PPC kampánykezelés

Pinterest hirdetéseket már itthon is megéri futtatni!

Írta:
Klaudia
Olvasási idő:
perc

A Pinteresten való hirdetés újdonságnak számít Magyarországon, ezért nagyon kevesen élnek ezzel a lehetőséggel annak ellenére, hogy Pinteresten más platformokhoz képest alacsonyabb költségen lehet hirdetni. Ez a hirdetési forma kiemelkedő eredményeket nyújthat igen kedvező áron, emellett pedig számos előnnyel is jár. Cikkünkből megtudhatod, hogy miért érdemes belevágnod!

Hirdetés a Pinteresten - Ígéretes újdonság

A Pinteresten való hirdetés nem egy új dolog, az USA-ban, és a nyugat-európai országokban már régóta élhetnek ezzel a lehetőséggel a vállalkozások. Magyarországon azonban csak 2019 végén vált elérhetővé ez a hirdetési alternatíva, így egyelőre még igen kevés magyar hirdető található meg a platformon.

Megéri itt hirdetni?

A rövid válasz az, hogy igen! Részletesebben: ez a weboldal inkább keresőmotor funkcióját tölti be, mint egy közösségi oldalét. A Pinterestet rengetegen használják arra, hogy eldöntsék, megvegyenek-e egy terméket vagy sem.

A közösségi oldal Magyarországon kiemelten népszerű, az európai országok közül a 13. legtöbb Pinterest felhasználót számláló ország, míg globális szinten a 16. helyet foglaljuk el.

Az oldal felhasználói bázisát tekintve a nők jelentős többségben vannak, hiszen a Pinteresten aktív felhasználók 80%-a nő - közülük is kiemelkedő az édesanyák száma, ugyanis 10 anyukából 8 jelen van ezen a kreatív platformon.

Pinterest felhasználói statisztikák
Forrás: saját szerkesztés a Hootsuite 2019-es felmérései alapján

Mivel jelenleg viszonylag kevés hirdető van jelen a közösségi oldalon - különösen a hazai piacot tekintve -, elmondható, hogy a Pinteresten hirdetni olcsóbb, mint a Facebook-on.

Az általunk futtatott kampányok esetén a CPC 23 és 25 Ft között mozgott. Videót promotáló kampány esetén a CPV pedig 2 és 3 Ft között helyezkedett el.

A pinek esetén a tevékenységi arány 1-7% között mozgott, amely a mentést, a táblára helyezést, a kattintást, valamint a pinre adott reakciókat foglalja magában.

Milyen tartalmat készítsek Pinterestre?

Ez a közösségi platform főként a kreativitás színtere, a vizuális hatásoknak itt sokkal nagyobb szerepe van, mint a többi közösségi oldal esetében. Ezt támasztja alá, hogy a Pinterest keresések nagy számban történnek a beépített képkereső segítségével.

Megoszthatunk képes valamint videó pineket, amelyeket táblákba rendezhetünk. Mindkét pin típus esetén ajánlott az álló tájolású, 2:3 arány, emellett mindkét típust elláthatjuk címmel és leírással. A leírásban ajánlott hashtageket használni, amelyeknek köszönhetően a Pinterest algoritmusa könnyebben tudja azonosítani a témát, ezáltal jobb elérési eredményeket generálva.

Lehetőségünk van kép pin, video pin valamint galéria promotálására.

A képen megfigyelhető, hogy a túl hosszú leírás nem jelenik meg, így érdemes a kulcsfontosságú részleteket a leírás elején közölni. A hirdetések esetén fontos, hogy kiemelkedő figyelmet fordítsunk a megosztott képre vagy videóra. Jelenítsük meg rajta a márkánk jellegzetességeit, logónkat, így képes keresés esetén a mi pinjeink jelennek meg.

Ez azért kiemelkedő jelentőségű, mivel a Pinterest minden általunk közzétett tartalmat kielemez, és ez alapján kínál ajánlásokat a felhasználónak. Ha minden képen vagy videón van egy közös elem, az algoritmus ezt figyelembe véve nagy eséllyel a mi további tartalmunkat fogja ajánlani, amellyel visszaterelhetünk a profilunkra  olyan személyeket is, akik azt elhagyni készülnek.

Na jó, de hogyan hirdessek?

Lényeges előnye a platformnak továbbá, hogy a fizetett hirdetések kevésbé különülnek el az organikus tartalmaktól, mint más közösségi oldalak esetén, amelynek köszönhetően a felhasználók sokkal kevésbé érzik ezeket tolakodónak.

Hirdetés a Pinterest képfolyamában
Igen, az ott bal oldalon egy hirdetés. Te sem vetted észre, ugye?

Ezt kihasználva fontos, hogy képünkkel, videónkkal ragadjuk meg leendő vásárlóink figyelmét.

Ha a Pinterest hirdetési lehetőségét választjuk, sokkal nagyobb hatást gyakorolhatunk potenciális vevőinkre - megismertethetjük márkánkat új, böngésző felhasználókkal. Ezért fontos, hogy megfelelő célzást és kulcsszavakat válasszunk a hirdetés beállításánál.

Lehetőségünk van érdeklődési körök szerinti célzásra, amelyet mindenképp ajánlott kiegészíteni a megfelelő, releváns kulcsszavakkal.

Mivel az oldalon sokan még mindig angol nyelvet használnak a kereséshez, célszerű angol és magyar kulcsszavakat egyaránt használnunk.

Összegezve

A Pinterestet kevés magyar hirdető használja, ezért most még alacsonyabb verseny mellett vághatsz bele a hirdetések futtatásába. A magyarországi hirdetés újdonságnak számít, ezért jelentős előnyre tehetsz szert, ha időben csatlakozol a platform hirdetőihez. A megfelelő célzással és tartalommal kiemelkedő eredményeket érhetsz el, hiszen megismertetheted leendő vásárlóidat termékeiddel, és segítheted őket a vásárlási döntés meghozatalában.

#promobox#Segítségre van szükséged a hirdetések menedzselésében? Keress minket bizalommal!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése