Közösségi média menedzsment

A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban

Írta:
Tábita
Olvasási idő:
4
perc

Érzed, tudod és látod, hogy ott a helye a vállalkozásodnak a közösségi média frontvonalán? Kitűzted már 2023-as célodnak, hogy meghódítod az instát és tarolni fogsz a Tiktokon? A legjobb helyen jársz.
Mivel a közösségi média egy napról-napra változó terület, ezért elhoztuk neked kizárólag a legújabb trendeket, amik elengedhetetlenek/algoritmus mozgatórugói lesznek ebben az évben.

A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban

Tudjuk, hogy Te nem akarsz megalkudni azzal a gondolattal, hogy “elég jelen lenni” ezeken a felületeken.  Ezért most figyelj, mert eljött a Te időd. Öveket becsatolni, mert olyan trendhullámokat kell meglovagolni, amiket pár éve még csak elképzelni sem tudtunk!

Új korszak vette kezdetét: aki hiteles akar lenni, az fent van a közösségi médián

Eljutottunk oda, hogy olyan magas a vásárlók ingerküszöbe ebben a reklámzajos világban, hogy az egyetlen, amire még bizalommal támaszkodni tudnak (akarva-akaratlanul), az az emberi visszajelzés. Sőt, kutatások igazolják, hogy 2022-ben ez volt a legnagyobb döntési tényező a vásárlások során: a customer/client review, azaz a vélemények az adott termékről vagy szolgáltatásról.

Ha még mélyebbre ásunk, akkor ki kell mondani: az emberek nem bíznak már olyan mélyen egy cégben vagy termékben, mint 10 évvel ezelőtt.

Szerencsére a közösségi média beépült az emberek életvitelébe, ezért átalakultak a vásárlási mechanizmusok: 2023-ban már teljesen természetes egy felhasználónak, hogy cégek és influenszerek “bombázzák őt” értéket adó és vásárlásra ösztönző tartalmakkal.

Egy közösségi médiát fogyasztó embernek egyre hitelesebb és életszerűbb az instagramról átkattintani egy webshopba és megrendelni egy terméket, mint beírni azt a Google keresőbe.

Hogy miért van ez? Mert itt egy felhasználó sokkal inkább természetes közegének érzi az őt megcélzó ajánlatokat, pláne, ha lát hozzá egy-egy arcot, véleményt és visszajelzést. Tehát nem kell félni a közösségi médiától - sőt, mindenképp érdemes a márkádat minél több felületen szerepeltetni, hiszen ha itt tudatosan jelen vagy fizetett és nem fizetett tartalmakkal is, az rengeteget tud emelni a bevételeiden.

Közösségi médiák használata

Legyenek állandó fizetett hirdetéseid!

A folyamatosan megjelenő organikus tartalmak mellett legyenek állandó és kampányszerű hirdetéseid. Sajnos az algoritmus nem fogja eléd sodorni a potenciális vásárlókat, kizárólag akkor áll melléd, ha fizetett hirdetésekben  gondolkozol. Csak így tudsz növekedni.

Ez nem mese, tényleg az influenszer marketing korát éljük

Ahogy fentebb is írtuk, az ajánlás rendkívül fontos 2023-ban egy vásárlónak. Az influenszerek tökéletesen kiszolgálják ezt a szükségletet, hiszen ők “csak elmondják, miért használják” a terméket. Természetesen az ő munkájuk mögött egy tudatos marketingstratégia van, mivel a márkák rájöttek, hogy milyen fontos szerepet töltenek be az értékesítésben.

Influencer marketing

Az emberek szívesebben néznek rövid videókat hosszú posztok olvasása helyett

Emlékszel, hogy tavaly év elején elkezdtek a márkák apránként videókat közzétenni a közösségi médián?

Most már alapvető, hogy a videó az uralkodó tartalom az oldaladon.

A felhasználók szívesebben néznek Youtube videókat és Insta Reeleket a hosszú posztok olvasása helyett.

A pszichológiai magyarázata az, hogy gyorsan megnöveli az emberek dopamin szintjét, pláne a mini 7-8 mp-es videók, amik, ha véget érnek, akkor a hirtelen felszökött dopamin szint miatt óriási hiányt hagynak maguk után: tehát addikciót - azaz függőséget - okoznak.

Visszatérve az algoritmushoz: Organikusan nagyobb elérése és jobb targetálási lehetőségei vannak egy rövid videónak, mint egy képes tartalomnak szöveggel.

Készíts rövid, értéket adó videós tartalmakat az összes social média felületedre!

#promobox-newsletter###  

Tiktok, ahol szárnyalhatsz a hirdetéseiddel

Nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire kiaknázatlan lehetőség még a hazai piacon a TikTok hirdetési felülete - éppen ezért hatalmas lehetőség lehet most neked, ugyanis szuper beállításokkal, akár pár ezer forint költéssel sok emberrel ismertetheted meg a márkád vagy szolgáltatásod.

Jelenleg még elég kevés hirdető szerepel a platformon, így kedvező a hirdetések ára, az elérések pedig magasak. Így ha eddig csak gondolkoztál azon, hogy belefogj-e vagy sem, akkor itt az ideje meghozni a döntést!

TikTok hirdetések használata

Motiváld a vásárlókat, hogy készítsenek videót a termékedről és osszák meg!  

Az UGC (user generated content, azaz követőid által generált tartalom) felbecsülhetetlen értékű eszköz márkád építéséhez, hiszen nemcsak követőidnek okozhatsz örömet azzal, ha saját képeiket, videóikat szerepelteted a platformjaidon, de új, potenciális vásárlóidban is erősítheti a bizalom érzését, ha látják, hogy mások milyen elégedettek a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.
#m1-p#Pro tipp: Érdemes valamilyen ajándékkal, kuponnal kedveskedni a követőid által beküldött saját képért, videóért cserébe!##

Kulcsmondat: Építs a vevők véleményére!

Plusz egy ötlet:

Legyél vicces, hogy minél jobban szeressenek! Ma már rengeteg olyan tartalom van az online térben, ami edukál, márkát épít, de még mindig van egy aranyszabály, amit ne felejtsünk el: a humor a marketing része!

#m1-y#Készíts olyan mémeket, szórakoztató videókat, amik a márkádhoz köthetőek!##

Összefoglalva, őszinte tanácsunk :

Ne várd a tökéletes pillanatot, hanem kezdd el még ma a tudatos közösségi média stratégiádat!

Legyél rugalmas, és mindig figyeld az aktuális trendeket. Amiket fentebb összegyűjtöttünk neked, azok mind elengedhetetlen pontjai a sikernek.

#promobox#Profi csapatunk készen áll, hogy menedzselje a social jelenlétedet. Segítünk a céljaid elérésében, hogy addig Te is más fontos területekkel tudj foglalkozni.##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?