Közösségi média menedzsment

Instagram újítások 2023-ban

Írta:
Tábita
Olvasási idő:
2
perc

Izgalmas hónapok elé nézük, hiszen az Instagram továbbra sem lazít a tempón. Eltökélt célja, hogy a Z generáció szívdobbanásaira hangolódjon, vagyis marketing nyelven: az Instagram a felhasználók legfőbb motivációjára és gyengeségeire építse ki a platformját 2023-ban. Vajon milyen újdonságokra kell számítanunk?

Instagram újítások 2023-ban

A Z generáció közösségre vágyik

Az Instagram készített egy felmérést, ami egyértelműen kimutatta, hogy a felhasználók uralkodó százaléka a Z generáció (1990‑es évek közepe és 2010‑es évek eleje között születettek)..

A kutató csoport itt még nem állt meg, mert azt is megállapították, hogy teljesen más a motivációjuk és az értékrendjük, mint egy később született korosztálynak.

Ami nem is volna meglepő, de észrevették, hogy 2022-ben a felhasználók jobban keresték egymással a közösséget és a kapcsolatot, mint valaha az elmúlt évekhez képest.

A végkövetkeztetés ebből már egyértelmű: az algoritmust úgy fogják szabályozni, hogy minél több kapcsolatot tudjanak egymással teremteni a felhasználók.

#m1-y#TIPP: Építs aktívan közösséget Instagramon!##

 Aktivizáld a közösségedet Instagramon!

Társadalmi felelősségvállalás

A Z generációnak nagyon fontos, hogy a fenntarthatóságot a divatban és az életmódjukban is kifejezzék. Ezért az Instagram arra buzdítja a márkákat, hogy továbbra is a társadalmi felelősségvállalásra és a fenntarthatóságra összpontosítsanak, és több olyan tartalmat készítsenek, amely a társadalmi és környezeti ügyek előmozdítását célozza.

Legyenek LIVE videóid

Elengedhetetlen eszköz lesz 2023-ban, hiszen valóssá teszi a közösségérzetet.

Az élő közvetítés továbbra is értékes eszköz lesz a márkák számára, lehetővé téve számukra, hogy hiteles és valós idejű kapcsolatot teremtsenek követőikkel.

Interaktív tartalom

Az interaktív tartalmak, például kvízek, szavazások egyre népszerűbbé válnak, mivel vonzzák a követőket, és növelik a platformon töltött időt.

#m1-p#TIPP: Az Instagram algoritmusa értékeli, ha foglalkozol a követőid véleményével, megkérdezed és bevonod őket!##

Niche influencerek

Mivel a nagyobb influencerek figyelméért folyó verseny egyre fokozódik, a márkák az úgynevezett niche influencerekhez fordulhatnak, akiknek kisebb, de elkötelezettebb követői vannak bizonyos résekben vagy iparágakban.

#m1-y#TIPP: Keress olyan niche influenszereket, akik még nem köteleződtek el a Te iparágadban egyik márkához sem!##

Dolgozz olyan sikeres influencerekkel, akik még nem köteleződtek el a Te iparágadban a konkurensednek!

Személyre szabott tartalom

Folyamatosan készíts elemzéseket, hogy melyik tartalamdra hogyan reagálnak a követőid. Igazítsd az egyéni preferenciáikhoz és viselkedésükkhöz a tartalmaidat.

Hogyan? Folyamatosan mérd az eredményeket, és azok alapján tervezz tartalomstratégiát!

Ha sikeres akarsz lenni az Instagramon, akkor rendszeresen készíts elemzéseket a posztok eredményeiről!

Vásárolható tartalmak

Az Instagram e-kereskedelmi képességei tovább bővülnek, így a márkáknak több lehetőségük nyílik az Instagramon elhelyezett hirdetésekre is.

Egyre több márka használja a megvásárolható címkéket, termékmatricákat és az alkalmazáson belüli vásárlás lehetőségét, hogy megkönnyítse a követők számára a termékek megvásárlását.

Új Instagram funkciók

Az Instagram folytatja az innovációt és új funkciók és képességek bevezetését, nagyobb hangsúlyt fektetve a kiterjesztett valóságra (AR - Augmented Reality), a hangalapú interakciókra és a mesterséges intelligenciára (AI - Artificial Intelligence).

#promobox-newsletter###

Jogosan merül fel a kérdés: Mi lesz a reels videókkal?

Továbbra is maradnak!

#m1-y#De ugyanakkora fókuszt akarnak helyezni a kép jellegű tartalmakra is, mint a Reels videókra.##

Az Instagram azt javasolja a márkáknak és az alkotóknak, hogy szórakoztató, inspiráló vagy kísérletező reel videókat tegyenek közzé, olyan kreatív eszközök használatával, mint a szöveg/felirat, a kameraeffektusok vagy a filterek..

#m1-p#TIPP: Használj releváns kulcsszavakat és hashtageket a felfedezhetőség növelése érdekében, és helyezz el a képernyőn megjelenő feliratokat, hogy tartalmaidat , legyenek képek vagy Reelek, könnyebben elérhetővé tedd.##

Legyenek jó minőségű, kreatív videóid!

Végül néhány hasznos tanács a posztokhoz…

A jelenleg elérhető információk szerint 2023-ban 5 fő interakciót vesz figyelembe az algoritmus az Instagram a posztok rangsorolásánál - ha ezekre figyelsz, az rengeteget lendíthet az online jelenléteden:

  • Eltöltött idő: Mennyi időt tölt el a bejegyzés elolvasásával?
  • Szívezés: Mennyire valószínű, hogy tetszeni fog a bejegyzés?
  • Komment: Mennyire valószínű, hogy kommentet ír a bejegyzéshez?
  • Mentések: Mennyire valószínű, hogy elmenti a bejegyzést?
  • Profil megtekintése: Mennyire valószínű, hogy a profilra koppint, miután látta a bejegyzést?
  • +1: Tartalmaz ez a bejegyzés CTA-t (például „Kattints biomban lévő linkre!”)?

Zárszó

Ez csak néhány lehetséges Instagram marketing trend 2023-ra. Mivel a platform folyamatosan fejlődik, fontos, hogy a Te vállalkozásod is naprakész maradjon az új fejleményekkel kapcsolatban, és ennek megfelelően finomhangold marketingstratégiádat!

#promobox#Szeretnéd, hogy biztos kezekben legyenek a fizetett hirdetéseid?  Csaptunk segít neked, hogy a legjövedelmezőbb stratégia szerint működjenek a hirdetéseid!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban