Kampányaink sikerességéhez elengedhetetlen, hogy olyan hirdetésszövegeket írjunk, amelyek felkeltik és fenn is tartják a potenciális érdeklődők figyelmét, hatással vannak rájuk, illetve cselekvésre ösztönzik őket. A növekvő zajban azonban egyre nehezebb az érdeklődés aktivizálása, ezért segítségként összegyűjtöttünk 5 tippet az ütős hirdetésszövegek megírásához!
1 . tipp: Erős kezdés, figyelemfelkeltő kérdésfeltevés
A hirdetésszöveg első sorának kimondottan figyelemfelkeltőnek kell lennie. Hiszen ez az a mondat, amely megragadja a potenciális vásárló figyelmét és mérlegelésre készteti azzal kapcsolatban, hogy szánjon-e időt a továbbolvasásra, érdeklik-e a további részletek.
Fogalmazzunk meg olyan üzenetet, amire igazán kíváncsi, ami valójában nem csak hozzá, hanem róla szól. Egy gyors problémafelvetés is eredményes megközelítés lehet. Továbbá érdemes meglepő adatokkal és tényekkel előállni, amelyek hozzátesznek üzenetünkhöz. Ha keresőhirdetésekről beszélünk, akkor pedig fontos szempont, hogy a releváns kulcsszavakat is tartalmazza a szövegünk.
#m1-y# TIPP: Kezdj kérdésfeltevéssel, amit magában automatikusan meg is válaszol a potenciális vásárlónk. ##
2 . tipp: Gondolkozz az ügyfél fejével!
Ahhoz, hogy fel tudjuk kelteni és fenn is tudjuk tartani az érdeklődő figyelmét, elengedhetetlen mélyen megismernünk a célközönségünket, hogy mik a releváns, fontos témák számukra, valamint milyenek ők.
#m1-y# TIPP: Készíts ügyfélkaraktereket, más néven buyer perszónákat, amiben jellemzed a potenciális vásárlóid főbb tulajdonságait. ##
- Hány éves, mi a munkája, milyen végzettséggel és jövedelemmel rendelkezik?
- Hogyan gondolkozik, mi az érdeklődési köre?
- Milyen kérdések merülnek fel benne, amikre választ tud adni a terméked/szolgáltatásod?
- Mik a problémái, félelmei, amiket te meg tudsz oldani?
- Azon szövegeket kedveli, amik a főbb információkat tartalmazzák vagy mélyebb tájékoztatást igényel már a hirdetések böngészése során is?
Minél jobban megszemélyesítjük ezeket a karaktereket hasonló kérdések feltevésével, annál jobban illeszkedő hirdetésszövegeket tudunk majd írni a számukra.
#promobox-newsletter###
3 . tipp: Ne csak érvelj, hass az érzelmekre is!
Ha megfogalmaztad a perszónák felállítása során, hogy milyen tényezők lehetnek fontosak a célcsoportod számára, miért lesz jobb a fogyasztónak a terméked/szolgáltatásod megvásárlásával, milyen probléma megoldására alkalmas, akkor ezeket építsd be érvekként a hirdetésszövegedbe.
Emeld ki, hogy miért is megfelelőbb választás a Te terméked/szolgáltatásod a versenytársakéhoz képest, mivel tudsz te nagyobb értéket nyújtani, illetve mi az a tulajdonság, ami megkülönböztető jelleggel bír hozzájuk képest. Az utóbbi egyedi ígéret, másnéven USP (Unique Selling Proposition) átadására összpontosíts a tulajdonságok egyszerű felsorolása helyett.
Kulcsfontosságú, hogy ne csak a racionális érvekre koncentrálj, hanem hass az érzelmekre is, hiszen a potenciális fogyasztók tele vannak vágyakkal, reményekkel, frusztrációkkal és félelmekkel.
Mutasd meg nekik, hogy a terméked/szolgáltatásod, hogyan tudja vágyaikat akár azonnal kielégíteni, éreztesd velük, hogy vásárlásuk által egy bizonyos csoporthoz tartozhatnak. Tájékoztasd őket, ha például csak 24 óráig fog tartani az akció, hogy ne maradjanak le róla vagy akár biztosíts egyedi ajánlatot bizonyos csoportok számára, hogy az exkluzivitás érzetét keltsd bennük.
#m1-y# TIPP: Használj hangulatkeltő szavakat, kifejezéseket, mint például “lenyűgöző”, “fedezd fel”, de ne ígérj soha olyat, amit nem tudsz biztosítani! ##
4 . tipp: Tagolás, átláthatóság, egyszerűség
Fontos, hogy ne csak egybefüggően írjunk, hanem különböző elemekkel megtörjük a hirdetésszöveget. Tagolhatjuk a hirdetést felsorolással és emoji használatával, valamint több bekezdésre való elosztással. A cél, hogy ne legyenek terjengős, hosszú mondatok, hanem könnyen olvasható és áttekinthető maradjon az írás.
Emellett törekedjünk az érthetőségre, egyszerűségre olyan szempontból, hogy ne terheljük szakzsargonokkal a potenciális vásárlókat, amennyiben ez nem elengedhetetlen. A célközönséghez és nyelvhasználatához igazodó szövegre van szükségünk, hogy könnyen tudják értelmezni az érdeklődők az olvasottakat.
5 . tipp: Ne felejtsd el a CTA-t!
A PPC hirdetések esetén mindenképp szerepeljen a szövegünkben CTA (Call To Action), vagyis egy olyan rövid, felszólító módú üzenet, amely egy bizonyos cselekvés végrehajtására bíztatja az olvasót. Például a következő tevékenységekre ösztönözhetjük őket:
- Foglalj most!
- Regisztrálj most!
- Olvass tovább!
- Kérem az ingyenes szállításra jogosító kuponomat!
- Kattints ide!
- Bővebb információért látogass el weboldalunkra!
Ne feledkezzünk meg a linkekről sem, ha egy adott oldalra irányítva szeretnénk, hogy végrehajtsák a cselekedetet. Ellenőrizzük, hogy a megfelelő oldalra visz-e a link és az URL-címkékben szerepelnek-e a szükséges paraméterek, amelyekkel azonosíthatjuk majd, hogy honnan érkeztek azok a látogatóink, akik egy adott Google vagy Facebook hirdetésünkre kattintottak.
Zárszó
Az online hirdetések kiváló targetálhatósága lehetőséget nyújt számunkra, hogy jobban testreszabott szövegeket írjunk a célközönségünk számára a nyomtatott hirdetésekhez képest. Emellett költséghatékonyan tudunk különböző variációkat kipróbálni, tesztelni, majd ezek eredményességét hatékonyan, átláthatóan mérhetjük. Az online hirdetésszövegek írása esetén ügyelnünk kell számos tényezőre, például milyen az adott, illeszkedő virtuális kommunikációs stílus, mik a hirdetőfelületek jellegzetességei, mint a maximális engedélyezett karakterszám. Továbbá mérlegelnünk kell, hogy bizonyos üzenetek átadására, adott célcsoportok megszólítására (pl. friss diplomások) alkalmas-e az általunk választott módszer.
#promobox-szolg-seo#Segítségre lenne szükséged a hirdetésszövegek megírásában vagy egyáltalán nem szeretnél bajlódni velük?##