Az elmúlt időszakban az Instagram több kisebb-nagyobb újítást, izgalmas funkciót vezetett be, illetve számtalan megoldást tesztel jelenleg is . Emellett vannak olyan fejlesztések is, amelyeknek éppen a bevezetését várjuk. Nézzük meg azon 2022-es újdonságokat, melyekről semmiféleképp sem szabad megfeledkeznünk, ha szeretnénk naprakészek maradni a közösségi média világában.
![Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/62a363c3be8f28a1d6b114e3_instagram-utmutato.png)
Apró újítások, amikkel már találkozhattál
Mielőtt áttekintenénk, hogy ebben az évben milyen innovációk várnak ránk, először nézzük meg, hogy eddig milyen frissítések kerültek bevezetésre 2022-ben az Instagram felületén.
A tartalomfogyasztók gyakran nehezményezték, hogy a hírfolyamban algoritmusok alapján, és nem kronológiai sorrendben jelennek meg a posztok. Most azonban már rendelkezésre áll két új rangsorolási lehetőség, melyeket a feed bal felső sarkában, az Instagram logóra kattintva érhetünk el. A Követések, avagy Following opciót választva láthatod az általad követett fiókok bejegyzéseit kronológiai sorrendben. A Kedvencek, más néven Favorites hírfolyam pedig lehetőséget biztosít, hogy időrendi sorrendben tekintsd meg az általad fontosnak ítélt személyek tartalmait.
![Instagram emlékeztetők](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/62a36400dde56d925d66e280_instagram-1.png)
Instagram Emlékeztetők
2022 elején jelent meg az az új funkció, amely segítségével emlékeztetőt adhatsz a feed-ben megjelenő bejegyzéseidhez, és a felhasználók beállíthatják, hogy értesítést kapjanak a posztban szereplő eseményről.
![Emlékeztető beállítása](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/62a364681183f262b01afe1d_instagram-2.png)
Forrás: Meta - Lash&Lashes
Mit is jelent ez a gyakorlatban? Amennyiben a felhasználó bekapcsolja a remindert, automatikus értesítés érkezik számára a hírfolyamban először 24 órával, majd 15 perccel az esemény időpontja előtt, valamint a kezdés alkalmával is. Azok, akiknek a felugró értesítések engedélyezve vannak, push notification-t kapnak az induláskor és azt negyed órával megelőzően is. Az emlékeztetőben megjelenik az esemény megnevezése, a létrehozó felhasználói fiók neve és az eredeti bejegyzéshez kapcsolódó link.
#m1-y#TIPP: Használd az emlékeztető funkciót új termék vagy szolgáltatás bevezetésének promotálására, online vagy offline események, nyereményjátékok, akciók, kihívások, versenyek kezdetének népszerűsítésére.##
Instagram Story frissítés
Már a történeteket is lehet közvetlenül kedvelni. Mint a bejegyzéseknél, úgy a storyknál is megjelenik a szívecske ikon, melyre kattintva a felhasználók kifejezhetik a tartalom iránti tetszésüket.
![Instagram story kedvelése](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/62a36499479ebe47248734f0_instagram-3.png)
Ezen kedvelések nem generálnak egyenként külön üzeneteket, ahogy korábban a történetekre küldött reakciók tették, tehát nem árasztják el a tartalomkészítő DM fiókját. A storykra adott tetszésnyilvánítások száma és a kapcsolódó felhasználónevek csak a tartalom készítője számára láthatók.
#promobox-newsletter###
Hamarosan érkeznek …
Most pedig nézzük, mik azok az innovációk, amelyek jelenleg tesztelés alatt állnak, vagy hamarosan számunkra is elérhetővé válnak - hiszen kifejezetten fontos felkészülnünk a várható újításokra, hogy akár stratégiailag tervezhessünk velük, és azonnal ki is tudjuk használni a lehetőségeket elérhetőségük esetén.
Instagram termékmegjelölés mindenkinek
Jó hírünk van számodra, ha korábban gondolkoztál már azon, hogy milyen hasznos lenne megjelölnöd egy márka termékét az Instagram bejegyzésedben. Jelenleg kizárólag a professzionális fiókoknak elérhető, azonban hamarosan minden publikus fiókkal rendelkező felhasználó használhatja majd az Instagram termékmegjelölés funkcióját.
![A termékmegjelölés állomásai](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/62a364b5e94234805dcea995_instagram-4.png)
Forrás: Meta - Lash&Lashes
Először meg kell jelölni a márkát ugyanolyan módon, mint ahogy egy felhasználót vagy bármely ismerősödet tagelnéd meg a bejegyzésednél. Ezek után a képernyő alsó részén megjelenik egy “Termékek” elnevezésű fül, melyre kattintva ki tudod választani a katalógusból a kívánt terméket. Ennyire egyszerű!
#m1-y#TIPP: Buzdítsd a követőidet egy kihívás, nyereményjáték vagy kampány keretében arra, hogy jelöljék meg termékeidet bejegyzéseikben.##
Teljes képernyős hírfolyam a felhasználói élményért
Az Instagram egy új, a TikTokhoz hasonló teljes képernyős, lapozható hírfolyamot tesztel. Ez nemcsak a felhasználói élmény, hanem mérhetőség, elemzés szempontjából is újfajta megoldás volna a platformon. Izgatottan várjuk, hogy bevezetésre kerül-e ez, a tartalomfogyasztás szempontjából magával ragadó feed.
![](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/62a366246c07e469a48d54fd_instagram-5-2.jpeg)
Forrás: TechCrunch
Automatikus feliratok a videókhoz
Már 17 nyelven elérhető, s reméljük hamarosan hazai viszonylatban is hozzáférhetővé válik az Instagram hírfolyamban a videók automatikus feliratozása. Ez az új funkció nem csak a hallássérültek számára nyújt segítséget, hanem azoknak is kellemesebbé teheti a tartalomfogyasztást, akik hang nélkül görgetik az Instagramot például egy publikus helyen való várakozás közben. A feliratokat automatikusan generálja a rendszer, valamint bármikor ki- és bekapcsolhatók igény szerint.
![Videó automatikus feliratozása](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/62a365332c0a96fdda3076dd_instagram-6.jpg)
Forrás: Twitter - Adam Mosseri
Összegzés
Az Instagram folyamatosan változtatásokat, újdonságokat vezet be, valamint szüntelen tesztel naprakész, a felhasználói igényekhez igazodó megoldásokat. Fontos, hogy amennyiben ezek illenek tevékenységünkhöz, stratégiánkhoz, akkor mindenképp készüljünk fel a bevezetésükre, s használjuk ki őket megjelenésükkor, mert jelentős eredményeket érhetünk el általuk. Amennyiben pedig olyan innovációról beszélünk, mint például a teljes képernyős hírfolyam, akkor érdemes alkalmazkodnunk hozzá tartalomkészítésünk során is. A publikált tartalmak elérését Instagram hirdetésekkel növelheted, már mikrobüdzsékkel is elkezdheted a posztok kiemelését.
#promobox#Úgy érzed, hogy elveszel az Instagram állandó frissítéseiben, vagy egyszerűen csak nem szeretnél folyamatosan az újítások után kutatni?##