PPC kampánykezelés

20%-os szabály eltörölve - de mégis mennyi szöveg teljesít jól a Facebook kreatívokon?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
perc

Bizonyára hallottátok már a hírt, hogy a Facebook megszüntette a sokunk életét megnehezítő 20%-os szöveg szabályt. Nincs már többé szükség a kreatívok átfuttatására a szövegfedettségi eszközön, majd alakítgatására addig, amíg ,,OK”-ot nem mutat a tool. Azonban a hirtelen jött szabadságban nem lehetett tudni, hogy akkor most mégis mennyi szöveget lenne érdemes feltünteti a képeken, videókon. Éppen ezért leteszteltük, mutatjuk az eredményt.

Viszlát 20%-os szabály?

Így, hogy nincs szabályozva a szövegmennyiség, vonzó ötlet lehet telepakolni a képeket hatalmas szövegdobozokkal, azonban ez nem feltétlen a legjobb választás. A Facebook algoritmusa továbbra sem kedveli az olyan kreatívokat, ahol a szöveg van fő hangsúlyban és a vizuális elemek csak kis szerepet kapnak. A hivatalos javaslat szerint továbbra is érdemes betartani a 20%-os szabályt, mivel a kevesebb szöveggel futtatott kampányok sikeresebbek általában.

Tényleg jobban teljesítenek a 20% alatti kreatívok?

Kifejezetten érdekelte csapatunkat, hogy továbbra is hátrány éri-e a 20%-nál nagyobb arányban szövegezett képeket, így indítottunk egy teszt kampányt ennek feltárására.

3 hétig futtattunk egy oldalkedvelés típusú kampányt, amelynél nem kellett céloldalra átkattintani, az eredmény az adott Facebook oldal kedvelése volt.

Akampányban ugyanazon célközönségeknek kétféle kreatívot mutattunk meg: az egyiken csak a logónk jelent meg, mint szöveg, míg a másikra nagy méretű, cselekvésre ösztönző szöveget helyeztünk el.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelése

A kreatívon kívül minden hirdetési beállítás egyezett, így a különböző eredmények egyértelműen megmutatják, melyik tartalom teljesített jobban.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelésének eredményei

A számszerű adatokból látszik, hogy a Facebook algoritmusa a több szöveggel ellátott kreatívot részesítette előnyben. Majdnem dupla annyi költést allokált a B kreatívra, ez az eredményeken is meglátszik. Bár az eredményenkénti költségben nincs hatalmas különbség, azért mégis jobban teljesített a nagyobb szövegmennyiséggel rendelkező kép.

#promobox-newsletter###

Mi ebből a tanulság?

#m1-y#NE FÉLJÜNK SZÖVEGET HASZNÁLNI A KREATÍVOKON, AZONBAN MINDIG TARTSUK A MÉRTÉKET, NE VIGYÜK TÚLZÁSBA A SZÖVEG MENNYISÉGÉT, NEHOGY AZ ESZTÉTIKA ROVÁSÁRA MENJEN.##

Továbbra sem javasoljuk a 100-as betűméretet, viszont érdemes kísérletezni, A-B tesztelgetni több szöveggel a kreatívokon. Természetesen minden iparág különböző, mindenhol más taktikák válnak be, viszont ha ugyanazért a megjelenési költségért több információt juttathatunk el a célközönségünkhez, miért ne próbálnánk ki?

#promobox-szolg-ppc-facebook#HA NEM TUDOD, MILYEN KREATÍV TELJESÍTENE JÓL A KAMPÁNYODBAN, ENGEDD MEG, HOGY SEGÍTSÜNK!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?