Design

5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz

Írta:
Bogi
Olvasási idő:
4
perc

Valószínűleg mindannyiunkkal előfordult már, hogy a végtelennek tűnő feed lapozgatása során megragadta a tekintetünket egy hirdetési kreatív vizuálja, és már csak az alapján is kíváncsian rátévedtünk a hirdető oldalára, termékeinek megtekintésére - és ezzel már működésbe is lépett a marketinggépezet. A folyamatos információáradatban mindennél fontosabb, hogy el tudjuk nyerni potenciális vásárlóink figyelmét, és kíváncsiságot, érdeklődést váltsunk ki belőlük. Ennek a leghatásosabb módja a vizuális kommunikáció.

5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz

Cél az egyértelműség

Biztos észrevetted már, hogy nehezebben vágsz bele hosszabb videókba, vagy csak ‘scanneled’ az olvasott tartalmat ami eléd kerül az online világ végtelen rengetegében. A vizuális kreatívokkal sincs másképp az ember, a Facebook szerint 1,7 másodperc az, melyet rááldozunk egy-egy kép feldolgozására a képernyőnk előtt. Ez a rövid idő az, melyben lehetőségünk nyílik elérni a tartalomfogyasztót és felkelteni az érdeklődését akár tudatosan, akár tudat alatt is vállalkozásunk iránt. De hogyan érdemes ennyire rövid idő alatt megszólítani bárkit is?

Célratörően. A kreatívok szöveges és képi tartalmának redukált, egyértelmű információt érdemes kommunikálnia.

Selector Facebook-hirdetés hírfolyamban
Hívd fel fogyasztóid figyelmét a megfelelő technikák betartásával!

Találd meg a neked való formátumot

Mielőtt belevágunk a vizuális fortélyok kitárgyalásába, a legfontosabb dolog, hogy megtaláljuk a hirdetésünkhöz legjobban illeszkedő formátumot. Már kifejezetten sokféle hirdetés létrehozására van lehetőségünk: beszélhetünk sima, egyképes hirdetésekről, carouselekről, vagy videós/animációs tartalmakról. A különböző lehetőségek más-más hirdetéshez passzolnak a legjobban. Egy carouselt például használhatunk különböző termékek bemutatására, egy animációs kreatívot pedig egy eszközünk működésének prezentálására. A lényeg, hogy kreatívan bánj a rendelkezésedre álló térrel, tudj jól választani.

Carousel-hirdetés az Instagramon
Carousel formátum helyes használata
Forrás:
Lash&Lashes

Használj kevés szöveget!

Mivel ennyire rövid az idő, ami a rendelkezésedre áll, törekedj a rövid, célratörő megfogalmazásra. Lehetőleg egy vagy két rövidebb mondatot írj a kreatívra, melyek kényelmesen és szellősen elférnek a képen. Fontos az is, hogy könnyen olvasható méretet és betűtípust válassz. Ennek érdekében érdemes visszafogni a kézírásra hasonlító betűk használatát, amik bár szépek, de sokkal nehezebb a dekódolásuk. Ezeket célszerű csak egy-két szó esetében használni az olvashatóság érdekében.

Példák szövegelhelyezésre a hirdetési kreatívon
Pont annyi információ kerüljön a kreatívra, ami a leglényegesebb üzenetet átadja.
Forrás:
Green Geo

#m1-y#TIPP: A mondatban lévő szavak dinamikus méretváltoztatásával is figyelemfelkeltő, kiemelő hatást tudsz elérni. A betűk elhelyezkedése nagyon sokat el tud mondani egy-egy cégről. Egy apró döntéssel máris játékos, vidámabb keretet kap egy-egy szó, ha pedig formát teszel mögé, nagyobb hangsúlyt kap az inverz szín a mondatban.##

Hierarchia-rendszer

Szuper, ha van egy jól megfogalmazott üzenetünk, ami egy hirdetési kreatívon kényelmesen elfér. Itt viszont nem ér véget a munka, ennek elhelyezéséhez is fontos szabályokat kell figyelembe vennünk a legjobb hatás elérésének érdekében.

Amikor egy kreatívra illesztünk tartalmat, két dolgot kell mindenképp szem előtt tartanunk: a tartalmak sorrendjét az információtartalom szempontjából, valamint a fogyasztóink olvasásának irányát. Ez elsőre nehéznek tűnhet, de valójában egyszerűbb dologról van szó, mint gondolnánk.

éldák szövegelhelyezésre a Selector hirdetési kreatívjain.
A megfelelő hierarchia kiegyensúlyozottságot ad a kreatívnak

Első lépésként, mint egy dokumentum megírásánál, itt is fontos meghatároznunk, hogy mi a főcím, alcím, egyéb szöveges rész. Ehhez mérten érdemes méretbeli különbségeket is tennünk köztük, hogy az emberi szem is könnyen szétválaszthassa blokkokra az adatokat. Amit kifejezetten szeretnénk kiemelni a főcímen kívül, azt a hierarchiából kitörve is megtehetjük - erre több példát is láthatsz a cikkünkben szereplő kreatívokon.

#promobox-newsletter###

Fontos még az olvasási sorrend is. Előnyös a szövegeket balra, a felső sarokba igazítani, hiszen egy nyomtatott A4-es lapon is ez az, amire először fókuszálunk, kényelmes a szemnek. Megfelelő lehet még a kreatív mértani közepétől egy leheletnyivel fentebb, középre zárva is elhelyezni a szöveget. Ha ettől radikálisan eltérünk, megnehezítjük a fogyasztó számára a dekódolást, és elveszíthetjük érdeklődését a nagyobb erőfeszítés igénye miatt.

Kapcsolódjon az arculatodhoz

A hirdetésed, mellyel a fogyasztó találkozik, tulajdonképpen nem más, mint egy ablak a cégedre, ami felkelt(het)i az érdeklődését. Ez az ablak segít abban, hogy kialakuljon egy előzetes elképzelése arról, milyen vállalkozásról van szó, mire számíthat a honlapra átkattintva; illetve abban is, hogy valamilyen hangulatot és érzelmet kapcsoljon a látott termékhez vagy szolgáltatáshoz. Ezáltal kifejezetten fontos, hogy az arculat és a kreatív vizuális megjelenése összhangban legyen, mert egyfelől így könnyebb a brand beazonosítása, másfelől a fogyasztó is úgy érzi, hogy azt kapja, amiért eredetileg érdeklődni kezdett.

Ezt különböző arculati elemek rendszeres megjelenítésével, arculati színek használatával, vagy a megadott betűtípusok alkalmazásával tudod elérni. Minél kiegyensúlyozottabbak ezek, annál jobban felismerhető lesz a vállalkozásod az online világban.

Példa Instagram rácsra a Selector Instagram-oldalán.
Fontos arculati összefüggéseket találni a designban.

Összegzés

Minden kreatív folyamata és végső eredménye más és más - fontos, hogy megtaláld a saját hangodat benne, és ne csak a lehetséges ügyfeleid, de te is örömmel tekints azokra a vizuális tartalmakra, amik prezentálnak Téged. A design világa határtalan, és az egyik legerősebb eszközöd is abban, hogy brandedet örök életűvé tedd.

#promobox#Szeretnéd szakemberek segítségét kérni hirdetéseid profi létrehozásához? A Selectornál egyedi és innovatív ötletekkel segítünk céged vizuális kommunikációjának tökéletesítésében.##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból