PPC kampánykezelés

Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?

Írta:
Janka
Olvasási idő:
3
perc

Egy ideje hirdetsz a Facebookon, de már nem hozza a várt eredményt? Létrehoztál egy hirdetési fiókot, de úgy érzed, közel sem használod ki a lehetőségeket? Nem ismered a legújabb hirdetési funkciókat, amelyekkel versenytársaidat megelőzhetnéd? Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan fokozhatod Facebook hirdetéseid teljesítményét, és pörgetheted fel meglévő Facebook kampányaidat.

Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?

Miért van szükség auditra?

Ha készítettél már Facebook kampányt, bizonyára te is találkoztál azzal, hogy nem elég a hirdetéseket egyszer kitalálni és feltölteni, hanem a kampány közben is folyamatos odafigyelést igényelnek, mert különben egy idő után csökken a teljesítményük.

A Facebook folyamatosan fejleszti platformját, és időről időre új megoldásokat kínál a hirdetők részére, ezért ha nem akarsz lemaradni, neked is folyamatosan figyelni kell az újításokat, és beépíteni hirdetési stratégiádba.

A versenytársak sem ülnek ölbe tett kézzel, újabb és újabb kampányokon dolgoznak, hogy kiemelkedjenek a reklámzajból, ami egyre hangosabb.

Most nézzünk meg néhány olyan beállítást, amelyeket érdemes időről időre ellenőrizni, és amelyek révén sikeresebbek lehetnek a Te kampányaid is, és kiemelkedhetsz a versenytársaid közül.

Facebook audit szakértőként segítséget nyújtunk fiókod kezelésében és Facebook hirdetés optimalizálásában

Általános fiókbeállítások

Triviálisnak tűnik, de első lépésként javasoljuk, hogy világítsd át a fiókodban található általános beállításokat. Ide tartozik, hogy kinek és milyen szintű hozzáférése van a fiókodhoz, rendben vannak-e a fizetési beállítások, mert jogosulatlan hozzáféréssel komoly kárt tehetnek a fiókodban, és ha valami miatt nem tud megtörténni a fizetési tranzakció, a Facebook akár leállíthatja az összes kampányt.

A következő, amit javasolunk megvizsgálni, hogy  a vállalkozásodhoz tartozó Instagram profil, Facebook oldal és ha webshopod van, akkor a katalógusod hozzá van-e rendelve a hirdetési fiókodhoz, mert ezek nélkül sok hasznos funkció kihasználatlanul marad, amelyek tovább tudják fokozni a hirdetéseid teljesítményét.

Idetartozik a Facebook képpont és a konverziómérés megfelelő beállításai is, amelyek szintén nagyon fontosak a minél sikeresebb kampányok eléréséhez.

Kampányok és célok

Fontos megvizsgálni, hogy csak azok a kampányok futnak-e fiókban, amelyek még aktuálisak, és nem maradt-e bekapcsolva olyan kampány, amely már kifutott termékeket, lejárt akciót, nyereményjátékot hirdet, mert ezek csak feleslegesen viszik a pénzt.

Arra is érdemes kiemelt figyelmet fordítani, hogy azt a célt használod-e, ami a legjobban kiszolgálja az üzleti céljaidat. Például ha direkt vásárlást szeretnél generálni, akkor nem a minél több bejegyzésaktivitás elérése cél fog ehhez a legközelebb vinni. Ezt a részt a Facebook az utóbbi időben módosította, ezért ha régebb óta futó kampányaid  vannak, akkor mindenképpen javasoljuk átnézni a most elérhető lehetőségeket.

A megfelelő célközönség megtalálása kulcsfontosságú

Célközönség és a hirdetések elhelyezése

A hirdetések hatékonyságához nagyban hozzájárul, hogy megtaláld a célközönségedet Facebookon, ezért mindenképpen érdemes kiemelt figyelmet szentelni a célzási beállításaidra. Egy nem jól beállított célközönség akár a kampányod teljes kudarcát is okozhatja. Sok olyan lehetőséget kínál a Facebook, amely révén még jobban meg tudod célozni a saját célközönségedet - a célközönségedhez illő érdeklődési körök mellett a már meglévőhöz hasonló és teljesen egyedi célközönségeket is létrehozhatsz, vagy például e-mail listát is feltölthetsz a rendszerbe.

Az elhelyezési lehetőségek sokat változtak az utóbbi időszakban, ezért ezek átnézésével is érdemes eltölteni egy kis időt, megvizsgálva, hogy melyik elhelyezésekhez tudod felhasználni a tartalmaidat, és melyik az, ahol talán meg sem tudsz jelenni hirdetéseiddel.

Érdemes átvilágítani azt is, hogy milyen automatizmusok vannak beállítva, mert az algoritmus tartalomra vonatkozó döntései nem minden esetben kedvezőek a vállalkozásodnak.

#promobox-newsletter###

Hirdetések beállításai

Sokszor előfordul, hogy egy újonnan feltöltött hirdetés nagyon jól teljesít, de az idő múlásával egyre kevesebb eredményt tud elérni. Ez azért van, mert egy idő után kifáradnak a hirdetések, a célközönséged túl sokszor találkozik velük, vagy új hirdetési lehetőségek jelennek meg, amit versenytársaid már használnak és érdekesebbek számukra. Emiatt a hirdetéseid megújítása is fontos időnként, hogy mindig új és izgalmas tartalmat tudj mutatni a célközönségednek.

Zárszó

Összességében a Facebook folyamatosan új funkciókat vezet be, módosítja a hirdetések algoritmusát és a versenytársak is azon dolgoznak, hogy hogyan tűnhetnének ki a reklámzajból. Ezek mellett az akár egyik napról a másikra történő változások mellett rendkívül fontos, hogy mindig rajta tartsd a szemeidet a kampányaidon, ha versenyben akarsz maradni.

Reméljük, hogy hasznos tippeket kaptál a Facebook hirdetéseid fejlesztéséhez. Ha úgy érzed, hogy hirdetési fiókod megérett egy Facebook auditra, Facebook audit szakértőként segítséget nyújtunk fiókod kezelésében és Facebook hirdetés optimalizálásában.

Ha pedig a Facebook mellett a honlapod, érkeztető oldalaid és Google kampányaid teljesítményeinek kiaknázatlan lehetőségeit is szeretnéd megismerni, nézz körül elérhető marketing audit megoldásaink között.

#promobox-audit-facebookads#Szeretnéd felpörgetni vállalkozásod Facebook kampányait? Kérj auditot Facebook hirdetési fiókodra most!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik