PPC kampánykezelés

Pinterest hirdetéseket már itthon is megéri futtatni!

Írta:
Klaudia
Olvasási idő:
perc

A Pinteresten való hirdetés újdonságnak számít Magyarországon, ezért nagyon kevesen élnek ezzel a lehetőséggel annak ellenére, hogy Pinteresten más platformokhoz képest alacsonyabb költségen lehet hirdetni. Ez a hirdetési forma kiemelkedő eredményeket nyújthat igen kedvező áron, emellett pedig számos előnnyel is jár. Cikkünkből megtudhatod, hogy miért érdemes belevágnod!

Hirdetés a Pinteresten - Ígéretes újdonság

A Pinteresten való hirdetés nem egy új dolog, az USA-ban, és a nyugat-európai országokban már régóta élhetnek ezzel a lehetőséggel a vállalkozások. Magyarországon azonban csak 2019 végén vált elérhetővé ez a hirdetési alternatíva, így egyelőre még igen kevés magyar hirdető található meg a platformon.

Megéri itt hirdetni?

A rövid válasz az, hogy igen! Részletesebben: ez a weboldal inkább keresőmotor funkcióját tölti be, mint egy közösségi oldalét. A Pinterestet rengetegen használják arra, hogy eldöntsék, megvegyenek-e egy terméket vagy sem.

A közösségi oldal Magyarországon kiemelten népszerű, az európai országok közül a 13. legtöbb Pinterest felhasználót számláló ország, míg globális szinten a 16. helyet foglaljuk el.

Az oldal felhasználói bázisát tekintve a nők jelentős többségben vannak, hiszen a Pinteresten aktív felhasználók 80%-a nő - közülük is kiemelkedő az édesanyák száma, ugyanis 10 anyukából 8 jelen van ezen a kreatív platformon.

Pinterest felhasználói statisztikák
Forrás: saját szerkesztés a Hootsuite 2019-es felmérései alapján

Mivel jelenleg viszonylag kevés hirdető van jelen a közösségi oldalon - különösen a hazai piacot tekintve -, elmondható, hogy a Pinteresten hirdetni olcsóbb, mint a Facebook-on.

Az általunk futtatott kampányok esetén a CPC 23 és 25 Ft között mozgott. Videót promotáló kampány esetén a CPV pedig 2 és 3 Ft között helyezkedett el.

A pinek esetén a tevékenységi arány 1-7% között mozgott, amely a mentést, a táblára helyezést, a kattintást, valamint a pinre adott reakciókat foglalja magában.

Milyen tartalmat készítsek Pinterestre?

Ez a közösségi platform főként a kreativitás színtere, a vizuális hatásoknak itt sokkal nagyobb szerepe van, mint a többi közösségi oldal esetében. Ezt támasztja alá, hogy a Pinterest keresések nagy számban történnek a beépített képkereső segítségével.

Megoszthatunk képes valamint videó pineket, amelyeket táblákba rendezhetünk. Mindkét pin típus esetén ajánlott az álló tájolású, 2:3 arány, emellett mindkét típust elláthatjuk címmel és leírással. A leírásban ajánlott hashtageket használni, amelyeknek köszönhetően a Pinterest algoritmusa könnyebben tudja azonosítani a témát, ezáltal jobb elérési eredményeket generálva.

Lehetőségünk van kép pin, video pin valamint galéria promotálására.

A képen megfigyelhető, hogy a túl hosszú leírás nem jelenik meg, így érdemes a kulcsfontosságú részleteket a leírás elején közölni. A hirdetések esetén fontos, hogy kiemelkedő figyelmet fordítsunk a megosztott képre vagy videóra. Jelenítsük meg rajta a márkánk jellegzetességeit, logónkat, így képes keresés esetén a mi pinjeink jelennek meg.

Ez azért kiemelkedő jelentőségű, mivel a Pinterest minden általunk közzétett tartalmat kielemez, és ez alapján kínál ajánlásokat a felhasználónak. Ha minden képen vagy videón van egy közös elem, az algoritmus ezt figyelembe véve nagy eséllyel a mi további tartalmunkat fogja ajánlani, amellyel visszaterelhetünk a profilunkra  olyan személyeket is, akik azt elhagyni készülnek.

Na jó, de hogyan hirdessek?

Lényeges előnye a platformnak továbbá, hogy a fizetett hirdetések kevésbé különülnek el az organikus tartalmaktól, mint más közösségi oldalak esetén, amelynek köszönhetően a felhasználók sokkal kevésbé érzik ezeket tolakodónak.

Hirdetés a Pinterest képfolyamában
Igen, az ott bal oldalon egy hirdetés. Te sem vetted észre, ugye?

Ezt kihasználva fontos, hogy képünkkel, videónkkal ragadjuk meg leendő vásárlóink figyelmét.

Ha a Pinterest hirdetési lehetőségét választjuk, sokkal nagyobb hatást gyakorolhatunk potenciális vevőinkre - megismertethetjük márkánkat új, böngésző felhasználókkal. Ezért fontos, hogy megfelelő célzást és kulcsszavakat válasszunk a hirdetés beállításánál.

Lehetőségünk van érdeklődési körök szerinti célzásra, amelyet mindenképp ajánlott kiegészíteni a megfelelő, releváns kulcsszavakkal.

Mivel az oldalon sokan még mindig angol nyelvet használnak a kereséshez, célszerű angol és magyar kulcsszavakat egyaránt használnunk.

Összegezve

A Pinterestet kevés magyar hirdető használja, ezért most még alacsonyabb verseny mellett vághatsz bele a hirdetések futtatásába. A magyarországi hirdetés újdonságnak számít, ezért jelentős előnyre tehetsz szert, ha időben csatlakozol a platform hirdetőihez. A megfelelő célzással és tartalommal kiemelkedő eredményeket érhetsz el, hiszen megismertetheted leendő vásárlóidat termékeiddel, és segítheted őket a vásárlási döntés meghozatalában.

#promobox#Segítségre van szükséged a hirdetések menedzselésében? Keress minket bizalommal!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök