A Twitteren való hirdetésben rengeteg lehetőség rejlik, azonban a magyar vállalkozások gyakran nem fordítanak elég figyelmet a platformra. Ha szeretnéd külföldön népszerűsíteni a terméked, szolgáltatásod, de eddig nem találtad meg a megfelelő platformot hozzá, érdemes számításba venned a Twittert! Kinek is érdemes belevágni? Milyen lehetőségeket nyújt? Cikkünkből megtudhatod!
Miért érdemes a Twitteren hirdetni?
A Twitter már jelentős hazai felhasználóbázissal rendelkezik, azonban a tendenciák azt mutatják, hogy a magyarok kisebb arányban reagálnak egy tweetre, mint más országok felhasználói.
Míg nálunk a Facebook sokkal elterjedtebb, mint ez a felület, több országban, köztük a nyugat-európai országokban az utóbbit részesítik előnyben.
Twitteren naponta 500 millió bejegyzés kerül közzétételre. Egy kutatás szerint a felhasználók 80%-a említett már meg márkanevet a bejegyzéseiben (Sorav Jain, 2019), így márkaépítésre is kiváló platform.
Kinek érdemes belevágni a Twitter kampányokba?
A Hootsuite 2019-es felmérése alapján 272 000 aktív magyar felhasználója van a platformnak, így érdemes elgondolkodni a Twitter hirdetés lehetőségén. Különösen azon vállalatok számára fontos a jelenlét, amelyek külföldi célközönséggel is rendelkeznek, hiszen a nyugat-európai országokban ez az előnyben részesített platform, így akár még a Facebook hirdetéseknél is jobb eredmények érhetőek el ezeken a területeken.
A Twitter platformját ajánljuk nemzetközi kampányok esetén, különösen, ha az Egyesült Államokat, Angliát, vagy Nyugat-Európát szeretnénk célozni, hiszen ezen területek rendelkeznek a legtöbb Twitter felhasználóval.
Ezekre figyelj oda, ha hirdetni szeretnél a Twitteren
Ha eldöntöttük, hogy szeretnénk megjelenni, nincs más hátra, mint kialakítani a profilunkat, és elindítani a hirdetéseket.
A közösségi oldal szigorúan szabályozza, ki indíthat hirdetéseket, azonban ez tudatos profilépítéssel nem jelent akadályt. Ezekre figyeljünk oda:
- A hirdető profilnak minimum 15 napja léteznie kell
- Olyan profil- és borítóképre van szükség, amely nem GIF
- A hirdető profilnak tartalmaznia kell egy URL címet, amely a vállalkozás honlapjára mutat
- A profil aktivitásának (tweetek, retweetek, hozzászólások) meg kell felelnie a Twitter szabályzatának
Amennyiben a feltételek teljesülnek, a Twitter Ads lehetőségre kattintva létrehozhatjuk üzleti profilunkat, és már indulhatnak is a kampányaink.
Ez a lehetőség a Twitter bal oldali oldalsávjában érhető el.
Célzási lehetőségek
A platformon számos szempont alapján határozhatjuk meg, kinek szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket.
Lehetőségünk van nem, kor, földrajzi helyzet, érdeklődési körök, valamint nyelvek alapján meghatározni a célközönségünket. Emellett kulcsszavakkal tovább szűkíthetjük azt.
Az események között olyan lehetőségeket találunk, mint a politika, különböző sportok, ünnepek, kikapcsolódási lehetőségek, rendezvények.
Az érdeklődési körökön belül olyan lehetőségek közül választhatunk, mint például a divat, sport, zene, stb.
A follower look-alikes lehetőség használata esetén más felhasználók közönségét, és a közönséghez hasonló felhasználókat célozhatjuk.
A célzás beállításakor egy ábra jelzi a célközönségünk méretét. A zöld sáv jelzi, hogy mekkora közönséget ajánlott céloznunk.
Milyen tartalmat érdemes közzétenned a Twitteren?
A Twitter a véleménynyilvánítás elsődleges platformja, így érdemes olyan üzeneteket megfogalmazni, amelyek valamilyen reakciót váltanak ki a felhasználókból.
Emellett célszerű vizuális, figyelemfelkeltő tartalommal is szolgálni, ami megragadja a felhasználók figyelmét, kattintásra ösztönzi őket.
Az organikus elérések növelése érdekében célszerű hashtageket is használni. Egy bejegyzésben 1-3 ilyen címke elhelyezése ajánlott, így a tweetünk a trendek között is megjelenik, még több felhasználót érve el.
A Twitter egy kiváló hirdetési platform, ha külföldön szeretnénk megjelenni, illetve ha fiatalokat szeretnénk célozni. Különösen hatékony sporttal, kisállatokkal, valamint szépségápolással foglalkozó cégek esetén, a Twitter adatai alapján ugyanis ezek a legnépszerűbb érdeklődési körök. A felület emellett alkalmazások promotálására is kiemelkedő lehetőséget nyújt.
A hirdetések tekintetében az érkezési oldal is fontos szerepet játszik. Mivel a Twitter főként egy mobil platform, ezért érdemes a felhasználókat mobilra optimalizált felületekre, mobil appokra, vagy reszponzív weboldalra érkeztetni.
Összegzés
A Twitteren való hirdetés egy olyan terep, amely kiaknázatlan lehetőségeket rejt, így mindenképp ajánljuk a kipróbálását, különösen, ha külföldi közönségnek szeretnénk megjeleníteni a termékeinket, szolgáltatásainkat.
#promobox#Nem vagy jártas a fizetett hirdetésekben, de kipróbálnád a Twitteren való hirdetést? Esetleg segítségre van szükséged a kampányok menedzselésében?##