PPC kampánykezelés

20%-os szabály eltörölve - de mégis mennyi szöveg teljesít jól a Facebook kreatívokon?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
perc

Bizonyára hallottátok már a hírt, hogy a Facebook megszüntette a sokunk életét megnehezítő 20%-os szöveg szabályt. Nincs már többé szükség a kreatívok átfuttatására a szövegfedettségi eszközön, majd alakítgatására addig, amíg ,,OK”-ot nem mutat a tool. Azonban a hirtelen jött szabadságban nem lehetett tudni, hogy akkor most mégis mennyi szöveget lenne érdemes feltünteti a képeken, videókon. Éppen ezért leteszteltük, mutatjuk az eredményt.

Viszlát 20%-os szabály?

Így, hogy nincs szabályozva a szövegmennyiség, vonzó ötlet lehet telepakolni a képeket hatalmas szövegdobozokkal, azonban ez nem feltétlen a legjobb választás. A Facebook algoritmusa továbbra sem kedveli az olyan kreatívokat, ahol a szöveg van fő hangsúlyban és a vizuális elemek csak kis szerepet kapnak. A hivatalos javaslat szerint továbbra is érdemes betartani a 20%-os szabályt, mivel a kevesebb szöveggel futtatott kampányok sikeresebbek általában.

Tényleg jobban teljesítenek a 20% alatti kreatívok?

Kifejezetten érdekelte csapatunkat, hogy továbbra is hátrány éri-e a 20%-nál nagyobb arányban szövegezett képeket, így indítottunk egy teszt kampányt ennek feltárására.

3 hétig futtattunk egy oldalkedvelés típusú kampányt, amelynél nem kellett céloldalra átkattintani, az eredmény az adott Facebook oldal kedvelése volt.

Akampányban ugyanazon célközönségeknek kétféle kreatívot mutattunk meg: az egyiken csak a logónk jelent meg, mint szöveg, míg a másikra nagy méretű, cselekvésre ösztönző szöveget helyeztünk el.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelése

A kreatívon kívül minden hirdetési beállítás egyezett, így a különböző eredmények egyértelműen megmutatják, melyik tartalom teljesített jobban.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelésének eredményei

A számszerű adatokból látszik, hogy a Facebook algoritmusa a több szöveggel ellátott kreatívot részesítette előnyben. Majdnem dupla annyi költést allokált a B kreatívra, ez az eredményeken is meglátszik. Bár az eredményenkénti költségben nincs hatalmas különbség, azért mégis jobban teljesített a nagyobb szövegmennyiséggel rendelkező kép.

#promobox-newsletter###

Mi ebből a tanulság?

#m1-y#NE FÉLJÜNK SZÖVEGET HASZNÁLNI A KREATÍVOKON, AZONBAN MINDIG TARTSUK A MÉRTÉKET, NE VIGYÜK TÚLZÁSBA A SZÖVEG MENNYISÉGÉT, NEHOGY AZ ESZTÉTIKA ROVÁSÁRA MENJEN.##

Továbbra sem javasoljuk a 100-as betűméretet, viszont érdemes kísérletezni, A-B tesztelgetni több szöveggel a kreatívokon. Természetesen minden iparág különböző, mindenhol más taktikák válnak be, viszont ha ugyanazért a megjelenési költségért több információt juttathatunk el a célközönségünkhez, miért ne próbálnánk ki?

#promobox-szolg-ppc-facebook#HA NEM TUDOD, MILYEN KREATÍV TELJESÍTENE JÓL A KAMPÁNYODBAN, ENGEDD MEG, HOGY SEGÍTSÜNK!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?