Webanalitika

Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban

Írta:
Olvasási idő:
4
perc

Vállalkozásod termékeit vagy egyedi tartalmait többféleképpen tudod népszerűsíteni a webhelyeden keresztül. Sokan esnek abba a hibába, hogy megérzések és intuíciók alapján állítanak be hirdetéseket, vagy alakítják, változtatják a weboldalukat, azonban ennél van egy sokkal egzaktabb és konstruktívabb mód a kampányok felépítésére és hatékony optimalizálására. Először is meg kell fogalmaznunk, hogy pontosan mely mérőszámok a legfontosabbak számunkra , és melyeken szeretnénk javítani. Összeállítottunk egy rövid, de annál hasznosabb útmutatót ahhoz, hogy könnyebben eligazodj a Google Analytics által mért számok és mutatók kusza labirintusában és kiválaszthasd, melyek a vállalkozásod számára leginkább releváns adatok.

Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban

Felhasználó/Látogató - User

A felhasználók olyan látogatók, akik meghatározott időn belül egy munkamenetet kezdeményeztek a webhelyeden vagy alkalmazásodban. Amikor bejelentkezel Google Analytics fiókodba, a Kezdőlap nézet legelső mutatója a felhasználók száma, amely a választott időkerettől függően változik.

Új és visszatérő felhasználók - New és Returning users

Röviden összefoglalva az új felhasználók azok a felhasználók, akik még soha nem jártak weboldaladon, visszatérő felhasználók pedig azok, akik  korábban már felkeresték webhelyedet.
No, de honnan tudja ezt a Google Analytics?
Amikor valaki megérkezik a weboldaladra, a Google nyomkövető cookie-t keres az eszközön. Ha a cookie nincs jelen, a Google létrehoz egyet, és a látogatót „új” felhasználónak tekinti. Ha a cookie jelen van, a Google „visszatérő” felhasználónak ítéli, és új munkamenetet indít.

Jól hangzik, azonban mégsem annyira egyszerű a dolog, mint amilyennek elsőre hangzik.

Statisztika átnézése tableten

Például, ha egy látogató több eszközről (például először egy laptopról, majd egy okostelefonról) látogatja meg a  webhelyet, a Google Analytics az egyes eszközökről érkező látogatásokat más felhasználótól érkezőnek számítja. Ha egy látogató több böngészővel rendelkezik ugyanazon az eszközön, és felváltva használja őket, a Google Analytics mindegyikhez külön ügyfélazonosítót rendel. Az is előfordulhat, hogy egy látogató rendszeresen törli vagy blokkolja a cookie-kat, ezért a rendszer minden alkalommal új látogatónak értékeli, amikor visszatér hozzánk.

Fals infóink lehetnek akkor is, ha a felhasználók a böngészőjükben inkognitó módban vagy privát böngészési módban látogatnak el hozzánk, mivel ebben az esetben a böngésző nem menti a cookie-kat és/vagy a webhelyadatokat.

Munkamenet - Session

Munkamenet esetén egy olyan  időszakról beszélünk, amikor az oldalunkra látogató felhasználó valamilyen aktív tevékenységet végez. A munkamenet száma akkor is egy, ha több tevékenységet is végez a weboldalon. Ilyen például  a görgetés, kattintás vagy bármilyen egyéb esemény. Ha a felhasználó több, mint 20 percig nem “csinál” semmit a weboldalunkon, majd újra elkezd kattintgatni, a rendszer egy újabb munkamenetet indít el.

Oldal/Munkamenet - Pages/Session

Sajnos akármennyire is profin vannak összerakva a PPC kampányok és a weboldal, nem fog minden honlapunkra látogató konvertálni. Felmerülhet a kérdés, hogy miért is fontosak nekünk a nem konvertáló látogatók. A válasz egyszerű: hogy tanuljunk és tanulságokat vonjunk le. Az ő viselkedésüket különösen érdemes nyomon követni és ha látunk egy egységes mintát, mely választ adhat a “miért nem konvertáltak” kérdésre, akkor egy jól megfogalmazott konklúzió alapján hatékonyan tudjuk optimalizálni a kampányaink vagy a weboldalunk felépítését.
Ez a mutató megmutatja, hogy egy munkamenet során a látogató átlagosan hány oldalt tekintett meg.

#promobox-newsletter###

Visszafordulási arány -  Bounce rate

Íme egy mutató, melyet sokan nem szeretnek, és még többen félreértenek. A visszafordulási arány azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka hagyta el az oldalt anélkül, hogy bármilyen interakciót kezdett volna a weboldalunkon.

Azonban ez nem az jelenti, hogy a landing oldalunkat azonnal elhagyta, hiszen amikor a Google Analytics oszt-szoroz és kiszámolja nekünk a visszafordulási arányt, nem veszi figyelembe, hogy az adott oldalon mennyi időt tölt vagy görget-e a felhasználó. Ezért előfordulhat, hogy bár a landing oldalunkon nem történt konverzió, a felhasználó végigolvasta a tartalmakat.

Forgalmi források - Traffic source

Ez a metrika mutatja meg, hogy a látogatók mely csatornákon keresztül lépnek “be” a weboldalra. Általánosságban elmondható, hogy négy alapértelmezett csatorna van a forgalom beáramlására: organikus keresés (kulcsszavak keresése egy keresőben, majd a keresési eredményeken keresztül), közvetlen forgalom (a webhely webcímének közvetlen beírásával a böngészőbe), hivatkozási forgalom (amely a webhelyre vezető külső linkekre kattintva érkezik) és a kampányforgalom (hirdetési kampányokból). Fontos, hogy támogasd azokat a forrásokat, amelyek forgalmad nagy részét irányítják, például az organikus keresési forgalmat keresőoptimalizálási szolgáltatásunk segítségével növelheted.

Weboldal forgalom átnézése analytics fiókban

Konverzió/Cél - Goal

A weboldalunk elkészítését követően, a számunkra legfontosabb metrika, ami megmutatja, hogy a látogatók hoznak-e üzleti értéket.
Célnak számít például az, ha a látogatók felveszik velünk a kapcsolatot, mert érdeklődnek a szolgáltatásunk iránt, illetve a webshopokban megvalósult vásárlás is egy cél.

Google Analyticsen belül négy típusú cél beállítás található:

  • Cél (URL) : ez az, amikor a webhelyen egy adott URL betöltődik, vagyis amikor a felhasználó meglát egy oldalt. Jellemzően ez egy köszönetnyilvánítási oldal szokott lenni - például kapcsolatfelvételt vagy hírlevél feliratkozást követően.
  • Időtartam: ez akkor “aktiválódik”, ha egy munkamenet meghatározott ideig vagy tovább tart. Például beállíthatsz egy olyan célt, hogy rögzítse, ha egy bizonyos aloldalon egy munkamenet eléri a 10 percet vagy többet.
  • Oldalak/látogatás: akkor aktiválódik, amikor a felhasználó egy munkamenet során meghatározott számú oldalt vagy képernyőt tekint meg.
  • Események: ez akkor jelenik meg a Google Analyticsben, amikor egy általunk meghatározott esemény megtörténik. Ezek lehetnek például „lejátszott videó”, „csúszkás interakció”, gombra kattintás vagy „kattintott közösségi megosztás”.

#m1-p#FONTOS: Egy nézethez legfeljebb 20 célt hozhatsz létre. Ha beállítottál egy célt, az csak a jövőre vonatkozó adatokat gyűjti, és visszamenőleg sajnos nem mutat adatokat.##

Konklúzió

Azt javasoljuk, hogy ha egy új weboldalt indítasz, nulladik lépésként vedd fel a teendők közé a webanalitikai mérések beállítását. Ha értelmezni tudod az adatokat  és pontosan látod a miérteket, olyan fejlesztéseket alkalmazhatsz nemcsak a webhelyeden, de a hirdetéseidben is, amelyek rövid időn belül megtérülnek.

#promobox#Úgy érzed,  az analitikai méréseid nem állnak  stabil lábakon, így inkább szakemberekre bíznád ezek átnézését és ha kell, akkor a beállításokat is?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak