PPC kampánykezelés

Pinterest hirdetéseket már itthon is megéri futtatni!

Írta:
Klaudia
Olvasási idő:
perc

A Pinteresten való hirdetés újdonságnak számít Magyarországon, ezért nagyon kevesen élnek ezzel a lehetőséggel annak ellenére, hogy Pinteresten más platformokhoz képest alacsonyabb költségen lehet hirdetni. Ez a hirdetési forma kiemelkedő eredményeket nyújthat igen kedvező áron, emellett pedig számos előnnyel is jár. Cikkünkből megtudhatod, hogy miért érdemes belevágnod!

Hirdetés a Pinteresten - Ígéretes újdonság

A Pinteresten való hirdetés nem egy új dolog, az USA-ban, és a nyugat-európai országokban már régóta élhetnek ezzel a lehetőséggel a vállalkozások. Magyarországon azonban csak 2019 végén vált elérhetővé ez a hirdetési alternatíva, így egyelőre még igen kevés magyar hirdető található meg a platformon.

Megéri itt hirdetni?

A rövid válasz az, hogy igen! Részletesebben: ez a weboldal inkább keresőmotor funkcióját tölti be, mint egy közösségi oldalét. A Pinterestet rengetegen használják arra, hogy eldöntsék, megvegyenek-e egy terméket vagy sem.

A közösségi oldal Magyarországon kiemelten népszerű, az európai országok közül a 13. legtöbb Pinterest felhasználót számláló ország, míg globális szinten a 16. helyet foglaljuk el.

Az oldal felhasználói bázisát tekintve a nők jelentős többségben vannak, hiszen a Pinteresten aktív felhasználók 80%-a nő - közülük is kiemelkedő az édesanyák száma, ugyanis 10 anyukából 8 jelen van ezen a kreatív platformon.

Pinterest felhasználói statisztikák
Forrás: saját szerkesztés a Hootsuite 2019-es felmérései alapján

Mivel jelenleg viszonylag kevés hirdető van jelen a közösségi oldalon - különösen a hazai piacot tekintve -, elmondható, hogy a Pinteresten hirdetni olcsóbb, mint a Facebook-on.

Az általunk futtatott kampányok esetén a CPC 23 és 25 Ft között mozgott. Videót promotáló kampány esetén a CPV pedig 2 és 3 Ft között helyezkedett el.

A pinek esetén a tevékenységi arány 1-7% között mozgott, amely a mentést, a táblára helyezést, a kattintást, valamint a pinre adott reakciókat foglalja magában.

Milyen tartalmat készítsek Pinterestre?

Ez a közösségi platform főként a kreativitás színtere, a vizuális hatásoknak itt sokkal nagyobb szerepe van, mint a többi közösségi oldal esetében. Ezt támasztja alá, hogy a Pinterest keresések nagy számban történnek a beépített képkereső segítségével.

Megoszthatunk képes valamint videó pineket, amelyeket táblákba rendezhetünk. Mindkét pin típus esetén ajánlott az álló tájolású, 2:3 arány, emellett mindkét típust elláthatjuk címmel és leírással. A leírásban ajánlott hashtageket használni, amelyeknek köszönhetően a Pinterest algoritmusa könnyebben tudja azonosítani a témát, ezáltal jobb elérési eredményeket generálva.

Lehetőségünk van kép pin, video pin valamint galéria promotálására.

A képen megfigyelhető, hogy a túl hosszú leírás nem jelenik meg, így érdemes a kulcsfontosságú részleteket a leírás elején közölni. A hirdetések esetén fontos, hogy kiemelkedő figyelmet fordítsunk a megosztott képre vagy videóra. Jelenítsük meg rajta a márkánk jellegzetességeit, logónkat, így képes keresés esetén a mi pinjeink jelennek meg.

Ez azért kiemelkedő jelentőségű, mivel a Pinterest minden általunk közzétett tartalmat kielemez, és ez alapján kínál ajánlásokat a felhasználónak. Ha minden képen vagy videón van egy közös elem, az algoritmus ezt figyelembe véve nagy eséllyel a mi további tartalmunkat fogja ajánlani, amellyel visszaterelhetünk a profilunkra  olyan személyeket is, akik azt elhagyni készülnek.

Na jó, de hogyan hirdessek?

Lényeges előnye a platformnak továbbá, hogy a fizetett hirdetések kevésbé különülnek el az organikus tartalmaktól, mint más közösségi oldalak esetén, amelynek köszönhetően a felhasználók sokkal kevésbé érzik ezeket tolakodónak.

Hirdetés a Pinterest képfolyamában
Igen, az ott bal oldalon egy hirdetés. Te sem vetted észre, ugye?

Ezt kihasználva fontos, hogy képünkkel, videónkkal ragadjuk meg leendő vásárlóink figyelmét.

Ha a Pinterest hirdetési lehetőségét választjuk, sokkal nagyobb hatást gyakorolhatunk potenciális vevőinkre - megismertethetjük márkánkat új, böngésző felhasználókkal. Ezért fontos, hogy megfelelő célzást és kulcsszavakat válasszunk a hirdetés beállításánál.

Lehetőségünk van érdeklődési körök szerinti célzásra, amelyet mindenképp ajánlott kiegészíteni a megfelelő, releváns kulcsszavakkal.

Mivel az oldalon sokan még mindig angol nyelvet használnak a kereséshez, célszerű angol és magyar kulcsszavakat egyaránt használnunk.

Összegezve

A Pinterestet kevés magyar hirdető használja, ezért most még alacsonyabb verseny mellett vághatsz bele a hirdetések futtatásába. A magyarországi hirdetés újdonságnak számít, ezért jelentős előnyre tehetsz szert, ha időben csatlakozol a platform hirdetőihez. A megfelelő célzással és tartalommal kiemelkedő eredményeket érhetsz el, hiszen megismertetheted leendő vásárlóidat termékeiddel, és segítheted őket a vásárlási döntés meghozatalában.

#promobox#Segítségre van szükséged a hirdetések menedzselésében? Keress minket bizalommal!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból