PPC kampánykezelés

Google Ads újdonságok 2022-ben

Írta:
Kristóf
Olvasási idő:
3
perc

A Google minden évben számos újdonsággal és fejlesztéssel ösztönzi hirdetői, arra, hogy új módszereket próbáljanak ki vagy praktikákat sajátítsanak el. Ez a folyamatos fejlődés nem csak a hirdetők eredményességét segíti elő, de a hirdetések jobb teljesítményéhez is nagyban hozzájárul. A következőkben négy olyan újdonságot mutatunk be, amellyel érdemes lesz foglalkozni 2022-ben.

Performance max kampány

Minden kétséget kizáróan, az idei év legnagyobb újítása a performance max, azaz maximális teljesítményt biztosító kampánytípus. Ez a smart shopping kampányokat fogja váltani, jobban mondva már váltja is, mivel már elérhető a fiókokban. Most még opcionális a használata, de 2022 harmadik negyedévében, várhatóan szeptembertől automatikusan átállnak a smart shopping kampányok performance max kampányra és ezzel a Google ki is vezeti a jelenleg alkalmazott smart shopping hirdetéseket. 

#promobox-newsletter###

A performance max kampány a smart shopping kampányok utódja, és mint olyan meg is maradnak a shopping kampányokra jellemző megjelenési formák. Ami jelentős különbség, hogy a Google ezen kampánytípus esetében beveti valamennyi megjelenési eszközét, úgy, mint Gmail, display, Youtube, kereső és felfedezési hirdetések. A Google és egyéb független ügynökségek tesztjei alapján ez a kampánytípus, akár 20-30%-os teljesítmény javulást is hozhat a webáruházak hirdetéseiben.

A számos megjelenési formából következik, hogy a hirdetések kreatív tartalma is sokkal szofisztikáltabb. Lehetőségünk van megadni legfeljebb 5 db videót, de amennyiben egyet sem töltünk fel, úgy a Google fog generálni egyet a weboldal és a feltöltött képekből. Mivel ez automatikus, mindenképpen azt javasoljuk, hogy a videót inkább Te készítsd el, vagy bízd rá egy profi PPC ügynökségre. A videó elkészítése mellett feltölthetünk 15 db képet, 5 db emblémát (logót, ikont), 5 db címsort, 5db hosszú címsort, 1 db rövid (60 karakter) és 4 db hosszú (90 karakter) leírást, 1db call-to-action gombot és a vállalkozásunk nevét.

Google fiók tulajdon verifikációja

A platform a hirdetők transzparenciáját növelvén körülbelül két évvel ezelőtt bevezette a személyazonosság igazolásának lehetőségét Amerikában és ezt mára kibővítette valamennyi országra. A hitelesítés célja, hogy kiszűrjék az illetéktelen hirdetőket, ezáltal növelve a hirdetések minőségét. 

A verifikáció csupán néhány percet vesz igénybe, viszont annál inkább fontosabb, ha zavartalanul szeretnénk hirdetéseket futtatni. Ennek esedékességéről a Google értesítést fog küldeni a fiókok adminisztrátorainak, ahol részletes leírást is találunk majd a folyamathoz. 

Fontos azonban, hogy az első értesítést követő 30 napban lesz lehetőség a hitelesítés elvégzésére, amennyiben ez nem történi meg a Google szüneteltetni fogja az érintett hirdetési fiókot.

Google hirdető személyazonosságának igazolása

Dinamikus kép bővítmények

A Google egyik rendkívül izgalmas újítása az utóbbi időben az a dinamikus kép bővítmények bevezetése. 

A dinamikus kép bővítmények engedélyezésével a Google a cél oldalról fog képeket felhasználni, amelyek a keresőhirdetések mellett fognak megjelenni, amennyiben a hirdetés pozíciója elég magas a keresési találatok listáján.

google dinamikus kép bővítmény

A dinamikus kép bővítmények használata rendkívül egyszerű, fiók szinten tudjuk engedélyezni ezt. Miután engedélyezve lett a bővítmény használata a Google a cél oldalról olyan képeket fog kiválogatni, amelyek a leginkább kapcsolódnak az adott hirdetéshez.

Előnye, hogy nagyon egyszerű a beállítása és teljesen automatikus. Emellett tapasztalataink szerint még kevesen használják, így könnyen ki tudunk tűnni a versenytársaink közül.

Ezek mellett mindenképpen javasoljuk, hogy a manuális kép bővítményt is teszteld le, mivel így sokkal nagyobb kontrollt gyakorolhatsz a képek használatára. Tapasztalataink szerint a manuálisan kiválasztott képek általában jobban teljesítenek.

Upgraded bővítmények

Újítás várható egyéb hirdetésbővítmények esetében is, úgy mint strukturált kódrészlet, belső link és kiemelő bővítmények. Az USA piacon már bevezetésre került az úgynevezett upgraded extension típus, ami egyes bővítményekhez extra funkciókat biztosít, ezek a következők:

  • Eszköz preferencia mobilon
  • Hívás bővítmény kezdő és végdátum
  • Alkalmazás bővitmény időzítése
  • Ár és részlet kiemelő bővítmények kezdő és végdátuma
  • Ár és részlet kiemelő bővítmények időzítése

Mivel ezek a kis finomítások külföldi piacon már bevezetésre kerültek, így számíthatunk rá, hogy itthon is megismerkedhetünk vele 2022-ben.

Mire lehet számítani még?

A Google rendszeresen vezet be újításokat a hirdetői számára, nem lesz ez így másképp idén sem. Az eddigi tapasztalatok alapján a legnagyobb hangsúlyt 2022-ben a Performance Max kampánytípus kapja, érdemes tehát erre alaposan felkészülnünk, de amennyiben érdekelnek a Google legfrissebb hírei, úgy javasoljuk a Selector digitális marketing blogjának követését.

#promobox-szolg-seo#Ha nem szeretnél bajlódni a hirdetési módszerek tesztelésével és igazi profikra bíznád a hirdetéseidet kérd a Selector segítségét!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból