Közösségi média menedzsment

Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben

Írta:
Csenge
Olvasási idő:
3
perc

Az elmúlt időszakban az Instagram több kisebb-nagyobb újítást, izgalmas funkciót vezetett be, illetve számtalan megoldást tesztel jelenleg is . Emellett vannak olyan fejlesztések is, amelyeknek éppen a bevezetését várjuk. Nézzük meg azon 2022-es újdonságokat, melyekről semmiféleképp sem szabad megfeledkeznünk, ha szeretnénk naprakészek maradni a közösségi média világában.

Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben

Apró újítások, amikkel már találkozhattál

Mielőtt áttekintenénk, hogy ebben az évben milyen innovációk várnak ránk, először nézzük meg, hogy eddig milyen frissítések kerültek bevezetésre 2022-ben az Instagram felületén.

A tartalomfogyasztók gyakran nehezményezték, hogy a hírfolyamban algoritmusok alapján, és nem kronológiai sorrendben jelennek meg a posztok. Most azonban már rendelkezésre áll két új rangsorolási lehetőség, melyeket a feed bal felső sarkában, az Instagram logóra kattintva érhetünk el. A Követések, avagy Following opciót választva láthatod az általad követett fiókok bejegyzéseit kronológiai sorrendben. A Kedvencek, más néven Favorites hírfolyam pedig lehetőséget biztosít, hogy időrendi sorrendben tekintsd meg az általad fontosnak ítélt személyek tartalmait.

Instagram emlékeztetők
Hírfolyam opciók és emlékeztető beállítása

Instagram Emlékeztetők

2022 elején jelent meg az az új funkció, amely segítségével emlékeztetőt adhatsz a feed-ben megjelenő bejegyzéseidhez, és a felhasználók beállíthatják, hogy értesítést kapjanak a posztban szereplő eseményről.

Emlékeztető beállítása
Emlékeztető beállítása bejegyzéseknél
Forrás:
Meta - Lash&Lashes

Mit is jelent ez a gyakorlatban? Amennyiben a felhasználó bekapcsolja a remindert, automatikus értesítés érkezik számára a hírfolyamban először 24 órával, majd 15 perccel az esemény időpontja előtt, valamint a kezdés alkalmával is. Azok, akiknek a felugró értesítések engedélyezve vannak, push notification-t kapnak az induláskor és azt negyed órával megelőzően is. Az emlékeztetőben megjelenik az esemény megnevezése, a létrehozó felhasználói fiók neve és az eredeti bejegyzéshez kapcsolódó link.

#m1-y#TIPP: Használd az emlékeztető funkciót új termék vagy szolgáltatás bevezetésének promotálására, online vagy offline események, nyereményjátékok, akciók, kihívások, versenyek kezdetének népszerűsítésére.##

Instagram Story frissítés

Már a történeteket is lehet közvetlenül kedvelni. Mint a bejegyzéseknél, úgy a storyknál is megjelenik a szívecske ikon, melyre kattintva a felhasználók kifejezhetik a tartalom iránti tetszésüket.

Instagram story kedvelése
Instagram story kedvelése

Ezen kedvelések nem generálnak egyenként külön üzeneteket, ahogy korábban a történetekre küldött reakciók tették, tehát nem árasztják el a tartalomkészítő DM fiókját. A storykra adott tetszésnyilvánítások száma és a kapcsolódó felhasználónevek csak a tartalom készítője számára láthatók.

#promobox-newsletter###

Hamarosan érkeznek …

Most pedig nézzük, mik azok az innovációk, amelyek jelenleg tesztelés alatt állnak, vagy hamarosan számunkra is elérhetővé válnak - hiszen kifejezetten fontos felkészülnünk a várható újításokra, hogy akár stratégiailag tervezhessünk velük, és azonnal ki is tudjuk használni a lehetőségeket elérhetőségük esetén.

Instagram termékmegjelölés mindenkinek

Jó hírünk van számodra, ha korábban gondolkoztál már azon, hogy milyen hasznos lenne megjelölnöd egy márka termékét az Instagram bejegyzésedben. Jelenleg kizárólag a professzionális fiókoknak elérhető, azonban hamarosan minden publikus fiókkal rendelkező felhasználó használhatja majd az Instagram termékmegjelölés funkcióját.

A termékmegjelölés állomásai
A termékmegjelölés állomásai
Forrás:
Meta - Lash&Lashes

Először meg kell jelölni a márkát ugyanolyan módon, mint ahogy egy felhasználót vagy bármely ismerősödet tagelnéd meg a bejegyzésednél. Ezek után a képernyő alsó részén megjelenik egy “Termékek” elnevezésű fül, melyre kattintva ki tudod választani a katalógusból a kívánt terméket. Ennyire egyszerű!

#m1-y#TIPP: Buzdítsd a követőidet egy kihívás, nyereményjáték vagy kampány keretében arra, hogy jelöljék meg termékeidet bejegyzéseikben.##

Teljes képernyős hírfolyam a felhasználói élményért

Az Instagram egy új, a TikTokhoz hasonló teljes képernyős, lapozható hírfolyamot tesztel. Ez nemcsak a felhasználói élmény, hanem mérhetőség, elemzés szempontjából is újfajta megoldás volna a platformon. Izgatottan várjuk, hogy bevezetésre kerül-e ez, a tartalomfogyasztás szempontjából magával ragadó feed.

Tesztkép a teljes képernyős hírfolyamról
Forrás:
TechCrunch

Automatikus feliratok a videókhoz

Már 17 nyelven elérhető, s reméljük hamarosan hazai viszonylatban is hozzáférhetővé válik az Instagram hírfolyamban a videók automatikus feliratozása. Ez az új funkció nem csak a hallássérültek számára nyújt segítséget, hanem azoknak is kellemesebbé teheti a tartalomfogyasztást, akik hang nélkül görgetik az Instagramot például egy publikus helyen való várakozás közben. A feliratokat automatikusan generálja a rendszer, valamint bármikor ki- és bekapcsolhatók igény szerint.

Videó automatikus feliratozása
Videó automatikus feliratozása
Forrás:
Twitter - Adam Mosseri

Összegzés

Az Instagram folyamatosan változtatásokat, újdonságokat vezet be, valamint szüntelen tesztel naprakész, a felhasználói igényekhez igazodó megoldásokat. Fontos, hogy amennyiben ezek illenek tevékenységünkhöz, stratégiánkhoz, akkor mindenképp készüljünk fel a bevezetésükre, s használjuk ki őket megjelenésükkor, mert jelentős eredményeket érhetünk el általuk. Amennyiben pedig olyan innovációról beszélünk, mint például a teljes képernyős hírfolyam, akkor érdemes alkalmazkodnunk hozzá tartalomkészítésünk során is. A publikált tartalmak elérését Instagram hirdetésekkel növelheted, már mikrobüdzsékkel is elkezdheted a posztok kiemelését.

#promobox#Úgy érzed, hogy elveszel az Instagram állandó frissítéseiben, vagy egyszerűen csak nem szeretnél folyamatosan az újítások után kutatni?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése
Mi az az emberközpontú SEO, és miért kell foglalkoznod vele?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi az az emberközpontú SEO, és miért kell foglalkoznod vele?
Google Analytics 4 - erre figyelj oda a bevezetésnél!
Webanalitika
Google Analytics 4 - erre figyelj oda a bevezetésnél!
A Facebook csillaga újra a magasba repülhet?
Közösségi média menedzsment
A Facebook csillaga újra a magasba repülhet?
WordPress honlap biztonsági mentése
Weboldal készítés
WordPress honlap biztonsági mentése
Weboldal fejlesztés – árak, költségek, kalkulációk
Weboldal készítés
Weboldal fejlesztés – árak, költségek, kalkulációk
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
10+1 legfontosabb dolog, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen
Weboldal készítés
10+1 legfontosabb dolog, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen