PPC kampánykezelés

Ne kerülj le a térképről, avagy bevezetés a Waze hirdetések világába

Írta:
Évi
Olvasási idő:
4
perc

Létezik egy olyan applikáció, ami nem csupán a közlekedés és a navigáció területén lehet segítségünkre, de marketing szempontból is egyre fontosabbá válik, ugyanis amellett, hogy már minimális büdzsével is hirdethetünk rajta, havonta több, mint 100 millió aktív felhasználóval rendelkezik, ezért hirdetőként, itt könnyedén elérhetjük célközönségünket. Bizony a Waze-ről van szó, amelynek ezt a funkcióját - ha fizikai üzlettel rendelkezel - mindenképpen érdemes kihasználnod. Következő cikkünk elolvasásával jobban megismerheted a platform hirdetési lehetőségeit.

Waze hirdetések használata

Mi is az a Waze hirdetés?

A Waze applikációt talán nem kell bemutatnunk Nektek, ugyanis napjainkban kétségtelenül ez az egyik legnépszerűbb és legsikeresebb közösségi navigációs applikáció. Azt azonban már lehet nem tudja mindenki, hogy a felületen lehetőséged van hirdetni is, amelyet véleményünk szerint érdemes kipróbálni, ugyanis számos előnye van ennek a hirdetési formának.

Waze alkalmazás
A Waze napjaink legismertebb közösségi navigációs applikációja

A Waze hirdetések segítségével az éppen úton lévő, és vállalkozásod mellett elhaladó utazókat érheted el és szólíthatod meg, így olyan potenciális vásárlókhoz is eljuthatsz, akik alapvetően távol helyezkednek el fizikai üzletedtől, de lehetséges, hogy egy adott utazás alkalmával éppen a közeledben járnak.

Különösen ajánlott lehet azoknak, akik üzemeltetnek offline vállalkozást, és fizikai üzletük esetleg forgalmas utak közelében helyezkedik el. Ezek alapján - a teljesség igénye nélkül - javasolt például hotelek, motelek, benzinkutak vagy éttermek számára is. Minél több fizikai üzlettel rendelkezel, annál hatékonyabban érheted el a vállalkozásodhoz éppen közel lévő potenciális fogyasztókat. Nem számít, hogy kisebb vagy nagyobb céged van, a Waze hirdetési típusai közül Te is biztosan találsz olyat, ami számodra megfelelő lehet.

Waze hirdetések
A Waze hirdetések segítségével könnyedén rád találhatnak a fizikai üzleted közelében járó sofőrök

Waze hirdetési típusok

Az alkalmazáson belül, a cégek alapvetően 3 fő hirdetési típus közül választhatnak.

1. Pin Ad

Az első ilyen típus az úgynevezett “Pin Ad”, melynek lényege, hogy az adott cég hirdetése egy logózott, helyjelző pin segítségével fog feltűnni a Waze térképén annak a sofőrnek, aki éppen fizikai üzlete közelében jár. Ezen típus nagy előnye, hogy te magad szabhatod testre a hirdetést, ugyanis te adhatod meg a logót és a hirdetés szövegét is. A hirdetés mindenki számára láthatóvá válik majd a térképen és segíti informálni vagy emlékeztetni az utazókat, hogy éppen a vállalatod közelében járnak. Ha valaki rákattint a helyjelző pin-re, értesülhet a vállalkozás néhány adatáról, például a nyitvatartási időről, vagy a pontos címéről.

Pin ad
Pin Ad a Waze-n
Forrás: Trusted Shops

2. Search Ad

A Waze alkalmazáson belül egy másik hirdetési típus a Search Ad. Ennek lényege, hogy amint a felhasználók, egy hozzánk közel lévő helyszínre vagy szolgáltatásra keresnek rá az applikáción belül, akkor megjelenik a keresések között - mégpedig az első helyek egyikén - a mi hirdetésünk, vállalatunk is. Például, ha egy felhasználó éppen benzinkutakat keres, és elkezd böngészni a keresőben, akkor az a benzinkút fog kiemelt helyen megjelenni, aki ezt a hirdetési típust használja.

Search ad
Search Ad a Waze-n
Forrás: Trusted Shops

#promobox-newsletter###

3. Takeover Ad

Ez a hirdetési típus tulajdonképpen olyan, mint egy digitális hirdetőtábla, amely csak akkor jelenik meg, amikor a sofőrök megállnak autóikkal, így biztosítva azt, hogy a hirdetésre tudjanak figyelni, tehát a legmegfelelőbb pillanatban érjük el őket. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy amint 0-ra lassul az autó sebessége, egy nagyon figyelemfelkeltő banner hirdetés jelenik meg a képernyőn.

Takeover ad
Takeover Ad a Waze-n
Forrás: Trusted Shops

Mennyibe kerül a Waze-n hirdetni?

A Waze felület egyik nagy előnye, hogy akár minimális költséggel is hirdethetsz rajta, valamint hirdetéseid után csak akkor kell fizetned, ha azok megjelentek a potenciális vásárlók számára. A költségeket és a vállalkozás méretét figyelembe véve 2 csomag közül válogathatnak a hirdetők.

  • Waze Ads Starter csomag: Ez a csomag a kisebb vállalkozásoknak ajánlott, ugyanis ebben akár már napi 2 dollár (azaz körülbelül 600 Ft) értékben is hirdethetsz. Habár a starter csomagnak vannak korlátai, a Waze nemrégen bevezetett néhány újítást, például ma már a fent felsorolt összes hirdetési típus közül bármelyiket választhatod és lehetőséged van földrajzi célzást is alkalmazni a starter csomagon belül.
  • Waze Ads csomag: Ezt a csomagot ‘Waze for brands’ néven is ismerhetitek. A nagyobb márkáknak, vállalatoknak ajánlott, akik több üzlettel, akár üzlethálózattal rendelkeznek. Itt magasabb kiadásokkal kell számolnod, ugyanis a minimális napi hirdetési költség 169$. Ezzel szemben azonban jóval több lehetőségben és támogatásban van része a hirdetőknek, ugyanis sokkal bővebb és részletesebb célzási lehetőségeket állíthatnak be, valamint telefonon keresztül kampánytámogatást, egyéb segítséget is igénybe vehetnek a Waze-től.

Konklúzió

Összességében a Waze még mindig egy viszonylag innovatív hirdetési platform, amelynek kipróbálása - köszönhetően egyrészt annak, hogy már alacsony költségek mellett is alkalmazható - mindenképpen javasolt, főleg, ha olyan megjelenési formát keresünk, melynek segítségével, fizikai boltunk könnyedén a potenciális vásárlók látószögébe kerülhet.

#promobox-szolg-ppc#Ha szeretnél kipróbálni egy új hirdetési felületet, szívesen segítünk!##

Források:
https://www.waze.com/

https://expandedramblings.com

https://www.mobilemarketingmagazine.com/

https://business.trustedshops.com

https://blog.thatagency.com/

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint