Ha webshopod van, a legtöbb bevételt hozó kampánytípus számodra a Google Adsben a shopping kampány. Ez a hirdetéstípus képpel, termékadatokkal, árral, webshop értékeléssel – gyakorlatilag az érdeklődő számára minden fontos dologgal – jelenít meg hirdetést a Google keresőjében, ha az algoritmus szerint releváns a termék egy keresésre. Ha webshopod van, aknázd ki a Google shopping kampány páratlan lehetőségeit - mutatjuk, mi kell hozzá!
Google Merchant Center beállítása
Mielőtt Google shopping kampányt indítanál, első lépésként szükséged lesz egy Google Merchant Center fiókra. Ezt néhány kattintással létre is hozhatod a Google megfelelő felületén (egy gyors keresés után könnyen megtalálható). Miután létrejött a fiók, elkezdheted a fontosabb beállításokat. Íme a legfontosabb lépések.
- Szállítási információk megadása
Meg kell adnod, hogy mely ország(ok) területére szállítasz, hány nap alatt kézbesítik a csomagod, illetve mennyibe kerül a szállítás, akár vásárlási értékről, akár súlytól függően. Ajánlott a termékgaranciáról, jótállásról, illetve ezek feltételeiről is megadni információkat. - Céges főbb információk megadása
Meg kell adnod a Google-nek a vállalkozásod címét, kapcsolattartási e-mail címét, telefonszámát, verifikálnod a weboldalad (ehhez elég általában egy működő Google Analytics fiók). A minél kifinomultabb hirdetések érdekében megadhatsz céges logót, valamint az arculatodhoz tartozó színeket is. - Adózási információk megadása
Itt sok dolog nem akad, csak meg kell erősíteni, hogy nem az USA államaiban történi az adózás. - Nyelv és időzóna beállítása
Ahogyan minden Google fiókban, így itt is meg kell adnod ezeket a kulcsfontosságú adatokat. Fontos, hogy azt az országot add meg, amelyikbe szállítasz. - Automatikus javítások
Ebben a menüpontban beállíthatod, hogy a Google a termékekhez tartozó képeidet a hirdetés megjelenésekor a optimalizált méretben mutassa, így garantálva, hogy nem lóg ki az alja vagy oldala. - Termékek megadása
Ezt valamilyen adatcsatornán keresztül adhatod meg, erről a következő fejezetben részletesen írunk. - Fiókok összekapcsolása
Ne felejtsd el a Google Merchant Center fiókodat összekapcsolni Google Ads fiókoddal, ehhez kérelmet küldhetsz a GMC fiókból, melyet az Ads felületén kell elfogadnod. - Szabályzat elfogadása és listázás kérése
Ha minden fontos beállítással elkészültél, nincs más hátra, mint beküldeni a Google-nek az adatokat, ők jellemzően 2-3 nap alatt elbírálják. Ha elfogadtak mindent, már indíthatod is shopping kampányodat.
Feed feltöltése
A Google Merchant Center fiókban szükséged lesz egy termékadatbázisra, vagyis egy termék feedre. Ez egy előre meghatározott oszlopokból álló adatbázis a termékeidről. Tartalmazza a termékek nevét, leírását, árát, linkjét, készletinformációkat, fotókat. Ezen adatokból állítja össze a Google magát a hirdetést, ha releváns keresést lát. Hogy mennyire sok és részletes adatot tartalmaz ez a feed, azt itt tudod megnézni. Ajánlott a nem kötelező adatokat is megadni, hogy minél jobban teljesítsenek shopping hirdetéseid a konkurenseidhez képest.
Amire érdemes különös tekintettel figyelni a feed megadásánál:
- A ‘cím’ és a ‘leírás’ mezők legyenek a lehető legteljeskörűbben kitöltve. A címben legyen benne a termék márkája, típusa, azonosítója, mérete, színe, stb.
- Fontos, hogy a weboldalon megadott termékadatok, árak, készletinformációk egyezzenek meg azzal, amik valójában a webshopodon is láthatóak. Ha ez nem így van, a Google letilthatja a feedet és így nem futhatnak tovább a shopping hirdetéseid.
- A ‘gtin’ mező mindig legyen megadva. A GTIN (Global Trade Item Number) egy egyedi termékazonosító. A Google ez alapján tudja beazonosítani az adott terméket.
- Használj jó minőségű képet a termékekhez! Rontod a saját esélyeidet, ha egy rossz minőségű, pixeles képpel próbálod hirdetni a termékedet. Ajánlott a 800x800-as képméret, és a kép nem tartalmazhat vízjelet vagy promóciót.
#promobox-newsletter###
PRO TIPPEK:
- Néhány naponta nézz rá a Google Merchant Centerre és ellenőrizd, hogy termékeid aktívak-e. Ha vannak elutasított termékek, annak nézd meg az okát és mielőbb javítsd ki azokat a leírások szerint. Érdemes arra törekedni, hogy minden (vagy majdnem minden) termék aktív legyen és így a shopping hirdetések rendelkezésére álljanak.
- A feedet érdemes nemcsak rendszeresen javítani (az előző pont), hanem optimalizálni is. Ez annyit takar, hogy felülvizsgálod a termékek címeit, leírásait, és mindig aktualizálod aszerint, hogy a lehető legtöbb kulcsszót tartalmazza, amire aktuálisan keresni szoktak.
- Használj ‘Custom label’-eket! Megadhatsz olyan egyéni attribútumokat, amik alapján saját preferenciáid alapján is szegmentálhatod termékeidet, mint pl. ‘nyári termékek’, ‘top termékek’, ‘akciós termékek’. Így ezek alapján is külön hirdetéscsoportba rendezheted termékeidet.
- Ha működik a shopping hirdetésed, ellenőrizd le, hogy a konkurensekhez képest mennyire drágán adod termékedet. Csak írd be a keresőbe a termék nevét, és láthatod, hogy az olcsóbbak vagy a drágábbak között szerepelsz-e.
Shopping és Performance Max
2022 előtt lehetőség volt ‘Normál shopping’, illetve ‘Intelligens shopping’ kampány létrehozására is. Idén nyártól/ősztől viszont már csak ‘Normál shopping’ kampányt tudunk létrehozni, az ‘Intelligens shopping’ helyét ugyanis átvette a ‘Performance Max’ kampány. Ha szeretnéd shopping kampányodat manuálisan beállítani, szeretnéd tudni, hogy mely termékeidre milyen ajánlatok (licitek), milyen prioritás és milyen büdzsé tartozzon, akkor a ‘Normál shopping’ lesz a Te választásod. Ha inkább rábíznád magad a mesterséges intelligenciára, és szinte semmibe sem szeretnél beleszólni (mert nincs rá lehetőség), mondván a Google úgyis jobban tudja, akkor a ‘Performance Max’ kampányt válaszd. Nem szeretnénk állást foglalni, melyik a jobb, mindkettőre láttunk már jó és rossz példát is.
#m1-y#Egy biztos: A Google Merchant Centerre és jól működő feedre mindkét esetben szükséged lesz.##
Összegzés
Online termékértékesítés esetén talán túlzás nélkül lehet kijelenteni, hogy a leghatékonyabb hirdetési módszer a shopping kampány. Használd akár ‘Normál shopping’ kampányként, akár ‘Performance Max’ kampányként, egy jól beállított Google Merchant Centerre és egy ahhoz tartozó feedre mindenképpen szükséged lesz. A fent leírtakat betartva minden adott lesz, hogy növeld forgalmadat és annyi terméket adj el webshopodon keresztül, amennyit csak tudsz.
#promobox#Szeretnéd shopping hirdetésekkel maximalizálni webshopod forgalmát, és nem szeretnél hosszú időn keresztül kísérletezgetni, hogy mik lesznek a jó beállítások?##