PPC kampánykezelés

Így hirdethetsz sikeresen a Twitteren

Írta:
Klaudia
Olvasási idő:
perc

A Twitteren való hirdetésben rengeteg lehetőség rejlik, azonban a magyar vállalkozások gyakran nem fordítanak elég figyelmet a platformra. Ha szeretnéd külföldön népszerűsíteni a terméked, szolgáltatásod, de eddig nem találtad meg a megfelelő platformot hozzá, érdemes számításba venned a Twittert! Kinek is érdemes belevágni? Milyen lehetőségeket nyújt? Cikkünkből megtudhatod!

Siker a Twitteren - Hirdetési útmutató

Miért érdemes a Twitteren hirdetni?

A Twitter már jelentős hazai felhasználóbázissal rendelkezik, azonban a tendenciák azt mutatják, hogy a magyarok kisebb arányban reagálnak egy tweetre, mint más országok felhasználói.

Twitter felhasználók Magyarországon
Twitter felhasználók aránya Magyarországon

Míg nálunk a Facebook sokkal elterjedtebb, mint ez a felület, több országban, köztük a nyugat-európai országokban az utóbbit részesítik előnyben.

Twitteren naponta 500 millió bejegyzés kerül közzétételre. Egy kutatás szerint a felhasználók 80%-a említett már meg márkanevet a bejegyzéseiben (Sorav Jain, 2019), így márkaépítésre is kiváló platform.

Kinek érdemes belevágni a Twitter kampányokba?

A Hootsuite 2019-es felmérése alapján 272 000 aktív magyar felhasználója van a platformnak, így érdemes elgondolkodni a Twitter hirdetés lehetőségén. Különösen azon vállalatok számára fontos a jelenlét, amelyek külföldi célközönséggel is rendelkeznek, hiszen a nyugat-európai országokban ez az előnyben részesített platform, így akár még a Facebook hirdetéseknél is jobb eredmények érhetőek el ezeken a területeken.

A Twitter platformját ajánljuk nemzetközi kampányok esetén, különösen, ha az Egyesült Államokat, Angliát, vagy Nyugat-Európát szeretnénk célozni, hiszen ezen területek rendelkeznek a legtöbb Twitter felhasználóval.

Ezekre figyelj oda, ha hirdetni szeretnél a Twitteren

Ha eldöntöttük, hogy szeretnénk megjelenni, nincs más hátra, mint kialakítani a profilunkat, és elindítani a hirdetéseket.

Promotált profil a Twitteren
Promotált profilok megjelenése a Twitteren

A közösségi oldal szigorúan szabályozza, ki indíthat hirdetéseket, azonban ez tudatos profilépítéssel nem jelent akadályt. Ezekre figyeljünk oda:

  • A hirdető profilnak minimum 15 napja léteznie kell
  • Olyan profil- és borítóképre van szükség, amely nem GIF
  • A hirdető profilnak tartalmaznia kell egy URL címet, amely a vállalkozás honlapjára mutat
  • A profil aktivitásának (tweetek, retweetek, hozzászólások) meg kell felelnie a Twitter szabályzatának

Amennyiben a feltételek teljesülnek, a Twitter Ads lehetőségre kattintva létrehozhatjuk üzleti profilunkat, és már indulhatnak is a kampányaink.

Ez a lehetőség a Twitter bal oldali oldalsávjában érhető el.

Twitter Ads elindítása
A hirdetési felület elindítása

Célzási lehetőségek

A platformon számos szempont alapján határozhatjuk meg, kinek szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket.

Lehetőségünk van nem, kor, földrajzi helyzet, érdeklődési körök, valamint nyelvek alapján meghatározni a célközönségünket. Emellett kulcsszavakkal tovább szűkíthetjük azt.

Az események között olyan lehetőségeket találunk, mint a politika, különböző sportok, ünnepek, kikapcsolódási lehetőségek, rendezvények.

Az érdeklődési körökön belül olyan lehetőségek közül választhatunk, mint például a divat, sport, zene, stb.

A follower look-alikes lehetőség használata esetén más felhasználók közönségét, és a közönséghez hasonló felhasználókat célozhatjuk.

A célzás beállításakor egy ábra jelzi a célközönségünk méretét. A zöld sáv jelzi, hogy mekkora közönséget ajánlott céloznunk.

Milyen tartalmat érdemes közzétenned a Twitteren?

A Twitter a véleménynyilvánítás elsődleges platformja, így érdemes olyan üzeneteket megfogalmazni, amelyek valamilyen reakciót váltanak ki a felhasználókból.

Emellett célszerű vizuális, figyelemfelkeltő tartalommal is szolgálni, ami megragadja a felhasználók figyelmét, kattintásra ösztönzi őket.

Az organikus elérések növelése érdekében célszerű hashtageket is használni. Egy bejegyzésben 1-3 ilyen címke elhelyezése ajánlott, így a tweetünk a trendek között is megjelenik, még több felhasználót érve el.

Egy sikeres tweet az IKEA-tól (Forrás: https://twitter.com/IKEAUSE)

A Twitter egy kiváló hirdetési platform, ha külföldön szeretnénk megjelenni, illetve ha fiatalokat szeretnénk célozni. Különösen hatékony sporttal, kisállatokkal, valamint szépségápolással foglalkozó cégek esetén, a Twitter adatai alapján ugyanis ezek a legnépszerűbb érdeklődési körök. A felület emellett alkalmazások promotálására is kiemelkedő lehetőséget nyújt.

A hirdetések tekintetében az érkezési oldal is fontos szerepet játszik. Mivel a Twitter főként egy mobil platform, ezért érdemes a felhasználókat mobilra optimalizált felületekre, mobil appokra, vagy reszponzív weboldalra érkeztetni.

Promotált Tweet a Twitteren
A hirdetést “Promoted” címke jelzi (Forrás: Twitter for Business)

Összegzés

A Twitteren való hirdetés egy olyan terep, amely kiaknázatlan lehetőségeket rejt, így mindenképp ajánljuk a kipróbálását, különösen, ha külföldi közönségnek szeretnénk megjeleníteni a termékeinket, szolgáltatásainkat.

#promobox#Nem vagy jártas a fizetett hirdetésekben, de kipróbálnád a Twitteren való hirdetést? Esetleg segítségre van szükséged a kampányok menedzselésében?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból