Webfejlesztés

SEO alapok: ezekre mindeképpen ügyelj honlapod keresőoptimalizálásakor

Írta:
Zsolt

Nagy örömmel szoktuk fogadni első weboldalunk elkészültét. Ódákat zengünk a fejlesztőcég kompetenciájáról és hatékonyságáról, néha abszolút jogosan, néha pedig kevésbé. Örülünk, hogy most végre több vevőnk/megrendelőnk lesz, mert elkészült álmaink weboldala, és már csak egy lépés a siker. Azonban ahogy múlik az idő, csak nem akarnak dőlni a megrendelések és nem fér a fejünkbe, hogy mi lehet a gond. A problémát úgy hívják, hogy keresőoptimalizálás, másnéven SEO, vagyis annak a hiánya, és hidd el, nagyon nagy szükséged van rá, akár új, akár régi weboldalad van. Ebben a cikkben összeszedtük azokat a szempontokat, amik nélkül nem valószínű, hogy több ügyfelet tudsz majd generálni weboldaladon keresztül.

SEO alapok: ezekre mindeképpen ügyelj honlapod keresőoptimalizálásakor

1. Oldal sebesség

Weboldalunk egyik legfontosabb konverzió generáló/rontó szempontja oldalunk betöltési sebessége. Gondoljunk bele, hogy rákattintunk egy keresési eredményre, egy szöveges hirdetésre, vagy akár egy bannerre és azt látjuk, hogy a weboldal csak tölt, csak tölt és továbbra is csak tölt… Ilyenkor minden épeszű ember fogja és bezárja az adott oldalt és egy másikat keres helyette. Az egyik amatőr hiba, hogy website-unkat telerakjuk 4K felbontású képekkel, amik ugyan jól mutatnak, viszont a betöltési sebességünk jelentősen nő. Képeink méretét egy egyszerű TinyPng nevű alkalmazással csökkenthetjünk, minőségromlás nélkül. A másik - ugyancsak fontos - szempont weboldalunk kódjának optimalizáltsága. Ha túl sok JavaScript és CSS kód fut oldalunkon betöltéskor, hasonlóképpen lelassul, mint a nagy képek esetében. Ezért ezeket érdemes tömöríteni, ahogyan a HTML lekérdezések számát is ajánlott csökkenteni.

weboldal sebesség

2. Mobil optimalizáltság

Nem csak SEO szempontból kiemelten fontos a mobilra optimalizált weboldal 2020-ban. Gondoljunk bele, hogy mi hogyan böngészünk, miközben kedvenc termékünket keressük, ha nem a munkahelyünkön ülünk. Természetesen az okostelefonunkon tesszük ezt. És ezzel persze mindenki más is így van. Ezért a legfontosabb szempont a mobilnézet, valamint a mobil betöltési sebesség a felhasználók szempontjából is. 

mobile friendly

3. URL struktúra

Weboldalunk URL struktúrája a felhasználók számára kevésbé fontos, bár azért ha egy érdekes karakterekből (>#&@) álló URL-t látunk böngészőnk felső sávjában, mi is elbizonytalanodunk. A Google azonban sokkal kevésbé tolerálja az ehhez hasonló rosszul strukturált URL-eket. Ha nem keresőbarát (SEO friendly) URL-eket használunk, akkor az a negatívan hat a keresőoptimalizálási rangsorunkra, valamint a keresőben elérhető helyezésünkre egyaránt. 

weboldal struktúra

4. Oldalcím

Mikor keresünk valamilyen terméket/szolgáltatást információt Google-ben, kulcsszavakat írunk be a keresőmezőbe. Ekkor a keresőmotor azokat a weboldalakat mutatja meg nekünk, amelyek a legrelevánsabb tartalommal rendelkeznek. Ezek közül a legelső, amivel a felhasználó találkozik, az oldalunk címe. Különösen fontos, hogy ne csak a főoldalunk rendelkezzen egyedi oldal címmel, hanem minden aloldalunkhoz írjunk egyet, ami csak arra az adott aloldalra jellemző.

Weboldalunk címe (55-60 karakter) ideális esetben egyenlő a főszolgáltatásunkkal, illetve azok releváns kulcsszavaival. Próbáljunk meg olyan kulcsszót választani, ami nem nagyon általános. Tehát ha pizzériánk van, akkor ne az legyen a fő kulcsszavunk, hogy “pizza”, hanem a lehetőségekhez mérten specifikáljuk, mint pl.: “olasz kézműves pizza”. Bölcsen válasszuk ki ezt a kulcsszót, mert végig fogja kísérni egész oldalunk meta adatait, valamint a szöveges tartalmunkat is.

meta title

5. Meta leírás

Oldalunk címéhez hasonlóan a két soros meta leírás is megjelenik a keresőben, amennyiben valaki arra a kulccszóra keresett rá, amit gondosan elhelyeztünk weboldalunk meta adatai és tartalma között. A cím után a meta leírás (160-180 karakter) a második szöveg, ami ránk jellemző tartalommal bír jó esetben. Itt is fontos, hogy elhelyezzük a fő kulcsszavunkat, azonban itt egy-két értelmes mondatba kellene belefoglalnunk. Nyugodtan kiegészíthetjük egyéb szolgáltatásainkkal, jellemzőinkkel leírásunkat. Tartsuk itt is szem előtt, hogy emberek fogják olvasni, ezért a kulcsszavak csak a keresőmotornak segítenek releváns információval ellátni a felhasználókat. A meta címhez hasonlóan itt is fontos, hogy minden oldalunk (aloldalak és főoldal is) rendelkezzen egyedi leírással. Így elkerülhetjük a duplikációkat, és még relevánsabb keresési eredményként szerepelhet adott oldalunk. 

#promobox-newsletter###

6. H1 címsor

A H1, H2 és H3 címsorok a heading szót rejtik. Ez már tényleges szövegben elhelyezett tartalmat jelöli. Úgy is tekinthetünk rá, mint egy bekezdés címe, ami tartalmazza a fő kulcsszavunkat. A legfontosabb az első címsor, azaz a H1. Elég ha ehhez hozzáadjuk az adott oldal kulcsszavát, viszont itt is igaz az, hogy embereknek íródik, ezért értelmes mondat kell, hogy legyen. Jobb, ha H2 és H3 is szerepel alcímként oldalunkon, de ha ezekre nincs lehetőségünk, eltekinthetünk tőlük.

7. Szöveges tartalom

Sokan úgy képzelik a SEO optimalizáltságot, mint egy csodafegyvert, ami ha tökéletesre meg van csinálva, akkor minden kész és hátra lehet dőlni. Ez a félreértelmezés valahogy jogos, azonban fontos szem előtt tartani azt a tényt, hogy nem a Google-nek írunk tartalmat, hanem húsvér emberei lényeknek, akik ha helyesírási hibát, esetleg rosszul fogalmazott tartalmat látnak, okkal válnak azonnal bizalmatlanná. Figyeljünk rá, hogy lényegretörő mondatokat írjunk, amik releváns kulcsszavakat, valamint a fő kulcsszavunkat is tartalmazzák. Viszont ne tegyük tele kulcsszavakkal az üres mondatokat, mert az kb. egyenértékű egy Google Translate által fordított kínai potencianövelő termékleírásának hangulatával.

blog

8. Képek ALTernatív elnevezései

Ahogy az oldalsebességnél utaltunk rá, fontos, hogy tartalmunkat látványos nagyméretű fotókkal, illetve videókkal tegyük még élvezetesebbé. Azonban a kompresszión kívül, még egy dologra oda kell figyelnünk. Képeink elnevezésére nem csak a fájl elnevezésekor kell figyelnünk, hanem feltöltés után is meg kell adnunk egy alternatív elnevezést. Az ALT tag azt a célt szolgálja, hogy képünk egyértelművé tegye Google számára, hogy mit ábrázol a kép. Természetesen weboldalunk tartalmával releváns kreatívokat válasszunk, majd főkulcsszavunkkal kiegészítve adjuk meg a kép alternatív leírását. Ha ezt elkészítjük, akkor weboldalunk tartama a Google képkeresőjében is nagyobb eséllyel jelenhet meg.

képek

Összegzés

Egy weboldal keresőoptimalizálása nem egyszerű feladat. Azonban a fenti beállításokkal sokat tehetünk azért, hogy ne tűnjünk el potenciális ügyfeleink elől. Természetesen a laikus weboldal tulajdonosoknak ezen módosítások elvégzése nem könnyű feladat. Szívesen segítünk előrébb kerülni a keresőben, hogy ne kerülje el egyetlen potenciális ügyfél figyelmét sem terméked, ill. szolgáltatásod.

#promobox-audit-seo#Igényeld SEO auditunkat, akár díjmentesen!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Így nézheted meg, mit hirdetnek a versenytársaid
PPC
Így nézheted meg, mit hirdetnek a versenytársaid
Hogyan osszunk meg nagyméretű fájlokat? Íme a 10 legjobb app
Hatékonyság
Hogyan osszunk meg nagyméretű fájlokat? Íme a 10 legjobb app
5+1 tipp az új évre való felkészüléshez
Önfejlesztés
5+1 tipp az új évre való felkészüléshez