PPC kampánykezelés

Így hirdethetsz sikeresen a Twitteren

Írta:
Klaudia
Olvasási idő:
perc

A Twitteren való hirdetésben rengeteg lehetőség rejlik, azonban a magyar vállalkozások gyakran nem fordítanak elég figyelmet a platformra. Ha szeretnéd külföldön népszerűsíteni a terméked, szolgáltatásod, de eddig nem találtad meg a megfelelő platformot hozzá, érdemes számításba venned a Twittert! Kinek is érdemes belevágni? Milyen lehetőségeket nyújt? Cikkünkből megtudhatod!

Siker a Twitteren - Hirdetési útmutató

Miért érdemes a Twitteren hirdetni?

A Twitter már jelentős hazai felhasználóbázissal rendelkezik, azonban a tendenciák azt mutatják, hogy a magyarok kisebb arányban reagálnak egy tweetre, mint más országok felhasználói.

Twitter felhasználók Magyarországon
Twitter felhasználók aránya Magyarországon

Míg nálunk a Facebook sokkal elterjedtebb, mint ez a felület, több országban, köztük a nyugat-európai országokban az utóbbit részesítik előnyben.

Twitteren naponta 500 millió bejegyzés kerül közzétételre. Egy kutatás szerint a felhasználók 80%-a említett már meg márkanevet a bejegyzéseiben (Sorav Jain, 2019), így márkaépítésre is kiváló platform.

Kinek érdemes belevágni a Twitter kampányokba?

A Hootsuite 2019-es felmérése alapján 272 000 aktív magyar felhasználója van a platformnak, így érdemes elgondolkodni a Twitter hirdetés lehetőségén. Különösen azon vállalatok számára fontos a jelenlét, amelyek külföldi célközönséggel is rendelkeznek, hiszen a nyugat-európai országokban ez az előnyben részesített platform, így akár még a Facebook hirdetéseknél is jobb eredmények érhetőek el ezeken a területeken.

A Twitter platformját ajánljuk nemzetközi kampányok esetén, különösen, ha az Egyesült Államokat, Angliát, vagy Nyugat-Európát szeretnénk célozni, hiszen ezen területek rendelkeznek a legtöbb Twitter felhasználóval.

Ezekre figyelj oda, ha hirdetni szeretnél a Twitteren

Ha eldöntöttük, hogy szeretnénk megjelenni, nincs más hátra, mint kialakítani a profilunkat, és elindítani a hirdetéseket.

Promotált profil a Twitteren
Promotált profilok megjelenése a Twitteren

A közösségi oldal szigorúan szabályozza, ki indíthat hirdetéseket, azonban ez tudatos profilépítéssel nem jelent akadályt. Ezekre figyeljünk oda:

  • A hirdető profilnak minimum 15 napja léteznie kell
  • Olyan profil- és borítóképre van szükség, amely nem GIF
  • A hirdető profilnak tartalmaznia kell egy URL címet, amely a vállalkozás honlapjára mutat
  • A profil aktivitásának (tweetek, retweetek, hozzászólások) meg kell felelnie a Twitter szabályzatának

Amennyiben a feltételek teljesülnek, a Twitter Ads lehetőségre kattintva létrehozhatjuk üzleti profilunkat, és már indulhatnak is a kampányaink.

Ez a lehetőség a Twitter bal oldali oldalsávjában érhető el.

Twitter Ads elindítása
A hirdetési felület elindítása

Célzási lehetőségek

A platformon számos szempont alapján határozhatjuk meg, kinek szeretnénk megjeleníteni a hirdetéseinket.

Lehetőségünk van nem, kor, földrajzi helyzet, érdeklődési körök, valamint nyelvek alapján meghatározni a célközönségünket. Emellett kulcsszavakkal tovább szűkíthetjük azt.

Az események között olyan lehetőségeket találunk, mint a politika, különböző sportok, ünnepek, kikapcsolódási lehetőségek, rendezvények.

Az érdeklődési körökön belül olyan lehetőségek közül választhatunk, mint például a divat, sport, zene, stb.

A follower look-alikes lehetőség használata esetén más felhasználók közönségét, és a közönséghez hasonló felhasználókat célozhatjuk.

A célzás beállításakor egy ábra jelzi a célközönségünk méretét. A zöld sáv jelzi, hogy mekkora közönséget ajánlott céloznunk.

Milyen tartalmat érdemes közzétenned a Twitteren?

A Twitter a véleménynyilvánítás elsődleges platformja, így érdemes olyan üzeneteket megfogalmazni, amelyek valamilyen reakciót váltanak ki a felhasználókból.

Emellett célszerű vizuális, figyelemfelkeltő tartalommal is szolgálni, ami megragadja a felhasználók figyelmét, kattintásra ösztönzi őket.

Az organikus elérések növelése érdekében célszerű hashtageket is használni. Egy bejegyzésben 1-3 ilyen címke elhelyezése ajánlott, így a tweetünk a trendek között is megjelenik, még több felhasználót érve el.

Egy sikeres tweet az IKEA-tól (Forrás: https://twitter.com/IKEAUSE)

A Twitter egy kiváló hirdetési platform, ha külföldön szeretnénk megjelenni, illetve ha fiatalokat szeretnénk célozni. Különösen hatékony sporttal, kisállatokkal, valamint szépségápolással foglalkozó cégek esetén, a Twitter adatai alapján ugyanis ezek a legnépszerűbb érdeklődési körök. A felület emellett alkalmazások promotálására is kiemelkedő lehetőséget nyújt.

A hirdetések tekintetében az érkezési oldal is fontos szerepet játszik. Mivel a Twitter főként egy mobil platform, ezért érdemes a felhasználókat mobilra optimalizált felületekre, mobil appokra, vagy reszponzív weboldalra érkeztetni.

Promotált Tweet a Twitteren
A hirdetést “Promoted” címke jelzi (Forrás: Twitter for Business)

Összegzés

A Twitteren való hirdetés egy olyan terep, amely kiaknázatlan lehetőségeket rejt, így mindenképp ajánljuk a kipróbálását, különösen, ha külföldi közönségnek szeretnénk megjeleníteni a termékeinket, szolgáltatásainkat.

#promobox#Nem vagy jártas a fizetett hirdetésekben, de kipróbálnád a Twitteren való hirdetést? Esetleg segítségre van szükséged a kampányok menedzselésében?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?