A Pinteresten való hirdetés újdonságnak számít Magyarországon, ezért nagyon kevesen élnek ezzel a lehetőséggel annak ellenére, hogy Pinteresten más platformokhoz képest alacsonyabb költségen lehet hirdetni. Ez a hirdetési forma kiemelkedő eredményeket nyújthat igen kedvező áron, emellett pedig számos előnnyel is jár. Cikkünkből megtudhatod, hogy miért érdemes belevágnod!
Hirdetés a Pinteresten - Ígéretes újdonság
A Pinteresten való hirdetés nem egy új dolog, az USA-ban, és a nyugat-európai országokban már régóta élhetnek ezzel a lehetőséggel a vállalkozások. Magyarországon azonban csak 2019 végén vált elérhetővé ez a hirdetési alternatíva, így egyelőre még igen kevés magyar hirdető található meg a platformon.
Megéri itt hirdetni?
A rövid válasz az, hogy igen! Részletesebben: ez a weboldal inkább keresőmotor funkcióját tölti be, mint egy közösségi oldalét. A Pinterestet rengetegen használják arra, hogy eldöntsék, megvegyenek-e egy terméket vagy sem.
A közösségi oldal Magyarországon kiemelten népszerű, az európai országok közül a 13. legtöbb Pinterest felhasználót számláló ország, míg globális szinten a 16. helyet foglaljuk el.
Az oldal felhasználói bázisát tekintve a nők jelentős többségben vannak, hiszen a Pinteresten aktív felhasználók 80%-a nő - közülük is kiemelkedő az édesanyák száma, ugyanis 10 anyukából 8 jelen van ezen a kreatív platformon.
Mivel jelenleg viszonylag kevés hirdető van jelen a közösségi oldalon - különösen a hazai piacot tekintve -, elmondható, hogy a Pinteresten hirdetni olcsóbb, mint a Facebook-on.
Az általunk futtatott kampányok esetén a CPC 23 és 25 Ft között mozgott. Videót promotáló kampány esetén a CPV pedig 2 és 3 Ft között helyezkedett el.
A pinek esetén a tevékenységi arány 1-7% között mozgott, amely a mentést, a táblára helyezést, a kattintást, valamint a pinre adott reakciókat foglalja magában.
Milyen tartalmat készítsek Pinterestre?
Ez a közösségi platform főként a kreativitás színtere, a vizuális hatásoknak itt sokkal nagyobb szerepe van, mint a többi közösségi oldal esetében. Ezt támasztja alá, hogy a Pinterest keresések nagy számban történnek a beépített képkereső segítségével.
Megoszthatunk képes valamint videó pineket, amelyeket táblákba rendezhetünk. Mindkét pin típus esetén ajánlott az álló tájolású, 2:3 arány, emellett mindkét típust elláthatjuk címmel és leírással. A leírásban ajánlott hashtageket használni, amelyeknek köszönhetően a Pinterest algoritmusa könnyebben tudja azonosítani a témát, ezáltal jobb elérési eredményeket generálva.
Lehetőségünk van kép pin, video pin valamint galéria promotálására.
A képen megfigyelhető, hogy a túl hosszú leírás nem jelenik meg, így érdemes a kulcsfontosságú részleteket a leírás elején közölni. A hirdetések esetén fontos, hogy kiemelkedő figyelmet fordítsunk a megosztott képre vagy videóra. Jelenítsük meg rajta a márkánk jellegzetességeit, logónkat, így képes keresés esetén a mi pinjeink jelennek meg.
Ez azért kiemelkedő jelentőségű, mivel a Pinterest minden általunk közzétett tartalmat kielemez, és ez alapján kínál ajánlásokat a felhasználónak. Ha minden képen vagy videón van egy közös elem, az algoritmus ezt figyelembe véve nagy eséllyel a mi további tartalmunkat fogja ajánlani, amellyel visszaterelhetünk a profilunkra olyan személyeket is, akik azt elhagyni készülnek.
Na jó, de hogyan hirdessek?
Lényeges előnye a platformnak továbbá, hogy a fizetett hirdetések kevésbé különülnek el az organikus tartalmaktól, mint más közösségi oldalak esetén, amelynek köszönhetően a felhasználók sokkal kevésbé érzik ezeket tolakodónak.
Ezt kihasználva fontos, hogy képünkkel, videónkkal ragadjuk meg leendő vásárlóink figyelmét.
Ha a Pinterest hirdetési lehetőségét választjuk, sokkal nagyobb hatást gyakorolhatunk potenciális vevőinkre - megismertethetjük márkánkat új, böngésző felhasználókkal. Ezért fontos, hogy megfelelő célzást és kulcsszavakat válasszunk a hirdetés beállításánál.
Lehetőségünk van érdeklődési körök szerinti célzásra, amelyet mindenképp ajánlott kiegészíteni a megfelelő, releváns kulcsszavakkal.
Mivel az oldalon sokan még mindig angol nyelvet használnak a kereséshez, célszerű angol és magyar kulcsszavakat egyaránt használnunk.
Összegezve
A Pinterestet kevés magyar hirdető használja, ezért most még alacsonyabb verseny mellett vághatsz bele a hirdetések futtatásába. A magyarországi hirdetés újdonságnak számít, ezért jelentős előnyre tehetsz szert, ha időben csatlakozol a platform hirdetőihez. A megfelelő célzással és tartalommal kiemelkedő eredményeket érhetsz el, hiszen megismertetheted leendő vásárlóidat termékeiddel, és segítheted őket a vásárlási döntés meghozatalában.
#promobox#Segítségre van szükséged a hirdetések menedzselésében? Keress minket bizalommal!##