Egy Google Cégem profil felépítése szerencsére nem igényel programozási vagy komolyabb IT-s tudást, viszont számtalan előnnyel járhat. Gondoltad volna, hogy SEO szempontból sem elhanyagolható, hiszen organikusan tudod befolyásolni általa az elhelyezkedésed a Google keresések esetén? Egy naprakész és releváns fiókkal könnyedén, extra költségek nélkül kerülhetsz a keresések elejére. Viszont ezzel az előnnyel komoly felelősség is társul, hiszen egyáltalán nem mindegy mit jelenítesz meg rajta.
Gondolkodj a leendő Ügyfeled fejével!
Mielőtt hozzákezdenél fiókod aktiválásához, érdemes feltenni magadnak pár kérdést a céljaidat illetően, csak hogy biztosra tudj menni mielőtt időt fektetsz bele.
- Szeretnéd befolyásolni, hogy mi jelenjen meg a cégedről egy Google keresés során?
- Jól jönne egy felület, ahova vásárlóid véleményeket tudnának írni?
- Szeretnéd, ha a potenciális ügyfeleid az üzleted közelében lássák vállalkozásod a térképen?
- Esetleg könnyíteni szeretnéd a vásárlás és tájékoztatás folyamatát?
Ha bármelyik kérdésre is igen a válaszod, akkor mindenképpen megéri létrehoznod a Google Cégem fiókod! Mielőtt belevágnál, érdemes összegyűjtened minden szempontot, amely ügyfeleidnek releváns és könnyen érthető lehet, amikor vállalkozásodra keresnek a Google-ben. Hiszen Te hiába tudod, hogy régi honlapod pár hónapja már nem elérhető, ha a vásárlóid azt a linket találják meg profilodon, akkor azt fogják felkeresni és várhatóan dühösek lesznek, hogy nem tudnak elérni.
Adatok, amik nélkül ne is kezdj bele!
Érdemes a legalapvetőbb információk összegyűjtésével kezdeni, hiszen ezek a legfontosabb alappillérjei egy sikeres Google Business fiók felépítésének. Ilyen például a nyitvatartás vagy egy megfelelő telefonszám hozzáadása, de semmiképpen sem érdemes kifelejteni weboldaladhoz vezető link beillesztését és boltod helyszínét sem.
Ám van olyan helyzet, főleg a jelenlegi járványhelyzet miatt egyre gyakrabban, hogy nincs egy közös iroda és távmunkával van megoldva a közös munkavégzés. Ilyenkor sokan megakadnak a folyamatban, hiszen fontos hozzáadni a pofilhoz a megfelelő címet. Ez egyszerűen megoldható a cím kitörlésével és a szolgáltatási terület megadásával.
A szolgáltatások használata helyett dobd fel kinézeted termékekkel!
A Google folyamatos újításainak köszönhetően, csupán kreativitásunk szab határt a különböző megoldásoknak. Miért ne akarnál kitűnni versenytársaid közül? Ehhez ajánljuk a szolgáltatások hosszú egyszerű felsorolása helyett a termékekként való feltöltését Google Cégem felületre, igaz nagyjából plusz 15 perces munkát jelent! Nemcsak letisztultabb, egyedibb és felhasználóbarátabbá varázsolj a megjelenésed, de a képek hozzáadásával jelentős előnyre is szert tehetsz a többi cég között.
Csinosítsd kinézeted extra ajánlatokkal!
Mivel fő célja a Google Cégem fióknak a tájékoztatás és naprakészség, így lehetőséged adódhat bejegyzéseket, ajánlatokat, illetve COVID tajékoztatásokat létrehozni és megosztani.
#m1-y#Ezek nagyon praktikusak lehetnek, ha olyan információkat szeretnél megosztani, amelyről szeretnéd ha leendő ügyfeleid minél hamarabb, akár a felkeresésed előtt informálódhatnak.##
Lőj pár ízléses fotót!
Egy sikeresen felépített Google Cégem fióknak a titka a képeiben rejlik. Ha nem megfelelőek vagy ugyanazokat a képeket töltöd fel többször, azokat nemcsak ügyfeleid nem fogják relevánsnak találni, de a Google keresési találatok között sem fogsz olyan jól szerepelni. Nem tudod mi lehet releváns? Ha megfogadod az alábbi 5 tippet, akkor garantált lesz a sikered!
- Törekedj az eredeti képek használatára!
- Tölts fel képet az üzletedről különböző szögekből és napszakokban, hogy megkönnyítsd vásárlóid megérkezését!
- Mutasd be kollégáid egy csapatképpel, hogy már ismerős arcként keressék ügyfeleid!
- Mutasd be az irodád vagy üzleted belső képekkel, amelyek visszaadják a hangulatát!
Extra lehetőségként saját okostelefonod segítségével tudsz készíteni 360°-os képeket, amelyek virtuálisan betekintést nyújtanak az üzletedbe.
Ki hagyna ki egy ilyen vagány lehetőséget, hogy online sétáljon a boltodban?
#promobox-newsletter###
Legfontosabb: buzdítsd vendégeidet az értékelésre!
#m1-y#Vásárlóid véleménye többet ér, mint bármi más a Google Cégedben.##
Már majdnem a célban jársz, de ahhoz, hogy a versenyben valóban Te legyél a győztes sajnos nem mindig minden rajtad múlik. Ha nincsenek vélemények, akkor mindenképp érdemes ösztönöznöd őket, hogy adjanak visszajelzést. Ezzel nem csak könnyedén szerezhetsz fontos információkat üzleted vagy márkád fejlesztéséhez, de sokkal megbízhatóbbnak tűnsz, amely a forgalmad növekedését is befolyásolhatja.
Maradj aktív!
Ma már minden felületen ez az elvárt, de talán a Google Cégemnél is ez a legfontosabb. Ha azt látják leendő ügyfeleid cégedről, hogy senkinek nem válaszolsz és a legutóbbi információ 3 évvel ezelőtti, akkor könnyen előfordulhat, hogy egy versenytársad mellett döntenek.
Utolsó jó tanács: Ne felejts el válaszolni!
Ne hagyj megválaszolatlanul egyetlen értékelést sem! Legyen az pozitív vagy negatív, mindenképpen reagálj rá! Ebből ügyfeleid láthatják, hogy fontosak a számodra. Semmiből nem áll egy dicséretet udvariasan megköszönni, míg egy negatív vélemény kezelése különösen fontos vállalkozásodról kialakult kép szempontjából. Ha a látogatóid azt látják, hogy a reklamációkat, problémás eseteket is kiválóan kezeled, biztosan szívesebben fognak hozzád fordulni.
Zárszó
Egy sikeres Google Cégem profil felépítése szerencsére nem atomfizika, mindenképpen érdemes mielőbb belekezdened.Ha pedig már van fiókod, célszerű ellenőrizned, hogy kihasználsz-e minden lehetőséget vállalkozásod népszerűsítésére! Ha megfogadod az említett javaslatainkat biztosan Te leszel a platform sztárja, csupán azt tartsd észben hogy releváns és naprakész tartalommal legyen ellátva.
#promobox#Nem szeretnél bajlódni a Google Cégem felületén vagy egyszerűen úgy érzed, érdemes lenne tapasztaltabbakra bízni a feladatot?##