PPC kampánykezelés

Last minute Black Friday PPC kisokos

Írta:
Barbi
Olvasási idő:
12
perc

Hamarosan eljön az idei Black Friday szezon, amikor a hirdetők és a vásárlók egyszerre készülnek az év legnagyobb online vásárlási rohamára.

A PPC kampányok ilyenkor különösen nagy szerepet kapnak, a megfelelő beállításokkal, kreatívokkal és ajánlatokkal akár pár nap alatt is látványos eredményeket lehet elérni.

DE!

Ha eddig halogattad a kampánytervezést, most jól figyelj, mert hoztunk neked néhány tippet és trükköt, hogy az utolsó pillanatban is hatékony „last minute” PPC kampányokat tudj beállítani, amik valóban hoznak konverziót, nem csak kattintásokat.

Mik a legfontosabb teendők?

Idén november 28-án lesz a Black Friday, de a kampányok szempontjából az ezt megelőző egy-két hét a kulcs, hiszen ekkor kezdik el a vásárlók aktívan keresni az ajánlatokat.

Ebben az útmutatóban összeszedtük mindazt, amit az utolsó napokban is meg tudsz tenni azért, hogy a kampányaid maximális teljesítményt hozzanak Black Friday idején.

  1. Meglévő kampányok optimalizálása

Megnézzük, hogyan érdemes hirdetni Google Ads-ben, Meta és TikTok kampányokban, ha már nincs idő hosszú tesztelésre. Mit tudsz most gyorsan átnézni, módosítani vagy felfuttatni, hogy a rendszer mielőbb optimalizáljon a csúcsidőszakra.

  1. Hirdetési kreatívok és üzenetek

Hogyan kommunikálj hatékonyan, milyen kulcsszavakat, szövegezést és vizuális elemeket érdemes használni Black Friday alatt.

  1. Remarketing

Black Friday idején a remarketing kulcsfontosságú, hiszen a korábbi látogatókat célzott üzenetekkel, sürgető ajánlatokkal tudod visszacsábítani a vásárlás befejezésére.

  1. Költségkeret és ajánlattételi stratégia beállítása

Hogyan állítsd be a megfelelő budget és milyen ajánlattételi stratégiát érdemes használni.

 4+1.   A webshopok fontossága

A hirdetés csak fél siker, mellette elengedhetetlen az átlátható és egyértelmű ajánlat, a gyors oldalbetöltés és a gördülékeny vásárlási folyamat.

#m1-p#Nézzük is meg ezeket sorban, részletesen!##

Legfontosabb teendők Black Friday előtt

1. Kampányok optimalizálása a Black Friday idejére

Black Friday idején talán még fontosabb tisztában lenni azzal, hogyan viselkednek a felhasználóid, és hogy ennek ismeretében melyik platformon milyen stratégia alkalmazása a célravezető számodra.

A Google Ads ilyenkor a keresési szándék miatt kulcsfontosságú, mert itt találod meg azokat a vásárlókat, akik már döntés előtt állnak. A Meta (Facebook és Instagram) fő ereje az impulzusvásárlásokban és a remarketingben rejlik, míg a TikTok a fiatalabb, trendi közönség elérésében verhetetlen.
Black Friday vásárlási roham

Google Ads

A Google Ads az egyik legerősebb csatorna Black Friday idején, mivel itt tudod elérni azokat a vásárlókat, akik már konkrét szándékkal keresnek.

Ezért különösen fontos, hogy mind a Keresési, mind a Shopping és Performance Max kampányaid technikailag és stratégiailag is készen álljanak a megnövekedett forgalomra.

Ha többet szeretnél megtudni a Performance Max-ról, olvasd el korábbi blogcikkünket.

Kulcsszavak frissítése és bővítése:

A keresési kampányokban nézd át a kulcsszavakat és frissítsd őket, ugyanis ilyenkor az emberek tudatosabban és konkrétabban keresnek pl. black friday akciók, black friday cipő, stb.

Tipp: Használd a Google Ads-ben a Keresési kifejezéseket (Search Term Report), és naponta nézd át, milyen új keresések jelentek meg a hirdetéseidre.

A keresési kifejezések alapján frissítsd és bővítsd a kulcsszólistáidat új, releváns kifejezésekkel, és szükség esetén zárd ki azokat, amelyek irrelevánsak számodra.

#m1-y#A Black Friday előtti napokban a keresési volumenek napról folyamatosan akár ugrásszerűen is megnövekedhetnek, így akár 24 órán belül is változhat, mire érdemes megjelenni.##

Használj bővítményeket:

A hirdetésbővítmények, vagy más néven eszközök, olyan kiegészítések a Google Ads-ben, amelyek extra információkat jelenítenek meg a hirdetésed alatt. A bővítmények (eszközök) közé tartozik többek között a belső link bővítmény, kiemelés, hívás, promóció, ár vagy a strukturált kódrészlet. Ha még nem állítottad be őket, mindenképp érdemes most megtenni, mert ezek segítenek kitűnni a versenytársak közül, növelik az átkattintási arányt, és hatékonyabban terelik a vásárlókat az akciós ajánlatokra, ami különösen fontos a Black Friday időszak alatt.

A belső link bővítményekkel külön rávezetheted a vásárlókat az akciós céloldalra, vagy a kiemelt kategóriára.

A promóciós bővítményekkel felhívhatod a figyelmet és kiemelheted, hogy milyen mértékű akcióról van szó.

Ellenőrizd a feedet:

Győződj meg róla, hogy minden termék jóváhagyott, nincsenek köztük elutasítottak. A termék árak, leírások és képek pontosan egyezzenek a webshopban megjelenő információkkal, ne szerepeljen olyan, ami már nem aktuális.

Bár  a Google Ads folyamatosan figyeli a feedet, és jelzi, ha valami probléma van, de érdemes a Merchant Centerben is ellenőrizni a feedet, mert ott részletes hibajelzéseket és javítási javaslatokat kapsz. Itt láthatod például, ha hiányzik egy kép, a termék nincs jóváhagyva, vagy nem felel meg a Google irányelveinek. Ez kulcsfontosságú, mert egy elutasított vagy hibás termék ronthatja a hirdetések teljesítményét.

Tipp: ha több ezer terméked van, érdemes külön akciós feedet készíteni kizárólag a Black Friday termékekkel, így tisztábban látod, melyik teljesít jobban. Ebben az esetben viszont hozz létre új elemcsoportot az adott pmax kampányban.

Elemcsoportok frissítése:

A meglévő elemcsoportokban, akárcsak a keresési kampányok hirdetéseiben használj szezonális szövegeket, emellett pedig használj olyan kreatívokat, amelyek kiemelik az akciót. pl. Black Friday akció -50% szöveggel feliratozott kreatívok használata. Ha van lehetőséged, akkor a videókat is cseréld le Black Friday tartalmú videókra.

Ne feledd a hirdetések akkor lesznek hatékonyak, ha a landing oldalad is gyors és releváns, a hirdetéssel megegyező információkat tartalmaz.

Tipp: Hozz létre egy külön Black Friday landing oldalt, és a hirdetéseket direkt ide irányítsd, így rövidebb úton jut el a felhasználó ahhoz amit keres, ezáltal gyorsabb döntést hoz, így nagyobb az esély a  magasabb konverzióra.

Meta

A Meta platformokon (Facebook, Instagram) a Black Friday sikere azon múlik, hogy mennyire tudsz kitűnni a hírfolyamból. Ebben az időszakban  különösen fontos a kreativitás, az időzítés és az egyértelmű üzenet, mivel itt impulzusvásárlásról van szó.

Célközönség finomhangolása:

A meglévő célközönségeid mellett használj olyan közönségeket, akik a Black Friday iránt érdeklődnek, pl. “Black Friday”, “kuponok”, “online shopping”, stb. Emellett hozz létre lookalike (hasonmás) közönségeket a vásárlóid vagy a kosárelhagyók alapján, így a Meta algoritmusa hasonló, nagyobb eséllyel konvertáló felhasználókat tud elérni.

Többféle hirdetést használj:

Ne ragadj le egy formátumnál, használd a különböző hirdetéstípusokat, hogy minden közönségréteget hatékonyan megszólíts.

Az egyszerű képes hirdetések jól működnek a figyelemfelkeltésre, míg a carousel formátum segíthet több terméket vagy ajánlatot bemutatni egyben. A rövid, pár másodperces videók erősen hatnak az impulzív döntésekre, a katalógus hirdetések pedig automatikusan a legrelevánsabb termékeket mutatják az érdeklődőknek.

TikTok

A TikTok nemcsak szórakoztató platform, hanem konverziós csatorna is, különösen a fiatalabb vásárlók körében. A Black Friday időszakban a felhasználók nemcsak inspirációt keresnek, hanem konkrét ajánlatokat is, és ha a hirdetésed elég gyorsan és hitelesen ragadja meg a figyelmüket, magasabb az esély rá, hogy vásárlás lesz belőle.

Célközönség:

Akárcsak a Meta esetében itt is érdemes érdeklődés alapú célkzönséget használni, pl. Black Friday, Online shopping

Emellett hozz létre lookalike közönségeket a vásárlóid vagy a weboldal látogatóid alapján, így a rendszer a konverzióra leginkább hajlamos felhasználókat találja meg.

Hirdetések:

Ne csak egy hirdetésre támaszkodj, készíts több, különböző hosszúságú (10–15 másodperces) videót, és teszteld, melyik teljesít jobban. A TikTok gyors tempójú felülete miatt az első 2–3 másodperc döntő, így a fő üzenet és a márka azonnal jelenjen meg.

Ha úgy érzed, elakadtál, kérd bátran marketing ügynökségünk segítségét!

2.Hirdetésszövegek, kreatív tartalmak

A Black Friday időszakban óriási a verseny, a figyelemért folytatott küzdelem pedig sokkal élesebb, mint az év bármely más részében. Ilyenkor a siker kulcsa a gyors reakció, az üzenet egyértelműsége és a figyelemfelkeltő kreatívok használata. Érdemes a már futó hirdetésekben új hirdetésszövegeket, kreatívokat és promóciós elemeket hozzáadni, így nem veszíted el az eddigi tanulási adatokat, mégis friss, releváns tartalmakkal tudsz reagálni a vásárlási lázra.

A Google Ads esetében az a legfontosabb, hogy a hirdetésszöveg egyértelműen jelezze a felhasználónak, hogy most akcióról van szó. A keresési kampányokban a felhasználók már konkrét szándékkal érkeznek, ezért minden szó számít. A headline-okban és a leírásokban érdemes szezonális, sürgető kifejezéseket használni, mint például „Black Friday akció”, „Csak ma”, „Készlet erejéig”, „Akár -50% kedvezmény”, vagy „Ne maradj le!”.

A hirdetésszöveg mindig tartalmazza az akció mértékét, időtartamát és egy egyértelmű cselekvésre ösztönző elemet, például „Vásárolj most” vagy „Tedd kosárba”.

Tipp: Használj dinamikus kulcsszóbeillesztést, hogy a Google automatikusan kombinálhassa a legjobban teljesítő változatokat.

A Performance Max kampányoknál a címsorokat és leírásokat is érdemes frissíteni a szezonhoz igazítva, így a rendszer az új kombinációkat tesztelheti anélkül, hogy új kampányt indítanál. Ez különösen hasznos, hiszen a kampány már be van tanulva, így a módosítások azonnali hatással lehetnek a teljesítményre. Használj olyan kreatívokat, amelyek kiemelik az akciót. pl. Black Friday akció -50% szöveggel feliratozott kreatívok használata.

Ha van lehetőséged, akkor a videókat is cseréld le Black Friday tartalmú videókra.

A Meta platformokon a siker kulcsa, hogy meg tudd állítani a felhasználót a görgetés közben. Ezért olyan hirdetésekre van szükség, amik azonnal megragadják a felhasználók figyelmét.

Itt a döntések impulzívan születnek, ezért a hirdetésednek azonnal fel kell keltenie az érdeklődést. A szöveg legyen rövid, tömör és az első pillanatban tegye egyértelművé, hogy milyen akcióról van szó, mely termékeket érinti és meddig tart.

Használj sürgető elemeket, pl: „Utolsó darabok!”, „Csak ma -30%!” ,  amelyek erősítik a vásárlási késztetést.

Az emojik segíthetnek tagolni és vizuálisan kiemelni a hirdetéseid, de ügyelj arra, hogy ne vidd túlzásba, mert a túl sok grafikus elem rontja a hitelességet.

A kreatívok esetében kulcsfontosságú, hogy már az első pillanatban átadják az akció üzenetét.

Statikus hirdetések:

Figyelj arra, hogy a képen egyértelműen jelenjen meg a promóció, pl.: „Black Friday -50%”, vagy „Csak ma érvényes!”.

Ügyelj arra, hogy a fő vizuális elem ne legyen túlzsúfolt, a termék maradjon fókuszban, a CTA pedig jól elkülönüljön pl.:„Vásárolj most”, „Tedd kosárba”.

Videós kreatívok

A videós tartalmak esetében az első 2-3 másodperc a döntő. A felhasználók gyorsan továbbgörgetnek, ezért az ajánlatnak és a márkának azonnal meg kell jelennie,  akár egy rövid kiírás, akár narráció formájában.

