Design

Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben

Írta:
Olvasási idő:
3
perc

A színek meghatározó jelentőséggel bírnak a vásárlói döntések során. Talán még nagyobb hatást gyakorolnak ránk, mint gondolnád, ezáltal elengedhetetlen mérlegelni, hogy a vállalkozásodhoz milyen tónust szeretnél társítani. Megbízhatóságot kívánsz árasztani vagy inkább luxus érzetet és tekintélyt, most indítod el a cégedet vagy éppen átalakításon és fejlesztésen tevékenykedsz? Bármi is legyen a célod, a színek vásárlói magatartásra gyakorolt hatásának megértése minden bizonnyal segítségedre lesz!

Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak?

Miért is fontos a színekkel foglalkoznunk?

A színek jelentése marketing szempontból döntő. A színek fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását vizsgáló tudományos kísérletek egyértelműen megállapították, hogy befolyásoló, érzelem- és hangulatkeltő hatással bírnak, vásárlásösztönző, elköteleződést segítő, üzenetet támogató komponensként jelennek meg a vásárlási döntés folyamán. A színek segítségével már első pillantásra információkat közvetíthetsz a fogyasztók felé anélkül, hogy bármit is tudnának a termékedről/szolgáltatásodról. Valamint a márkaismertség erősítésében is szerepet játszik, ha mindig azonos színpalettát alkalmazol. 

A színek jelentése marketing szempontból meghatározó

Mit is jelentenek egyes színek?

  • Piros: energiát, veszélyt, szenvedélyt áraszt
  • Narancssárga: a szórakozást és a kalandot szimbolizálja, gyakran kedvezményre utal
  • Sárga: boldogságot, fiatalságot, optimizmust sugall
  • Zöld: a megújítást, jólétet, egészséget, természettel való kapcsolatot és gyakorta a fenntarthatóságot szimbolizáljai
  • Kék: megbízhatóságot, biztonságot, tisztaságot áraszt
  • Lila: a kreativitás és luxus megtestesítője
  • Rózsaszín: nőies, lágy, szentimentális szín 
  • Barna: őszinte, szilárd hangulatot teremt
  • Fekete: elegáns és szofisztikált, luxust és tekintélyt sugall
  • Fehér: a tisztaságot, minimalizmust testesíti meg

Természetesen a felsoroltakon kívül számos árnyalat létezik, valamint ezek hatása, mondanivalója használatuktól, kombinációjuktól, környezetüktől is függ. 

#m1-y# Fontos észben tartanunk, hogy különböző társadalmi, kulturális és piaci közegekben eltérően ítélhetik meg egyes színek jelentését. ##

#promobox-newsletter###

Vágjunk bele: hogyan válaszd ki a megfelelő színeket? 

Első lépésként határozd meg a márkaidentitást, az alapvető célokat, értékeket. Milyen érzéseket kelt a márkád a potenciális vásárlóidban? Mit szeretnél, hogy mit érezzenek a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban? Luxus érzetet kívánsz kelteni bennük vagy a megfizethetőséget szimbolizálnád? Kreatív vagy komoly a branded? 

#m1-y# A színválasztásodat a termékedhez/szolgáltatásodhoz, célcsoportodhoz és szektorodhoz igazítsd úgy, hogy közben illeszkedjen a brandedhez. ##

Vizsgáld meg a konkurencia által használt színeket is. Ez amiatt lényegi része a tervezési folyamatnak, mert a cél az, hogy kitűnj közülük, főként olyan helyzetekben, ahol a termékedet/szolgáltatásodat/vállalkozásodat egymás mellett említhetik velük. Nem szeretnéd ugyanazon tónusokat használni, hogy később esetleg összetévesszék őket veled, ugye? 

Inspirálódj, készíts akár moodboardot és válaszd ki a használni kívánt, harmonizáló színeket. 

Egy moodboard kiváló kiindulás a tervezéshez.

Segítségül lehet számodra a színkör, amelyben a sárga, a kék és piros az elsődleges színek, a másodlagosak ezek keverékei, vagyis a zöld, a narancs, az ibolya. A két említett csoport kombinációiból pedig megkapjuk a harmadlagos színeket. Érdemes egy semleges árnyalatot is választanod a fekete, a fehér vagy a szürke közül.

A színválasztás folyamán hasznos eszköz a színkör.

Hol használd a kiválasztott színeket?

Online és offline térben is számos esetben alkalmazhatod a meghatározott színeket. Íme néhány lehetőség, amiket érdemes észben tartanod: 

Zárszó

A vállalkozásod színválasztásához elengedhetetlen tisztában lenned a színek jelentésével, a célokkal, értékekkel, célcsoportod jellemzőivel és a környezeti adottságokkal. A megfelelő árnyalatok használata segíteni fog az üzeneted és márkaismertséged erősítésében, valamint a vásárlók érzelmeire is hatással lesznek.

#promobox-szolg-design#Nem szeretnél az arculattervezéssel bajlódni vagy úgy érzed, hogy segítségre lenne szükséged?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban