Közösségi média menedzsment

Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?

Írta:
Kilia
Olvasási idő:
7
perc

2024-ben azt gondolhatnánk, hogy az egyik legrégebbi közösségi média platform - a Facebook - leáldozóban van, viszont nem is tévedhetnénk ennél nagyobbat! 2023. októberi statisztikák alapján továbbra is a legnépszerűbb platform, és a vállalkozók számára is kiemelt fontossággal bír: ma már a legtöbb iparágban elvárás, hogyha honlapod nincs is, Facebookon legalább mindenképp legyen oldalad. Nem tudod, hogy hol érdemes kezdeni? Mire van szükséged az oldalad létrehozásához és kezeléséhez? Olvasd el teljes blogcikkünket, ahol minden fontos folyamaton részletesen végigvezetünk. 

Hol érdemes kezdeni?

Ma már szinte elkerülhetetlen egy fejlődésre vágyó vállalkozás számára, hogy ne rendelkezzen Facebook oldallal, viszont a növekvő bázisnak köszönhetően még nehezebb kitűnni a tömegből. Hol érdemes kezdeni és mire fontos figyelni? Digitális marketing ügynökségként számos oldalt hoztunk létre és kezeltünk már, így ezzel a cikkünkkel szeretnénk megkönnyíteni a dolgod!

Van néhány olyan szempont, amelyet már azelőtt végiggondolhatsz, hogy létrehoznál egy Facebook oldalt. Ilyen többek között a profil- és borítókép elkészítése és az informatív szövegek létrehozása, valamint a kategória meghatározása. Viszont ahogy mindig, itt is vannak szabályok és jó tanácsok, amelyeket érdemes betartani, hogyha szeretnéd sikerre vinni vállalkozásod közösségi média jelenlétét. 

#promobox-newsletter###

Facebook profil- és borítókép

A profilkép egyfajta cégérként szolgál céged számára, hiszen nem csak oldaladon jelenik meg a bal felső sarokban, hanem minden egyes kommentnél és reakciónál is, így ez az egyik legfontosabb vizuális elem a Facebookon. Méretek tekintetében némileg egyszerűbb helyzetben vagy, hiszen itt nincs konkrét képponti megkötés, csak az 1:1-es arányra kell ügyelni. Ha viszont jó minőségű profilképet szeretnél, akkor legalább 1080x1080-as képpontot érdemes választani.

#m1-p#A legfontosabb tudnivaló a szükséges képekkel kapcsolatban, hogy méretbeli szabályozások vannak, így ha szeretnéd, hogy esztétikus közösségi média oldalad legyen, akkor érdemes ezek alapján elkészíteni grafikádat.##

A Facebook borítóképek esetében az ajánlott képméret 820x360 képpont, mivel a megjelenése változik az okostelefon és a számítógép nézetében. Arra viszont mindenképp érdemes figyelni, hogy a fontos információk 640x312 képponton belül legyenek, mert ekkor fog minden fontos információ, különböző eszközökön is látszódni. 

facebook borítókép

Ahogyan a Selector Facebook oldalán is láthatod, profilképként érdemes akár a logódat vagy az annak fő motívumát jelentő ikont választani, ezzel biztosítani azt, hogy célközönséged könnyen felismerje céged legfontosabb szimbólumát. Borítóképként pedig a példában legutóbbi promóciónk képét láthatod, amit azért helyeztünk el itt, mert így néhány kattintással le is tölthetik az érdeklődők az e-bookot.

Bemutatkozó elkészítése

A grafika utáni legfontosabb és legértékesebb része a Facebooknak a leírás és a bemutatkozó szöveg. Nem elég mindössze néhány szót leírni azzal kapcsolatban, hogy mivel foglalkozol - figyelemfelkeltőnek kell lennie úgy, hogy mindemellett rövid és tömör legyen. A Facebook bevezető részén mindössze 101 karakter áll rendelkezésedre, ami, valljuk be őszintén, nem túl sok, így a meggyőző szöveget is érdemes már előre kigondolni, hogy az oldal készítéskor már csak be kelljen illeszteni. Ez a rövid bemutatkozó a kezdőlapodon fog megjelenni, közvetlenül a profilképed alatt, így központi helyen szerepel majd.

Kategória kiválasztása

A kategóriák kiválasztása bár nem kötelező, mégis érdemes kiválasztani legalább hármat, hiszen ezek fognak segíteni abban, hogy könnyebben megtalálják az oldaladat a megfelelő kulcsszavak alapján. Ebben a részben mindenképp olyan szavakat használj, amik kapcsolódnak vállalkozásodhoz.

Milyen feladatokkal jár a folyamatos kezelés? 

A Facebook platformja az a hely, ahol vásárlóid először néznek utána márkádnak és győződnek meg arról, hogy olyan márka vagy-e, akitől szívesen vásárolnának. Így, ahhoz, hogy potenciális vásárlóidat elérd, elengedhetetlen, hogy rendszeresen jelen legyél ezen a platformon. Ehhez pedig az első lépés, hogy felépítésre kerüljön egy hatékony tartalomstratégia a megfelelő célokkal és célcsoporttal egybevetve. A stratégia kidolgozásához pedig szükséges a kutatómunka, amelynek során megvizsgálod a versenytársaidat és a piaci lehetőségeidet. Ha mindezek nélkül kezdesz bele, akkor az olyan, mintha csukott szemmel szeretnél megmászni egy hegyet, ami valljuk be, jelentősen megnehezíti a sikerre vezető utad. Néhány tanáccsal és tippel segítünk most neked abban, hogyan érdemes csinálni.

Tartalomstratégia

Bevezetés

A hatékony tartalomstratégia segíthet megmutatni, hogy merre érdemes haladni az üzleti céljaid elérése érdekében. A stratégiának köszönhetően időt és pénzt is spórolhatsz, hiszen mérhetővé válik a marketinged. Ezzel pedig tervezhetőbb a Te időd is és hatékonyabban kezelheted vállalkozásod online marketingjét. 

tartalomstratégia felépítése

Célkitűzések

Mielőtt elkezdenénk tartalmat posztolni, fontos meghatározni a célokat. Ezek lehetnek elérési számok, követők számának növelése, vagy éppen az interakció javítása. 

Tartalomtípusok meghatározása

A változatos tartalom segít fenntartani az érdeklődést. Kezdetekben érdemes kísérletezni minél több fajta poszttal, hogy megtaláld azokat a tartalomtípusokat, amelyek iránt a legjobban érdeklődik a célközönséged. Próbálkozz több típussal, legyen szó edukációs témákról, ismeretterjesztőről, értékesítési célúról, videós, carousel vagy egyképes posztról. Minden célcsoportnál és szolgáltatásnál más a bevált gyakorlat, így ne csüggedj, ha az elején még nem özönlenek posztjaidra organikusan az érdeklődök, csak figyeld az eléréseket, és ezek alapján tervezd tartalmaidat. 

Bejegyzések gyakorisága

A rendszeres és aktív posztolás elengedhetetlen része annak, hogy célközönséged továbbra is megtalálja posztjaidat és új embereket érj el. Viszont a kérdés, hogy mikor érdemes posztolni, nehezebben megválaszolható. Ilyenkor is fontos megismerni, hogy célcsoportod számára melyik a legelőnyösebb: először próbálkozz különböző napszakokkal, és onnan tudod majd lecsökkenteni bizonyos órákra, amikor a célcsoportod a legaktívabb. A Meta Business Suite rendszere is tesz számodra rendszeresen javaslatokat, viszont nem biztos, hogy tényleg ez lesz a legjobb időpont, így érdemes ettől függetlenül is tesztelni.

#m1-p#Az általános statisztikák szerint az emberek az esti időszakban 19-22 óra között a legaktívabbak a felületeken, viszont ez sokban függ attól, hogy kik alkotják a célcsoportodat, hiszen az idősebb korosztály inkább a napközbeni időszakban aktív a felületen, így ekkor több az elérési esélyed, ha ők a célközönséged.##

Közönség építése és kezelése

A Facebookon való hatékony jelenlét kialakítása nem csupán a tartalomra és a megfelelő bejegyzési stratégiára épül, hanem kiemelten fontos a közönség kialakítása és aktív kezelése is. De vajon milyen marketing folyamatokkal segítheted a közönséged felépítését és kezelését? Segítünk!

célcsoportok kijelölése

Meghívás

A kezdetekben van a legnehezebb dolgunk, ilyenkor érdemes ismerőseinket bevetni és meghívni őket az oldaladra, hogy kedveljék azt. 

Közönségkövetés

Válaszolj a kommentekre és reagálj a megosztásokra. Az interakció segít megtartani a már meglévő követőket illetve abban is, hogy újakat vonzzunk be. 

Hirdetések indítása

A Facebook hirdetések indításával még több embert érhetsz el. Számos lehetőség közül választhatsz és a megfelelő beállításokkal növelheted az oldalad kedvelőinek számát. 

#m1-p#FONTOS: Sosem elég nagyjából meghatározni a célcsoportod, hiszen ha nem a célközönséged vonzod be, akkor feleslegesen költöd a pénzt, így érdemes buyer perszónákat készíteni.##

#promobox-newsletter###

Mire jók a számok? 

A Meta rendszerében lehetőséged nyílik arra, hogy átnézd az analitikai adatokat, amelynek köszönhetően fejlesztheted tartalmaidat, illetve ezzel egy időben megismerheted pontos célközönséged is. Milyen adatokkal találkozol és miben segíthetnek? 

Facebook statisztikai adatok

Elérés és követőszám

Ezen adatokkal láthatod, hogy egy adott időszakban mennyi emberhez jutottak el posztjaid, illetve azt is, hogy mennyivel nőtt - vagy éppen csökkent - követőid száma. 

Demográfiai adatok

A demográfiai adatok segíthetnek abban, hogy lásd, milyen korosztályban, melyik nemet éred el posztjaiddal a leginkább. Ez többek között abban is segít, hogy megbizonyosodhatsz arról, jó irányban haladsz-e a kommunikációddal, vagy érdemes lenne új utakat bejárnod. 

Követők aktivitása és a legjobban teljesítő posztok

A Facebookon való hatékony jelenlét kialakításához elengedhetetlen a követők aktivitásának folyamatos figyelése és az azokhoz alkalmazkodó tartalomstratégia kidolgozása. A legjobban teljesítő posztok pedig hozzájárulnak ahhoz, hogy lásd, melyek azok a tartalmak, amelyek a legjobban működnek, és ennek megfelelően haladj tovább a stratégiai tervezéseddel.

posztok készítése

Az analitikai adatok nyomon követése és értelmezése nem feltétlen a legizgalmasabb része Facebook oldalad kezelésének, viszont nagyban hozzájárulhat a stratégia felépítéséhez és későbbi újratervezéséhez is. 

Mindemellett nagyon fontos, hogy folyamatosan lépést tarts az újdonságokkal, hiszen aki lemarad az kimarad - és ugye Te nem szeretnél lemaradni? Érdemes minden héten rászánni legalább 30 percet arra, hogy átnézz néhány megbízható oldalt vagy hírlevelet, ahol megtalálhatod az online marketing legfrissebb információit és trendjeit.

Összefoglalás

#m1-p#Összegzésként néhány pontban felsoroltuk a legfontosabb tudnivalókat ahhoz, hogy létrehozz egy Facebook oldalt és megfelelően kezeld.##

  1. Jelenlét fontossága - A Facebookon való jelenlét létfontosságú a brandépítés és közönségkapcsolatok szempontjából.
  2. Oldal létrehozása - Profilkép és borítókép kiválasztása és a leírások megfelelő elkészítése kulcsfontosságú.
  3. Oldal kezelése - Célkitűzéseken és célcsoporton alapuló tartalomstratégia kidolgozása.
  4. Analitikai adatok megfigyelése - A tartalomstratégia alakítása az adatoknak megfelelően.

Egy közösségi média oldal létrehozásához és kezeléséhez összetett online marketing tudásra van tehát szükség: nem elég ismerned az egyes platformok jellemzőit, tisztában kell lenned célközönségeddel és az elérésükhöz szükséges kommunikációs technikákkal és csatornákkal, valamint ezek optimalizációs lehetőségeivel - és persze néhány figyelemfelkeltő kreatív sem jön rosszul. Bízunk benne, hogy cikkünk segít magabiztosan elindulni ezen az úton!

#promobox#Ha úgy érzed, hogy szükséged lenne szakértői csapatra ahhoz, hogy hatékony közösségi média kommunikációt folytass a lehetséges célcsoportoddal, akkor keress meg minket!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?