A videó vége mindig záruljon egy egyértelmű cselekvésre ösztönzéssel (CTA-val), például „Vedd meg most!” vagy „Csapj le rá, amíg tart az akció!”.

A TikTok esetében a vizuális megjelenés és az első néhány másodperc jelent mindent,  a felhasználók pillanatok alatt döntenek arról, hogy továbbgörgetnek-e vagy végignézik a hirdetést. Éppen ezért a videós kreatívnak már az elején rögtön meg kell ragadnia a figyelmet. A legelején jelenjen meg benne az akció vagy ajánlat „Black Friday -50%”, lehetőleg feliratként is. A videó hangulata illeszkedjen a TikTok környezetéhez, azaz legyen természetes, spontán, és ne keltsen „reklámszagú” hatást.

A szövegezés itt kiegészítő szerepet kap, de mégis fontos: rövid, lényegre törő és sürgető legyen. Használj egyszerű CTA-kat, mint „Csapj le rá most!”, „Ne maradj le!”, „Kattints és vásárolj!” , amik jól működnek a TikTok dinamikus tempójában.

Ha van rá lehetőséged, dolgozz mikroinfluencerekkel, akik természetes stílusban mutatják be a termékedet. A TikTok közönsége sokkal jobban reagál az autentikus, valós élményeket közvetítő tartalmakra, mint a tökéletesre komponált, precízen megvágott promóciós videókra.

Készíts figyelemfelkeltő, vásárlásra ösztönző hirdetéseket

#promobox-newsletter###

3.Remarketing

A Black Friday időszakban a remarketing kampányok kulcsszerepet kapnak, hiszen ilyenkor a vásárlók döntési folyamata jelentősen lerövidül. Sok felhasználó több webshopot is végigböngész, majd csak később tér vissza a vásárlás befejezéséhez, ezért most különösen fontos, hogy újra elérd és emlékeztesd őket az ajánlatodra. A legfőbb cél, hogy a már megszerzett látogatókat visszatereljük és vásárlásra ösztönözzük.

Mik a legfontosabb pontok a remarketing hirdetéseknél?

  1. Frissítsd a remarketing listákat és fókuszálj azokra, akik az elmúlt 30 napban jártak az oldaladon, kosárba tettek, de nem vásároltak, vagy korábban már konvertáltak.
  2. Ne bővítsd túl a célzást, mivel ilyenkor a legmelegebb közönség hozza a legjobb eredményt
  3. Azonnali vásárlásra ösztönző szövegek itt sem maradhatnak el, pl.: “Csak ma”, „Utolsó esély” . Ezek a típusú üzenetek erős sürgetést keltenek.
  4. Katalógus alapú hirdetések használata esetén jelenjen meg az akciós ár is, így látszik a kedvezmény mértéke.

#m1-y#TIPP: A feed mindig legyen naprakész, az árak és termék információk valósak legyenek és ne jelenjenek meg olyan termékek, amelyek már nem elérhetők.##

A remarketing kiemelt fontosságú ebben az időszakban

4.Költségkeret és ajánlattételi stratégia

Az első és legfontosabb, NE fogyj ki a keretből a legkritikusabb napokon, ügyelj arra, hogy az egyenleged mindig fel legyen töltve.

Ugyanis a Black Friday időszakban a forgalom és a verseny is extrém módon megugrik, így kulcsfontosságú, hogy a kampányaid költségkerete és ajánlattételi stratégiája rugalmasan tudjon alkalmazkodni.

Mindig figyeld, hogy a kampányaid költségkeret által korlátozottak-e. Ha ilyen státuszt látsz, az annak a jele, hogy a kampány nem tudja kihasználni a megnövekedett keresletet. Ilyenkor érdemes megvizsgálni, hogy tudsz-e még emelni a költségeken,  de csak ésszerű keretek között.

Fontos! Ilyenkor nem szabad feltétlenül a Google ajánlásaira hallgatni, szépen fokozatosan 20-30%-os növelést érdemes egyszerre alkalmazni, mivel ha hirtelen duplázol, akkor nem biztos hogy a rendszer rögtön le tudja követni, és csak elégeted a pénzt, de nem lesz eredmény.

Ugyanez érvényes az ajánlattételi stratégiákra is, NE változtass radikálisan a Black Friday hajrájában.

Ha nem rendelkezel elegendő konverziós adattal, a váltás egy másik licitstratégiára (pl. kattintások maximalizálása stratégiáról tROAS stratégiára) akár ronthat is a teljesítményen. A rendszernek időre van szüksége a tanuláshoz  ezt ilyenkor már nem érdemes újrakezdeni.

Viszont fontos, hogy alapvetően a Black Friday kampányok a konverziókra épülnek, ezért a legjobb eredményt azok a kampányok hozzák, amelyek legalább konverziók maximalizálása vagy konverziós érték maximalizálása stratégián futnak. Ha a kampányaid már ezekkel működnek, maradj is rajtuk, és inkább a költségkeretet, illetve a hirdetéseket optimalizáld a megnövekedett kereslethez.

Tipp: Ha van elegendő, stabil konverziós adatod (minimum 50 konverzió az elmúlt 30 napban) az adott kampányban akkor tROAS-ra váltani Black Friday előtt akár előnyös is lehet. Ez ugyanis lehetővé teszi, hogy a rendszer a magasabb értékű vásárlásokra optimalizáljon, ami Black Friday idején különösen hasznos, amikor a kosárértékek is jellemzően megnőnek.

DE! Ha valóban az utolsó pillanatban állítod át a stratégiát, tehát a váltás után kevesebb mint 5–7 nap van hátra a csúcsidőszakig, akkor az már kockázatos lehet, mert a tROAS stratégia újratanulási szakaszba lép, és a kampány néhány napig ingadozóan teljesíthet.

4+1.Webshop fontossága

A hirdetések önmagukban nem elegek ahhoz hogy a kampányok jól teljesítsenek. Ha a webshopod nem működik hibátlanul, akkor a legjobb PPC stratégia is csak félig lesz hatékony.

A felhasználók ilyenkor türelmetlenek, gyorsan döntenek, és ha valami nem működik, egyetlen kattintással továbbállnak a konkurenciához.

Ezért fontos, hogy ellenőrizd a weboldalad sebességét, különösen mobilon. A Black Friday alatt a forgalom jelentős része mobilról érkezik, így ha az oldalad több mint 3 másodperc alatt tölt be, máris vásárlókat veszítesz.

Emellett fontos, hogy a hirdetésben ígért akció és az oldalon megjelenő ajánlat legyen teljesen összhangban. Ha a hirdetésben -50%-ot kommunikálsz, akkor a landing oldalon a felhasználó valóban ezt lássa. A félrevezető vagy túl általános üzenetek rontják a bizalmat és az átkattintási arányt.

Tipp: Ilyenkor célszerű ilyen típusú szövegeket használni, hogy “Akár -50%”, vagy “50-ig”, így elkerülheted a félreértéseket, miközben továbbra is vonzó marad az ajánlat.

Készíts külön Black Friday landing oldalt, ahol az összes akciós terméked egy helyen elérhető. Ez segíti a felhasználót a gyors döntésben, csökkenti a kosárelhagyást, és javítja a kampányod minőségi mutatóit is.

Mindig legyenek valósak és egyértelműek az információk

Győződj meg róla, hogy a a termékek készleten vannak és ne futtass hirdetést olyan termékre, ami elfogyott. Black Friday idején az elégedett vásárló nemcsak most vásárol, hanem később is visszatérhet és ha rossz élményt tapasztal, akkor nem biztos hogy  visszajön.

A vásárlási folyamat legyen a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb. Csökkentsd a felesleges lépéseket a kosár és a fizetés között, és biztosíts többféle, megbízható fizetési lehetőséget, pl. bankkártya, Barion, Apple Pay, Google Pay, utánvét.

#m1-y#TIPP: A regisztrációt ne tedd kötelezővé, a vendégként történő vásárlás gyorsítja a folyamatot és növeli a konverziót.##

Összegzés

Összességében a Black Friday kampányok sikere nem a szerencsén múlik, hanem a tudatos, jól előkészített beállításokon. Még az utolsó pillanatban is sokat javíthatsz a teljesítményen, ha átgondoltan optimalizálod a kampányaidat, frissíted a kreatívokat és kihasználod a remarketingben rejlő lehetőségeket.

Ne feledd, a hirdetés csak akkor térül meg igazán, ha a webshopod gyors, átlátható és gördülékeny vásárlási élményt nyújt, ugyanis itt dől el, hogy a látogatóból vásárló lesz-e a végén.

#promobox#Ha szeretnéd, hogy egy profi csapat segítsen a kampányaid optimalizálásában, vedd fel velünk a kapcsolatot!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes