PPC kampánykezelés

A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak

Írta:
Biró-Szabó Nikoletta
Olvasási idő:
3
perc

Az elmúlt években dübörög az e-kereskedelem, egyre többen gondolják úgy, hogy havi bevételüket egy webáruház készítésével szeretnék kiegészíteni, de sokan vannak, akik a teljes vállalkozásukat egy online boltra alapozzák. A webáruházak egyre felkapottabbá válnak, ami vállalkozói szemszögből azt is jelenti, hogy egyre nehezebb érvényesülni az éles piaci versenyben. Emiatt elkerülhetetlen, hogy az új webáruház-tulajdonosok hirdessék magukat, hogy a potenciális vásárlók elé tehessék termékeiket.

Ebben a cikkben összeszedtük számodra azokat a Google Ads kampánytípusokat, amelyek megfelelő beállítások mellett segíteni fognak Neked abban, hogy sikeres webáruházad legyen.

Google Search kampány

A Google Search kampány az a Google Ads kampánytípus, amellyel bizonyos kulcsszavak megadásával vagy kizárásával finomhangolhatod, hogy mely keresési kifejezésekre jelenjen meg webáruházad vagy egyes termékeid. A Google Search kampány létrehozásának első lépése a kulcsszókutatás, ugyanis kezdetben ki kell válogatnod azokat a kulcsszavakat, amelyekre hirdetésedet meg szeretnéd mutatni az érdeklődőknek.

A Google Search kampány előnye, hogy 3 különböző kulcsszóegyezést is beállíthatsz - broad, exact, phrase -, valamint kizárhatod azokat a kifejezéseket, amelyekre egyáltalán nem szeretnél megjelenni.

A kulcsszavas kampányok további előnye mondjuk egy Facebook-on indított hideg célközönséges hirdetéshez képest az, hogy itt már olyan embereknek mutathatod meg termékeidet, akik specifikusan erre keresnek.

Online vásárlás

YouTube hirdetés

Hazánkban a webáruház-tulajdonosok között még mindig nem annyira elterjedt a videó hirdetés, viszont nemzetközi statisztikákból jól látszik, hogy ezek kiemelkedő eredményekkel és alacsonyabb eredményenkénti költséggel rendelkeznek.

A YouTube hirdetéseket is a Google Ads platformján belül állíthatod be, ahol testre szabhatod, hogy milyen érdeklődési körrel rendelkező emberekre szeretnél célozni, vagy milyen témájú YouTube csatornákon szeretnél megjelenni termékvideóddal.

Google Display

A Google Display hirdetés kiváló megoldás akkor, ha hideg célközönséget szeretnél megcélozni képes kreatívokkal, vagy akkor, ha újra szeretnéd célozni azokat az embereket, akik legalább egyszer már jártak a webáruházadban.

Annak érdekében, hogy növeld a Google Display hirdetésed hatékonyságát, érdemes minél több méretű képet/bannert készítened, hiszen a Google Display hálózaton különféle méretű helyeken jelenhet meg az ajánlatod.

#promobox-newsletter###

Google Shopping  

A Google Shopping az a hirdetéstípus, ami a terméked képével, árával és nevével jelenik meg a Google találati oldal legtetején, vagy oldalsó sávjában. Annak érdekében, hogy Google Shopping hirdetést hozhass létre, regisztrálnod kell a Merchant Center-ben is. Ide kell feltöltened a termékfájlt, ami a termékeid összes fontos adatát tartalmazza. Ilyen például a termék neve, a leírása, a termék képe, az ár, vagy a termékoldal URL-je. Ezek segítségével lesz képes a Google arra, hogy a megfelelő adatokkal mutassa meg az érdeklődőknek a termékeidet a legrelevánsabb keresési kifejezésekre.

Performance Max

A Performance Max, azaz Teljesítmény Maximalizáló kampány a Google legújabb megoldása a hirdetők számára. Ez az új kampánytípus ötvözi az összes eddig említett Google Ads megoldást. A mesterséges intelligencia több típusú hirdetést állít össze a

feltöltött anyagok (kép, szöveg, és videó) használatával, és a lehető legjobb elérés és eredmény érdekében kombinálja ezeket, és ezek megjelenítésének módját.

A Performance Max egy olyan fél-automata eszköz a hirdetések között, ami leveheti a bonyolult kampánykezelés terhét azok válláról, akik eddig külső szaksegítség nélkül maguknak szerették volna ezt megoldani.

Összefoglalás

Cikkünkben 5 olyan Google Ads kampánytípust mutattunk be számodra, amelyek tökéletesek e-kereskedőknek a termékeik és a webáruházuk népszerűsítésének céljából. Több eszköz is az e-kereskedők rendelkezésére áll, hogy hirdessék termékeiket, de arra a kérdésre a választ, hogy melyiket válasszák a sok közül, a marketing és hirdetési stratégia határozza meg.

A cikket Biró-Szabó Nikoletta, a Rocketing Marketing Ügynökség alapítója írta.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Mitől függ a weboldalkészítés ára?
Webfejlesztés
Mitől függ a weboldalkészítés ára?
SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?
Keresőoptimalizálás (SEO)
SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?
Hogyan írjunk PPC kampány briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk PPC kampány briefet egy marketing ügynökségnek?
Hogyan válassz a hírlevélküldő rendszerek között?
Közösségi média menedzsment
Hogyan válassz a hírlevélküldő rendszerek között?
Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?
Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségek?
Ügynökség
Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségek?
Hogyan írjunk SEO briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk SEO briefet egy marketing ügynökségnek?
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?