PPC kampánykezelés

A kampánytervezés kihagyhatatlan lépései az online térben - 1.rész

Írta:
Anna
Olvasási idő:
3
perc

Akár marketingügynökséggel, szabadúszó szakértővel, akár önállóan vágnál bele egy online marketing kampány megtervezésébe és lebonyolításába, az első lépés mindig az legyen, hogy alaposan átgondolod, mit is szeretnél elérni, és ehhez a célodhoz milyen lépésekkel jutsz közelebb. Mutatjuk, szerintünk melyek a legfontosabb állomások a kampány tervezése során.

a kampánytervezés lépései

CPM, célközönség, CTR, konverzió, lead, brief...

Sokszor hallott, vagy még teljesen ismeretlen kifejezések, melyekkel online marketingről szóló írásokban, vagy a szakemberekkel folytatott beszélgetésekben gyakran találkozhatsz. De mit is jelentenek ezek a furcsa szavak, rövidítések, eszik-e, vagy isszák, és Neked szükséged van-e rá? Olvasd el bejegyzésünket, és megtudod!

Online marketing stratégia - a kampánytervezés alapjai

Készítsük el a tökéletes briefet

A brief egy olyan összefoglaló dokumentum, melyben az ügyfél részletesen tájékoztatja a marketinges munkatársat, vagy az ügynökséget arról, hogy mivel is szeretné megbízni. 

Hogyan készíts birefet?

  • Írd le, hogy pontosan mi a szolgáltatás/termék: miért jó a felhasználónak, ha ezt igénybe veszi, mit nyer vele. 
  • Hol szeretnéd ezt az üzenetet eljuttatni nekik? Facebook-on, LinkedIn-en, Google Ads hirdetésekben? Esetleg hírlevelet küldenél nekik? 
  • Mekkora értékesítést, mennyi megrendelést szeretnél minimum elérni a hirdetésekkel? (bármennyire csábító, ide ne azt írd, hogy "nagyon sokat". Próbáld konkrét számmal, ésszerűen meghatározni azt a minimum célt, ami illeszkedik a pénzügyi stratégiába). 
  • Szeretnél-e kizárni bizonyos csoportokat (pl egyéni vállalkozókat, vagy bizonyos megyékben élőket, 20 év alattiakat, vagy 40 év felettieket ), esetleg nem szeretnél megjelenni a versenytárs kulcsszavainál? Vagy éppen fordítva, akkor is első helyen szeretnél lenni, ha valaki a konkurencia szolgáltatásaira keres rá?
  • Gondold végig, hogy mennyi ideig szeretnéd ezt a kampányt folytatni (időszakosan, alkalmi jelleggel, vagy folyamatosan?) 
  • Mekkora büdzsé áll rendelkezésedre, mennyit szánsz erre a kampányra?  
  • Vannak-e saját képeid, videóid, szövegeid, vagy a szakértő segítségét kérnéd ezek elkészítésében?

Ha bizonytalan vagy, nem tudod mely felületeken lenne jó Neked hirdetni, mekkora a céljaidhoz igazodó, ideális büdzsé, akkor bátran kérj segítséget a megbízott szakembertől. Ő javasolni fog számodra megfelelő lehetőségeket, és segít kiegészíteni a brief hiányzó részeit, melyre válaszként elkészíti majd Neked a kampánytervet.

#promobox-newsletter###

Így készül a kampányterv

Akár online marketing ügynökség vagy független marketingszakértő bevonásával kezded el a közös munkát, akár saját magad vágnál bele az online marketing kampányaid indításába, mindenképp szükséged lesz egy kampánytervre! Ez azért fontos, mert egyben láthatod az egész folyamatot, és a végén lesz mivel összehasonlítani az eredményeket. A kampánytervnek tartalmaznia kell, hogy milyen kampányokat szeretnél futtatni, mettől-meddig, milyen költségkeretből, milyen célokkal, kiknek, és milyen kreatívokkal.

Tervezd meg a kampányod üzenetét: mit akarsz közölni a felhasználókkal? Kik legyenek a célközönséged, kiknek szeretnéd eljuttatni ezt az üzenetet? 

Az online marketing kampányok tervezéséhez számos beépített eszközt igénybe vehetsz: a Facebook hirdetéskezelője szerkesztés közben mutatja, hogy a megadott költségkerettel, a választott kampánytípusod hány embert érhet el az adott célközönségből, hány kattintásra számíthatsz, és ugyanez rendelkezésedre áll a Google Ads hirdetéskezelőben-ben is.

A célközönség azoknak az embereknek a virtuális csoportja, akiket a hirdetéseinkkel szeretnénk elérni. Akkor határozzuk meg jól a közönségünket, ha tudjuk, hány évesek, hol élnek, milyen szokásaik vannak, mit szeretnek, mi érdekli őket, milyen a családi állapotuk, milyen életszakaszukban vannak éppen. Ezt könnyedén megtehetjük személyes tapasztalataink segítségével (pl. a vállalkozás ügyfeleinek, vásárlóinak jellemzésével), vagy a weboldalba, közösségi média profilokba beépített, és megfelelően beállított analitikai eszközök segítségével. Ha pedig még egy ügyfelünk sem volt, de van egy elképzelésünk arról, hogy kiknek szól a termékünk, szolgáltatásunk, akkor készíthetünk ún. Buyer Persona-kat: írjuk le, hogy a mi potenciális vásárlónk hogy néz ki, hány éves, mi a munkája, milyen jövedelemmel rendelkezik, van-e háziállata, hogyan gondolkodik - szeret olvasni, moziba járni? Esetleg jobban érdekli a divat, vagy az autók? Szívesen utazik, vagy otthonülő típus? Minél jobban megszemélyesítjük, minél pontosabban leírjuk, annál jobb célközönséget tudunk létrehozni, és annál hatékonyabban tudunk hirdetni. Mert olyan nincs, hogy mindenkinek akarunk eladni. Ha így gondolkodunk, akkor nagyon sokba fog kerülni az online marketing, és nem biztos, hogy elégedettek leszünk az eredményekkel.

az online kampánytervezés lépései

Elkészült a terv, hogyan tovább?

Megismertük a brief és az alaposan kidolgozott kampányterv felépítését, már tudjuk azt is, hogy miért fontos. A folytatásban pedig további hasznos részletről rántjuk le a leplet, olvasd el mindenképp azt a cikket is!

#promobox#Úgy gondolod, inkább rábíznád az online marketing feladatokat olyanokra, akik otthonosan mozognak a kampánymenedzsment területén, és álmukból felébresztve is tudják mire való a  SEO vagy a CTR?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése