PPC kampánykezelés

Facebook hirdetés? Ezeket mindenképpen gondold át mielőtt belevágsz!

Írta:
Zsolt
Olvasási idő:
perc

Amikor először adjuk a fejünket Facebook hirdetés létrehozására, gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy átsiklunk néhány apró, viszont annál fontosabb részlet felett. Azonban utólag általában kiderül, hogy ha ellenőriztünk volna ezt a pár apróságot kampányindítás előtt, akkor rengeteg időt és pénzt megspórolhattunk volna magunknak. 

1. Tudd, hogy mit szeretnél elérni

Mielőtt nekiesünk első kampányunk létrehozásának, álljunk meg egy pillanatra és gondoljuk végig a következőt. Mit is szeretnénk elérni egy Facebook hirdetés segítségével? Nagyon fontos hogy tudjuk, hogy mi a célunk. Tudnunk kell, hogy melyik kampány típus segítségével érhetjük a kívánt célt. Többször találkoztunk olyan Ügyféllel, akinél a meeting-en derült ki, hogy nem igazán tudja, hogy mi lenne üzletének a megfelelő, elérni kívánt eredmény. Ellenőrizzük tehát a Facebook hirdetéskezelő felületén, hogy biztosan azt a kampánytípust választjuk-e ki, ami nekünk fontos eredményt képes elérni. 

Facebook_hirdetés_cél

2. Legyen megfelelő landoló oldalad

Akármilyen jól állítod be a kampányod, és akármennyire jó bannereket készíttetsz a világ legjobb grafikusával, ha nincs megfelelő landoló oldalad, csak a csalódás és egy megnyírbált bankszámla lesz az eredmény, amit elérsz. Mielőtt Facebook kampányt indítanál, vess egy őszinte pillantást a weboldaladra / landoló oldaladra. Megfelel a mai kor követelményeinek? Megnyerő a design-ja? Elég gyors és átlátható az oldal, ami a felhasználókat fogadni fogja? Mobilon is jól mutat? Ha ezek közül a kérdések közül valamelyikre “nem” a válasz, akkor ezzel kezdd a kampánytervezést.

Facebook_hirdetés_landing_page

3. Állítsd be a weboldalad Facebook pixel kódját

Miután elkészült az új, 2020-as design-nal rendelkező, szupergyors weboldalad, szánj pár percet arra is, hogy a(z) oldalmegtekintéseidet / vásárlásaidat / regisztrációidat is nyomon lehessen követni a Facebook hirdetéskezelőben. Továbbá arra is jó ez az eszköz, hogy a jövőben újra felhasználható célközönségeket hozz létre általa (remarketing célközönségeket). Ehhez nincs más dolgod, mint az “eseménykezelő” segítségével generálni az oldalad számára egy pixel kódot, majd a kapott script-et beillesztened a weboldalad <head> tag-jei közé.

Facebook_hirdetés_pixel_kód

#promobox-newsletter###

4. Tudd, hogy kinek hirdetsz

Sokszor láttunk olyan célközönség beállítást, hogy 18-65, Magyarország, férfiak és nők. Ez a beállítás azzal kecsegtet, hogy elérhetünk vele (ha a világ összes pénzét elköltjük) több millió embert. Viszont nem ez a helyes út. Tudnunk kell azt, hogy vásárlóink / olvasóink / érdeklődőink milyen korcsoportba tartoznak, földrajzilag melyik területek relevánsak számunkra, illetve, hogy férfiakat, vagy nőket, esetleg mindkét nem képviselőit szeretnénk-e elérni. Érdemes minél specifikusabban beállítani az érdeklődéseket, a viselkedési formákat, az iskolázottságot és a beosztási lehetőségeket. Próbáljunk egyszerre több, egymással kevésbé átfedő célközönséget tesztelni kampányunk során, és amelyik kevésbé hozza az elvárt eredményeket, kapcsoljuk ki. A célcsoportok közötti átfedéseket így tudod ellenőrizni.

Facebook_hirdetés_célközönség

5. Légy “kreatív”

Ha a fenti lépésekkel elkészültél, a következő meghatározó fontosságú teendő az, hogy a grafikusoddal, többféle képi, illetve videós kreatívot készíttess. Csak úgy van értelme kampányt futtatni, hogy legalább kétféle banner-típussal rendelkezel. Próbáld ki a carousel vs. banner ; videós banner vs videós carousel ; slideshow vs kollekció formátumokat is. Használj minél több félét, és (ahogy a célközönségek esetében) amelyik nem teljesít jól, azokat nyugodtan szüneteltesd a kampány során.

Facebook_hirdetés_bannerek

6. Kommunikálj 

Az utolsó lépés pedig az egyik legfontosabb mind közül: tudd, hogy hogyan fogod megszólítani a (már megismert) célközönséged. Személyre szabott üzenettel, és olyan történettel kell megszólítani a követőidet, amelyekkel azonosulni tudnak. Amelyekkel vágyaik és álmaik is közös szálon futnak. Ezzel éred el azt, hogy “keresletet” teremts a termékednek / szolgáltatásodnak. A végén pedig adj hozzá egy jól csengő Call to Action-t a hirdetés főcímeként.

A Facebook hirdetés helyes kommunikációja:

  • Kreatív: termék / brand / szolgáltatás látványos bemutatása + CTA
  • Szöveg: történet, illetve igény, amivel azonosulni tud a célközönséged
  • Főcím: Call to Action (Megvásárolom, stb.)
  • Leírás: plusz információ (Részletek a weboldalon, stb.)
Facebook_hirdetés_szövegírás

#promobox-szolg-ppc#Inkább profikra bíznád Facebook kampányaid kezelését? Nézd át kampánymenedzsment csomagjainkat!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök