PPC kampánykezelés

5 tipp a sikeres karácsonyi kampányhoz

Írta:
Évi
Olvasási idő:
perc

Közeledik a karácsony, ezzel együtt a nagy hajsza is. Ez az időszak és a vele járó forgatag az egyik utolsó nagy lehetőség az évben, hogy javítsunk eredményeinken és forgalmat generáljunk. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy erre az időszakra megfelelő kampánystruktúrát állítsunk össze, és olyan ötletekkel rukkoljunk elő, amelyekkel felkelthetjük a fogyasztók figyelmét versenytársainkkal szemben. Hoztunk most Neked néhány tippet, amelyek segítségével egyszerűbben tervezheted meg a karácsonyi kampányodat.

5 tipp a sikeres karácsonyi kampányhoz

Határozd meg céljaidat

Nagyon fontos, hogy pontosan tudd, mit szeretnél elérni kampányoddal, ezért az első és egyben legfontosabb teendőd, hogy számszerű célokat határozz meg, és ehhez igazítva készítsd el a kampányod többi elemét. Ez esetben hasznos lehet, ha támpontként előző évi karácsonyi kampányod adatait is figyelembe veszed. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy természetesen nem várhatunk ugyanolyan eredményeket, mint az előző évben, hiszen az idei vírushelyzet miatt ez az év üzletileg teljesen különböző a korábbitól.

Kampánytervezés előtt érdemes meghatározni a célokat számokban
Kampánytervezés előtt érdemes meghatározni a célokat számokban

Ismerd a célközönséged

A karácsonyi időszakban is elengedhetetlen, hogy tudd, kit szeretnél megcélozni termékeiddel/szolgáltatásaiddal, ezért ajánlott feltérképezni célközönséged magatartását, viselkedésmintáit. Ehhez a következőket ajánljuk:

  • Buyer persona készítése - ezen belül fogalmazd meg, hogy kik is valójában a vásárlóid, hol járnak, a nap melyik pontján és milyen eszközökön keresztül vásárolnak, ezáltal mikor és hol a legfogékonyabbak az üzenetedre/márkádra. 
  • Korábbi adatok elemzése - Ahhoz, hogy elkészítsd perszónáidat, szükséged lesz adatokra, amelyekből kiindulhatsz. Támaszkodhatsz például az elmúlt néhány hónap adataira is, és ezek alapján következtethetsz célközönséged viselkedésére a karácsonyi időszakban. Ha például nagyobb értékű termékeket kínálsz, és tapasztalataid alapján az elmúlt hónapokban ezek iránt nem volt túl nagy kereslet - akár a vírus miatti gazdasági változások végett - akkor a karácsonyi kampány alatt szűkebb közönségre célozhatsz.

#promobox-newsletter###

Válaszd ki a megfelelő marketing csatornáidat

Korábban összegyűjtött adataidat és tapasztalataidat használd arra, hogy erőforrásaidat hatékonyan tudd csoportosítani, akár a következő csatornákon belül:

  • Google Ads: Ebben a versenyképes, de egyben költséges időszakban fokozottan fontos lehet a megfelelő kulcsszólisták kialakítása, amelyekkel könnyen megragadhatod a potenciális vásárlók figyelmét, miközben éppen karácsonyi ajándékok után böngésznek.
  • Közösségi média: Felületeiden inspirálhatod követőidet ajándék ötletekkel, termékajánlásokkal vagy különböző kedvezményekkel. Tartalmaidat szabd testre a karácsonyi hangulatnak megfelelően, akár releváns kreatívokkal, design elemekkel.
  • Email: Az e-mail marketingben kiemelten fontos a fogyasztók szegmentálása a márkáddal történő interakciók mennyisége alapján, ugyanis nem küldheted ki ugyanazt az emailt az összes személynek az adatbázisodban. Fontos, hogy a megfelelő  üzenetek, a releváns célközönséghez jussanak el. Ebben az esetben ajánlott lojális fogyasztóidat kedvezményekkel jutalmazni.
Ez az időszak megfelelő lehet a lojális fogyasztók jutalmazására is
Ez az időszak megfelelő lehet a lojális fogyasztók jutalmazására is

Indíts remarketing kampányokat

Az újracélzás nagyon hatékony lehet karácsonyi kampányok esetében is. Az év többi hónapján összegyűjtött adataidat most felhasználhatod és kampányoddal újra megcélozhatod azon fogyasztókat:

  • Akiket ugyan korábban is céloztál, de nem konvertáltak. Mutass nekik termékeket - akár kedvezményesen -, amelyek iránt korábban is érdeklődtek, hiszen a karácsonyi hajszában, az utolsó pillanatokban a vásárlók sokszor tanácstalanok, segíts nekik dönteni! 
  • Akik korábban – legalább egyszer – a te termékedet választották. Rájuk is érdemes lehet koncentrálnod, akár keresztértékesítési célokkal.

Teremts karácsonyi hangulatot design elemekkel

Ahhoz, hogy ebben az “őrült” időszakban megragadd potenciális vásárlóid figyelmét és még inkább fokozd bennük a karácsonyi lázat, valamint kedvet csinálj az ajándékok beszerzéséhez, egy jó ötlet lehet, ha figyelemfelkeltő, az ünnephez illő kreatívokat, design elemeket építesz be weboldaladba és közösségi média platformjaidra, mégpedig a következő módokon:

  • Fejleszd weboldalad: készíts külön landing oldalakat a különleges és szezonális ajánlataidnak, hogy egyszerűen megtalálják azokat az érdeklődők. 
  • Közösségi média platformjaidat is varázsold karácsonyi hangulatúvá, például a borítóképek lecserélésével, az ünnephez illő képekre.
  • Mind a weboldaladon, vagy saját facebook profilodon használhatsz karácsonyi design elemeket is, például: hóembert, karácsonyfát, vagy építs be az ünnephez illő emojikat Facebook bejegyzéseidbe.
A karácsonyi design elemek használata az online térben is megnyerő lehet
A karácsonyi design elemek használata az online térben is megnyerő lehet

Összefoglaló

A karácsonyi kampányokra és az ezzel járó hajtásra való felkészülés mindig plusz erőforrásokat és energiát igényel. Mivel ebben az időszakban - ha jól csináljuk - nagy forgalomra számíthatunk, ezért mindenképpen ajánlatos az előretervezés, a célok pontos lefektetése, a megfelelő design megválasztása, és természetesen a megfelelő kivitelezés is. 

#promobox-szolg-ppc#Ha szeretnél biztosra menni a karácsonyi kampányaiddal, és kézzelfogható eredményeket elérni, keress minket bátran!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök