Keresőoptimalizálás (SEO)

SEO alapok: ezekre mindeképpen ügyelj honlapod keresőoptimalizálásakor

Írta:
Zsolt
Olvasási idő:
perc

Nagy örömmel szoktuk fogadni első weboldalunk elkészültét. Ódákat zengünk a fejlesztőcég kompetenciájáról és hatékonyságáról, néha abszolút jogosan, néha pedig kevésbé. Örülünk, hogy most végre több vevőnk/megrendelőnk lesz, mert elkészült álmaink weboldala, és már csak egy lépés a siker. Azonban ahogy múlik az idő, csak nem akarnak dőlni a megrendelések és nem fér a fejünkbe, hogy mi lehet a gond. A problémát úgy hívják, hogy keresőoptimalizálás, másnéven SEO, vagyis annak a hiánya, és hidd el, nagyon nagy szükséged van rá, akár új, akár régi weboldalad van. Ebben a cikkben összeszedtük azokat a szempontokat, amik nélkül nem valószínű, hogy több ügyfelet tudsz majd generálni weboldaladon keresztül.

SEO alapok: ezekre mindeképpen ügyelj honlapod keresőoptimalizálásakor

1. Oldal sebesség

Weboldalunk egyik legfontosabb konverzió generáló/rontó szempontja oldalunk betöltési sebessége. Gondoljunk bele, hogy rákattintunk egy keresési eredményre, egy szöveges hirdetésre, vagy akár egy bannerre és azt látjuk, hogy a weboldal csak tölt, csak tölt és továbbra is csak tölt… Ilyenkor minden épeszű ember fogja és bezárja az adott oldalt és egy másikat keres helyette. Az egyik amatőr hiba, hogy website-unkat telerakjuk 4K felbontású képekkel, amik ugyan jól mutatnak, viszont a betöltési sebességünk jelentősen nő. Képeink méretét egy egyszerű TinyPng nevű alkalmazással csökkenthetjünk, minőségromlás nélkül. A másik - ugyancsak fontos - szempont weboldalunk kódjának optimalizáltsága. Ha túl sok JavaScript és CSS kód fut oldalunkon betöltéskor, hasonlóképpen lelassul, mint a nagy képek esetében. Ezért ezeket érdemes tömöríteni, ahogyan a HTML lekérdezések számát is ajánlott csökkenteni.

weboldal sebesség

2. Mobil optimalizáltság

Nem csak SEO szempontból kiemelten fontos a mobilra optimalizált weboldal 2020-ban. Gondoljunk bele, hogy mi hogyan böngészünk, miközben kedvenc termékünket keressük, ha nem a munkahelyünkön ülünk. Természetesen az okostelefonunkon tesszük ezt. És ezzel persze mindenki más is így van. Ezért a legfontosabb szempont a mobilnézet, valamint a mobil betöltési sebesség a felhasználók szempontjából is. 

mobile friendly

3. URL struktúra

Weboldalunk URL struktúrája a felhasználók számára kevésbé fontos, bár azért ha egy érdekes karakterekből (>#&@) álló URL-t látunk böngészőnk felső sávjában, mi is elbizonytalanodunk. A Google azonban sokkal kevésbé tolerálja az ehhez hasonló rosszul strukturált URL-eket. Ha nem keresőbarát (SEO friendly) URL-eket használunk, akkor az a negatívan hat a keresőoptimalizálási rangsorunkra, valamint a keresőben elérhető helyezésünkre egyaránt. 

weboldal struktúra

4. Oldalcím

Mikor keresünk valamilyen terméket/szolgáltatást információt Google-ben, kulcsszavakat írunk be a keresőmezőbe. Ekkor a keresőmotor azokat a weboldalakat mutatja meg nekünk, amelyek a legrelevánsabb tartalommal rendelkeznek. Ezek közül a legelső, amivel a felhasználó találkozik, az oldalunk címe. Különösen fontos, hogy ne csak a főoldalunk rendelkezzen egyedi oldal címmel, hanem minden aloldalunkhoz írjunk egyet, ami csak arra az adott aloldalra jellemző.

Weboldalunk címe (55-60 karakter) ideális esetben egyenlő a főszolgáltatásunkkal, illetve azok releváns kulcsszavaival. Próbáljunk meg olyan kulcsszót választani, ami nem nagyon általános. Tehát ha pizzériánk van, akkor ne az legyen a fő kulcsszavunk, hogy “pizza”, hanem a lehetőségekhez mérten specifikáljuk, mint pl.: “olasz kézműves pizza”. Bölcsen válasszuk ki ezt a kulcsszót, mert végig fogja kísérni egész oldalunk meta adatait, valamint a szöveges tartalmunkat is.

meta title

5. Meta leírás

Oldalunk címéhez hasonlóan a két soros meta leírás is megjelenik a keresőben, amennyiben valaki arra a kulccszóra keresett rá, amit gondosan elhelyeztünk weboldalunk meta adatai és tartalma között. A cím után a meta leírás (160-180 karakter) a második szöveg, ami ránk jellemző tartalommal bír jó esetben. Itt is fontos, hogy elhelyezzük a fő kulcsszavunkat, azonban itt egy-két értelmes mondatba kellene belefoglalnunk. Nyugodtan kiegészíthetjük egyéb szolgáltatásainkkal, jellemzőinkkel leírásunkat. Tartsuk itt is szem előtt, hogy emberek fogják olvasni, ezért a kulcsszavak csak a keresőmotornak segítenek releváns információval ellátni a felhasználókat. A meta címhez hasonlóan itt is fontos, hogy minden oldalunk (aloldalak és főoldal is) rendelkezzen egyedi leírással. Így elkerülhetjük a duplikációkat, és még relevánsabb keresési eredményként szerepelhet adott oldalunk. 

#promobox-newsletter###

6. H1 címsor

A H1, H2 és H3 címsorok a heading szót rejtik. Ez már tényleges szövegben elhelyezett tartalmat jelöli. Úgy is tekinthetünk rá, mint egy bekezdés címe, ami tartalmazza a fő kulcsszavunkat. A legfontosabb az első címsor, azaz a H1. Elég ha ehhez hozzáadjuk az adott oldal kulcsszavát, viszont itt is igaz az, hogy embereknek íródik, ezért értelmes mondat kell, hogy legyen. Jobb, ha H2 és H3 is szerepel alcímként oldalunkon, de ha ezekre nincs lehetőségünk, eltekinthetünk tőlük.

7. Szöveges tartalom

Sokan úgy képzelik a SEO optimalizáltságot, mint egy csodafegyvert, ami ha tökéletesre meg van csinálva, akkor minden kész és hátra lehet dőlni. Ez a félreértelmezés valahogy jogos, azonban fontos szem előtt tartani azt a tényt, hogy nem a Google-nek írunk tartalmat, hanem húsvér emberei lényeknek, akik ha helyesírási hibát, esetleg rosszul fogalmazott tartalmat látnak, okkal válnak azonnal bizalmatlanná. Figyeljünk rá, hogy lényegretörő mondatokat írjunk, amik releváns kulcsszavakat, valamint a fő kulcsszavunkat is tartalmazzák. Viszont ne tegyük tele kulcsszavakkal az üres mondatokat, mert az kb. egyenértékű egy Google Translate által fordított kínai potencianövelő termékleírásának hangulatával.

blog

8. Képek ALTernatív elnevezései

Ahogy az oldalsebességnél utaltunk rá, fontos, hogy tartalmunkat látványos nagyméretű fotókkal, illetve videókkal tegyük még élvezetesebbé. Azonban a kompresszión kívül, még egy dologra oda kell figyelnünk. Képeink elnevezésére nem csak a fájl elnevezésekor kell figyelnünk, hanem feltöltés után is meg kell adnunk egy alternatív elnevezést. Az ALT tag azt a célt szolgálja, hogy képünk egyértelművé tegye Google számára, hogy mit ábrázol a kép. Természetesen weboldalunk tartalmával releváns kreatívokat válasszunk, majd főkulcsszavunkkal kiegészítve adjuk meg a kép alternatív leírását. Ha ezt elkészítjük, akkor weboldalunk tartama a Google képkeresőjében is nagyobb eséllyel jelenhet meg.

képek

Összegzés

Egy weboldal keresőoptimalizálása nem egyszerű feladat. Azonban a fenti beállításokkal sokat tehetünk azért, hogy ne tűnjünk el potenciális ügyfeleink elől. Természetesen a laikus weboldal tulajdonosoknak ezen módosítások elvégzése nem könnyű feladat. Szívesen segítünk előrébb kerülni a keresőben, hogy ne kerülje el egyetlen potenciális ügyfél figyelmét sem terméked, ill. szolgáltatásod.

#promobox-audit-seo#Igényeld SEO auditunkat, akár díjmentesen!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak