PPC kampánykezelés

PPC ügynökség vs. szabadúszó - melyiket válaszd?

Írta:
Levi
Olvasási idő:
7
perc

A legtöbb vállalkozás esetében a növekedés során egyszer eljön az a pont, amikor már nincs lehetőség minden terület házon belüli kiszolgálására. De hosszas, kemény munka után persze nem könnyű rábízni szeretett cégednek bármely ügyes-bajos dolgát tulajdonképp ismeretlenekre. Megannyi kérdés cikázhat ilyenkor a fejedben, de a legfontosabb: mégis kire bízd rá ezt a felelősségteljes feladatot? Mi is gyakran találkozunk ezzel a kérdéssel és bizalmatlansággal, és ezen szeretnénk segíteni! Tapasztalataink szerint általában a PPC kampánymenedzsment az elsők között szerepel azon  területek közül, amit kiszerveznek a cégvezetők, ezért úgy döntöttünk, hogy kielemezzük, melyik a jobb: egy PPC ügynökség vagy egy szabadúszó?

PPC ügynökség vs. szabadúszó - melyiket válaszd?

Mikor érdemes kiszervezned a PPC-t?

Természetesen a kezdeti szakaszban, amikor még időd, mint a tenger, tökéletes, ha mindent saját kézben tartasz, különösen, ha értesz is a marketing minden területéhez. Persze, ha vannak foltok az ismereteidben, akkor sem kell egyből megbíznod valakit. A kezdeti stádiumban általában tökéletesen megfelel, ha megkéred az egyik hozzáértő barátod, hogy szívességből állítsa be a kampányaid.

Azonban ha a gyors növekedés a cél, akkor valljuk be, nincs elvesztegetni való időd és pénzed. Ilyenkor jobb szakemberre bízni a dolgot! Két kérdésen érdemes elgondolkoznod, mielőtt belevágsz:

  • Úgy érzed, hogy a jelenlegi kampányaid nem elég hatékonyak, és a célközönségednek csak egy apró szeletét sikerül ügyféllé konvertálnod?
  • A marketingbe ölt időd magasabb díjon tudnád értékesíteni, mint egy PPC ügynökség vagy freelancer díja?

#m1-y#Amennyiben a fentiek közül bármelyik kérdésre IGEN a válasz, akkor egész biztos, hogy megéri kiszervezned a marketing kampányaid kezelését!##

Kezdjük az alapokkal: mi a különbség egy PPC ügynökség és egy freelancer között?

Lehet, hogy Számodra teljesen egyértelmű, hogy mit csinál egy PPC ügynökség és egy freelancer, de sokan azt sem tudják, hogy ezeket a fogalmakat eszik vagy isszák - és ezzel nincs is semmi probléma, azért írtuk ezt a cikket, hogy segítsünk Téged az alapoktól!

Elsőként tisztázzuk, hogy mi az a PPC. Ez a betűszó a pay-per-click rövidítése, ami minimális angol tudással sejthető, hogy a kattintások után való fizetést jelenti. Az online marketingben számos hirdetési platform alkalmazza ezt a stratégiát (pl. Google Ads), így csak akkor számláznak a megjelent reklámokért, ha azokra már interakció is történt. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy mára a PPC kifejezés már tágabb értelemben inkább az online performance marketinget jelenti, azaz minden olyan platformot, ahol a részletes digitális metrikáknak köszönhetően nyomon követhető, hogy mennyi eredményt ért el az adott kampány - függetlenül attól, hogy például a Facebook Ads nem kattintásonként, hanem megjelenésenként számláz.

Most pedig haladjunk tovább cikkünk főszereplőivel. A PPC ügynökség - mint bármelyik másik ügynökség - egy olyan szervezet (vállalkozás), amely több szakemberből áll. Tehát a marketingesek egy olyan csoportjáról beszélünk, akik képzettek az adott területen, és egy célért dolgoznak: hogy az ügynökséggel szerződő ügyfelek PPC kampánykezelését a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgálják.

Ezzel szemben a freelancer (más néven szabadúszó) csak egyetlen egy fő, aki egy adott területen tevékenykedik, és vállalja, hogy alvállalkozóként kielégíti a cégek ott felmerülő igényeit.

PPC ügynökség vs. szabadúszó - előnyök és hátrányok

Természetesen a cikk nem ér véget azzal, hogy az egyik jobb, mint a másik, ugyanis ez nem ilyen egyszerű. Ahány cég, annyi igény, és eltérhet, hogy az egyes szervezeteknek mi a legjobb döntés.

#m1-y#Ezért most a legfontosabb szempontok mentén összefoglaljuk Neked, hogy melyik a tökéletes döntés vállalkozásod számára:##

Tapasztalat és szakértelem

A legtöbb szabadúszó általában több évnyi alkalmazotti munka után dönt úgy, hogy a saját lábára áll. Ez azt jelenti, hogy nagy eséllyel tapasztalatot szerzett már egy bizonyos területen, amely nagy előny, ha a Te vállalkozásod is pontosan ebben tevékenykedik. Viszont emiatt a freelancerek általában kevésbé magabiztosak, ha más területre kell evezni, olyan illetőt pedig nehéz találni, aki több irányban is alapos tudással rendelkezik (például egyaránt szakértő a Facebook hirdetéskezelés és a keresőoptimalizálás területén is).Ennek ellenére megvan persze az az előnye a szabadúszóval való munkának, hogy Te magad választhatod ki a konkrét illetőt a feladatra.

Ezzel szemben a PPC ügynökségek esetén általában nem választhatod ki a konkrét személyeket, akikkel együtt szeretnél dolgozni - de ez nem is biztos, hogy probléma! Ugyanis a PPC ügynökségek több szakemberből állnak, így egész biztos, hogy az fogja céged kampányait kezelni, aki releváns tapasztalattal rendelkezik már a területen. Esetleg később úgy döntenél, hogy más üzletágak irányába terjeszkedsz? Nem akadály, ugyanis egy PPC ügynökségben biztosan van arra is szakember!

Kommunikáció

A freelancer egyedül dolgozik, ami azt jelenti, hogy mindig ugyanazzal az illetővel fogsz egyeztetni e-mailben, telefonon és videóhívásban is. Ez szuper, nem? De! Viszont mi van akkor, ha az illető szabadságra megy, esetleg megbetegszik? Ilyenkor sajnos nem tudsz mást tenni, mint várni, így a szabadúszókkal való kommunikáció nagyon kiszolgáltatott lehet.

Természetesen a PPC ügynökség esetén sem ügyfélszolgálati telefonszámot kell hívogatnod, amit mindig más-más ember vesz fel. A csapattal való munkában is lesz egy “csapatkapitány”, akit account managernek hívnak. Az ő feladata, hogy megbeszélje Veled a cégeddel kapcsolatos dolgokat, majd ezeket delegálja a megfelelő munkatársának, így Te mindig ugyanazt az embert keresheted, miközben többen is dolgoznak kampányaidon. Persze ha ő szabadságra megy vagy megbetegszik, akkor sincs gond, mert egy csapattárs könnyedén beugorhat helyettesíteni, és mivel a háttérben végig figyelte cégedet, ezért ő is képben van az aktualitásokkal!

#promobox-newsletter###

Szolgáltatások köre

A szabadúszók általában csak egy-egy területtel foglalkoznak, például egy marketinges nem valószínű, hogy piackutatást végez, megtervezi a névjegykártyádat vagy mondjuk leprogramozza a honlapodat. A legtöbb esetben csak egy tevékenységre koncentrálnak, és azt végzik magas színvonalon. Így ha PPC-s freelancert keresel, akkor várhatóan szuper kampányeredményeket fog felmutatni, ugyanakkor számos kérdésedre csak egy ismerősét tudja ajánlani.

Ezzel szemben általában az ügynökségek előnye, hogy nem csak egy területre koncentrálnak, hanem több szolgáltatással is tudják céged segíteni. Igaz, léteznek olyan PPC ügynökségek, amelyek csak hirdetéskezeléssel foglalkoznak, de a legtöbb más területeket is kiszolgál, sőt, akár full service marketing ügynökségekkel is találkozhatsz, akik a teljes digitális megjelenésed a kezükbe veszik! Ez rendkívül hasznos, ugyanis hirdetéseidhez profi grafikus készíti a kreatívokat, és a mérőkódok elhelyezését is képzett fejlesztők végzik el, amennyiben szükséges. Emellett ha a jövőben bármikor úgy döntesz, hogy új arculatra vagy épp weboldalra van szükséged, akkor ismét a jól bevált csapathoz fordulhatsz.

Gyorsaság, terhelhetőség

Egy freelancer legfeljebb csak néhány ügyfelet tud bevállalni, ugyanis egy nap számára is csak 24 órából áll. Így biztos lehetsz benne, hogy kiemelt figyelmet fordít Rád. Ugyanakkor éppen emiatt fennáll az a veszély, hogy ezt az ügyfélkört minden körülmény között ki kell szolgálnia, és ha az egyikre több időt kell szánnia, akkor az sajnos a többiek rovására fog menni. Emiatt elképzelhető, hogy a cégedre fordított figyelme ingadozó, és ha éppen Neked lenne szükséged sürgősen egy nagy projektre, akkor sem tudja elvállalni, mivel kapacitása véges.

A PPC ügynökségnél más a helyzet, ugyanis a csapattagok rajtra készen várják az újabb feladatokat, és ha több kapacitásra van szükség a teendőidhez, akkor az erőforrások átcsoportosításával és növelésével ez hamar rendelkezésre áll. A cégeddel kapcsolatos ügyekbe bármikor könnyedén bevonhatók újabb szakemberek, ezáltal az ügynökség egy sürgős határidejű gigaprojektben is a partnered lesz.

Ár

Egy szabadúszó egyedül dolgozik, nincsenek alkalmazottai, akiket ki kellene fizetnie. Ezáltal irodára sincs szüksége, könnyedén végezheti a munkáját otthonról. Valószínűleg drága kampányoptimalizáló, projektmenedzsment, CRM és ERP rendszerekre sem kell áldoznia, mert egy füzetben is vezetheti a teendőit. Vélhetően még az adózási formája is kedvezőbb, így többet tehet zsebre a kiszámlázott összegből. Mindezeknek hála a freelancerek általában baráti áron dolgoznak, és díjuk lényegesen kedvezőbb, mintha felvennél egy alkalmazottat vagy egy ügynökséggel szerződnél. Egy szabadúszó várhatóan havi 30-50.000 Ft-ért is vállalja majd kampányaid kezelését.

A PPC ügynökségek azonban egy egész csapatból állnak, és egy külön account managert vagy kapcsolattartót biztosítanak Számodra, aki összefogja, koordinálja a cégednek készülő feladatokat, főleg, ha az nem csak PPC-s területet érint. Emellett általában komplex és drága rendszerekkel dolgoznak, talán még irodabérletet is fizetnek, és nagy valószínűséggel képzésekre, tréningekre is költenek, hogy az év minden napján a lehető legmagasabb színvonalon szolgálják ki igényeidet. Ennek persze ára van, így a hirdetések kezelésére általában legalább 60-80.000 Ft ügynökségi díjat kell fizetned platformonként, amelyet további (általában költés alapú) jutalék is növelhet.

Konklúzió - akkor most PPC ügynökség vagy freelancer?

Ahogy már korábban is írtuk, nincs egyetlen jó válasz, ugyanis minden cég igényeihez más passzolhat a legjobban. De az egész biztos, hogy egy szabadúszó csak néhány területen, kevés szolgáltatással tudja segíteni vállalkozásod, és kapacitása véges, a kommunikáció néha nehézkes lehet. A kompromisszumokért cserébe viszont kedvező áron dolgozik, és tetőtől-talpig ismer Téged és vállalkozásodat.

A PPC ügynökségben egy egész csapat figyel kampányaidra, és ha egyéb kapcsolódó területen kellene segíteni céged, akkor is áll rendelkezésre. A kommunikáció gyors és pontos, csakúgy, ahogy a munka: az erőforrásokat a Te igényeidre szabva határozzák meg, hogy minden igényed kiszolgálják a digitális megjelenésed minden területén. A kényelemnek persze ára van, így komplexebb és magasabb díjakkal találkozhatsz.

Bárhogy is döntesz, ne feledd: a PPC ugyan egy kiemelten fontos terület, de ha sikeres szeretnél lenni az online marketingben, akkor fontos, hogy az online megjelenésed minden eleme (pl. weboldal, közösségi média kommunikáció, arculat, SEO stb.) profi legyen, mivel ezek összehangolt kialakítása szolgálhatja leginkább vállalkozásod sikerét. Az pedig könnyen belátható, hogy egy szabadúszó akármennyire is ért ezek egyikéhez, nem lehet minden terület szakértője - míg egy PPC ügynökség kialakíthat olyan szakértői csapatot, ahol ezek a kompetenciák mind-mind rendelkezésre állnak.

#m1-y#Hogy megkönnyítsük Számodra a döntést, készítettünk egy összefoglaló táblázatot a PPC ügynökségek és freelancerek összehasonlításáról:##

freelancer vs. ppc ügynökség

#promobox#Minden vállalkozás életében eljön az a pont, amikor ki kell szervezni a PPC kampánymenedzsmentet. Ha már csak egy profi ügynökségre van szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése