PPC kampánykezelés

Íme 5 tipikus hiba a Google Ads Display kampányok beállításánál

Írta:
Heni
Olvasási idő:
3
perc

Eddigi írásaink elolvasása után, remélhetőleg már Neked is sikeresen futnak a Google Ads kampányaid. Amennyiben kizárólag a Display kampányok hatékonyságára koncentrálnál, érdemes elolvasnod alábbi blogcikkünket, ugyanis megérkezett Google Ads bakikat bemutató cikksorozatunk 4. része, kifejezetten a Display kampányokra szabva. Az alábbiakban bemutatunk 5 olyan lépést, amelyek figyelembe vétele Google Ads Display kampányaid sikerességéhez vezethet. A teljesség igénye nélkül: lesz szó dinamikus, valamint reszponzív hirdetésekről és a Display kampányok esetében elérhető célzási lehetőségekről is.

Íme 5 tipikus hiba a Google Ads Display kampányok beállításánál

1. Remarketing kampány hiánya

A remarketing az egyik legnagyobb megtérülést hozó marketing megoldás, mellyel azokat a felhasználókat célozzuk, akik korábban már meglátogatták a weboldaladat. Éppen ezért, ezeket a felhasználókat érdemes úgymond összegyűjtened, majd egy listát készítened azokról, akik már jártak a weboldaladon és találkoztak a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, így később könnyebben tudod őket újra megszólítani és eljuttatni hozzájuk az üzenetedet.

A remarketing hirdetések, ezen felül segítenek a márkaismertség elmélyítésében is, valamint használatukkal, a döntés előtt álló potenciális felhasználók elköteleződését is növelheted.

2. Dinamikus remarketing

Dinamikus remarketing

Dinamikus remarketing használatával nem csupán újra megszólíthatjuk azokat a felhasználókat, akik korábban már felkeresték weboldalunkat, hanem pontosan azokat a termékeket, illetve szolgáltatásokat jeleníthetjük meg számukra, melyeket korábban már megtekintettek, amelyek iránt érdeklődést mutattak. Ha például webshopot üzemeltetsz, ezt különösen jegyezd meg, ugyanis ez a célzás főként ezek esetében lehet hasznos.

3. Oldalkizárások használatának hiánya

A Google Ads segítségével lehetőségünk van letiltani az olyan oldalakat, amelyeken anyagilag nem éri meg számunkra hirdetni - azaz egy kattintás után nagyon sokat fizetünk - tehát magas a konverziónkénti költség értéke. 

A magas konverziós költségeknek több oka is lehet, a leggyakoribb ok általában, hogy nem a mi vállalkozásunk számára potenciális felhasználók - nem a mi célközönségünk - látogatja az adott oldalt, így őket igazából nem is érdekli a mi termékünk, szolgáltatásunk. Ekkor valószínű, hogy rossz célzást alkalmaztunk, vagy nem szűkítettük célközönségünket megfelelően. Ezeket az oldalakat érdemes  kizárnunk a hirdetés megjelenítési helyei közül, melyet az elhelyezések menüpontban tudunk megtenni.

#promobox-newsletter###

4. Reszponzív/Adaptív hirdetések hiánya

A reszponzív hirdetések automatikusan úgy módosítják a méretüket, megjelenésüket és formátumukat, hogy pontosan kitöltsék a rendelkezésre álló hirdetési területet. A PPC kampánykezelés során, létrehozásukhoz elegendő feltölteni a különböző elemeket (képeket, címsorokat, emblémákat, videókat és leírásokat), a Google Ads pedig automatikusan elkészíti a Google Display Hálózaton megjelenő hirdetéseket. Megfelelő alkalmazásukkal a többi, korábban már létrehozott és futó hirdetés is hatékonyabbá tehető.

Alkalmazásuk esetében a cél az, hogy minél több képet, leírást illetve címsort adjunk meg - a kulcsszavak figyelembevételével - hogy a hirdetések minél relevánsabbak és egyedibbek legyenek, valamint az elemek kombinációjával, minél több hirdetési felületen tudjanak megjelenni.

A reszponzív hirdetések optimalizálására szolgál a hirdetés mellett található “Hirdetés ereje” tulajdonság, melynél a “Kiváló” besorolás elérése a cél.

Reszponzív hirdetéseket egyszerűen létrehozhatsz

5. Egyféle célzás használata

A hirdetések, a Display Hálózaton a célzás típusától függően jelennek meg bizonyos típusú felhasználók számára, illetve adott kontextusban, tartalmaknál vagy eszközökön.

Felhasználói csoportokra, bizonyos közönségekre (a webhelyet felkereső vagy egy konkrét terméket kereső felhasználókra) vagy demográfiai csoportokra (például a fiatal férfiakra) is lehet célozni ugyanúgy, mint bizonyos kulcsszavak vagy témakörök megadásával. A Display hálózaton belül a következő típusú célzások érhetők el:

Célcsoport szerinti célzások:

  • demográfiai adatok
  • érdeklődés
  • piacon belüli szegmensek
  • remarketing
  • hasonló közönségek

Tartalmi célzás:

  • témakör
  • elhelyezés
  • kulcsszó

Eszközökre vonatkozó célzás:

  • számítógép
  • mobil
  • táblagép

Mindenképpen többféle célzási beállítás kombinációját javasoljuk, hiszen így nagyobb eséllyel érheted el a számodra releváns célcsoportba tartozókat

Összegzés

Ahhoz, hogy minél jobb eredményeket érj el Google Display kampányaid futtatása során, több tényezőt is érdemes figyelembe venned. Elsősorban fontos, hogy üzeneted a releváns célközönséghez jusson el. Ezen túlmenően érdemes megcéloznod azokat, akik korábban már meglátogatták weboldalad, ugyanis Ők nagy eséllyel eredményeznek majd konverziókat. Továbbá elengedhetetlen, hogy hatékony légy, mind Önmagad, mind a potenciális közönség számára, tehát fontos, hogy hirdetéseid a lehető legjobban illeszkedjenek hirdetési felülethez és csakis olyan platformokon fussanak, amelyek számodra anyagilag kifizetődőek.

#promobox-szolg-ppc-googleads#Ha még bizonytalan vagy kampánykezelés terén, írj nekünk bátran!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése