PPC kampánykezelés

20%-os szabály eltörölve - de mégis mennyi szöveg teljesít jól a Facebook kreatívokon?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
perc

Bizonyára hallottátok már a hírt, hogy a Facebook megszüntette a sokunk életét megnehezítő 20%-os szöveg szabályt. Nincs már többé szükség a kreatívok átfuttatására a szövegfedettségi eszközön, majd alakítgatására addig, amíg ,,OK”-ot nem mutat a tool. Azonban a hirtelen jött szabadságban nem lehetett tudni, hogy akkor most mégis mennyi szöveget lenne érdemes feltünteti a képeken, videókon. Éppen ezért leteszteltük, mutatjuk az eredményt.

Viszlát 20%-os szabály?

Így, hogy nincs szabályozva a szövegmennyiség, vonzó ötlet lehet telepakolni a képeket hatalmas szövegdobozokkal, azonban ez nem feltétlen a legjobb választás. A Facebook algoritmusa továbbra sem kedveli az olyan kreatívokat, ahol a szöveg van fő hangsúlyban és a vizuális elemek csak kis szerepet kapnak. A hivatalos javaslat szerint továbbra is érdemes betartani a 20%-os szabályt, mivel a kevesebb szöveggel futtatott kampányok sikeresebbek általában.

Tényleg jobban teljesítenek a 20% alatti kreatívok?

Kifejezetten érdekelte csapatunkat, hogy továbbra is hátrány éri-e a 20%-nál nagyobb arányban szövegezett képeket, így indítottunk egy teszt kampányt ennek feltárására.

3 hétig futtattunk egy oldalkedvelés típusú kampányt, amelynél nem kellett céloldalra átkattintani, az eredmény az adott Facebook oldal kedvelése volt.

Akampányban ugyanazon célközönségeknek kétféle kreatívot mutattunk meg: az egyiken csak a logónk jelent meg, mint szöveg, míg a másikra nagy méretű, cselekvésre ösztönző szöveget helyeztünk el.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelése

A kreatívon kívül minden hirdetési beállítás egyezett, így a különböző eredmények egyértelműen megmutatják, melyik tartalom teljesített jobban.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelésének eredményei

A számszerű adatokból látszik, hogy a Facebook algoritmusa a több szöveggel ellátott kreatívot részesítette előnyben. Majdnem dupla annyi költést allokált a B kreatívra, ez az eredményeken is meglátszik. Bár az eredményenkénti költségben nincs hatalmas különbség, azért mégis jobban teljesített a nagyobb szövegmennyiséggel rendelkező kép.

#promobox-newsletter###

Mi ebből a tanulság?

#m1-y#NE FÉLJÜNK SZÖVEGET HASZNÁLNI A KREATÍVOKON, AZONBAN MINDIG TARTSUK A MÉRTÉKET, NE VIGYÜK TÚLZÁSBA A SZÖVEG MENNYISÉGÉT, NEHOGY AZ ESZTÉTIKA ROVÁSÁRA MENJEN.##

Továbbra sem javasoljuk a 100-as betűméretet, viszont érdemes kísérletezni, A-B tesztelgetni több szöveggel a kreatívokon. Természetesen minden iparág különböző, mindenhol más taktikák válnak be, viszont ha ugyanazért a megjelenési költségért több információt juttathatunk el a célközönségünkhez, miért ne próbálnánk ki?

#promobox-szolg-ppc-facebook#HA NEM TUDOD, MILYEN KREATÍV TELJESÍTENE JÓL A KAMPÁNYODBAN, ENGEDD MEG, HOGY SEGÍTSÜNK!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése