Keresőoptimalizálás (SEO)

Kulcsszókutatás - Hogyan és mivel csináld

Írta:
Csaba
Olvasási idő:
4
perc

A kulcsszókutatás a SEO optimalizált szövegírásnak és így magának a keresőoptimalizálásnak is az első lépése. Hogyan működik? Hogyan végezzük el olyan profin, mint egy SEO ügynökség? Megmutatjuk, hogyan csináld.

Kulcsszókutatás - Hogyan és mivel csináld

A kulcsszó szerepe a SEO-ban

Mi az a kulcsszó? Az a szó vagy szókapcsolat, amelyre a keresőoptimalizálás épül. Hiszen a Google a keresőszavak segítségével vezeti el az érdeklődőket a honlapunkra. Ezért a megfelelő kulcsszavak használatával tudunk forgalmat generálni a weboldalunkra.

Ugyanis hiába írtunk meg egy profi SEO cikket, ha rossz kulcsszót választottunk, akkor bizony nem a várt eredményeket fogjuk elérni. Nagyon fontos, hogy ismerjük a célcsoportunkat és a problémáikat, azt hogy mire hogyan keresnek rá.

Milyen kulcsszavak léteznek? A kulcsszavakat méretük, valamint funkciójuk és működésük szerint különböztetjük meg, csoportosítjuk. Méret alapján a head jelenti az egyszavas keresőkifejezéseket, a medium tail már 2 szavas lehet, a long tail kulcsszó ezeknél hosszabb, bár ennél a kulcsszónál nem csak a méret a lényeg, erre majd kitérünk.

Funkciójuk alapján léteznek főoldali kulcsszavak, amelyeknek az a feladata, hogy egy weboldal kezdőlapjára vezesse az érdeklődőket. Ezek magas keresési volumennel rendelkező kulcsszavak. Jelen kell lenniük az oldalt bemutató szövegtörzsben, és a title-ben, a láblécben és az oldalmenüben. Emellett léteznek gyűjtőkulcsszavak, melyek kategóriákat írnak le. Termékcsoportokat és gyűjtőfogalmakat jelölnek.

A termék kulcsszó az adott termék, vagy szolgáltatás neve. Ezek használata sokszor értelemszerű. Azonban arra érdemes odafigyelni, hogy olyan kifejezést használjunk a termékeinkre is, amelyre sokan keresnek rá. A terméknévnek azt a verzióját alkalmazzuk a leírásban, illetve a menüben, amelyre sok keresés érkezik.

Blogcikk témának túl általánosak, ezért nem érdemes ezt a fajta kulcsszót használni a blogolás során. Melyek a blogbejegyzések kulcsszavai? Általában kicsit részletesebben írnak körül egy keresőtémát. Például egy profi SEO ügynökség blogírói általában úgy keresnek kulcsszavakat a blogíráshoz, hogy arra a problémára fókuszálnak, amelyre a termék vagy a szolgáltatás megoldást nyújthat. Vagy arra a témára, amely az adott korosztályt érdekelheti, és közvetetten köze lehet az oldal által kínált termékhez is.

A long tail kulcsszavaknak is megvan a maguk szerepe. Ezekre kevés keresés érkezik, de azok, akik ennyire mélyen keresnek rá egy témára, általában már konkrét érdeklődők, akik vásárlás előtt állnak. Ezért egy jó alapos, edukáló tartalommal könnyen odavonzzuk a leadeket az oldalra, és nagy eséllyel az értékesítés is csak karnyújtásnyira lesz! De ehhez nagyon jó tartalom és jól átgondolt long tail kulcsszavak kellenek.

Kulcsszókutatás nélkül nincs SEO

Kulcsszókutatás eszközei: mit használ egy SEO ügynökség?

Ha egy profi SEO ügynökség fejével gondolkodunk, akkor a kulcsszókutatásra stratégiaként kell tekintenünk. Íme néhány tipp és konkrét alkalmazás, amely segít abban, hogy meglegyenek a tökéletes keresőszavak.

Hogy csinálja egy SEO ügynökség? 

Először is a célközönség fejével gondolkodik. Ahogy a blogírásnál már említettük, az első lépés belehelyezkedni a célközönség fejébe. Hogyan keress rá egy termékre? Erre írjunk head kulcsszavakat, illetve medium tail kulcsszavakat. Ha pedig részletes edukáló cikkeket tervezünk, akkor akár még hosszabbakat vagy célzottabbakat.

Gyűjtsünk össze minél több head és medium tail kulcsszót, lehetőleg egy táblázatba. Majd írjuk be őket a Google-be.  Az általa felajánlott kifejezések megmutathatják, hogy milyen medium tail, vagy akár long tail kulcsszavakra szoktak keresni. Tehát magát a Google-t is érdemes próbálgatni, amikor kulcsszó ötleteket keresünk.

A miénkhez hasonló szolgáltatást végző oldalak blogbejegyzéseiből is ihletet nyerhetünk. Sőt, ha egy-egy népszerű oldal kulcsszavaira vagyunk kíváncsiak, megnézhetjük az oldal forrásának megtekintése kifejezés alatt a metaadatok között, hogy milyen kulcsszóra optimalizálták az oldalt, milyen kulcsszavak szerepelnek a title, vagy a meta leírás részben.

#promobox-newsletter###

Kulcsszótervező eszközök

Ha már van jó pár kulcsszó ötletünk, akkor újabbakat szerezhetünk, ha erre tervezett programokat használunk. Ezekből a kulcsszótervező alkalmazásokból léteznek ingyenesek és előfizetésesek is, utóbbi esetben több szolgáltatást, például statisztikákat kapunk segítségül. 

Google

A Google Ads kulcsszótervezője elsősorban a Google hirdetések kulcsszavainak megtervezésére van kitalálva. Azonban nagyon jól használható a keresőoptimalizált szövegek írásakor is. Megmutatja, hogy milyen gyakran keresnek rá az adott kifejezésre, akár város szintjén is. Az egyes kulcsszavakra érkező keresések havi becsült számát is láthatjuk, emellett kulcsszó javaslatokat is tesz.

 Ha a Google eszközeit szeretnénk használni kulcsszókutatásra, akkor nem a Google Ads az egyetlen lehetőségünk. A Google Trends is megmutatja számunkra, hogy “mire keres a világ”, a Trends-et böngészgetve nagyon sok hasznos információhoz juthatunk. Csak arányokat mutat, és az önmagához képest növekvő kereséseket is megmutatja, kiemeli. Szintén előnye, hogy területenként válogathatunk, mutatja a változásokat, egy-egy témakör kifejezéseinek a hullámzását. 

Keywordtool.io

A Keywordtool kifejezetten jó lehet például a blogcikkek kulcsszó tervezésére. Főleg azért, mert long tail kulcsszavakra specializálódott. Az összeírt egyszavas kulcsszavainkat, ötleteinket kipróbálhatjuk a keywordtool-on, és garantáltan rengeteg értékes long tail kulcsszót kapunk. Megmutatja, hogyan keresnek rá egy-egy kifejezésre. Ezért a kulcsszavak tervezésekor mindenképpen érdemes figyelembe venni ezt az oldalt. 

Ubersuggest

Az Ubersuggest, amely a neilpatel.com oldalon érhető el, szintén nagyon erős long tail kulcsszavakban, ezért a kulcsszókutatás során ne feledkezzünk meg róla sem. Sokszor hasonló tippeket kapunk, mint a keywordtool-nál, azonban érdemes itt is végig futtatni a tervezett kifejezéseket, mert a két oldal kiegészítheti egymást.

A kulcsszótervezés tehát nem bonyolult dolog, azonban megkerülhetetlen része a keresőoptimalizálásnak, mivel, ha rossz kifejezésre optimalizáljuk be az oldalunkat, akkor minden munka felesleges volt, nem fognak jönni az eredmények.

Konklúzió

A kulcsszavak kutatása alapos munkát követel, nem célszerű elkapkodni. Ha jól végzed el a munkát, akkor nagyon sok hasznos kulcsszót találhatsz, melyekre gyűjtő-, termékoldalakat, vagy blogcikkeket készíthetsz el, optimalizálhatsz. Egy biztos, minőségi SEO nincs kulcsszókutatás nélkül.

#promobox-szolg-seo#Tudni szeretnéd, hogy a versenytársaid milyen kulcsszavakból szereznek  látogatókat? Meg akarod találni a legjobb kifejezéseket,  amelyekre sokan keresnek, de nem akarsz 10-20 órán át csak ezzel foglalkozni?## 

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak