PPC kampánykezelés

Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról

Írta:
Heni
Olvasási idő:
5
perc

Még 2023. májusában, a Google Marketing Live rendezvényen osztotta meg a Google a jövőbeli változtatásokkal és fejlesztésekkel kapcsolatos terveit, és több bejelentést is tettek arról, hogy miként javítják majd a Google Ads keresési élményeit, AI-funkcióit, méréseit és hirdetési kreatívjait.
Egy bejelentés viszont különösen kiemelkedett a többi közül: egy új kampánytípus, az úgynevezett Demand Gen vagy más néven Keresletfokozó kampányok bevezetése a jelenlegi Discovery típusú kampányok helyett.


Érkeznek az AI-alapú hirdetések

A Google AI-alapú hirdetései releváns és magával ragadó kreatívok használatával könnyebbé teszik a fogyasztókkal való kapcsolatfelvételt, emellett cselekvésre és konverziók végrehajtására ösztönzik őket.

Az új, mesterséges intelligencia által vezérelt megoldások lehetővé teszik a kampányok még eredményesebb működését és az eredmények pontosabb mérését, így hatékonyabban és biztosabban hozhatod meg döntéseidet a Google Ads hirdetésekkel kapcsolatban.

Mik a főbb különbségek a Keresletfokozó és a Discovery kampányok között?

  • Bővített elérés a YouTube-on
    A Google Discovery-hirdetések a Discovery-hírcsatornán, a Gmailen és a YouTube egyes részein, például a kezdőlapon és a YouTube-hírcsatornán érik el a felhasználókat. Ez lenyűgözően széles elérést kínál - viszont épp a legnagyobb lehetőséget szalasztják el a YouTube-on: a hatalmas mennyiségű videótartalmat, ami a platform lényegét adja.
    #m1-y#A Keresletfokozó kampányok túllépnek ezen: a Google Discovery-hirdetések elérési helyein túl hosszú formátumú, YouTube videóba ágyazott hirdetésként és rövid formátumú, YouTube Shorts hirdetésként is megjelenhetnek.##
  • További videó hirdetés formátumok használata
    A Google Discovery hirdetéseken belül különböző termékképeket illetve egyéni képes hirdetéseket jeleníthetünk meg a Gmail, a YouTube és a Discovery felületeken.
    A Keresletfokozó hirdetéseken belül viszont a fentieken túl akár öt videót is feltölthetünk a kampányokba, valamint több kép, címsor, leírás, logó és cselekvésre ösztönző felhívás megadására is van lehetőség.

  • További ajánlattételi lehetőségek használata
    A Google Discovery kampányai csak olyan intelligens ajánlattételi lehetőségeket támogatnak, mint a konverziók maximalizálása vagy a konverziós érték maximalizálása.
    Eközben a Keresletfokozó kampányok lehetővé teszik a hirdetők számára a kattintások maximalizálása ajánlattételi stratégia használatát is. Ez megfelelőbb lehet azon hirdetők számára, akiknek hosszabb vagy bonyolultabb konverziós útvonalaik vannak vagy az offline eladások növelésére törekszenek.

  • Új hirdetés-előnézeti eszköz
    A Google bevezetett egy új hirdetés-előnézeti eszközt kifejezetten a Keresletfokozó kampányokhoz, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szabadon megtekintsék, hogyan fognak kinézni a különböző kreatívok különböző méretben, eszközökön és megjelenítési felületeken.
A Google Keresletfokozó kampányának új, hirdetés-előnézeti eszköze

A Google Keresletfokozó kampányának új, hirdetés-előnézeti eszköze

Mikortól várható, hogy a Google frissíti a Discovery kampányokat Keresletfokozó kampányokra?

A Google bejelentése alapján a hirdetőknek 2023. októberétől lesz lehetőségük arra, hogy Discovery kampányaikat Keresletfokozó kampányokra frissítsék vagy új Keresletfokozó kampányokat hozzanak létre. Ezt követően 2024. januárjától az összes fennmaradó Discovery-kampányt automatikusan Keresletfokozó kampányokra frissítik és várhatóan 2024. március végéig minden Discovery-kampány automatikusan Keresletfokozó kampánnyá frissül.

És végül a legfontosabb: van teendő az átállással kapcsolatban?

A hivatalos válasz erre a kérdésre az, hogy az átállással kapcsolatban a hirdetőnek nincs semmilyen teendője - mivel a Discovery-kampányok beállításai, költségkerete és teljesítményelőzményei is automatikusan átvezetésre kerülnek a Keresletfokozó kampányokba, azonos vagy hasonló működéssel.

Azonban mi jobb taktikának tartjuk, ha az automatizmus helyett saját magunk frissítjük a kampányainkat, vagy egy szakemberre, illetve digitális marketingügynökségre bízzuk azt, hogy azok az apró, személyre szabott optimalizálások is biztosan beállításra kerüljenek, melyeknek köszönhetően a maximumot tudjuk kihozni a hirdetésekből.
Ilyen praktika lehet az új kreatívok és célközönségek elkészítése, a régiek frissítése, illetve a Google Analytics 4 fiókban a konverziókövetés ellenőrzése is.

Összegzés

A Google Keresletfokozó kampányaival még több potenciális felhasználót tudnak elérni a hirdetéseid, mint korábban. Használd ki Te is a YouTube, a Discover és a Gmail új videohirdetés-készletét, és hozd ki kampányaidból a maximumot!

#promobox#Szívesen szereznél versenyelőnyt a keresletfokozó kampányokkal, de jól jönne néhány jó tanács, vagy egy csapat, aki profin beállítja és kezeli?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig