Webfejlesztés

10+1 legfontosabb dolog, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen

Írta:
Béki Virág
Olvasási idő:
3
perc

Mit is jelent az, hogy hiteles egy weboldal? Egy weboldal akkor nevezhető hitelesnek, ha tartalma és vizuális megjelenése alapján a látogatók megbízhatónak ítélik meg a mögötte álló vállalkozást. Ha ez teljesül, akkor sokkal nagyobb eséllyel teszik meg a következő lépést, azaz veszik fel a kapcsolatot, adnak le rendelést vagy foglalnak időpontot, azaz viszik véghez azt, amiért a weboldal létrejött.

Azonban a weboldalak felépítéséből nagyon fontos elemek szoktak hiányozni, ami rontja a konverziós arányt és bizalmatlan látogatókat eredményez.

De hogyan nyerheted el weboldalad látogatóinak bizalmát?

1. Esztétikus design, egységes arculat

Mint sok minden más területen, az első benyomás egy weboldal esetében is nagyon fontos. Egy magát hitelesnek tartó vállalkozásnak rendelkeznie kell egy egységes, letisztult arculattal, amibe a weboldal is beletartozik. Emellett érdemes stock fotók helyett saját fotókkal dolgozni, legyen szó webshopról, vagy szolgáltatást értékesítő weboldalról.

2. Webszöveg

A szöveg legyen jól érthető és lényegre törő, és mindenképpen a célközönségnek szóljon, a célközönség nyelvén íródjon. Ne használj túl sok szakkifejezést, mert egy nem szakmabeli látogató nem biztos, hogy érteni fogja. A helyesírásról ne is beszéljünk, ugyanis egy olyan szöveg, ami tele van helyesírási hibával, biztos, hogy elriasztja az érdeklődőt.

3. Felhasználóbarát felépítés

A weboldalt az ügyfeleinknek, vásárlóinknak készítjük, ezért alapvető szempont, hogy a lehető legegyszerűbb módon férjenek hozzá a legfontosabb információkhoz, és vezessük őket oda, ahova mi szeretnénk, pl. a kapcsolatfelvétel vagy a megrendelés gomb felé. A weboldal úgy épüljön fel, hogy az első pillantásra egyértelmű legyen mindenkinek!

4. A weboldal sebessége

Ha nagyon lassan tölt be a weboldal, a legtöbb látogató nem fogja kivárni, és 3-4 másodperc után tovább kattint, ezt pedig senki nem szeretné. Emellett a keresőnek sem mindegy, milyen gyors az adott weboldal.

5. Szakmai hitelesség

Ide tartozik minden olyan tartalom, ami bemutatja a szakmai hitelességet, legyen szó szakmai cikkekről vagy esettanulmányokról. Növeli a megbízhatóságot a korábbi munkák bemutatása portfólió formájában, illetve az elégedett ügyfelek vagy vásárlók véleményének megjelenítése is a weboldalon.

Laptop weboldal készítés

6. Bemutatkozás, Rólunk oldal

A Rólunk oldal az egyik legnézettebb aloldala egy weboldalnak. Érdemes ezt kihasználni, és pár mondatban leírni, mi a vállalkozás célja, motivációja. A személyes kötődés közelebb hozza a látogatót, a terjedelmes cégtörténeti leírásokat viszont jobb, ha kerüljük.

Pár fotó, a csapat, vagy az iroda bemutatása is pozitív benyomást fog kelteni.

7. Partnerek, díjak, szervezeti tagságok

Ha részt veszel egy szakmai szervezetben, akkor nagy eséllyel komolyan gondolod azt, amit csinálsz, így mindenképp célszerű feltüntetni a tagságokat. Ha szereztél bármilyen díjat, pl. „Az ország boltja”, „Az év honlapja” díj, vagy bármi más elismerést, nem hiányozhat a weboldalról, mert növeli annak hitelességét.

Természetesen érdemes a partnereket is felsorolni, ha vannak.

8. Kapcsolat, közösségi oldalak

Legyen egy kattintással elérhető a kapcsolati oldal, hogy az érdeklődők minél gyorsabban felvehessék a vállalkozással a kapcsolatot. Mindenképpen hasznos, ha a telefonszámra kattintva egyből lehet tárcsázni.

Tudasd a látogatóiddal, milyen közösségi platformokon vagy elérhető és aktív.

#promobox-newsletter###

9. Ingyenes tárhely és domain kerülése, HTTPS protokoll

A látogatók szemében nem hiteles az a vállalkozás, amelynek nincs saját domain címe és tárhelye, de ez talán ma már nem is kérdés.

A honlap elkészítése során elengedhetetlen az SSL tanúsítvány megléte is, ugyanis 2016 óta a Google hátrébb sorolja, és a böngészők sem szeretik azokat a weboldalakat, amelyek nem HTTPS protokollal üzemelnek. A HTTPS protokoll különösen fontos, ha személyes adatokat szeretnél kezelni az weboldaladon, bankkártyás fizetésnél pedig egyenesen kötelező.

10. Árak és termékinformációk

Érdemes az árakat a lehető legegyszerűbben feltüntetni, legyen szó webshopról, vagy szolgáltatást értékesítő weboldalról. Szolgáltatás esetén nem javasolt túl sok csomagot kínálni, hiszen a túl sok választási lehetőség elbizonytalanítja a vásárlókat. Webáruházakban pontos és egyértelmű ármegjelenítést szükséges alkalmazni, különösen fontos a darabárak feltüntetése, fogyasztóvédelmi szempontból is. Ha webshopod van, legyenek részletes termékleírások, szolgálj minél több hasznos információval!

+1 Videós tartalmak

Érdemes a tartalmakat videókkal kiegészíteni, akár a vállalkozás, egy termék vagy szolgáltatás bemutatásának céljából. Egy videóra sokkal többen fognak kattintani. Legyen lényegre törő és jó minőségű!

Tegyünk meg mindent, hogy a weboldalunk megbízható és figyelemfelkeltő legyen látogatóink szemében!

A fenti blogbejegyzés a webjungle.hu webdesignerétől származik.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Last minute Black Friday PPC kisokos
PPC kampánykezelés
Last minute Black Friday PPC kisokos
Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?