PPC kampánykezelés

Hoppá! Saját Creator Stúdiód lett. Mit kezdesz vele?

Írta:
Olvasási idő:
perc

Izgalmas innovációkkal és üzleti lehetőségekkel rukkolt elő a Facebook. Tippekkel gazdagított cikkünkben bemutatjuk a Creator Stúdio csínját-bínját.

Hoppá! Saját Creator Stúdiód lett. Mit kezdesz vele?

Mire jó neked a Creator Stúdió?

A Facebook közel egy éve kezdte fokozatosan bevezetni a Creator Studiot minden hivatalos oldalnál. Mostanra ez a feature kis hazánkban is mindenki számára elérhető, aki legalább egy business fiókkal rendelkezik.

Az innováció lényege, hogy egyetlen irányítópultból elérheted valamennyi általad kezelt üzleti fiókot, sőt az azokhoz kapcsolt Instagram accountokat is. Az elérés pedig nem csak az elemzési adatokat, de a konkrét szerkesztési funkciókat is takarja, számos lenyűgöző új marketing eszközzel megfűszerezve.

Creator Studio Tartalomtár
Íme a Facebook Creator Studio felületének tartalomtára

Vegyünk is sorra minden újítást:

Már a Creator Stúdión belüli  Facebook kezdőlap átfogó elemzéseket tartogat számodra, illetve az egyszerűség kedvéért akár már innen rögtön közzé tehetsz bejegyzéseket, legyen szó képes, videós tartalomról, élő közvetítésről, vagy akár egy új történetről. Mindezek esetében csak a külalak változott, minden más a korábbiakkal megegyező.

Ugorjunk is a Tartalomtárra!

Azon túl, hogy itt közzétett, ütemezett, piszkozat alapú, vagy éppen lejárt, esetleg hamarosan lejáró tartalmunk tételesen megtekinthető, módosítható, kreálható, rögtön szembetűnnek a következő megnevezések: átvehető videók, sorozatok.
Na, de mik ezek? És különben is, mit jelent az, hogy lejár egy bejegyzés?

Átvehető videók

Először is jó ha tudod, hogy Creatoron belül átvehetszi videókat más oldalakról és fordítva, azaz neked is átadhatók ezek a tartalmak. Ez azért praktikus, mert összesen csak egyetlen alkalommal kell valakinek feltöltenie az adott videót, amely így könnyedén közzétehető más hivatalos felületeken is, elkerülve ezzel a megosztásokból, újbóli feltöltésekből eredő felhasználóvesztéseket.
Gondold csak el, milyen jól jönnek majd hirdetésed célzási beállításainál a kumulálódott nézők!
Természetesen az átvett videós tartalmak címét, leírását minden esetben módosíthatod.

Videókat csoportosan is feltölthetsz, azaz már több videót is be tudsz húzni egyszerre a tartalomtáradba, ám ezek a filmek ebben a formában nem átvehetők. Amennyiben szeretnéd, hogy azok legyenek, ezt a csoportosan feltöltött videók esetében egyesével kell beállítanod.
Saját mozgóképeidből lejátszási listákat is készíthetsz.

Creator Studio Sorozatok
Itt készíthetsz sorozatokat a Facebook Creator Studio felületén

Sorozatok

Ez aztán az izgalmas terep! Itt az idő, hogy te magad készíts akár képes, akár videós tartalmakból sorozatokat, azaz összefüggő sztorikat. Az egyes epizódok évadokba is rendezhetők. Vigyázat! Ha egyszer felcsigáztad a célközöséged, nincs kiszállás, folytatni kell! :)

Mielőtt belevágnál, szükséged lesz egy befutó marketing terven alapuló stratégiára.

#promobox#Ha égsz a vágytól, hogy belevágj, de úgy érzed, technikailag elakadtál, fordulj hozzánk bizalommal!##

Lejáró tartalmak

Szeretnéd, ha konkrét időintervallumban futó kampány üzeneteid, vagy bármilyen okból időben behatárolt tartalmaid ne jelenjenek meg a hírfolyamodban a lejárati időt követően? A Creator Stúdióban már erre is módod van a lejárati idő megadásával.

Creator Studio Elemzések
Ilyen az elemzés modul a Facebook Creator Studio felületén

Nézzük az Elemzések modul egyik legérdekesebb részét: Hűség!

Nincs is fontosabb, mint elkötelezett ügyfeleket szerezni.
A Hűség blokkban, ahogy a Facebook is írja “nyomon követheted, hogy mikor lesznek új követőid, milyen gyakran nézik a videókat, és hogy a leggyakrabban mikor térnek vissza.” 

#m1-y#Megjegyzés: az elemzések felületén bátran használd a szűrő funkciót a számodra legértékesebb adatok kinyeréséhez!##

Természetesen a Creator Stúdióban beállíthatod a szerepköröket, amennyiben erre admin szintű jogosultságod van, illetve válaszolhatsz a bejövő üzenetekre, létrehozhatsz eseményeket, boltot, és a hirdetéskezelődbe is átléphetsz.

Három plusz funkció azonban rögtön feltűnik

Kreatív eszközök

Ez egy live irányítópult, ahonnan számos műfajban és hangulatban jelenleg 7894 letölthető hangsáv és 1740 hangeffektus közül választhatsz, hogy biztos lehess a jogtiszta tartalmak előállításában. Szerintünk elég színes a tár! Különösen szórakoztatóak a NASA űrállomás effektjei. Star Wars rajongóknak szinte kötelező beépíteni egy-egy videóba. :)

Bevételszerzés

Videóidba mostantól más cégek is hirdethetnek, amennyiben ezt jóváhagyod. Amennyiben ezt szeretnéd, bevételhez jutsz az így megjelent és végignézett hirdetések után. Természetesen tiltólistát is készíthetsz ugyanitt azokról a tartalomtípusokról, konkurens üzletágakról, melyeket semmiképpen sem szeretnél a saját videóidon keresztül promótálni.

Ami ennél még jobb, az a Collabs Manager, ami nem más, mint üzleti partnerszerzés a Facebook vizein. A Collabs Manager segítségével fizetős partnerségeket fedezhetsz fel, kereshetsz meg, hogy olyan brandekkel léphess kapcsolatba, akikkel egymást kiegészítve tudtok jól működő közös kampányokat elindítani.

A közösen futtatott tartalmaitok az alábbi módon jelennek meg ügyfeleitek hírfolyamában:

Collabs manager, Facebook

Rights Manager

Ennek használatához adminisztrátori, vagy szerkesztői hozzáférés szükséges. A Right Manager olyan, mint egy detektor, ami folyamatosan figyeli az összes Facebook tartalmat, hogy megvédjen téged attól, hogy el ne lopják a tiédet. Ezt akkor érdemes beállítani, ha vannak saját arculati elemeid, logód, esetleg -például művészek esetében- levédetett mintád. Figyelj arra, hogy a referenciafájl feltöltésekor megfelelően jelezned kell azt is, hogy a szerzői jog valóban a tiéd. Amennyiben igen, az alkalmazás az általad beállított szabályok, feltételek értelmében észleli a referenciafájloddal azonos tartalmakat.

A Creator Studió nagy előnye, hogy egyszerre, egy felületen belül át tudod tekinteni valamennyi általad kezelt üzleti oldaladat, valamint egyetlen kattintással át tudsz navigálni azok Instagram felületeire.

Az Instagramonon is tudsz bevételt szerezni, elemzéseket lekérni, valamint  tartalmakat szerkeszteni, megtekinteni, módosítani.
A legnagyobb áttörés szerintünk, hogy a Creatoron belül már időzítheted is Insta bejegyzéseidet.

A két felület közötti átkapcsolás mindössze egyetlen kattintás.

CreatorStudio, Facebook és Instagram navigáció
Így navigálj egyszerűen a Facebook és Instagram fiókok között

OK. De honnan varázsolod elő a sajátodat, ha az még nem jelent meg automatikusan az oldaladon?

Creator Studio Oldalszerkesztő nézet

Már vannak hivatalos oldalak, melyek szerkesztő sávjában automatikusan megjelent a Creator Studió opció, ám ez korántsem evidens mindenkinél.

Mit tegyen az, akinél a Facebook még nem ajánlotta fel magától ezt a lehetőséget?
Máris mondjuk. Egyszerűen csak lépjen be itt: https://business.facebook.com/creatorstudio/
Fontos azonban megjegyeznünk azt is, hogy a Creator Studión belül is fokozatosan jut az egyes menüpontokhoz mindenki. Tehát nem kell megijedni, ha a felsoroltak közül se tudsz még mindent használni.

Tippek konkrétan neked! Avagy milyen funkciókat érdemes kipróbálnod?

Hirtelen megcsapott az új alternatívák szele és egyszerre mindenbe belevágnál? Megértjük. Azonban ezen a téren is igaz az, hogy nem mindenkinek való minden eszköz.

Tippjeink

A sorozatok funkciót akkor javasoljuk, ha:

  • könnyen bemutatható, sokrétű terméked, és/vagy szolgáltatásod van
  • ha bele tudod élni magad ügyfeleid lelkiállapotába, igényeibe, mikor tevékenységi köröd iránt érdeklődnek
  • ha pl. humorosan át tudod adni  minden napos lelkiállapotodat, ahogy hivatásodat űzöd.

Választhatsz könnyed megközelítéseket, vagy informatív szakmait is, csak arra ügyelj, hogy a kettőt semmiképpen se keverd!

  • Abban az esetben élj a videódba ágyazott bevételszerzési lehetőséggel, ha pl. kifejezetten reklám bevételekre számító hírcsatornát üzemeltetsz.
  • A Collabs Manager használatát a nagyon tudatos, hosszú távú stratégiákban gondolkodó cégeknek ajánljuk, akiknek minimum 1000 aktív követőjük van és videóik (összesen) minimum 15 ezer interakciót (reakció, hozzászólás, megosztás) eredményeztek már.
socialmedia, Selector, időterv

Végezetül arra bátorítunk, hogy legyél a holnap embere már ma, fedezd fel a Creator Studio napról-napra szélesedő érdekes és értékes eszköztárát!

Javasoljuk, hogy mielőtt belevágsz, gondold át jól, te mire és milyen módon tudnád az egyes potenciálokat optimálisan kihasználni.
Fontos, hogy ne akarj mindent egyszerre, arra biztatunk, hogy készíts egy időtervet!

#promobox-szolg-ppc#Ha profi kezekre bíznád Facebook hirdetéseid kezelését, keress minket bizalommal!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!