Ügynökség

Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!

Írta:
Olvasási idő:
5
perc

Biztosan benned is felmerült egy-két megragadóan kivitelezett arculat vagy kampány láttán, hogy eljött az ideje, hogy Te is megerősítsd vállalkozásod vizuális kommunikációját. Nyilván ez egy komplex és több embert igénylő folyamat, így teljesen reális, hogy a megnyerő megjelenés elérése érdekében szükséges egy ügynökség szakértelmére támaszkodnod. Ez viszont egy kölcsönös folyamat, hiszen amennyire szükség van a vizuális szakemberek tapasztalatára, úgy a Te szakértelmedre és instrukcióidra is. Ehhez fontos, hogy meghatározzunk különböző célokat és irányokat, amelyeket a vállalkozás képviselni szándékozik.

De hogy milyen pontokat is érdemes végigjárni ahhoz, hogy egy jól használható, profi briefet tudj összerakni az ügynökség számára, melyből megszülethet vállalkozásod tökéletes vizuális megjelenése? Összegyűjtöttünk neked pár fontos támpontot, amit érdemes meghatároznod a brief kidolgozásánál.

Így írj kreatív briefet egy ügynökségnek!

Mi az, amit vállalkozásod kommunikál a világ felé?

Biztosan van egy viszonylagosan körvonalazódott képed arról, hogy mit szeretnél közvetíteni vállalkozásodon keresztül vásárlóidnak. Lehetnek ezek teljesen szubjektív hívószavak, mint például lendületesség, fiatalosság, letisztultság, de komplexebb, elérni kívánt célokat vagy közlésre szánt üzeneteket is meghatározhatsz, melyek segítenek átláthatóbb alapokra helyezni vállalkozásod kommunikációs metódusait. Ha pedig már megszületett egy határozott kép a fejedben ezzel kapcsolatban, ne tartsd a fiókban: az ügynökséggel való közreműködés során nagyon fontosak tudnak lenni a fentebb felsorolt hívószavak is, hiszen a vizuális szakember és a szövegíró ebből tud inspirálódni, hogy milyen kreatív megoldásokkal tudják megjeleníteni ezeket az érzelmeket, üzeneteket a vállalkozás kommunikációjában is. A brief nagyon fontos része ez, még ha elsőre furcsa is, hogy akár egészen szubjektív szavakat dolgozunk fel egy kreatív kampány létrehozása során.

#m1-p#TIPP: Ha úgy érzed, szükséged van neked is egy kis agyalásra a meghatározásban, készíts egy mind map-et! Azzal, hogy létrehozol egy kötetlen brainstormingot, és elgondolkodsz azon, hogy milyen jelzőkkel azonosítanád vállalkozásodat, számodra is nagyon sok mindent feltárhat.##

Mind Map
A mind map tervezése megvalósulhat erre kitalált online felületeken, vagy akár  a saját jegyzetfüzetedben is.

Milyen volt az eddigi vizuális megjelenésed (ha volt)? Mi az, amit szerettél benne, akár megtartanád a későbbiekben?

Gyakran előfordulhat, hogy vannak olyan vizuális elemek, melyek már vállalkozásod arculatának részét képezték a múltban. Ekkor fontos, hogy ezeket közöld a felkérni kívánt ügynökséggel, mert a vizuális kommunikáción dolgozó szakembereknek már ez is sok információt tud átadni arról, hogy milyen irányba mozdult el eddig a megjelenés.

Emellett, az is könnyebbség tud lenni számodra, hogy akár a régi kreatívok felhasználásával mutatod be, hogy milyen dolgok tetszettek az előbbi arculaton, és mi az, amit teljes mértékben elvetnél. Ettől függetlenül lehet a végső irány egy teljesen elrugaszkodott, a régi arculatot nem figyelembe vevő megjelenés is, viszont a brief fázisában lényeges következtetéseket lehet levonni a vállalkozásról már csak ebből a pár kreatívból is. Így arra biztatunk, a brief megírásánál mindenféleképpen linkelj/csatolj pár régi irányvonalat is, ha van rá lehetőség.

Brand
Készültek már kreatív koncepciók a múltban vállalkozásodhoz? Szuper, lehetőség szerint csatold őket a briefbe!

Nem mellesleg, fontos, hogy egy komplett arculat váltásnál mindig kicsit a múltra visszatekintve képezzünk egy új megjelenést, hiszen a célközönség a régi ismeretével alakította ki a kapcsolatot. Ezáltal fontos ismerni az akkor lefektetett vizuális rendszert, azt pedig ízlésesen belecsenni az újonnan kialakított redizájnba.

Ki a célcsoportod?

Biztosan te is tisztában vagy vele, hogy mennyire fontos meghatározni egy konkrét célközönséget vállalkozásod számára. Lehet ez korosztály, nem, érdeklődési kör, település szerint meghatározva is, a határ a csillagos ég - minden vállalkozásnak más szempontokat kell figyelembe vennie ahhoz, hogy jól célozza meg az elérni kívánt vásárlói közeget.

A kreatív brief során ez az információ is nagyon sok mindent tud eldönteni: csak kettő nagyon fontos dolgot kiemelve például azt, hogy milyen vizuális trendek kötik le az adott közeget, vagy hogy milyen szófordulatok mozognak a meghatározott csoporton belül. Ezek mind olyan dolgok, amik a kreatív kommunikáció alapját képzik, így a marketing ügynökség nagyon sok mindent tud meghatározni már csak abból is, ha van egy elképzelésed, hogy konkrétan kiket szeretnél elérni.

Buyer personák
A buyer personák kialakításának terhét az ügynökség is le tudja venni a válladról.

#m1-p#TIPP: Ha nem vagy biztos benne, hogy jól határoztad meg célcsoportodat, az ügynökség  ebben is nagy segítségedre lehet. A több éves marketing tapasztalattal rendelkező szakemberek nagy rálátással tudják behatárolni azt a célközönséget, melyben szolgáltatásod a leghatékonyabban tud értékesülni.##

Milyen felületeken szeretnél jelen lenni?

Fontos meghatározni a kreatív briefben, hogy milyen online felületeken szeretnéd, hogy megjelenjenek a marketing ügynökség által létrehozott tartalmak a jövőben. Lehet, hogy már van jelenléted a kívánt platformon, de az is előfordulhat, hogy még csak tervben van: mindkét esetben fontos ezeket kommunikálni a brief során az ügynökség felé.

Social media ikonok
Manapság már rengeteg social media felület van, melyen érdemes jelen lenni és kreatív tartalmat gyártani.

Nagyon fontos ez a kreatívok szempontjából, hiszen minden platformon más és más arányok, szabályok vonatkoznak a vizuális elemek megjelenésére. Ahhoz, hogy ezek a tartalmak kiemelkedően sikeresek legyenek, fontos tisztában lenni a rájuk vonatkozó kritériumokkal, melyek tudása az ügynökségben dolgozó kreatív szakember zsebében van:  ha megadod, milyen felületen szeretnéd elindítani vállalkozásod kreatív pályafutását, ő azonnal tudni fogja, milyen vizuális megoldásokkal lehet a legeredményesebben kivitelezni azt.

Vannak-e olyan vizuális megoldások, amiket inspirálónak találsz?

A kreatív brief általában egy leírás, melyből morzsázgatva a kreatív szakember le tudja szűrni a fontos információkat. Lehet, te se vagy még biztos ilyenkor benne, hogy milyen vizuális megoldásokat szeretnél látni a közös munka során, de biztos, hogy vannak olyan konkrét kreatív anyagok, melyeket inspirálónak találsz, vagy tetszenek neked, hiszen mindenkinél van olyan, hogy megáll egy percre a Facebook feed görgetése közben, hogy megcsodáljon egy megkapóan kivitelezett hirdetést. Ezekből érdemes egyet-kettőt kigyűjteni és a briefben csatolni akár képként akár linkként, hogy milyen stílusú képek azok, amelyek a te személyes ízlésedhez, vagy a vállalkozásodhoz elképzelt vizuális irányhoz közel állnak.  Ehhez, ha van konkrét észrevételed, akár hozzá is írhatod, hogy mi az az elem, ami konkrétan tetszik.

Influencer
Van, hogy egy kép nagyon sokat tud segíteni számodra is, hogy kifejezd, milyen irányba szeretnéd vinni vállalkozásod vizuális megjelenését.

Ezáltal a kreatív szakember könnyen fel tudja mérni, hogy milyen grafikai megoldás vagy stílus az, melyen érdemes elindulni és a gyűjtött anyagokból inspirálódva egy egyedi, új, személyre szabott vizuális megjelenést tud kölcsönözni vállalkozásodnak.

Ha van, küldj minél több alapanyagot!

A brief meghatározása során fontos, hogy az ügynökség tisztában legyen, milyen alapanyagokkal rendelkezik ahhoz, hogy kialakítsa a legmegnyerőbb közösségi média jelenlétet. Itt a szakemberek számára releváns, hogy tudják, milyen minőségű fotókkal dolgozhatnak - vagy akár hogy fotók hiányában stock anyagokat kell-e majd használniuk. Itt igazából bármi nagyon hasznos lehet, ami a vállalkozásodhoz kapcsolódik: akár régi betűtípusok meghatározása, színkódok, fotók a termékekről, vagy akár a vállalkozásod helyszínéről. Ha van alapanyagod, mindenféleképpen érdemes továbbítani az ügynökség felé, hogy tudják, milyen kreatív koncepciókat tudnak kialakítani az összegyűjtött elemekből.

#m1-p#TIPP: És a legfontosabb: a logót lehetőség szerint mindenféleképpen küldd át vektorfájlként az ügynökség részére!##

#promobox#Szívesen bíznád egy profi, innovatív ügynökségre vállalkodásod social media megjelenését? Keress meg minket, és alakítsuk ki vállalkozásod kreatív megjelenését együtt!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben