Egyéb

Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?

Írta:
DebrecenAllas.hu
Olvasási idő:
3
perc

Ma már szinte elképzelhetetlen bármilyen vállalkozás működése anélkül, hogy ne lenne legalább egyvalaki, aki a termékeit, szolgáltatásait vagy éppen a márkáját tudatosan és profin menedzseli. Az online megjelenés és márkaépítés pedig tényleg alapvető feladattá vált. Aki nincs fent az interneten, nem mutatja be a termékeit, szolgáltatásait, túlzás nélkül komoly üzleti kockázatnak van kitéve.

Szerte az országban találni munkát marketingesként – akár távoli munkavégzésre is nyílik lehetőség

Jó hír, hogy a marketingesekre egyre nagyobb szükség van. A még jobb hír? A legtöbb pozíció rugalmas, otthonról is végezhető. Cégekből és ügynökségekből természetesen a budapesti régió vezeti a listát, de olyan vidéki városok is előkelő helyen szerepelnek, mint például Debrecen – nem is beszélve arról, hogy sok munkáltató az otthoni, rugalmas munkavégzést is lehetővé teszi. Szinte mindig adódik egy debreceni marketinges állás az egyik fő helyi álláskereső oldalon, ahol az alábbi link alatt egyéb munkalehetőségekre is gyorsan és egyszerűen jelentkezhetünk.

Digitális marketing, avagy egy felkapott terület: WEB, SEO, PPC, közösségi média és a többi: válj specialistává!

A digitális marketing olyan, mint egy modern svájci bicska: sokoldalú, rugalmas, és mindig elő lehet húzni egy újabb eszközt. Keresőoptimalizálás (SEO), fizetett hirdetések (PPC), tartalommarketing, hírlevelek, közösségi média kampányok – a digitális világban minden számít. A jó szakember kreatív és egyfajta adatelemző is. Tudja, hogyan működik egy weboldal, milyen a jó hirdetés, és mi kell ahhoz, hogy valaki ne csak rákattintson valamire, hanem meg is vásárolja azt. Az ilyen tudás pedig nem marad jutalom nélkül. Persze érdemes egy-egy szakterületre specializálódni. Itt is megvan az inkább humánosabb, az inkább reálosabb terület, és így tovább. Lehet tartalmat gyártani, adatokat elemezni is. Lényegében mindenféle érdeklődés lefedhető az online marketing szférában. Aki ért a digitális térhez, annak nem kell aggódnia a jövő miatt. A cégek pedig széles körben vadásznak azokra, akik segítenek elérni az online térben a vásárlókat.

Klasszikus marketinges pozíciók, avagy munkák az interneten és online világon túl

Nem minden marketinges ül egész nap a monitor előtt. A klasszikus marketingtervezés, rendezvényszervezés, nyomtatott anyagok készítése vagy PR feladatok továbbra is léteznek, sőt, nagyon is fontos részei a vállalati kommunikációnak. Egy termék bevezetése, egy kampány megvalósítása gyakran igényel személyes kapcsolatokat, helyszíni munkát, tárgyalásokat vagy sajtóeseményeket. Ezek azok a feladatok, ahol a precizitás, a szervezőkészség és az emberekkel való jó bánásmód aranyat ér. A klasszikus marketinges nem “kihaló fajta” – inkább olyan szereplő, aki a digitális eszközök mellett a valós térben is képes értéket teremteni.

A marketing inkább önkifejezés és márkaépítés, mintsem kéretlen reklám

Sokan még mindig azt gondolják, hogy a marketing puszta “reklámozás”. Holott ennél jóval többről van szó. A jó marketing ma már történetmesélés. Értékrendek, hangulatok, világképek megosztása. A cél nem az, hogy eladjunk bármit bárkinek, hanem az, hogy kapcsolatot építsünk – emberit, valóságosat. Egy marketinges ma már nem csupán szlogeneket gyárt, hanem egy márka karakterét formálja. Képes érzéseket kelteni, párbeszédet indítani, közösséget építeni. És ebben van az igazi varázs.

A fizetések sem rosszak a szakmában, az előrelépési lehetőségek pedig igencsak szélesek

Ha valaha is azt gondoltad, hogy a marketingesek csak reklámszövegeket írnak és brosúrákat gyártanak, akkor ideje új szemmel nézni erre a szakmára.  Ma egy jó marketinges már szinte informatikus, üzletember is egyben. Ismeri a piacot, érti a célközönséget, és tudja, hogyan kell eredményeket elérni. Épp ezért az elérhető fizetések is versenyképesek: már egy junior-medior szintű online marketinges is havi nettó 400-600 ezer forint körül kereshet, míg a tapasztalt szakemberek ennél jóval többet. A karrierút igen széles lehetőségeket takar, ügynökségi, céges vagy akár szabadúszó irányba is el lehet indulni.

A cikket a DebrecenAllas.hu vendégszerzője készítette.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Egyéb
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Hatékonyság
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Hatékonyság
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Melyik time tracking appot használd, ha megtartod a home office-t
Hatékonyság
Melyik time tracking appot használd, ha megtartod a home office-t
Az alkalmazás, amivel biztosan nem veszel el a teendők között: ClickUp
Hatékonyság
Az alkalmazás, amivel biztosan nem veszel el a teendők között: ClickUp
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2025-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2025-ben
A legjobb AI eszközök megbeszélésekről szóló jegyzetek készítéséhez
Hatékonyság
A legjobb AI eszközök megbeszélésekről szóló jegyzetek készítéséhez
SEO és ASO: így keresőoptimalizáld mobilappodat!
Keresőoptimalizálás (SEO)
SEO és ASO: így keresőoptimalizáld mobilappodat!
Kinek éri meg magyarul hirdetni LinkedInen?
PPC kampánykezelés
Kinek éri meg magyarul hirdetni LinkedInen?
A gazdasági fellendülés eredményei – állás Debrecen városában
Egyéb
A gazdasági fellendülés eredményei – állás Debrecen városában
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban