PPC kampánykezelés

20%-os szabály eltörölve - de mégis mennyi szöveg teljesít jól a Facebook kreatívokon?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
perc

Bizonyára hallottátok már a hírt, hogy a Facebook megszüntette a sokunk életét megnehezítő 20%-os szöveg szabályt. Nincs már többé szükség a kreatívok átfuttatására a szövegfedettségi eszközön, majd alakítgatására addig, amíg ,,OK”-ot nem mutat a tool. Azonban a hirtelen jött szabadságban nem lehetett tudni, hogy akkor most mégis mennyi szöveget lenne érdemes feltünteti a képeken, videókon. Éppen ezért leteszteltük, mutatjuk az eredményt.

Viszlát 20%-os szabály?

Így, hogy nincs szabályozva a szövegmennyiség, vonzó ötlet lehet telepakolni a képeket hatalmas szövegdobozokkal, azonban ez nem feltétlen a legjobb választás. A Facebook algoritmusa továbbra sem kedveli az olyan kreatívokat, ahol a szöveg van fő hangsúlyban és a vizuális elemek csak kis szerepet kapnak. A hivatalos javaslat szerint továbbra is érdemes betartani a 20%-os szabályt, mivel a kevesebb szöveggel futtatott kampányok sikeresebbek általában.

Tényleg jobban teljesítenek a 20% alatti kreatívok?

Kifejezetten érdekelte csapatunkat, hogy továbbra is hátrány éri-e a 20%-nál nagyobb arányban szövegezett képeket, így indítottunk egy teszt kampányt ennek feltárására.

3 hétig futtattunk egy oldalkedvelés típusú kampányt, amelynél nem kellett céloldalra átkattintani, az eredmény az adott Facebook oldal kedvelése volt.

Akampányban ugyanazon célközönségeknek kétféle kreatívot mutattunk meg: az egyiken csak a logónk jelent meg, mint szöveg, míg a másikra nagy méretű, cselekvésre ösztönző szöveget helyeztünk el.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelése

A kreatívon kívül minden hirdetési beállítás egyezett, így a különböző eredmények egyértelműen megmutatják, melyik tartalom teljesített jobban.

20%-os szövegfedettségi szabály tesztelésének eredményei

A számszerű adatokból látszik, hogy a Facebook algoritmusa a több szöveggel ellátott kreatívot részesítette előnyben. Majdnem dupla annyi költést allokált a B kreatívra, ez az eredményeken is meglátszik. Bár az eredményenkénti költségben nincs hatalmas különbség, azért mégis jobban teljesített a nagyobb szövegmennyiséggel rendelkező kép.

#promobox-newsletter###

Mi ebből a tanulság?

#m1-y#NE FÉLJÜNK SZÖVEGET HASZNÁLNI A KREATÍVOKON, AZONBAN MINDIG TARTSUK A MÉRTÉKET, NE VIGYÜK TÚLZÁSBA A SZÖVEG MENNYISÉGÉT, NEHOGY AZ ESZTÉTIKA ROVÁSÁRA MENJEN.##

Továbbra sem javasoljuk a 100-as betűméretet, viszont érdemes kísérletezni, A-B tesztelgetni több szöveggel a kreatívokon. Természetesen minden iparág különböző, mindenhol más taktikák válnak be, viszont ha ugyanazért a megjelenési költségért több információt juttathatunk el a célközönségünkhez, miért ne próbálnánk ki?

#promobox-szolg-ppc-facebook#HA NEM TUDOD, MILYEN KREATÍV TELJESÍTENE JÓL A KAMPÁNYODBAN, ENGEDD MEG, HOGY SEGÍTSÜNK!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból