Az online marketing nem más, mint kommunikáció a potenciális vásárlókkal, Ügyfelekkel. A 21. században, amikor az emberiség több tartalmat fogyaszt, mint valaha, akkor muszáj nagyobb hangsúlyt fektetnünk a mondanivalónk vizuális megjelenésére, kifejezésére is. Persze, szorosan együtt dolgozunk grafikusokkal, UX/UI designerekkel, tervezőkkel, de mégis fontos, hogy minden marketinges tisztában legyen a vizuális közlés alapjaival. Épp emiatt indítjuk útjára Design irányzatok cikksorozatunkat, amiben cikkről-cikkre mutatjuk be részletesen a legszebb, legtrendibb, leginkább figyelemfelkeltő grafikai műfajokat. Elsőként nézzünk meg egy rövid összefoglalást arról, hogy melyek ezek!

Szkeumorfizmus, avagy Sokol rádió a képernyődön
A szkeumorfizmus az informatika hőskorának rendkívül népszerű irányzata volt. Ennek oka egyszerű: a műfajnak a lényege, hogy a való életből már ismert formákat, elrendezéseket emelünk át a digitális világba, így bárki is találkozik vele, azonnal kiismeri magát rajta. Gondolj csak bele! Van egy tárgy - legyen mondjuk egy rádió -, amit ezerszer megfogtál, a való életben tökéletesen ismered, hát nem adja magát, hogy a képernyőn is pontosan úgy nézzen ki? Logikusnak tűnhet, de azért nézd meg előbb az alábbi képet:

Igaz, kétségtelen, hogy rendkívül praktikus az elrendezés, de szépnek azért semmiképp sem neveznénk. Persze lehet csinosítani, és születtek maradandó alkotások is - valószínűleg Te is egy szkeumorfista felületet használtál az okostelefonodon éveken keresztül. Elég csak az Apple operációs rendszerére gondolni, ami sokáig kimaxolta az irányzatot. Nézd csak meg: a címzettek listája pontosan úgy néz ki, mint egy telefonkönyv, az eBook lista pontosan úgy néz ki, mint egy könyvespolc, a jegyzet pontosan úgy néz ki, mint egy vonalas füzet és így tovább.
.png)
Neumorfizmus, avagy a 3D-s tekerők és csúszkák irányzata
Ha megismertük a szkeumorfizmust, adja magát, hogy a neumorfizmussal folytassuk. Ez nem más, mint az angol “new” (új) és szkeumorfizmus szavak keresztezése, amiből sejthetjük is, hogy ez az irányzat a valós felületek valamiféle újragondolása lehet. És nem is tévedünk nagyot, ugyanis a neumorfizmus tulajdonképp egy letisztult, egyszerűsített szkeumorfista design, amiről mintha lesöpörtek volna minden felesleges elemet, és kicsit gatyába rázták volna a 21. század elvárásainak megfelelően.

Menő, mi? Valósághű csúszkák, gombok, tekerők, kapcsolók, minden, mi szem-szájnak ingere, de mégis a napjaink design trendjeinek megfelelő kivitelben - gondolhatnánk. Tény, hogy a neumorfista grafikák szemlélése általában lelki elégedettséget okoz a szabályos formáknak és háromdimenziós alakzatoknak köszönhetően, de biztos, hogy ez a legpraktikusabb megvalósítása a kezelőfelületeknek? Természetesen az arany középút fogalma itt is létezik, és találkozhatunk olyan elemekkel, amik egyszerre gyönyörűek és használhatóak, de könnyű átesni a ló túloldalára - nézzük csak meg az alábbi képet, ahol alig látni, hogy mi a gomb, és mi nem:

#promobox-newsletter###
Flat design, avagy mintha kilapították volna
Az informatika megjelenése óta az ilyen-olyan morfizmusok uralták a képernyőket, így várható volt, hogy előbb-utóbb megunják a felhasználók. Valahogy úgy tűnik, mintha az a bizonyos pohár csak szép lassan telítődött volna, egészen 2013-ig, amikor viszont mindenkinél betelt, és mintha addigra mindenkinek tele lett volna vele a hócipője. A legnagyobb vállalatok sorra kezdték el leváltani a korábbi, térbeli strukturákkal operáló arculatukat egy új, kétdimenziós verzióra. Hát, röviden ez a flat design.

Persze nincs semmi baj a flat design-nal, a neumorfizmushoz hasonlóan egy letisztult, korszerű és átlátható látványvilágot rejt magában. Mint a neve is mutatja, a cél a térbeliség elengedése, és helyette “lapos”, síkbeli elemek használata. A dimenziók közti különbség egyedül a színekben, formákban szokott megjelenni: ami közelebb van, az élénkebb, élesebb, míg ami hátrébb, az sötétebb, homályosabb.

És még ezernyi más
Természetesen a design irányzatok sora nem ér itt véget, ezek csak a legismertebbek voltak. Ezernyi további műfajt is megfigyelhetünk, amelyek vagy a fenti irányzatok egy-egy ágazatába sorolhatók, vagy valami teljesen új értékrendet képviselnek. Beszélhetünk minimalizmusról, realizmusról, futurizmusról, absztrakt arculatról vagy épp az én személyes kedvencemről, a glassmorphism-ről. A felsorolásból láthatjátok, hogy megannyi design trenddel találkozhatunk, számos irányzat éled újra vagy alakul át, amelynek köszönhetően egy nagyon színes összképpel találkozhatunk a böngészés során.

Amennyiben szeretnél Te is képben lenni a legújabb trendekkel, mindenképp kövesd blogunkat, ugyanis e cikksorozat keretein belül mindig naprakész maradhatsz - hamarosan cikkről-cikkre bemutatunk egy trendi, letisztult és figyelemfelkeltő design irányzatot, amellyel oldaladra csalogathatod potenciális Ügyfeleidet!
#promobox#Úgy érzed, nem tudod egyedül megtervezni céged arculatát? Mi segítünk!##