PPC kampánykezelés

A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak

Írta:
Biró-Szabó Nikoletta
Olvasási idő:
3
perc

Az elmúlt években dübörög az e-kereskedelem, egyre többen gondolják úgy, hogy havi bevételüket egy webáruház készítésével szeretnék kiegészíteni, de sokan vannak, akik a teljes vállalkozásukat egy online boltra alapozzák. A webáruházak egyre felkapottabbá válnak, ami vállalkozói szemszögből azt is jelenti, hogy egyre nehezebb érvényesülni az éles piaci versenyben. Emiatt elkerülhetetlen, hogy az új webáruház-tulajdonosok hirdessék magukat, hogy a potenciális vásárlók elé tehessék termékeiket.

Ebben a cikkben összeszedtük számodra azokat a Google Ads kampánytípusokat, amelyek megfelelő beállítások mellett segíteni fognak Neked abban, hogy sikeres webáruházad legyen.

Google Search kampány

A Google Search kampány az a Google Ads kampánytípus, amellyel bizonyos kulcsszavak megadásával vagy kizárásával finomhangolhatod, hogy mely keresési kifejezésekre jelenjen meg webáruházad vagy egyes termékeid. A Google Search kampány létrehozásának első lépése a kulcsszókutatás, ugyanis kezdetben ki kell válogatnod azokat a kulcsszavakat, amelyekre hirdetésedet meg szeretnéd mutatni az érdeklődőknek.

A Google Search kampány előnye, hogy 3 különböző kulcsszóegyezést is beállíthatsz - broad, exact, phrase -, valamint kizárhatod azokat a kifejezéseket, amelyekre egyáltalán nem szeretnél megjelenni.

A kulcsszavas kampányok további előnye mondjuk egy Facebook-on indított hideg célközönséges hirdetéshez képest az, hogy itt már olyan embereknek mutathatod meg termékeidet, akik specifikusan erre keresnek.

Online vásárlás

YouTube hirdetés

Hazánkban a webáruház-tulajdonosok között még mindig nem annyira elterjedt a videó hirdetés, viszont nemzetközi statisztikákból jól látszik, hogy ezek kiemelkedő eredményekkel és alacsonyabb eredményenkénti költséggel rendelkeznek.

A YouTube hirdetéseket is a Google Ads platformján belül állíthatod be, ahol testre szabhatod, hogy milyen érdeklődési körrel rendelkező emberekre szeretnél célozni, vagy milyen témájú YouTube csatornákon szeretnél megjelenni termékvideóddal.

Google Display

A Google Display hirdetés kiváló megoldás akkor, ha hideg célközönséget szeretnél megcélozni képes kreatívokkal, vagy akkor, ha újra szeretnéd célozni azokat az embereket, akik legalább egyszer már jártak a webáruházadban.

Annak érdekében, hogy növeld a Google Display hirdetésed hatékonyságát, érdemes minél több méretű képet/bannert készítened, hiszen a Google Display hálózaton különféle méretű helyeken jelenhet meg az ajánlatod.

#promobox-newsletter###

Google Shopping  

A Google Shopping az a hirdetéstípus, ami a terméked képével, árával és nevével jelenik meg a Google találati oldal legtetején, vagy oldalsó sávjában. Annak érdekében, hogy Google Shopping hirdetést hozhass létre, regisztrálnod kell a Merchant Center-ben is. Ide kell feltöltened a termékfájlt, ami a termékeid összes fontos adatát tartalmazza. Ilyen például a termék neve, a leírása, a termék képe, az ár, vagy a termékoldal URL-je. Ezek segítségével lesz képes a Google arra, hogy a megfelelő adatokkal mutassa meg az érdeklődőknek a termékeidet a legrelevánsabb keresési kifejezésekre.

Performance Max

A Performance Max, azaz Teljesítmény Maximalizáló kampány a Google legújabb megoldása a hirdetők számára. Ez az új kampánytípus ötvözi az összes eddig említett Google Ads megoldást. A mesterséges intelligencia több típusú hirdetést állít össze a

feltöltött anyagok (kép, szöveg, és videó) használatával, és a lehető legjobb elérés és eredmény érdekében kombinálja ezeket, és ezek megjelenítésének módját.

A Performance Max egy olyan fél-automata eszköz a hirdetések között, ami leveheti a bonyolult kampánykezelés terhét azok válláról, akik eddig külső szaksegítség nélkül maguknak szerették volna ezt megoldani.

Összefoglalás

Cikkünkben 5 olyan Google Ads kampánytípust mutattunk be számodra, amelyek tökéletesek e-kereskedőknek a termékeik és a webáruházuk népszerűsítésének céljából. Több eszköz is az e-kereskedők rendelkezésére áll, hogy hirdessék termékeiket, de arra a kérdésre a választ, hogy melyiket válasszák a sok közül, a marketing és hirdetési stratégia határozza meg.

A cikket Biró-Szabó Nikoletta, a Rocketing Marketing Ügynökség alapítója írta.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése
Mi az az emberközpontú SEO, és miért kell foglalkoznod vele?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi az az emberközpontú SEO, és miért kell foglalkoznod vele?