PPC kampánykezelés

20%-os szabály eltörölve - de mégis mennyi szöveg teljesít jól a Facebook kreatívokon?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
perc

Bizonyára hallottátok már a hírt, hogy a Facebook megszüntette a sokunk életét megnehezítő 20%-os szöveg szabályt. Nincs már többé szükség a kreatívok átfuttatására a szövegfedettségi eszközön, majd alakítgatására addig, amíg ,,OK”-ot nem mutat a tool. Azonban a hirtelen jött szabadságban nem lehetett tudni, hogy akkor most mégis mennyi szöveget lenne érdemes feltünteti a képeken, videókon. Éppen ezért leteszteltük, mutatjuk az eredményt.

Viszlát 20%-os szabály?

Így, hogy nincs szabályozva a szövegmennyiség, vonzó ötlet lehet telepakolni a képeket hatalmas szövegdobozokkal, azonban ez nem feltétlen a legjobb választás. A Facebook algoritmusa továbbra sem kedveli az olyan kreatívokat, ahol a szöveg van fő hangsúlyban és a vizuális elemek csak kis szerepet kapnak. A hivatalos javaslat szerint továbbra is érdemes betartani a 20%-os szabályt, mivel a kevesebb szöveggel futtatott kampányok sikeresebbek általában.

Tényleg jobban teljesítenek a 20% alatti kreatívok?

Kifejezetten érdekelte csapatunkat, hogy továbbra is hátrány éri-e a 20%-nál nagyobb arányban szövegezett képeket, így indítottunk egy teszt kampányt ennek feltárására.

3 hétig futtattunk egy oldalkedvelés típusú kampányt, amelynél nem kellett céloldalra átkattintani, az eredmény az adott Facebook oldal kedvelése volt.

Akampányban ugyanazon célközönségeknek kétféle kreatívot mutattunk meg: az egyiken csak a logónk jelent meg, mint szöveg, míg a másikra nagy méretű, cselekvésre ösztönző szöveget helyeztünk el.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelése

A kreatívon kívül minden hirdetési beállítás egyezett, így a különböző eredmények egyértelműen megmutatják, melyik tartalom teljesített jobban.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelésének eredményei

A számszerű adatokból látszik, hogy a Facebook algoritmusa a több szöveggel ellátott kreatívot részesítette előnyben. Majdnem dupla annyi költést allokált a B kreatívra, ez az eredményeken is meglátszik. Bár az eredményenkénti költségben nincs hatalmas különbség, azért mégis jobban teljesített a nagyobb szövegmennyiséggel rendelkező kép.

#promobox-newsletter###

Mi ebből a tanulság?

#m1-y#NE FÉLJÜNK SZÖVEGET HASZNÁLNI A KREATÍVOKON, AZONBAN MINDIG TARTSUK A MÉRTÉKET, NE VIGYÜK TÚLZÁSBA A SZÖVEG MENNYISÉGÉT, NEHOGY AZ ESZTÉTIKA ROVÁSÁRA MENJEN.##

Továbbra sem javasoljuk a 100-as betűméretet, viszont érdemes kísérletezni, A-B tesztelgetni több szöveggel a kreatívokon. Természetesen minden iparág különböző, mindenhol más taktikák válnak be, viszont ha ugyanazért a megjelenési költségért több információt juttathatunk el a célközönségünkhez, miért ne próbálnánk ki?

#promobox-szolg-ppc-facebook#HA NEM TUDOD, MILYEN KREATÍV TELJESÍTENE JÓL A KAMPÁNYODBAN, ENGEDD MEG, HOGY SEGÍTSÜNK!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
A legfontosabb digitális marketing trendek 2025-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2025-ben - a Chat GPT szerint
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Próbára tettük a Google új AI Max funkcióját – így teljesített
PPC kampánykezelés
Próbára tettük a Google új AI Max funkcióját – így teljesített
Hatni vagy manipulálni? Így használd a pszichológiát a webshopodban
Tudástár
Hatni vagy manipulálni? Így használd a pszichológiát a webshopodban
Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
PPC kampánykezelés
Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
PPC kampánykezelés
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Egyéb
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Egyéb
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Hatékonyság
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Hatékonyság
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!