PPC kampánykezelés

Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról

Írta:
Heni
Olvasási idő:
5
perc

Még 2023. májusában, a Google Marketing Live rendezvényen osztotta meg a Google a jövőbeli változtatásokkal és fejlesztésekkel kapcsolatos terveit, és több bejelentést is tettek arról, hogy miként javítják majd a Google Ads keresési élményeit, AI-funkcióit, méréseit és hirdetési kreatívjait.
Egy bejelentés viszont különösen kiemelkedett a többi közül: egy új kampánytípus, az úgynevezett Demand Gen vagy más néven Keresletfokozó kampányok bevezetése a jelenlegi Discovery típusú kampányok helyett.


Érkeznek az AI-alapú hirdetések

A Google AI-alapú hirdetései releváns és magával ragadó kreatívok használatával könnyebbé teszik a fogyasztókkal való kapcsolatfelvételt, emellett cselekvésre és konverziók végrehajtására ösztönzik őket.

Az új, mesterséges intelligencia által vezérelt megoldások lehetővé teszik a kampányok még eredményesebb működését és az eredmények pontosabb mérését, így hatékonyabban és biztosabban hozhatod meg döntéseidet a Google Ads hirdetésekkel kapcsolatban.

Mik a főbb különbségek a Keresletfokozó és a Discovery kampányok között?

  • Bővített elérés a YouTube-on
    A Google Discovery-hirdetések a Discovery-hírcsatornán, a Gmailen és a YouTube egyes részein, például a kezdőlapon és a YouTube-hírcsatornán érik el a felhasználókat. Ez lenyűgözően széles elérést kínál - viszont épp a legnagyobb lehetőséget szalasztják el a YouTube-on: a hatalmas mennyiségű videótartalmat, ami a platform lényegét adja.
    #m1-y#A Keresletfokozó kampányok túllépnek ezen: a Google Discovery-hirdetések elérési helyein túl hosszú formátumú, YouTube videóba ágyazott hirdetésként és rövid formátumú, YouTube Shorts hirdetésként is megjelenhetnek.##
  • További videó hirdetés formátumok használata
    A Google Discovery hirdetéseken belül különböző termékképeket illetve egyéni képes hirdetéseket jeleníthetünk meg a Gmail, a YouTube és a Discovery felületeken.
    A Keresletfokozó hirdetéseken belül viszont a fentieken túl akár öt videót is feltölthetünk a kampányokba, valamint több kép, címsor, leírás, logó és cselekvésre ösztönző felhívás megadására is van lehetőség.

  • További ajánlattételi lehetőségek használata
    A Google Discovery kampányai csak olyan intelligens ajánlattételi lehetőségeket támogatnak, mint a konverziók maximalizálása vagy a konverziós érték maximalizálása.
    Eközben a Keresletfokozó kampányok lehetővé teszik a hirdetők számára a kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégia használatát is. Ez megfelelőbb lehet azon hirdetők számára, akiknek hosszabb vagy bonyolultabb konverziós útvonalaik vannak vagy az offline eladások növelésére törekszenek.

  • Új hirdetés-előnézeti eszköz
    A Google bevezetett egy új hirdetés-előnézeti eszközt kifejezetten a Keresletfokozó kampányokhoz, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szabadon megtekintsék, hogyan fognak kinézni a különböző kreatívok különböző méretben, eszközökön és megjelenítési felületeken.
A Google Keresletfokozó kampányának új, hirdetés-előnézeti eszköze

A Google Keresletfokozó kampányának új, hirdetés-előnézeti eszköze

Mikortól várható, hogy a Google frissíti a Discovery kampányokat Keresletfokozó kampányokra?

A Google bejelentése alapján a hirdetőknek 2023. októberétől lesz lehetőségük arra, hogy Discovery kampányaikat Keresletfokozó kampányokra frissítsék vagy új Keresletfokozó kampányokat hozzanak létre. Ezt követően 2024. januárjától az összes fennmaradó Discovery-kampányt automatikusan Keresletfokozó kampányokra frissítik és várhatóan 2024. március végéig minden Discovery-kampány automatikusan Keresletfokozó kampánnyá frissül.

És végül a legfontosabb: van teendő az átállással kapcsolatban?

A hivatalos válasz erre a kérdésre az, hogy az átállással kapcsolatban a hirdetőnek nincs semmilyen teendője - mivel a Discovery-kampányok beállításai, költségkerete és teljesítményelőzményei is automatikusan átvezetésre kerülnek a Keresletfokozó kampányokba, azonos vagy hasonló működéssel.

Azonban mi jobb taktikának tartjuk, ha az automatizmus helyett saját magunk frissítjük a kampányainkat, vagy egy szakemberre, illetve digitális marketingügynökségre bízzuk azt, hogy azok az apró, személyre szabott optimalizálások is biztosan beállításra kerüljenek, melyeknek köszönhetően a maximumot tudjuk kihozni a hirdetésekből.
Ilyen praktika lehet az új kreatívok és célközönségek elkészítése, a régiek frissítése, illetve a Google Analytics 4 fiókban a konverziókövetés ellenőrzése is.

Összegzés

A Google Keresletfokozó kampányaival még több potenciális felhasználót tudnak elérni a hirdetéseid, mint korábban. Használd ki Te is a YouTube, a Discover és a Gmail új videohirdetés-készletét, és hozd ki kampányaidból a maximumot!

#promobox#Szívesen szereznél versenyelőnyt a keresletfokozó kampányokkal, de jól jönne néhány jó tanács, vagy egy csapat, aki profin beállítja és kezeli?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét