PPC kampánykezelés

Facebook hirdetés? Ezeket mindenképpen gondold át mielőtt belevágsz!

Írta:
Zsolt
Olvasási idő:
perc

Amikor először adjuk a fejünket Facebook hirdetés létrehozására, gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy átsiklunk néhány apró, viszont annál fontosabb részlet felett. Azonban utólag általában kiderül, hogy ha ellenőriztünk volna ezt a pár apróságot kampányindítás előtt, akkor rengeteg időt és pénzt megspórolhattunk volna magunknak. 

1. Tudd, hogy mit szeretnél elérni

Mielőtt nekiesünk első kampányunk létrehozásának, álljunk meg egy pillanatra és gondoljuk végig a következőt. Mit is szeretnénk elérni egy Facebook hirdetés segítségével? Nagyon fontos hogy tudjuk, hogy mi a célunk. Tudnunk kell, hogy melyik kampány típus segítségével érhetjük a kívánt célt. Többször találkoztunk olyan Ügyféllel, akinél a meeting-en derült ki, hogy nem igazán tudja, hogy mi lenne üzletének a megfelelő, elérni kívánt eredmény. Ellenőrizzük tehát a Facebook hirdetéskezelő felületén, hogy biztosan azt a kampánytípust választjuk-e ki, ami nekünk fontos eredményt képes elérni. 

Facebook_hirdetés_cél

2. Legyen megfelelő landoló oldalad

Akármilyen jól állítod be a kampányod, és akármennyire jó bannereket készíttetsz a világ legjobb grafikusával, ha nincs megfelelő landoló oldalad, csak a csalódás és egy megnyírbált bankszámla lesz az eredmény, amit elérsz. Mielőtt Facebook kampányt indítanál, vess egy őszinte pillantást a weboldaladra / landoló oldaladra. Megfelel a mai kor követelményeinek? Megnyerő a design-ja? Elég gyors és átlátható az oldal, ami a felhasználókat fogadni fogja? Mobilon is jól mutat? Ha ezek közül a kérdések közül valamelyikre “nem” a válasz, akkor ezzel kezdd a kampánytervezést.

Facebook_hirdetés_landing_page

3. Állítsd be a weboldalad Facebook pixel kódját

Miután elkészült az új, 2020-as design-nal rendelkező, szupergyors weboldalad, szánj pár percet arra is, hogy a(z) oldalmegtekintéseidet / vásárlásaidat / regisztrációidat is nyomon lehessen követni a Facebook hirdetéskezelőben. Továbbá arra is jó ez az eszköz, hogy a jövőben újra felhasználható célközönségeket hozz létre általa (remarketing célközönségeket). Ehhez nincs más dolgod, mint az “eseménykezelő” segítségével generálni az oldalad számára egy pixel kódot, majd a kapott script-et beillesztened a weboldalad <head> tag-jei közé.

Facebook_hirdetés_pixel_kód

#promobox-newsletter###

4. Tudd, hogy kinek hirdetsz

Sokszor láttunk olyan célközönség beállítást, hogy 18-65, Magyarország, férfiak és nők. Ez a beállítás azzal kecsegtet, hogy elérhetünk vele (ha a világ összes pénzét elköltjük) több millió embert. Viszont nem ez a helyes út. Tudnunk kell azt, hogy vásárlóink / olvasóink / érdeklődőink milyen korcsoportba tartoznak, földrajzilag melyik területek relevánsak számunkra, illetve, hogy férfiakat, vagy nőket, esetleg mindkét nem képviselőit szeretnénk-e elérni. Érdemes minél specifikusabban beállítani az érdeklődéseket, a viselkedési formákat, az iskolázottságot és a beosztási lehetőségeket. Próbáljunk egyszerre több, egymással kevésbé átfedő célközönséget tesztelni kampányunk során, és amelyik kevésbé hozza az elvárt eredményeket, kapcsoljuk ki. A célcsoportok közötti átfedéseket így tudod ellenőrizni.

Facebook_hirdetés_célközönség

5. Légy “kreatív”

Ha a fenti lépésekkel elkészültél, a következő meghatározó fontosságú teendő az, hogy a grafikusoddal, többféle képi, illetve videós kreatívot készíttess. Csak úgy van értelme kampányt futtatni, hogy legalább kétféle banner-típussal rendelkezel. Próbáld ki a carousel vs. banner ; videós banner vs videós carousel ; slideshow vs kollekció formátumokat is. Használj minél több félét, és (ahogy a célközönségek esetében) amelyik nem teljesít jól, azokat nyugodtan szüneteltesd a kampány során.

Facebook_hirdetés_bannerek

6. Kommunikálj 

Az utolsó lépés pedig az egyik legfontosabb mind közül: tudd, hogy hogyan fogod megszólítani a (már megismert) célközönséged. Személyre szabott üzenettel, és olyan történettel kell megszólítani a követőidet, amelyekkel azonosulni tudnak. Amelyekkel vágyaik és álmaik is közös szálon futnak. Ezzel éred el azt, hogy “keresletet” teremts a termékednek / szolgáltatásodnak. A végén pedig adj hozzá egy jól csengő Call to Action-t a hirdetés főcímeként.

A Facebook hirdetés helyes kommunikációja:

  • Kreatív: termék / brand / szolgáltatás látványos bemutatása + CTA
  • Szöveg: történet, illetve igény, amivel azonosulni tud a célközönséged
  • Főcím: Call to Action (Megvásárolom, stb.)
  • Leírás: plusz információ (Részletek a weboldalon, stb.)
Facebook_hirdetés_szövegírás

#promobox-szolg-ppc#Inkább profikra bíznád Facebook kampányaid kezelését? Nézd át kampánymenedzsment csomagjainkat!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes