Webfejlesztés

2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára

Írta:
Marketing Menü
Olvasási idő:
5
perc

A weboldalunkat számos módon összeköthetjük a Google különböző eszközeivel. Azért 2+4 felosztás szerepel a címben, mert valójában közvetlenül 2-t integrálunk a kódba. Sőt ha Tag Managert használunk, akkor a gyakorlatban csupán 1 db plug-innal megalapoztuk az összes többi eszköz összekötésének lehetőségét.

Az a tény, hogy WordPress alapon készült a weboldal, nagy segítséget jelent. Sokat könnyít és egyszerűsít ez a tartalomkezelő abban, hogy integrálni tudjuk ezeket az eszközöket. Lássuk, miért?

Először is fontos tudni azt is, hogy mivel közismert tartalomkezelőről van szó, az interneten számos helyen találunk ingyenes oktató videót, részletes leírást, hasznos tartalmat erről. Persze akár vásárolhatunk képzést is arról, hogyan végezzük el ezt a feladatot. Utóbbi esetben az jelenti még a pluszt, hogy ilyenkor lehetőség van arra, hogy közvetlen segítséget is kérjük egy szakértőtől, ha elakadtunk.

Őszintén szólva, az ingyenesen elérhető lépésről-lépésre bemutatott tutorial videókon keresztül ez, nem egy megugorhatatlan feladat, még ha kezdők vagyunk is. Haladjunk hát sorban.

Tag Manager

Új tag manager fiókot nagyon egyszerű létrehozni ezen az alábbi oldalon https://tagmanager.google.com/#/home.

Értelemszerűen végigmegyünk a lépéseken, elfogadjuk a nyilatkozatot. Egyedül arra érdemes figyelni, hogy internetes tárolót hozzunk létre. De mire is jó ez a eszköz? Alapvetően arra találták ki, hogy képesek legyünk a webhelyünkön bizonyos események mérésére. Ilyen lehet például, amikor valaki kattint egy tartalomra, vagy elindít egy videót stb. Emellett a Tag Manager segítségével bizonyos követő kódokat is be tudunk állítani a weboldalunkra anélkül, hogy közvetlenül kellene hozzányúlni a webhely forráskódjához. Mindezek előtt azonban, a Tag Managert magát muszáj beilleszteni a webhelyünkbe.

Ehhez egy magyar fejlesztő Geiger Tamás által készített kiváló plug-in-t ajánlunk, amely a GTM4WP nevet viseli. Az előbb említett néven meg fogjuk találni a telepíthető bővítmények között. Valamint a következő linken lehet elérni a hozzá kapcsolódó weboldalt, ahol a beállításhoz is kéznél van minden hasznos információ. https://gtm4wp.com/

Analytics GA4

Fontos valahol számszerűsítve is látni azt, hogy mennyi látogató volt a weboldalunkon, milyen oldalakat néztek meg és egyáltalán szeretném tudni statisztikailag követni ezeknek a számoknak a változását. Ehhez alapvető eszköz az Analytics, ami éppen 2023 nyarán esett át egy nagyon nagy változáson. Jelenleg  a GA4 Verziót használjuk, amit itt lehet elérni és beállítani https://analytics.google.com/

Beállítása egy kicsit hosszadalmasabb, de értelemszerűen követve egyszerűen elvégezhető. Ezután ezt is össze kell kapcsolni a weboldallal. Két választásunk van, vagy az előbbi Tag Manageren keresztül állítjuk be, vagy közvetlenül betesszük ezt is valamilyen plug-in segítségével.

Ha szeretnénk bizonyos eseményeket a weboldalon mérni akkor mindenképpen javasoljuk, hogy a Tag Manageren keresztül legyen beállítva az Analytics. Ehhez keressünk nagyon friss updatelt videót, mert éppen a közelmúltban változott meg a felület ebben a tekintetben.

Korábban emlegetett hasznos a weboldalon végrehajtott eseményekre visszatérve, ha Geiger Tamás által készített plug-in segítségével állítottuk be a Tag Managert, akkor számos hasznos esemény automatikusan megjelenik majd az Analytics eseményei között. Például a fájl letöltés, vagy webáruházaknál a kosárba helyezés, vásárlás. Előfordulhat, hogy nem elégszünk meg azzal, hogy összességében minden kattintást megtörténtét látjuk. Konkrétan egy kattintásra vagyunk kíváncsiak. Ilyen lehet például amikor az e-mail címre kattintanak a webhelyen, hogy elindítsák az üzenetküldést számunkra. Ennek elvégzéséhez is rengeteg ingyenes tananyag áll a rendelkezésre, érdemes körülnézni.

webanalitikai ábrák egy képernyőn 

Bármilyen weboldalról beszélünk a telefonszámra kattintást és az email címre kattintást (link click) mindenképpen állítsuk be.

Sok weboldalon van kapcsolatfelvételi űrlap ennek a kitöltését is érdemes külön mérni. Fontos gyakorlati tapasztalat, hogy ebben a tekintetben az Analytics automatikus esemény felismerése nem működik jól. Legbiztosabb, ha a küldés gomb megnyomása után a felhasználónak egy köszönő oldal jelenik meg. Gyakori probléma ugyanis, hogy a gombra kattintás nem ad valós eredményt arról, hogy mennyien töltötték ki a kapcsolatfelvételi űrlapot. Utóbbi esetben a “Köszönöm” oldal betöltődése jelenti az esemény megtörténtét. Az, hogy ennek az oldalnak a betöltődését külön eseményként (page view) tudjuk mérni ugyancsak megoldható a Tag Managerben.

2 fontos Google eszköz beállításán és néhány praktikus hozzájuk kapcsolódó információn túl vagyunk. A további 4 eszközt már nem kell bonyolult formában összekötni a weboldallal nincsenek követő kódok, vagy ID-k. Így vagy úgy, kapcsolódnak a weboldalhoz és kihagyhatatlanok, ahogy a címben is írtuk.

Search Console

Ez az eszköz közvetlen információkat tud adni a weboldalunk használhatóságáról, gyorsaságáról és arról hogy a Google keresőben milyen szavakra jelent meg a felhasználóknak. Ezen a linken lehet megtalálni https://search.google.com/search-console/about

Ha a Tag Manager már be van állítva, akkor az URL-en keresztül könnyen hozzáférhetünk az ide tartozó adatokhoz. Ez az eszköz a Kereső optimalizálás, avagy a SEO egyik alapvető felülete egyébként.

Google My Business

A legtöbb vállalkozás számára fontos, hogy szerepeljen a Google Térképen. Ne hagyjuk ki azt a lehetőséget, hogy alap adatok között kitöltjük a weboldalunk címét. Ezzel lehetőséget biztosítunk arra, hogy egy kattintással eljussanak hozzánk azok, akik a településen közvetlenül minket, vagy hozzánk hasonló szolgáltatást keresnek. Ennek a beállítását ezen a linken lehet elkezdeni: https://www.google.com/intl/es/business/sign-up/

illusztráció a helyi vállalkozásról (local business)

Google Ads

Ennek az eszköznek a segítségével fizetett hirdetésekkel, közvetlenül tudjuk a felhasználókat a weboldalra terelni. Külső szemmel nem is látszik, hogy milyen sok különböző típusú hirdetést tudunk beállítani. Megjelenhetünk vele ponteciális ügyfeleknek a Google keresőben, cikkek olvasása közben, applikációk használata közben, a Google Térképen kiemelten vagy a You Tube-on. Fiókot létrehozni könnyű az alábbi link segítségével: https://ads.google.com/intl/en_HU/home/

Viszont érdemes szakember segítségét kérni a hirdetési kampányok elkészítéséhez.

Merchant Center

Ez az eszköz csak azoknak érdekes akik webáruházzal rendelkeznek. Egy speciális hirdetési típushoz tudunk ezen keresztül “alapanyagot” szolgáltatni. Ezek a Google Shopping hirdetések. Itt most azokra az egyszerű, de látványos kis hirdetésekre gondolunk, amik képpel, névvel, árral jelennek meg a Google kereső találati listáján.

Itt lehet megtalálni a kezdőoldalt a beállításhoz: https://merchants.google.com/

A használatához kezdő lépések között igazolni kell a weboldalunkat. Ennek elvégzéséhez is sok ingyenes oktató tartalmat lehet találni.

Ha csak 10, maximum 50 termék található a webáruházban akkor akár kézzel is beállíthatjuk a Merchant Centerben ezeket. Sok termékes webáruháznál viszont olyan bővítményt szoktak használni a WordPressben, ami tömegesen képes a Merchan Center számára használható adat táblázatot készíteni (feed) és ezt persze automatikusan frissíti, ahogy változás történik. Ehhez szuper ingyenes bővitmény a CTXfeed nevű plug-in.

A cikket a Marketing Menü Kommunikációs Ügynökség készítette.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?