Közösségi média menedzsment

Magyarországon is megjelent az Instagram Reels: erre érdemes használni!

Írta:
Merci
Olvasási idő:
4
perc

Az utóbbi időben hatalmas előnyre tett szert a TikTok, könnyen emészthető, rövid és felkapott zenés tartalmai miatt. Ezt a népszerűséget azonban az Instagram egyáltalán nem nézte jó szemmel és annak érdekében, hogy visszaszerezze felhasználói szívét, bevezette a Reels-t.  Sokan mondogatták, hogy csak a TikTok kistesója címre érdemes, azonban minket ez nem tántorított el, adtunk neki egy esélyt. Kiváncsi vagy milyen lehetőségeket rejteget az Instagram Reels üzleti szemmel? Akkor ez a blogbejegyzés Neked lett kitalálva!

Magyarországon is megjelent az Instagram Reels: erre érdemes használni!

Egy újabb zenés, rövid videós tartalomgyártó?

Egyelőre még elég korlátozott az Instagram Reels-hez való hozzáférés Magyarországon, azonban érdemes mindenképp felkészülni, ugyanis üzleti célokra nagyon hatékony eszköz lehet, az organikus elérések növelése érdekében.

Habár kétségtelen, hogy a TikTok erősen kiütötte az Instagramot a nyeregből, de vannak akik továbbra is kételkednek ennek a relatíve új platformnak az erejében. Ha véletlen Te sem hiszel ebben az álláspontban, akkor ez az ártalmatlan, de annál tanulságosabb kihívás Neked szól!

Nyisd meg az Instagram Explore page-ed vagy a Facebook Watch-od és kezd el véletlenszerűen görgetni! Biztos vagyok benne, hogy 2 percen belül belebotlasz egy olyan videóba, amelyen a TikTok ismert logó rajta lesz.

Sehogy sem tudod kikerülni a platform tartalmait, hiába is küzdesz ellene... Hát akkor meg minek küzdj ellene, hogyha előnyödre is használhatnád, nem is beszélve, hogy márkádat új magasságokba repíthetnéd a még egy platforma való regisztráció nélkül?

#promobox-newsletter###

Nem is olyan rossz ötlet, de miért éri ez meg nekem?

Azzal, hogy már az elején elkezded alkalmazni a Reelst, jelentős előnyt szerezhetsz versenytársaid előtt, nem is beszélve arról, hogy ha rendszerességgel posztolsz ilyen tartalmakat, akkor az algoritmus is szívesebben mutatja meg akár többi tartalmad is, az általad eddig el sem ért felhasználóknak.

Mobiltelefonokon az Instagram Reels videó a hírfolyamban és a készítésének folyamata.
Forrás: Instagram

Nyilván ez elég hívogató lehet, azonban rengeteg embert megrémiszthet a gondolat, hogy 15 másodpercig egy kamera előtt, zenére csináljon tartalmat… Teljesen megértjük félelmed, azonban van még pár előnye, ami lehet mégis elgondolkoztat, hogy belekezdj influenszer karrieredbe.

Inspirációképpen mindenképp érdemes szétnézned nagyobb multinacionális cégek tartalmai közt. De, ha biztos sikert akarsz elérni akkor ezt Neked találták ki!

Mutass be egy kreatív módot terméked felhasználásának vagy akár adj teljesen új értelmet neki, mint ebben a Reels-ben!

#m1-y#A videós tartalmak eddig is jobban teljesítettek, azonban Reels-ként az eddiginél még nagyobb előnyben részesíti, ráadásul könnyedén értesítheted új tartalmadról követőidet, hogyha Insta-történetként vagy posztként is megosztod.##

Pro tipp: Hogyha nagyon válogatós vagy Instagram megjelenéseddel kapcsolatosan, akkor ez Neked szól! Érdemes megosztanod gridben is a Reels-ed, ugyanis jelentős növekedés figyelhető meg videód megtekintéseiben, azonban ha a Reels megcsúnyítaná Instagram megjelenésed, akkor nyugodtan a három pontra kattintva ki is törölheted. Így ugyanúgy látják hírfolyamukban követőid új tartalmad, azonban nem jelenik meg a rendezett posztjaid közt.

#m1-y#Habár részleteiben hasonlít az Instagram Storyra, de itt nincs meg a történetben már ismert 10 hashtages korlátozás.##

Pro tipp: Bevett szokássá vált, hogy az Instagram posztok alá, az első kommentben vannak leírva a hashtagek, ahelyett hogy, megrondítaná átgondolt és értékes leírásunkat. Habár esztétikailag mindenképp szerencsés lenne, ezt semmiképpen sem ajánljuk, ugyanis jobb eredményt produkálnak azok a Reels-ek, amelyeken a hashtagek közvetlen a leírás alatt vannak.

#m1-y#Személyre szabhatóságot csak erősíti az egyedi thumbnail kép beállítása.##

Pro tipp: Az itteni thumbnail-ednek ugyanolyan szerepet kell szentelned, mint Youtube videóidnál! Azok a Reelsek, amelyek thumbnailjei tartalmazták azt, amiről szóltak, jelentős növekedést értek el a megtekintések számában.

Mint mondjuk itt! 😉

Telefon kézben, lány Starbucks kávés tumblerrel a kezében pózol, Instagram kép.

Hogyan tudok cégemmel profitálni a Reels-ből?

Mint minden más közösségi felület esetében, úgy itt is érdemes befektetésként nézni a közösségi médiai platformokra, azonban a Reels lehetőséget nyújt a fizetett hirdetéseken túlmenő, elképesztően megnövekedett organikus elérésre.

Ahhoz, hogy Te is sikeres felhasználója legyél az újításnak összeszedtünk néhány példát, amely biztosan motiválni és inspirálni fog!

#m1-y#Meglepő lehet, de Nem szégyen újraposztolni TikTok videóid kicsit másított verzióját!##

Habár mi azt valljuk, hogyha egy cég teljesen ugyanazt posztolja minden közösségi felüleleten az egyenlő a lassú halállal, a Reelsnél fel lehet ismerni azt a tendenciát, hogy a TikTokról már jól ismert felkapott trendek itt is nagyon jól teljesítenek, nem is beszélve arról, hogyha kicsit eltérő verzióban posztolod a két közösségi platformra.

#m1-y##Mutasd meg hogyan használhatják termékeid jövendőbeli vásárlóid!##

Ez természetesen már bevett szokás legyen szó bármilyen marketing kommunikációról, azonban ha termékeidnek új és kreatívabb bemutatása mellett döntesz, akkor mindenképp érdemes megfontolnod a Reels-t.

#m1-y#Mutass valami nem mindennapit!##

Felesleges lenne tagadni, hogy az emberek nem szeretnek belátni a kulisszák mögé, így miért ne mutatnál meg valami különlegeset? Új termék van készülőben? Posztolj róla egy sejtelmes Reels-t és csigázd fel azokat is, akik eddig nem is ismerték márkád.

#m1-p#A legfontosabb útravaló: Ne hagyd hogy Reels-eid csak reklámokból álljanak!##

Habár tudjuk, hogy egy márka életében a legfontosabb az eladások számának növelése, azonban nem szabad hagyni, hogy ez túl erősen jelen legyen online kommunikációdban.

Persze, mindenképp fontos, hogy értesítsd követőid a legújabb leárazásokról, azonban maradj hű céged missziójához és maradj még közelebb közönségedhez!

Zárszó

Nyilván, korai lenne azon elmélkedni, hogy mekkora sikere lesz ennek az újításnak, azonban mindenképp érdemes lehet tesztelni sikerét. Külön előnyt jelent, hogy nincs szükség egy újabb platformon, nehéz munkával felépíteni az online jelenlétet.

Habár teljesen érthető, ha olyan érzetünk van, mintha valóban a Vine és TikTok kistestvérét látnánk, azonban valós lehetőségekkel szolgálhat, hogyha a márkaismertséged új szintre szeretnéd emelni organikusan és gyorsan!

Még mindig nem vagy biztos a kettő platform különbségében, illetve abban, hogy mit hogyan érdemes használnod?
Összeszedtük Neked az összes információt, amire csak szükséged lehet, ahhoz hogy igazán jól megkülönböztesd őket!

TikTok Instagram Reels Instagram TV
Eszköz preferencia Mobil Mobil Mobil
Tartalom hosszúsága 60 másodperc 30 másodperc 1 óra
Tartalmak célja Szórakoztatás, oktatás Szórakoztatás, oktatás Bármi
Marketing célok Márkaismertség, márkahűség Márkaismertség, márkahűség Márkaismertség, márkahűség
Hanghasználat Zenék, mások által megosztott audio Zenék, mások által megosztott audio Videó közben felvett hang
Képfolyam Egyetlen videófolyam Külön választott hely, ahol elérhető Külön választott hely, ahol elérhető
Duet lehetőség Van Nincs Nincs
Szolgáltatás TikTok Instagram Reels Instagram TV
TikTok Mobil 60 másodperc Szórakoztatás, oktatás Márkaismertség, márkahűség Zene, mások által megosztott audio Egyetlen videófolyam Van
Instagram Reels Mobil 30 másodperc Szórakoztatás, oktatás Márkaismertség, márkahűség Zene, mások által megosztott audio Külön választott hely, ahol elérhető Nincs
Instagram TV Mobil 1 óra Bármi Márkaismertség, márkahűség Videó közben felvett hang Külön választott hely, ahol elérhető Van

#promobox-szolg-ppc-instagram#Hozzá szeretnél kezdeni, vagy akár már Te magad is próbálkoztál vele, de nem jöttek az általad várt számok?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése