PPC kampánykezelés

Így hirdethetsz sikeresen a Twitteren

Írta:
Klaudia
Olvasási idő:
perc

A Twitteren való hirdetésben rengeteg lehetőség rejlik, azonban a magyar vállalkozások gyakran nem fordítanak elég figyelmet a platformra. Ha szeretnéd külföldön népszerűsíteni a terméked, szolgáltatásod, de eddig nem találtad meg a megfelelő platformot hozzá, érdemes számításba venned a Twittert! Kinek is érdemes belevágni? Milyen lehetőségeket nyújt? Cikkünkből megtudhatod!

Siker a Twitteren - Hirdetési útmutató

Miért érdemes a Twitteren hirdetni?

A Twitter már jelentős hazai felhasználóbázissal rendelkezik, azonban a tendenciák azt mutatják, hogy a magyarok kisebb arányban reagálnak egy tweetre, mint más országok felhasználói.

Twitter felhasználók Magyarországon
Twitter felhasználók aránya Magyarországon

Míg nálunk a Facebook sokkal elterjedtebb, mint ez a felület, több országban, köztük a nyugat-európai országokban az utóbbit részesítik előnyben.

Twitteren naponta 500 millió bejegyzés kerül közzétételre. Egy kutatás szerint a felhasználók 80%-a említett már meg márkanevet a bejegyzéseiben (Sorav Jain, 2019), így márkaépítésre is kiváló platform.

Kinek érdemes belevágni a Twitter kampányokba?

A Hootsuite 2019-es felmérése alapján 272 000 aktív magyar felhasználója van a platformnak, így érdemes elgondolkodni a Twitter hirdetés lehetőségén. Különösen azon vállalatok számára fontos a jelenlét, amelyek külföldi célközönséggel is rendelkeznek, hiszen a nyugat-európai országokban ez az előnyben részesített platform, így akár még a Facebook hirdetéseknél is jobb eredmények érhetőek el ezeken a területeken.

A Twitter platformját ajánljuk nemzetközi kampányok esetén, különösen, ha az Egyesült Államokat, Angliát, vagy Nyugat-Európát szeretnénk célozni, hiszen ezen területek rendelkeznek a legtöbb Twitter felhasználóval.

Ezekre figyelj oda, ha hirdetni szeretnél a Twitteren

Ha eldöntöttük, hogy szeretnénk megjelenni, nincs más hátra, mint kialakítani a profilunkat, és elindítani a hirdetéseket.

Promotált profil a Twitteren
Promotált profilok megjelenése a Twitteren

A közösségi oldal szigorúan szabályozza, ki indíthat hirdetéseket, azonban ez tudatos profilépítéssel nem jelent akadályt. Ezekre figyeljünk oda:

  • A hirdető profilnak minimum 15 napja léteznie kell
  • Olyan profil- és borítóképre van szükség, amely nem GIF
  • A hirdető profilnak tartalmaznia kell egy URL címet, amely a vállalkozás honlapjára mutat
  • A profil aktivitásának (tweetek, retweetek, hozzászólások) meg kell felelnie a Twitter szabályzatának

Amennyiben a feltételek teljesülnek, a Twitter Ads lehetőségre kattintva létrehozhatjuk üzleti profilunkat, és már indulhatnak is a kampányaink.

Ez a lehetőség a Twitter bal oldali oldalsávjában érhető el.

Twitter Ads elindítása
A hirdetési felület elindítása

Célzási lehetőségek

A platformon számos szempont alapján határozhatjuk meg, kinek szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket.

Lehetőségünk van nem, kor, földrajzi helyzet, érdeklődési körök, valamint nyelvek alapján meghatározni a célközönségünket. Emellett kulcsszavakkal tovább szűkíthetjük azt.

Az események között olyan lehetőségeket találunk, mint a politika, különböző sportok, ünnepek, kikapcsolódási lehetőségek, rendezvények.

Az érdeklődési körökön belül olyan lehetőségek közül választhatunk, mint például a divat, sport, zene, stb.

A follower look-alikes lehetőség használata esetén más felhasználók közönségét, és a közönséghez hasonló felhasználókat célozhatjuk.

A célzás beállításakor egy ábra jelzi a célközönségünk méretét. A zöld sáv jelzi, hogy mekkora közönséget ajánlott céloznunk.

Milyen tartalmat érdemes közzétenned a Twitteren?

A Twitter a véleménynyilvánítás elsődleges platformja, így érdemes olyan üzeneteket megfogalmazni, amelyek valamilyen reakciót váltanak ki a felhasználókból.

Emellett célszerű vizuális, figyelemfelkeltő tartalommal is szolgálni, ami megragadja a felhasználók figyelmét, kattintásra ösztönzi őket.

Az organikus elérések növelése érdekében célszerű hashtageket is használni. Egy bejegyzésben 1-3 ilyen címke elhelyezése ajánlott, így a tweetünk a trendek között is megjelenik, még több felhasználót érve el.

Egy sikeres tweet az IKEA-tól (Forrás: https://twitter.com/IKEAUSE)

A Twitter egy kiváló hirdetési platform, ha külföldön szeretnénk megjelenni, illetve ha fiatalokat szeretnénk célozni. Különösen hatékony sporttal, kisállatokkal, valamint szépségápolással foglalkozó cégek esetén, a Twitter adatai alapján ugyanis ezek a legnépszerűbb érdeklődési körök. A felület emellett alkalmazások promotálására is kiemelkedő lehetőséget nyújt.

A hirdetések tekintetében az érkezési oldal is fontos szerepet játszik. Mivel a Twitter főként egy mobil platform, ezért érdemes a felhasználókat mobilra optimalizált felületekre, mobil appokra, vagy reszponzív weboldalra érkeztetni.

Promotált Tweet a Twitteren
A hirdetést “Promoted” címke jelzi (Forrás: Twitter for Business)

Összegzés

A Twitteren való hirdetés egy olyan terep, amely kiaknázatlan lehetőségeket rejt, így mindenképp ajánljuk a kipróbálását, különösen, ha külföldi közönségnek szeretnénk megjeleníteni a termékeinket, szolgáltatásainkat.

#promobox#Nem vagy jártas a fizetett hirdetésekben, de kipróbálnád a Twitteren való hirdetést? Esetleg segítségre van szükséged a kampányok menedzselésében?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?