalkítása érdekében. Az adatgyűjtés céljától és kérdések számától függően választhatunk egyetlen vagy néhány kérdésből álló technikát, de akár több oldalas online kérdőívet is.

Feedbacks
Pop-up surveys
Online surveys

Felhasználói interjúk

Az egyéni mélyinterjúk során lehetőségünk van a felhasználók igényeinek és elvárásainak részletes feltérképezésére, a látogatói statisztikák mögöttes okainak, motivációinak, a meglévő honlap vagy mobil applikáció  gyenge pontjainak és javítandó területeinek feltárására a jövőbeni fejlesztések optimalizálása céljából. A interjúk elkészítéséhez ma már nem feltétlenül szükséges személyes találkozó: egy online videohívás és képernyőmegosztás során is választ kaphatunk előzetesen összeállított kérdéseinkre. Az interjúalanyok beleegyezésével rögzített felvételekből frappáns video vágások is készíthetők, értékes insight-okat biztosítva a következő fejlesztésekhez.

Moderált beszélgetések
Online video interjúk
Képernyő megosztás

Információs architektúra (IA) tesztek

Ezen kutatások célja, hogy a tervezett honlap vagy mobil app információs struktúráját (IA) a tényleges ügyféligényekhez igazítva, a vizuális elemek torzító hatása nélkül teszteljük, mielőtt a felhasználói interfész grafikai tervezése megkezdődne, biztosítva ezzel az IA optimális kialakítását. Az eredmények alapján minimalizálhatjuk annak veszélyét, hogy a látogatók eltévedjenek honlapunkon vagy ne találják meg az őket érdeklő tartalmakat. A kutatási technika alkalmazásával megtudhatjuk, ügyfeleink saját maguk hogyan strukturálnák honlapunk tartalmát, megismerhetjük azokat az ügyfél insight-okat, amelyek alapján az IA kialakítására vonatkozóan megalapozott döntést hozhatunk. A módszer hatékonyan alkalmazható információs architektúra, munkafolyamat, menü struktúra vagy látogatási útvonalak optimalizálására is.

Információs architektúra
Látogatási útvonalak
Menüstruktúra

Design tervek tesztelése

A drótvázak, vizuális design elemek, látványtervek vagy interaktív prototípusok tesztelésével megbizonyosodhatunk arról, hogy a felhasználók megfelelő irányba navigálnak-e új honlapunkon vagy mobil applikációnkban. A felhasználók általi validálás eredményeképpen lerövidíthetjük a látogatási útvonalat, növelhetjük a konverziók és sikeres események arányát egy új design implementálása vagy frissítése előtt. A fejlesztés aktuális állapotától függően, a tesztelendő anyagok lehetnek statikus képek, azaz drótvázak (wireframes), vázlatok (mockups) vagy képernyőfotók (screenshots), illetve csökkentett funkcionalitással rendelkező, már részben interkatív prototípusok.

Drótvázak tesztelése
Grafikai látványtervek tesztelése
Prototípusok tesztelése

Használhatósági tesztek

Az élesítés előtt érdemes meggyőződnünk róla, hogy a tervezett és elkészített honlap vagy mobil applikáció megfelelően működik-e. Egy szakértői UX felülvizsgálattal vagy házon belüli tesztcsapattal rövid idő alatt kiszűrhetjük a legfőbb hibákat, azonban a nagyobb mintán végzett felhasználói tesztek magasabb megbízhatóságú eredményt adnak. Ez esetben a kutatásba bevont résztvevők önállóan oldanak meg feladatokat moderátor közreműködése nélkül és online kérdőíven, screenshotokon, képernyőfelvételeken keresztül számolnak be tapasztalataikról, illetve jelzik az esetleges hibákat. A felhasználói szempontok figyelembe vételével végzett, élesítés előtti finomhangolás tovább javíthatja az oldal élményt és a végső soron a konverziós arányt.

UX felülvizsgálat
Távoli tesztelés, önálló feladatok
Hibakeresés és -jelentés

alkalmazott kutatási eszközök és módszerek

A fejlesztési folyamat minden fázisának támogatására van megoldásunk

alkalmazott kutatási eszközök és módszerek

Ajánlatkérés

Beszéljünk a lehetőségekről!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form