PPC kampánykezelés

Facebook hirdetés? Ezeket mindenképpen gondold át mielőtt belevágsz!

Írta:
Zsolt
Olvasási idő:
perc

Amikor először adjuk a fejünket Facebook hirdetés létrehozására, gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy átsiklunk néhány apró, viszont annál fontosabb részlet felett. Azonban utólag általában kiderül, hogy ha ellenőriztünk volna ezt a pár apróságot kampányindítás előtt, akkor rengeteg időt és pénzt megspórolhattunk volna magunknak. 

1. Tudd, hogy mit szeretnél elérni

Mielőtt nekiesünk első kampányunk létrehozásának, álljunk meg egy pillanatra és gondoljuk végig a következőt. Mit is szeretnénk elérni egy Facebook hirdetés segítségével? Nagyon fontos hogy tudjuk, hogy mi a célunk. Tudnunk kell, hogy melyik kampány típus segítségével érhetjük a kívánt célt. Többször találkoztunk olyan Ügyféllel, akinél a meeting-en derült ki, hogy nem igazán tudja, hogy mi lenne üzletének a megfelelő, elérni kívánt eredmény. Ellenőrizzük tehát a Facebook hirdetéskezelő felületén, hogy biztosan azt a kampánytípust választjuk-e ki, ami nekünk fontos eredményt képes elérni. 

Facebook_hirdetés_cél

2. Legyen megfelelő landoló oldalad

Akármilyen jól állítod be a kampányod, és akármennyire jó bannereket készíttetsz a világ legjobb grafikusával, ha nincs megfelelő landoló oldalad, csak a csalódás és egy megnyírbált bankszámla lesz az eredmény, amit elérsz. Mielőtt Facebook kampányt indítanál, vess egy őszinte pillantást a weboldaladra / landoló oldaladra. Megfelel a mai kor követelményeinek? Megnyerő a design-ja? Elég gyors és átlátható az oldal, ami a felhasználókat fogadni fogja? Mobilon is jól mutat? Ha ezek közül a kérdések közül valamelyikre “nem” a válasz, akkor ezzel kezdd a kampánytervezést.

Facebook_hirdetés_landing_page

3. Állítsd be a weboldalad Facebook pixel kódját

Miután elkészült az új, 2020-as design-nal rendelkező, szupergyors weboldalad, szánj pár percet arra is, hogy a(z) oldalmegtekintéseidet / vásárlásaidat / regisztrációidat is nyomon lehessen követni a Facebook hirdetéskezelőben. Továbbá arra is jó ez az eszköz, hogy a jövőben újra felhasználható célközönségeket hozz létre általa (remarketing célközönségeket). Ehhez nincs más dolgod, mint az “eseménykezelő” segítségével generálni az oldalad számára egy pixel kódot, majd a kapott script-et beillesztened a weboldalad <head> tag-jei közé.

Facebook_hirdetés_pixel_kód

#promobox-newsletter###

4. Tudd, hogy kinek hirdetsz

Sokszor láttunk olyan célközönség beállítást, hogy 18-65, Magyarország, férfiak és nők. Ez a beállítás azzal kecsegtet, hogy elérhetünk vele (ha a világ összes pénzét elköltjük) több millió embert. Viszont nem ez a helyes út. Tudnunk kell azt, hogy vásárlóink / olvasóink / érdeklődőink milyen korcsoportba tartoznak, földrajzilag melyik területek relevánsak számunkra, illetve, hogy férfiakat, vagy nőket, esetleg mindkét nem képviselőit szeretnénk-e elérni. Érdemes minél specifikusabban beállítani az érdeklődéseket, a viselkedési formákat, az iskolázottságot és a beosztási lehetőségeket. Próbáljunk egyszerre több, egymással kevésbé átfedő célközönséget tesztelni kampányunk során, és amelyik kevésbé hozza az elvárt eredményeket, kapcsoljuk ki. A célcsoportok közötti átfedéseket így tudod ellenőrizni.

Facebook_hirdetés_célközönség

5. Légy “kreatív”

Ha a fenti lépésekkel elkészültél, a következő meghatározó fontosságú teendő az, hogy a grafikusoddal, többféle képi, illetve videós kreatívot készíttess. Csak úgy van értelme kampányt futtatni, hogy legalább kétféle banner-típussal rendelkezel. Próbáld ki a carousel vs. banner ; videós banner vs videós carousel ; slideshow vs kollekció formátumokat is. Használj minél több félét, és (ahogy a célközönségek esetében) amelyik nem teljesít jól, azokat nyugodtan szüneteltesd a kampány során.

Facebook_hirdetés_bannerek

6. Kommunikálj 

Az utolsó lépés pedig az egyik legfontosabb mind közül: tudd, hogy hogyan fogod megszólítani a (már megismert) célközönséged. Személyre szabott üzenettel, és olyan történettel kell megszólítani a követőidet, amelyekkel azonosulni tudnak. Amelyekkel vágyaik és álmaik is közös szálon futnak. Ezzel éred el azt, hogy “keresletet” teremts a termékednek / szolgáltatásodnak. A végén pedig adj hozzá egy jól csengő Call to Action-t a hirdetés főcímeként.

A Facebook hirdetés helyes kommunikációja:

  • Kreatív: termék / brand / szolgáltatás látványos bemutatása + CTA
  • Szöveg: történet, illetve igény, amivel azonosulni tud a célközönséged
  • Főcím: Call to Action (Megvásárolom, stb.)
  • Leírás: plusz információ (Részletek a weboldalon, stb.)
Facebook_hirdetés_szövegírás

#promobox-szolg-ppc#Inkább profikra bíznád Facebook kampányaid kezelését? Nézd át kampánymenedzsment csomagjainkat!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése