Sokáig csak kerülőutakkal lehetett megszólítani a magyar közönséget a LinkedInen. Bár a platform szuper lehetőségeket kínált, a hirdetések választható nyelvei nem könnyítették meg a hazai hirdetések elkészítését. A 2025 tavaszán bejelentett újítás azonban nagy fordulatot hozott: a LinkedIn mostantól támogatja a magyar nyelvű hirdetéseket is.
Erre próbáljunk most a technikai fejlesztésen túl, egy kicsit másképp tekinteni, hiszen rengeteg apró kincset rejthet ez az újdonság számodra is. Lássuk, kiknek lehet ez különösen hasznos, és milyen gyakorlati tanácsokat érdemes megfogadni, ha belevágunk - saját esettanulmányunkkal illusztrálva!

“Mindenki tud angolul, minek a nagy felhajtás?”
A LinkedIn mindig is kiemelkedő szerepet töltött be a B2B marketing világában, és különösen akkor működik jól, ha célzottan iparágakra, pozíciókra vagy éppen döntéshozói szerepkörökre szerettünk volna lőni. Ugyanakkor, mivel a hirdetések szövege eddig angolul jelent meg, sok magyar cég kényszerült kompromisszumra.
De miről is kellett lemondani?
- A célcsoport egy része nem reagált az angol nyelvű üzenetre (ami teljesen érthető, hiszen sokszor okoz távolságtartást az esetleges nyelvi szakadék, de erre majd később visszakanyarodunk).
- Számos témában nehéz megtalálni azokat szavakat, szófordulatokat, amik igényesek, ütősek, de közben nem lépi át a célcsoport nyelvtudását, tehát nem alakul ki language gap.
Így máris érthetőbb, miért vagyunk izgatottak a fejlesztésnek köszönhetően. Ide akár egy szövegdobozt is beszúrhatnék Neked, kedves Olvasó, mert biztos vagyok benne, hogy az imént említett hátrányokon kívül még 100 másikat fel tudnál sorolni, ha eddig is magyar terméket vagy szolgáltatást hirdettél a LinkedInen. Viszont ezt most félresöpörjük, mert már a címsorok, leírások, CTA-k is megjelenhetnek magyarul. Hogyha úgy érzed, érdemes lenne kicsit jobban megismerned a LinkedInt, mielőtt belevágunk a sűrűjébe, egy korábbi cikkünket elolvasva megteheted.
Miért érdemes magyar nyelvű LinkedIn-hirdetést készíteni?
Nem kell nagyon mélyen kutatásokba merülnünk ahhoz, hogy azt mondhassuk, az emberek jobban reagálnak az anyanyelvükön írt hirdetésekre.
Ez különösen akkor igaz, ha érzékeny vagy személyes témát érint a hirdetés, mert ilyenkor fontos, hogy érezzünk egyfajta megszólítottságot. Néhány ilyen terület, a teljesség igénye nélkül:
- munkaerő-toborzás,
- szakmai szolgáltatások,
- és az oktatási szolgáltatások.
Milyen furcsa (és szürreális) kezdő angoltudással, angolul írt hirdetést bogarászni egy nyelviskola oldalán. Nem túl célravezető, igaz? Tehát az anyanyelven való hirdetés hitelesebb, érzelmileg jobban megérinti a célzott felhasználót, és nem utolsósorban könnyebben érthető.
Vagy egyfajta kulturális relevanciája is ennek. A magyar közönség vizuálisan és nyelvileg is más tartalmakra rezonál, mint például egy német vagy brit célcsoport. Egy-egy szófordulat, szleng vagy humoros elem sokkal jobban működik magyarul – és a képi világ is nagyobb engagementet, azaz követői akitivitást generálhat, ha olyan igazán “magyaros”.
Nem hunyhatunk szemet afelett sem, hogy a LinkedIn eddig kakukktojásként volt jelen a kampányok között, hiszen Facebookon, Google Adsben vagy Instagramon sem gyakran készítünk angol nyelvű hirdetést, ha magyar a célközönség. Ez a fejlesztés megkönnyíti és meggyorsítja a hirdetések elindítását.

Kinek érdemes magyarul hirdetni a LinkedInen?
Félreértés ne essék: nem minden márkának vagy kampánynak hoz azonnali áttörést a magyar nyelvű hirdetés. Vannak azonban olyan szegmensek, ahol kifejezetten megtérülő befektetés lehet.
#m1-p#Nézzük meg, kinek jöhet igazán kapóra a magyar nyelvű kampányokra való áttérés:##
B2B cégek, akik hazai piacot céloznak
A LinkedIn ereje a precíz szakmai célzásban rejlik, de ezt már tudjuk.
Akik olyan vállalkozást képviselnek, amely döntéshozókat, beszerzőket, pénzügyi vagy technológiai vezetőket szeretne elérni – és ezek magyar piacon dolgoznak –, azoknak kifejezetten előnyös magyar nyelven hirdetniük
Nézzünk egy példát: egy vállalati szoftvermegoldást kínáló cég, amely középvállalkozások vezetőit célozza, sokkal meggyőzőbb tud lenni, ha a kampány az ő nyelvükön, az ő problémáikra rezonálva szólítja meg őket LinkedInen. A magyar nyelvű kommunikáció segít abban, hogy ne csak informáljunk, hanem bizalmat is építsünk.
Employer branding és toborzás
A magyar munkaerőpiacon hatalmas verseny zajlik a tehetségekért. A LinkedIn egyre fontosabb eszközzé vált nemcsak IT-pozíciók, hanem pénzügyi, HR-es, marketinges vagy mérnöki munkakörök hirdetésénél is.
A magyar nyelvű hirdetések előnye ebben az esetben nemcsak az, hogy érthetőbb az üzenet, hanem az is, hogy kulturálisan közelebb áll a jelöltekhez.
#m1-y#Tipp: Használj barátságos, emberközeli stílust, kedves szavakat és mutasd be az iroda életét, csapatot, értékeket – magyarul, igazán őszintén.##
Oktatás, képzésszervezés
“Jó pap holtig tanul”- tartja a mondás… és milyen igaz a 21. században is. A folyamatos fejlődés a most felnövő generáció életének is szerves részét képezi. Sőt! A fiatalok is egyre érzékenyebbek azokra az információkra, amik körülveszik őket, átgondolják, szűrik azokat. Arra meg aztán végképp érzékenyek, hogy hogyan szólítják meg őket - de nem csak ők! A még bizonytalan pályaváltókra vagy karrierépítőkre is igaz, hogy biztonságos, barátságos emberi hangot keresnek.
Egy magyar nyelvű, letölthető e-book, egy ingyenes óra vagy egy élő webináriumra való meghívás sokkal hatékonyabb tud lenni, mint egy hivatalos angol nyelvű szöveg.
Konferenciák, rendezvényszervezők
Konferenciák, meetupok, üzleti reggelik, online szakmai események - itt is jól jön a magyar nyelv!
A részvétel feltétele gyakran a regisztráció, jelentkezés vagy fizetés, amihez a bizalom egyik kulcsa a kulturális közelség. Ha az űrlap magyar, a hirdetés viszont angol, könnyen elmaradhat a konverzió, mert nem alakul ki elég gyorsan a kapcsolat és a bizalom a potenciális vásárlóval, résztvevővel.
Cégek, akik magyar cégvezetőket, döntéshozókat céloznak
Ez talán az egyik legerősebb érv a magyar hirdetés mellett. A magyar cégvezetők, alapítók, döntéshozók többsége ugyan rendelkezik angol nyelvtudással, de a napi döntéseiket gyakran magyarul hozzák meg. Ha tanácsadói szolgáltatást, szoftvert, tréninget vagy pénzügyi terméket kínálsz számukra, akkor a nyelvi azonosulás kiemelten fontos lehet.
Az sem utolsó szempont, hogy ezek a vezetők elsősorban olyan partnereket, szakértőket keresnek, akik nemcsak átvitt értelemben, de szó szerint is egy nyelvet beszélnek velük, és behatóan ismerik a piacukat. Ha saját célpiacuk nyelvén, magyarul szólítod meg őket, máris hitelesebb leszel számukra.
Például: „Vezetőként minden nap döntéseket hozol – mi segítünk, hogy ezek még jobbak legyenek.” Egy ilyen üzenet magyarul sokkal erősebben hat, mint angolul, még akkor is, ha a célcsoport egyébként magas szintű nyelvtudással rendelkezik.
+1: a KKV-k, akik eddig nem vágtak bele a LinkedInen való hirdetésbe
Sok kisebb cég eddig azért nem vágott bele a LinkedIn-hirdetésekbe, mert nem érezték magukat otthon a „nagyvállalati angol” világában. Most viszont megnyílt a tér a hazai kis- és középvállalkozások számára is.
Egy ügyvédi iroda, adótanácsadó vagy épp üzleti coach is bátran hirdethet – úgy, hogy közben nem kell nyelvi kompromisszumot kötnie. Sok vállalkozó számára ez lehet az első lépés ahhoz, hogy láthatóvá váljon a közössége számára.
#promobox-newsletter###
Saját eredményeink, avagy a puding próbája az evés!
Nem lenne teljes a cikkünk a Selector magyar nyelvű LinkedIn-hirdetéseinek tesztelése nélkül. Úgy döntöttünk, hogy egy esettanulmányt mutatunk be 2 külön, egymás után futó hirdetés segítségével.
Hogyan is zajlott a kísérletünk?
Elindítottunk egy Reach típusú kampányt hazai döntéshozókat és szakembereket célozva, magyar szövegekkel, helyi kontextusra szabott kreatívokkal.
Az első hirdetés 3 napig futott 2025 április végén, a második szintén 3 napig 2025 május közepén.
Első hirdetésünkben az alábbi, animált kreatívot használtuk:

A második hirdetésünk megjelenésben, stílusban hasonlított az elsőre, tartalmilag is hozzákapcsolódott.
Az első hirdetéshez azonban a fenti sokatmondó animációt, míg a másodikhoz egy egyszerűbb egyképes kreatívot készítettünk.

Nézzük az eredményeinket!
A két különböző hirdetés egészen eltérő eredményeket produkált mind elérésben, mind a kiváltott aktivitások számában.
Ezt az alábbi táblázatban foglaltuk össze - alatta pedig máris mutatjuk, mit is tanulhatunk mindebből:
Milyen következtetéseket vonhatunk le az eredményekből?
Mindenekelőtt fontos megjegyezni, hogy az általunk használt, Reach típusú kampány célja jellemzően a minél nagyobb elérés (megjelenésszám) biztosítása - ez fontosabb, mint a közvetlen konverzió (azaz pl. a minél több letöltés, vásárlás, stb. elérése). Így az eredmények elemzése során is azokat a mutatókat vettük figyelembe, melyek arról tanúskodtak, hány embert sikerült elérnünk, és mennyi aktivitást tudtunk kiváltani a hirdetésekkel.
- Az első, animált kreatívot használó hirdetés sok megjelenést hozott, és több kattintást is generált. Az alacsonyabb CPC (kattintásonkénti költség)arra utal, hogy ez a hirdetés költséghatékonyabban működött, vagyis több embert sikerült elérni, és kattintásokat is hatékonyabban generált.
- A második, statikus kreatívval futó hirdetés jelentősen kevesebb megjelenést hozott, és a kattintások száma is alacsony maradt. A CPC jóval magasabb, tehát minden egyes kattintás lényegesen többe került. Ez a kampány tehát kevésbé bizonyult hatékonynak, főleg egy Reach kampány célrendszerében, ahol a megjelenések maximalizálása az elsődleges cél.
Mit csinálhatunk legközelebb másképp?
Két hirdetésből ugyan nem juthatunk általános következtetésekre, de amit útravalóként magunkkal tudunk vinni az az, hogy:
- Nyelvtől függetlenül fontos, hogy megnyerő legyen a kreatív.
- Érdemes különböző szegmenseken letesztelni, hogyan reagálnak az egyes célközönség-csoportok bizonyos posztokra.
- Érdemes az egyes hirdetésformátumokat (képes, videós, carousel) letesztelni, és a legütősebbet választani.
Tippek és jó gyakorlatok a magyar LinkedIn-hirdetésekhez
Azt érezzük, hogy a LinkedIn nem impulzusvásárlásra épül. Itt a cicás mémeket leváltja a profizmus és a szakmaiság. Hoztunk pár tippet, ami jól jöhet, ha Te is a magyar LinkedIn hirdetések mezején kísérleteznél.
- Célzás: A LinkedIn egyik legnagyobb előnye, hogy pozíció, iparág, cégnév vagy akár város alapján is célozhatsz. Gondolkodj a döntéshozók fejével, bújj a fogyasztóid bőrébe, és így dönts! Ez sokkal többet számíthat, mint egy extra kép vagy headline – tehát érdemes ezzel kezdeni.
- Kreatív: A magyar szöveg mellé érdemes hozni a magyar szemléletet is. Gondold át, hogy kulturálisan mit várhat el a célközönséged, és ne feledd: a túl hivatalos szöveg merev, a túl laza viszont hamar hiteltelenné válik. Használj magyar felhasználónak ismerős képeket – kerüld a „stockfotó-szagú” dizájnokat.
- Teremts értéket: A LinkedIn felhasználói kicsit máshogy működnek, mint mondjuk a Facebook felhasználói. LinkedInen az emberek nem egy terméket keresnek, hanem tudást, kapcsolatokat, fejlődési lehetőséget. Ezért a legjobban teljesítő kampányok gyakran valamilyen értékajánlatot adnak. Adhatsz például Te is ingyenes e-bookot, esettanulmányt, letölthető checklistet, vagy egy szakmai eseményre szóló regisztrációt. A cél itt sem változik: Legyen a márkád emlékezetes, legyen “más”!
- Nyelvhelyesség: Itt különösen fontos! A LinkedIn egy szakmai közeg, edukált felhasználókkal. Egy elütés vagy helytelen megfogalmazás akár azt az üzenetet is sugallhatja, hogy a márkád nem megbízható, vagy nem végzel precíz munkát. Sokszor mondjuk, hogy “milyen szép a magyar nyelv” - leggyakrabbana nehézségeire utalva. Úgyhogy szánj időt a helyesírás csekkolására, írj gördülékeny, frappáns szöveget (nyelvtől függetlenül)!
- A/B teszt - a Te barátod is: Nem biztos, hogy minden célcsoportnál a magyar hirdetés teljesít jobban. Érdemes A/B teszt keretében párhuzamosan futtatni magyar és angol nyelvű hirdetéseket. Nézd meg, hol jobb az átkattintási arány, hol magasabb a konverzió – és aszerint optimalizálj.
Összegzés
A LinkedIn magyar nyelvű hirdetései új lehetőséget nyitnak a hazai célközönséggel való hatékonyabb kapcsolatteremtésre. Persze, nem minden márkának ez a tuti megoldás, de ahol a hitelesség, a szakmaiság és a bizalom kulcsszó, ott sokat nyerhetsz vele. Mi a siker titka? Tesztelj, mérj, és beszélj a közönséged nyelvén! Ha eddig hezitáltál, itt az ideje kipróbálni – lehet, hogy pont ez hiányzott a stratégiádból.
#promobox#Próbálj ki egy magyar nyelvű LinkedIn kampányt, teszteld az eredményeket!##