PPC kampánykezelés

5 tipp, hogy a legjobbat hozd ki a Performance Max kampányaidból

Írta:
Réka
Olvasási idő:
5
perc

Gyakran hallod a Performance Max (vagy magyarra fordítva teljesítmény-maximalizáló, illetve Maximális Teljesítmény) kampány kifejezést? Amennyiben belevágnál, de nem tudod, hogyan, esetleg már próbálkoztál vele, mégis kíváncsi vagy, hogyan érhetnél el jobb eredményeket, akkor ez a blogcikk Neked szól!

5 tipp, hogy a legjobbat hozd ki a Performance Max kampányaidból

Mi a Performance Max?

A Google Ads fiókokban 2021. novembere óta érhető el az új, Performance Max nevű kampánytípus, amely 2022-ben váltotta le a Smart Shopping kampányt. Ez a kampánytípus az első, ami lehetővé teszi, hogy egyetlen kampány létrehozásával a Google minden hálózatán megjelenjenek a hirdetéseid. A Performance Max vagy Maximális Teljesítmény kampány különlegessége, hogy a mesterséges intelligencia végzi helyetted a munka nagy részét - Neked csupán megfelelően elő kell készítened számára a terepet.

#m1-y#NÉZZÜK, MELYEK A LEGFONTOSABB TEENDŐID A PMAX KAMPÁNY INDÍTÁSA ELŐTT:##

  • Hozz létre termékcsatornát, vagy más néven feedet, amely tartalmazza a termékeidet, és azok legfontosabb adatait!
  • Regisztrálj Merchant Center fiókot - ez a webshopok Shopping kampányainak elengedhetetlen kelléke. Itt tudod megadni a korábban már említett feedet.
  • Hozd létre saját YouTube fiókod! Mivel ezen a hálózaton is futnak majd a hirdetéseid, fontos, hogy legyen egy profilja a vállalkozásodnak.
  • Készíts minél több, jó minőségű kreatív anyagot! Képek, videó, szöveg - minden, ami a hirdetés teljessé tételéhez szükséges.
  • Kapcsold össze a fiókokat! A kampányod zavartalan indításához, valamint az eredmények méréséhez nélkülözhetetlen lépés az említett fiókok összekötése a Google Ads-ben. Ezt a funkciót ellenőrizheted az Eszközök » Beállítás » Kapcsolt fiókok menüpontban.
Így lehet hatékony a Performance Max kampányod

5 tipp a Selector csapatától, amivel kimaxolhatod a Performance Max kampányaid

#m1-y#AZ ELMÚLT EGY ÉVBEN ÜGYNÖKSÉGÜNK TÖBB MINT 100 PERFORMANCE MAX KAMPÁNYT INDÍTOTT. TAPASZTALATAINK ALAPJÁN A KÖVETKEZŐ 5+1 TIPP TESZI MÉG HATÉKONYABBÁ EZT A KAMPÁNYTÍPUST:##

1. Használd ki a lehetőségeket

Mindent, ami megfelelő minőségben rendelkezésedre áll és releváns a hirdetéshez - legyen az videó, kép vagy kreatív szöveg -, használj fel a Performance Max kampányban! Így nagyobb eséllyel tudod elérni az előre, pontosan meghatározott céljaid. Fontos, hogy ezek nemcsak magas minőségűek, de figyelemfelkeltőek is legyenek.

Ha úgy érzed, ehhez szükséged lenne még egy kis inspirációra, egy korábbi bejegyzésünkben már összeszedtünk 5 tippet a hatásos hirdetési kreatívokhoz, az ezekhez társuló meggyőző szövegekhez pedig az 5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz című cikkünkben találhatsz általunk már kipróbált és bevált technikákat sok-sok konkrét példával.  

Audiovizuális tartalmaknál az a leghatékonyabb, ha 15-30 másodperc hosszú YouTube videókra építesz - ez az a hossz, amit potenciális vásárlóid még szívesen végignéznek. Abban az esetben, ha nem áll módodban videókat készíteni, ne aggódj, könnyedén kreálhatsz slide show-t is display képeidből, akár közvetlenül a Google Ads felületén is.

#m1-p#ÜGYELJ RÁ, HOGY MINÉL TÖBB KREATÍV ANYAGGAL VÁGJ NEKI A FOLYAMATNAK, HOGY A MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁNAK LEGYEN ESÉLYE SOK KÜLÖNBÖZŐ VERZIÓT TESZTELNI!##

2. Közönségjel (audience signals)

Ismerd meg vásárlóid szokásait, és adj meg minél pontosabb célcsoportot a kampány készítése során. Speciális célzásra is van lehetőség: adj meg olyan közönségjellemzőket, kulcsszavakat, amik más kampánynál már jól teljesítettek. Érdemes használni az Ads kulcsszótervezőjét és előrejelző funkcióit is annak érdekében, hogy olyan kifejezéseket állíts be, amelyek nemcsak ma, hanem akár másfél hónap múlva is relevánsak.

Ha már az időről esik szó: figyelj a szezonalitásra, az időszakos trendekre is, mivel ezek befolyásolhatják egy-egy kifejezés keresettségét. Emellett vedd számításba, hogy egyes termékeket a vásárlóid másképp nevezhetnek, mint ahogy a termékfeededben szerepel, így az általuk használt kifejezésre is érdemes céloznod.

#m1-p#A JOBB TELJESÍTMÉNY ÉRDEKÉBEN A  NÉPSZERŰ KULCSSZAVAKAT A HIRDETÉSI SZÖVEG MEGFELELŐ RÉSZÉBEN IS SZEREPELTESD.##

Egy nagy célzási csoportba kerülhet remarketing és hideg célzás is. A remarketing közönséget érdemes felülvizsgálnod, aszerint, hogy az adatgyűjtés során kézhez kapott információk helyesek-e.

#m1-y#REMARKETING: OLYAN POTENCIÁLIS FELHASZNÁLÓK CÉLZÁSA, AKIK MÁR MUTATTAK ÉRDEKLŐDÉST A CÉG IRÁNT, PÉLDÁUL KOSÁRBA HELYEZTEK EGY TERMÉKET, DE FÉLBEHAGYTÁK A FOLYAMATOT ÉS NEM VALÓSULT MEG A VÁSÁRLÁS.##

#m1-y#HIDEG CÉLZÁS: KORÁBBAN INTERAKCIÓT NEM MUTATÓ KÖZÖNSÉG, AKIKKEL NINCS KAPCSOLATA A CÉGNEK.##

3. Adatlapcsoport (listing group)

Figyelj rá, hogy jól kategorizáld a termékeid, és ha tudod, bontsd őket adatlapcsoportokra! Adj meg minden lehetséges információt, különös tekintettel a termékazonosítókra. Amennyiben van rá lehetőséged, teszteld webshopod egy laikussal, és kérd meg, hogy véleményezze, milyen a vásárlási folyamat, mennyire egyszerű vagy nehéz megtalálni egy terméket, megfelelően működik-e a keresés és a termékek közötti szűrés.

4. Adj elegendő időt a Performance Max-nak

#m1-p#AMÍG NEM ÁLL RENDELKEZÉSEDRE MINDEN ELEM, NE INDÍTSD EL A KAMPÁNYT!##

Ebben az esetben ugyanis minden módosításnál tanulási fázisba esik vissza, ami 5-7 nappal vetheti vissza az életciklusát, tehát negatív hatással lesz az eredményességre. Mivel mesterséges intelligencia dolgozik a kampányodon, aminek automatizált tanulásra és adatokra van szüksége, hagyd, hogy az adott beállításokkal legyen elegendő ideje információt gyűjteni, ne változtass különböző elemeket, beállításokat hetente vagy sűrűbben.

#promobox-newsletter###

5. Folyamatos ellenőrzés

Figyeld kampányod teljesítményét, azon belül az elemcsoportokat és adatlapcsoportokat is, hogy lásd, melyek teljesítenek jól.

5+1. Büdzsé

Legyen kellő nagyságú büdzsé félretéve a Performance Max kampányodra - de csak akkor emelj rajta, ha már jól teljesít, ne azért, hogy jól teljesítsen!

Amennyiben emeled a költést, azt sem érdemes nagy léptékkel tenni, mert paradox módon még visszaesést is eredményezhet.

Kiknek ajánljuk?

Tapasztalataink alapján a Performance Max kampányok leginkább webshopok esetében működnek jól, így elsődlegesen ilyen vállalkozásoknak szoktuk javasolni. Fontos tényező az is, hogy egy konverziód mekkora értékű, illetve hogy mekkora büdzsé áll rendelkezésedre, hiszen minél kisebb összeggel fut a kampány, annál lassabban tanul.

Ha bizonytalan vagy, hogy számodra jó döntés lenne-e a Performance Max, kérj konzultációs lehetőséget hirdetéskezeléssel foglalkozó csapatunktól!

Összegzés

A kampány indítása és folyamatos ellenőrzése tehát komoly odafigyelést és hozzáértést igényel, ezért dönt úgy sok vállalkozó, hogy profikra bízza a munkát. Miért jó ügynökséggel dolgozni? Mi egyszerre több szakember tudását és tapasztalatát egyesítjük házon belül, azért, hogy céged online jelenléte hatékonyabb legyen. Nem csupán a hirdetés készítésében segítünk, hanem az előzetes eszköz-feltárásban, a fiókok összekapcsolásában, kreatív anyagok készítésében, és a folyamatos menedzsmentben is.

#promobox#Úgy érzed, a Performance Max a Te kampánytípusod, szeretnéd kipróbálni, de bizonytalan vagy? Esetleg nincs időd a hirdetésekkel bajlódni? Kérj ingyenes konzultációt szakértő csapatunktól, és bízd ránk a feladatot!##


További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig