PPC kampánykezelés

PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén

Írta:
Luca
Olvasási idő:
3
perc

Ugye Te is érzed, hogy egyre nagyobb baklövés a TikTokot mint social felületet kihagyni a marketing mixből? Bár a TikTok felhasználók száma rohamosan nő, a TikTok hirdetés még sok döntéshozó és stratéga számára sötét folt. Levesszük a válladról a mázsás súlyt, és megmutatjuk, hogyan hirdethetsz a legdinamikusabban fejlődő social felületen. Hidd el, a cikk végére Te is tisztán fogod látni a benne rejlő potenciált!

PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén

TikTok hirdetés: a megtérülő PPC eszköz

Ha azt mondom: TikTok, azt mondod: videós tartalomgyártás. Valóban, a platform szórakoztatásra termett, és ezt a tulajdonságát féltve őrzik.

Azonban nem kell feketeöves tiktokkernek lenned ahhoz, hogy céged színvonalasan és eredményesen jelenjen meg az egyre népszerűbb felületen.

#m1-y#Tudtad, hogy TikTok hirdetési fiók létrehozásához még csak TikTok profillal sem kell rendelkezned?##

A TikTok a social platformok életútjának felfutó szakaszában jár. Ez azt jelenti, hogy egyre növekszik a felhasználók átlag életkora, és exponenciálisan nő a felhasználók száma. Ez azzal is együtt jár, hogy a tartalomra egyelőre sokkal nagyobb a kereslet, mint a kínálat, ezért a hirdetések is magas eredményhányaddal működnek alacsony (kb. 10 Ft) kattintásonkénti ár mellett.

Miért érdemes még emellett TikTok hirdetéseket létrehozni?

  • ezen a platformon olyan célközönséget érhetünk el, akiket máshol nem, köszönhetően az élethű, szórakoztató tartalmaknak
  • kedvező CPC (kattintásonkénti ár), magas elérés
  • egyelőre alacsony a marketingzaj
  • a TikTok natív tartalmaival és a TikTok profillal ellentétben itt van lehetőség a landing oldal linkjének elhelyezésére, ezért ha értékesítésre törekszel, akkor csak a hirdetésekkel tudod a weboldaladra terelni az érdeklődőket
TikTok PPC hirdetések

TikTok hirdetési struktúra

A hirdetések felépítése és a hirdetési fiók kezelőfelülete hasonlít a social platformokon megszokottakhoz.

A hirdetési fiók neve TikTok Ads Manager, ebben kezelheted, elemezheted az összes kampányt, illetve tárolhatod a hirdetésekhez szükséges elemeket: videókat, hangokat, célközönségeket.

Egy TikTok kampány tömöríti a hirdetéscsoportokat, ezeken belül pedig több hirdetést lehet létrehozni. A kampány és a hirdetéscsoport szintjén más-és más beállításokra van lehetőség. Például a fő célt a kampány szintjén, a célközönséget pedig a hirdetéscsoport szintjén állíthatod be.

Ha már valaha elmélyedtél a Facebook hirdetések bugyraiban, akkor itt is ismerősek lesznek a licitálási stratégiák, a konverziómérési beállítások, célközönségek létrehozása és a kampánycélok is.

TikTok hirdetésstruktúra

Ha több hirdetési fiókot kezelsz, akkor létrehozhatod a saját TikTok Business Center fiókodat, ahonnan központilag irányíthatod őket.

TikTok hirdetéstípusok

A TikTok marketing egyik sarkalatos pontja, hogy a hirdetési kreatív illeszkedjen a natív tartalomhoz. Bármennyire is csábító, hogy termékünkről vagy szolgáltatásunkról egy tökéletesen megrendezett és felvett klipet készítsünk, sajnos nem lesz célravezető. Ha benézel a TikTok “Neked” klipfolyamába, láthatod, hogy csupa egyszerű, “életszagú”, telefonnal felvett videó szerepel. Nekünk pedig az a célunk, hogy a hirdetésünk ezekhez hasonló, könnyen fogyasztható, szinte észrevétlen reklám legyen.

Magyarországon jelenleg kétféle hirdetéstípus körül választhatsz:

  • videós hirdetés
  • spark hirdetés

#promobox-newsletter###

Videós TikTok hirdetés

A videós kreatívval létrehozott hirdetés a “Neked” klipfolyamban jelenik meg. Formátuma nagyon hasonlít a natív klipekhez, de megjelenik egy CTA gomb, ami átnavigál a landing oldalra.

A hirdetés a videós kreatívon kívül tartalmaz még

  • egy display képet, amit egyedileg lehet beállítani minden hirdetésnél (pl. céglogó)
  • a márka vagy az applikáció nevét
  • rövid leírást
TikTok PPC videós hirdetés

A videó 5-60 másodperc hosszúságú lehet, de a 9-15 másodperces hosszúság javasolt.

Spark TikTok hirdetés

Ezek azok a hirdetések, amelyeknek videós kreatívja egy-egy natív klip. Sőt, nem is csak a saját tartalmunkat használhatjuk fel, hanem másét is - már ha engedélyt ad rá az illető.

Előnyei:

  • az organikus elérések elősegítik a gyors terjedést
  • erős márkaépítő hatása van
  • a klip posztolásakor használt matricák és effektek kifejthetik pozitív hatásukat

Ezt a hirdetéstípust azonban csak azok használhatják, akik business profillal rendelkeznek.

TikTok hirdetés árak és megtérülés

A TikTok minden hirdetésnél minimum büdzsét ír elő, emiatt napi kb. 8000 Ft-os költségkerettel kell számolni. Ugyanakkor a kattintásonkénti költség 10 Ft körül mozog, ami a legalacsonyabb a social platformok között.

A megfelelő kreatív tartalommal létrehozott hirdetések az alacsony marketingzaj miatt rövid idő alatt is magas elérést produkálnak.

Összegzés

Első ránézésre tehát a TikTok hirdetési rendszere hasonlít a többi social platformhoz. Ha jobban elmélyedünk a témában, akkor azonban láthatjuk, hogy nagyobb lehetőségek rejlenek benne. A tartalom szórakoztató, az információáradat elől ide menekülő felhasználók pedig könnyebben fogyasztják a szórakoztató klip formájába bújtatott hirdetéseket. Tedd elérhetővé márkádat ezen a fiatal, de ígéretes platformon PPC hirdetésekkel!

#promobox-szolg-ppc-tiktok#Továbbra is elveszettnek érzed magad, ha a TikTok hirdetésekről van szó? Bízd rá magad egy profi csapatra,  mi minden feladatot elvégzünk helyetted!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?