PPC kampánykezelés

Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról

Írta:
Heni
Olvasási idő:
5
perc

Még 2023. májusában, a Google Marketing Live rendezvényen osztotta meg a Google a jövőbeli változtatásokkal és fejlesztésekkel kapcsolatos terveit, és több bejelentést is tettek arról, hogy miként javítják majd a Google Ads keresési élményeit, AI-funkcióit, méréseit és hirdetési kreatívjait.
Egy bejelentés viszont különösen kiemelkedett a többi közül: egy új kampánytípus, az úgynevezett Demand Gen vagy más néven Keresletfokozó kampányok bevezetése a jelenlegi Discovery típusú kampányok helyett.


Érkeznek az AI-alapú hirdetések

A Google AI-alapú hirdetései releváns és magával ragadó kreatívok használatával könnyebbé teszik a fogyasztókkal való kapcsolatfelvételt, emellett cselekvésre és konverziók végrehajtására ösztönzik őket.

Az új, mesterséges intelligencia által vezérelt megoldások lehetővé teszik a kampányok még eredményesebb működését és az eredmények pontosabb mérését, így hatékonyabban és biztosabban hozhatod meg döntéseidet a Google Ads hirdetésekkel kapcsolatban.

Mik a főbb különbségek a Keresletfokozó és a Discovery kampányok között?

  • Bővített elérés a YouTube-on
    A Google Discovery-hirdetések a Discovery-hírcsatornán, a Gmailen és a YouTube egyes részein, például a kezdőlapon és a YouTube-hírcsatornán érik el a felhasználókat. Ez lenyűgözően széles elérést kínál - viszont épp a legnagyobb lehetőséget szalasztják el a YouTube-on: a hatalmas mennyiségű videótartalmat, ami a platform lényegét adja.
    #m1-y#A Keresletfokozó kampányok túllépnek ezen: a Google Discovery-hirdetések elérési helyein túl hosszú formátumú, YouTube videóba ágyazott hirdetésként és rövid formátumú, YouTube Shorts hirdetésként is megjelenhetnek.##
  • További videó hirdetés formátumok használata
    A Google Discovery hirdetéseken belül különböző termékképeket illetve egyéni képes hirdetéseket jeleníthetünk meg a Gmail, a YouTube és a Discovery felületeken.
    A Keresletfokozó hirdetéseken belül viszont a fentieken túl akár öt videót is feltölthetünk a kampányokba, valamint több kép, címsor, leírás, logó és cselekvésre ösztönző felhívás megadására is van lehetőség.

  • További ajánlattételi lehetőségek használata
    A Google Discovery kampányai csak olyan intelligens ajánlattételi lehetőségeket támogatnak, mint a konverziók maximalizálása vagy a konverziós érték maximalizálása.
    Eközben a Keresletfokozó kampányok lehetővé teszik a hirdetők számára a kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégia használatát is. Ez megfelelőbb lehet azon hirdetők számára, akiknek hosszabb vagy bonyolultabb konverziós útvonalaik vannak vagy az offline eladások növelésére törekszenek.

  • Új hirdetés-előnézeti eszköz
    A Google bevezetett egy új hirdetés-előnézeti eszközt kifejezetten a Keresletfokozó kampányokhoz, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szabadon megtekintsék, hogyan fognak kinézni a különböző kreatívok különböző méretben, eszközökön és megjelenítési felületeken.
A Google Keresletfokozó kampányának új, hirdetés-előnézeti eszköze

A Google Keresletfokozó kampányának új, hirdetés-előnézeti eszköze

Mikortól várható, hogy a Google frissíti a Discovery kampányokat Keresletfokozó kampányokra?

A Google bejelentése alapján a hirdetőknek 2023. októberétől lesz lehetőségük arra, hogy Discovery kampányaikat Keresletfokozó kampányokra frissítsék vagy új Keresletfokozó kampányokat hozzanak létre. Ezt követően 2024. januárjától az összes fennmaradó Discovery-kampányt automatikusan Keresletfokozó kampányokra frissítik és várhatóan 2024. március végéig minden Discovery-kampány automatikusan Keresletfokozó kampánnyá frissül.

És végül a legfontosabb: van teendő az átállással kapcsolatban?

A hivatalos válasz erre a kérdésre az, hogy az átállással kapcsolatban a hirdetőnek nincs semmilyen teendője - mivel a Discovery-kampányok beállításai, költségkerete és teljesítményelőzményei is automatikusan átvezetésre kerülnek a Keresletfokozó kampányokba, azonos vagy hasonló működéssel.

Azonban mi jobb taktikának tartjuk, ha az automatizmus helyett saját magunk frissítjük a kampányainkat, vagy egy szakemberre, illetve digitális marketingügynökségre bízzuk azt, hogy azok az apró, személyre szabott optimalizálások is biztosan beállításra kerüljenek, melyeknek köszönhetően a maximumot tudjuk kihozni a hirdetésekből.
Ilyen praktika lehet az új kreatívok és célközönségek elkészítése, a régiek frissítése, illetve a Google Analytics 4 fiókban a konverziókövetés ellenőrzése is.

Összegzés

A Google Keresletfokozó kampányaival még több potenciális felhasználót tudnak elérni a hirdetéseid, mint korábban. Használd ki Te is a YouTube, a Discover és a Gmail új videohirdetés-készletét, és hozd ki kampányaidból a maximumot!

#promobox#Szívesen szereznél versenyelőnyt a keresletfokozó kampányokkal, de jól jönne néhány jó tanács, vagy egy csapat, aki profin beállítja és kezeli?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
PPC kampánykezelés
Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
PPC kampánykezelés
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Egyéb
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Egyéb
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Hatékonyság
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Hatékonyság
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Melyik time tracking appot használd, ha megtartod a home office-t
Hatékonyság
Melyik time tracking appot használd, ha megtartod a home office-t
Az alkalmazás, amivel biztosan nem veszel el a teendők között: ClickUp
Hatékonyság
Az alkalmazás, amivel biztosan nem veszel el a teendők között: ClickUp
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2025-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2025-ben
A legjobb AI eszközök megbeszélésekről szóló jegyzetek készítéséhez
Hatékonyság
A legjobb AI eszközök megbeszélésekről szóló jegyzetek készítéséhez
SEO és ASO: így keresőoptimalizáld mobilappodat!
Keresőoptimalizálás (SEO)
SEO és ASO: így keresőoptimalizáld mobilappodat!
Kinek éri meg magyarul hirdetni LinkedInen?
PPC kampánykezelés
Kinek éri meg magyarul hirdetni LinkedInen?