PPC kampánykezelés

Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához

Írta:
Szabolcs
Olvasási idő:
4
perc

Ha webshopod van, a legtöbb bevételt hozó kampánytípus számodra a Google Adsben a shopping kampány. Ez a hirdetéstípus képpel, termékadatokkal, árral, webshop értékeléssel – gyakorlatilag az érdeklődő számára minden fontos dologgal – jelenít meg hirdetést a Google keresőjében, ha az algoritmus szerint releváns a termék egy keresésre. Ha webshopod van, aknázd ki a Google shopping kampány páratlan lehetőségeit - mutatjuk, mi kell hozzá!

Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához

Google Merchant Center beállítása

Mielőtt Google shopping kampányt indítanál, első lépésként szükséged lesz egy Google Merchant Center fiókra. Ezt néhány kattintással létre is hozhatod a Google megfelelő felületén (egy gyors keresés után könnyen megtalálható). Miután létrejött a fiók, elkezdheted a fontosabb beállításokat. Íme a legfontosabb lépések.

  1. Szállítási információk megadása
    Meg kell adnod, hogy mely ország(ok) területére szállítasz, hány nap alatt kézbesítik a csomagod, illetve mennyibe kerül a szállítás, akár vásárlási értékről, akár súlytól függően. Ajánlott a termékgaranciáról, jótállásról, illetve ezek feltételeiről is megadni információkat.
  2. Céges főbb információk megadása
    Meg kell adnod a Google-nek a vállalkozásod címét, kapcsolattartási e-mail címét, telefonszámát, verifikálnod a weboldalad (ehhez elég általában egy működő Google Analytics fiók). A minél kifinomultabb hirdetések érdekében megadhatsz céges logót, valamint az arculatodhoz tartozó színeket is.
  3. Adózási információk megadása
    Itt sok dolog nem akad, csak meg kell erősíteni, hogy nem az USA államaiban történi az adózás.
  4. Nyelv és időzóna beállítása
    Ahogyan minden Google fiókban, így itt is meg kell adnod ezeket a kulcsfontosságú adatokat. Fontos, hogy azt az országot add meg, amelyikbe szállítasz.
  5. Automatikus javítások
    Ebben a menüpontban beállíthatod, hogy a Google a termékekhez tartozó képeidet a hirdetés megjelenésekor a optimalizált méretben mutassa, így garantálva, hogy nem lóg ki az alja vagy oldala.
  6. Termékek megadása
    Ezt valamilyen adatcsatornán keresztül adhatod meg, erről a következő fejezetben részletesen írunk.
  7. Fiókok összekapcsolása
    Ne felejtsd el a Google Merchant Center fiókodat összekapcsolni Google Ads fiókoddal, ehhez kérelmet küldhetsz a GMC fiókból, melyet az Ads felületén kell elfogadnod.
  8. Szabályzat elfogadása és listázás kérése
    Ha minden fontos beállítással elkészültél, nincs más hátra, mint beküldeni a Google-nek az adatokat, ők jellemzően 2-3 nap alatt elbírálják. Ha elfogadtak mindent, már indíthatod is shopping kampányodat.
Google Merchant Center beállításának folyamata

Feed feltöltése

A Google Merchant Center fiókban szükséged lesz egy termékadatbázisra, vagyis egy termék feedre. Ez egy előre meghatározott oszlopokból álló adatbázis a termékeidről. Tartalmazza a termékek nevét, leírását, árát, linkjét, készletinformációkat, fotókat. Ezen adatokból állítja össze a Google magát a hirdetést, ha releváns keresést lát. Hogy mennyire sok és részletes adatot tartalmaz ez a feed, azt itt tudod megnézni. Ajánlott a nem kötelező adatokat is megadni, hogy minél jobban teljesítsenek shopping hirdetéseid a konkurenseidhez képest.

Amire érdemes különös tekintettel figyelni a feed megadásánál:

  • A ‘cím’ és a ‘leírás’ mezők legyenek a lehető legteljeskörűbben kitöltve. A címben legyen benne a termék márkája, típusa, azonosítója, mérete, színe, stb.
  • Fontos, hogy a weboldalon megadott termékadatok, árak, készletinformációk egyezzenek meg azzal, amik valójában a webshopodon is láthatóak. Ha ez nem így van, a Google letilthatja a feedet és így nem futhatnak tovább a shopping hirdetéseid.
  • A ‘gtin’ mező mindig legyen megadva. A GTIN (Global Trade Item Number) egy egyedi termékazonosító. A Google ez alapján tudja beazonosítani az adott terméket.
  • Használj jó minőségű képet a termékekhez! Rontod a saját esélyeidet, ha egy rossz minőségű, pixeles képpel próbálod hirdetni a termékedet. Ajánlott a 800x800-as képméret, és a kép nem tartalmazhat vízjelet vagy promóciót.

#promobox-newsletter###

PRO TIPPEK:

  • Néhány naponta nézz rá a Google Merchant Centerre és ellenőrizd, hogy termékeid aktívak-e. Ha vannak elutasított termékek, annak nézd meg az okát és mielőbb javítsd ki azokat a leírások szerint. Érdemes arra törekedni, hogy minden (vagy majdnem minden) termék aktív legyen és így a shopping hirdetések rendelkezésére álljanak.
  • A feedet érdemes nemcsak rendszeresen javítani (az előző pont), hanem optimalizálni is. Ez annyit takar, hogy felülvizsgálod a termékek címeit, leírásait, és mindig aktualizálod aszerint, hogy a lehető legtöbb kulcsszót tartalmazza, amire aktuálisan keresni szoktak.
  • Használj ‘Custom label’-eket! Megadhatsz olyan egyéni attribútumokat, amik alapján saját preferenciáid alapján is szegmentálhatod termékeidet, mint pl. ‘nyári termékek’, ‘top termékek’, ‘akciós termékek’. Így ezek alapján is külön hirdetéscsoportba rendezheted termékeidet.
  • Ha működik a shopping hirdetésed, ellenőrizd le, hogy a konkurensekhez képest mennyire drágán adod termékedet. Csak írd be a keresőbe a termék nevét, és láthatod, hogy az olcsóbbak vagy a drágábbak között szerepelsz-e.

Shopping és Performance Max

2022 előtt lehetőség volt ‘Normál shopping’, illetve ‘Intelligens shopping’ kampány létrehozására is. Idén nyártól/ősztől viszont már csak ‘Normál shopping’ kampányt tudunk létrehozni, az ‘Intelligens shopping’ helyét ugyanis átvette a ‘Performance Max’ kampány. Ha szeretnéd shopping kampányodat manuálisan beállítani, szeretnéd tudni, hogy mely termékeidre milyen ajánlatok (licitek), milyen prioritás és milyen büdzsé tartozzon, akkor a ‘Normál shopping’ lesz a Te választásod. Ha inkább rábíznád magad a mesterséges intelligenciára, és szinte semmibe sem szeretnél beleszólni (mert nincs rá lehetőség), mondván a Google úgyis jobban tudja, akkor a ‘Performance Max’ kampányt válaszd. Nem szeretnénk állást foglalni, melyik a jobb, mindkettőre láttunk már jó és rossz példát is.

#m1-y#Egy biztos: A Google Merchant Centerre és jól működő feedre mindkét esetben szükséged lesz.##

Webshop termékek eladása Google Shopping kampányokkal

Összegzés

Online termékértékesítés esetén talán túlzás nélkül lehet kijelenteni, hogy a leghatékonyabb hirdetési módszer a shopping kampány. Használd akár ‘Normál shopping’ kampányként, akár ‘Performance Max’ kampányként, egy jól beállított Google Merchant Centerre és egy ahhoz tartozó feedre mindenképpen szükséged lesz. A fent leírtakat betartva minden adott lesz, hogy növeld forgalmadat és annyi terméket adj el webshopodon keresztül, amennyit csak tudsz.

#promobox#Szeretnéd shopping hirdetésekkel maximalizálni webshopod forgalmát, és nem szeretnél hosszú időn keresztül kísérletezgetni, hogy mik lesznek a jó beállítások?## 

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése
Mi az az emberközpontú SEO, és miért kell foglalkoznod vele?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi az az emberközpontú SEO, és miért kell foglalkoznod vele?