PPC kampánykezelés

Pinterest hirdetéseket már itthon is megéri futtatni!

Írta:
Klaudia
Olvasási idő:
perc

A Pinteresten való hirdetés újdonságnak számít Magyarországon, ezért nagyon kevesen élnek ezzel a lehetőséggel annak ellenére, hogy Pinteresten más platformokhoz képest alacsonyabb költségen lehet hirdetni. Ez a hirdetési forma kiemelkedő eredményeket nyújthat igen kedvező áron, emellett pedig számos előnnyel is jár. Cikkünkből megtudhatod, hogy miért érdemes belevágnod!

Hirdetés a Pinteresten - Ígéretes újdonság

A Pinteresten való hirdetés nem egy új dolog, az USA-ban, és a nyugat-európai országokban már régóta élhetnek ezzel a lehetőséggel a vállalkozások. Magyarországon azonban csak 2019 végén vált elérhetővé ez a hirdetési alternatíva, így egyelőre még igen kevés magyar hirdető található meg a platformon.

Megéri itt hirdetni?

A rövid válasz az, hogy igen! Részletesebben: ez a weboldal inkább keresőmotor funkcióját tölti be, mint egy közösségi oldalét. A Pinterestet rengetegen használják arra, hogy eldöntsék, megvegyenek-e egy terméket vagy sem.

A közösségi oldal Magyarországon kiemelten népszerű, az európai országok közül a 13. legtöbb Pinterest felhasználót számláló ország, míg globális szinten a 16. helyet foglaljuk el.

Az oldal felhasználói bázisát tekintve a nők jelentős többségben vannak, hiszen a Pinteresten aktív felhasználók 80%-a nő - közülük is kiemelkedő az édesanyák száma, ugyanis 10 anyukából 8 jelen van ezen a kreatív platformon.

Pinterest felhasználói statisztikák
Forrás: saját szerkesztés a Hootsuite 2019-es felmérései alapján

Mivel jelenleg viszonylag kevés hirdető van jelen a közösségi oldalon - különösen a hazai piacot tekintve -, elmondható, hogy a Pinteresten hirdetni olcsóbb, mint a Facebook-on.

Az általunk futtatott kampányok esetén a CPC 23 és 25 Ft között mozgott. Videót promotáló kampány esetén a CPV pedig 2 és 3 Ft között helyezkedett el.

A pinek esetén a tevékenységi arány 1-7% között mozgott, amely a mentést, a táblára helyezést, a kattintást, valamint a pinre adott reakciókat foglalja magában.

Milyen tartalmat készítsek Pinterestre?

Ez a közösségi platform főként a kreativitás színtere, a vizuális hatásoknak itt sokkal nagyobb szerepe van, mint a többi közösségi oldal esetében. Ezt támasztja alá, hogy a Pinterest keresések nagy számban történnek a beépített képkereső segítségével.

Megoszthatunk képes valamint videó pineket, amelyeket táblákba rendezhetünk. Mindkét pin típus esetén ajánlott az álló tájolású, 2:3 arány, emellett mindkét típust elláthatjuk címmel és leírással. A leírásban ajánlott hashtageket használni, amelyeknek köszönhetően a Pinterest algoritmusa könnyebben tudja azonosítani a témát, ezáltal jobb elérési eredményeket generálva.

Lehetőségünk van kép pin, video pin valamint galéria promotálására.

A képen megfigyelhető, hogy a túl hosszú leírás nem jelenik meg, így érdemes a kulcsfontosságú részleteket a leírás elején közölni. A hirdetések esetén fontos, hogy kiemelkedő figyelmet fordítsunk a megosztott képre vagy videóra. Jelenítsük meg rajta a márkánk jellegzetességeit, logónkat, így képes keresés esetén a mi pinjeink jelennek meg.

Ez azért kiemelkedő jelentőségű, mivel a Pinterest minden általunk közzétett tartalmat kielemez, és ez alapján kínál ajánlásokat a felhasználónak. Ha minden képen vagy videón van egy közös elem, az algoritmus ezt figyelembe véve nagy eséllyel a mi további tartalmunkat fogja ajánlani, amellyel visszaterelhetünk a profilunkra  olyan személyeket is, akik azt elhagyni készülnek.

Na jó, de hogyan hirdessek?

Lényeges előnye a platformnak továbbá, hogy a fizetett hirdetések kevésbé különülnek el az organikus tartalmaktól, mint más közösségi oldalak esetén, amelynek köszönhetően a felhasználók sokkal kevésbé érzik ezeket tolakodónak.

Hirdetés a Pinterest képfolyamában
Igen, az ott bal oldalon egy hirdetés. Te sem vetted észre, ugye?

Ezt kihasználva fontos, hogy képünkkel, videónkkal ragadjuk meg leendő vásárlóink figyelmét.

Ha a Pinterest hirdetési lehetőségét választjuk, sokkal nagyobb hatást gyakorolhatunk potenciális vevőinkre - megismertethetjük márkánkat új, böngésző felhasználókkal. Ezért fontos, hogy megfelelő célzást és kulcsszavakat válasszunk a hirdetés beállításánál.

Lehetőségünk van érdeklődési körök szerinti célzásra, amelyet mindenképp ajánlott kiegészíteni a megfelelő, releváns kulcsszavakkal.

Mivel az oldalon sokan még mindig angol nyelvet használnak a kereséshez, célszerű angol és magyar kulcsszavakat egyaránt használnunk.

Összegezve

A Pinterestet kevés magyar hirdető használja, ezért most még alacsonyabb verseny mellett vághatsz bele a hirdetések futtatásába. A magyarországi hirdetés újdonságnak számít, ezért jelentős előnyre tehetsz szert, ha időben csatlakozol a platform hirdetőihez. A megfelelő célzással és tartalommal kiemelkedő eredményeket érhetsz el, hiszen megismertetheted leendő vásárlóidat termékeiddel, és segítheted őket a vásárlási döntés meghozatalában.

#promobox#Segítségre van szükséged a hirdetések menedzselésében? Keress minket bizalommal!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?