Közösségi média menedzsment

Így hozd ki a legtöbbet márkád TikTok jelenlétéből!

Írta:
Redl Zsófia
Olvasási idő:
2
perc

A TikTok jött, látott és győzött: alig pár év alatt világszinten az egyik legnépszerűbb alkalmazássá nőtte ki magát. Több mint egymilliárd aktív felhasználójával méltó riválisává vált az Instagramnak, Facebooknak és társaiknak, akik épp a lemaradásukat próbálják behozni. Mostanra a nagy világmárkák és a kis, helyi vállalkozások is felismerték a közösségimédia-felületben rejlő potenciált. Ha te még mindig kételkednél, ez a cikk neked szól: ezért érdemes márkád jelenlétét a TikTokon is megalapozni!

Nem csak a húszéveseké a világ…

A TikTok neve végérvényesen összenőtt a Z generációval, amikor 2018-ban a kínai anyacég felvásárolta a zenére tátogó tinédzserek kedvencét, a Musical.ly platformot.

A Musical.ly adta meg a kezdeti lökést a nemzetközi piacon a vele egyesülő TikToknak, amit a fiatalabb generáció rögtön a szívébe is zárt. Azóta azonban jócskán “megkomolyodott” a TikTok közönsége, és hiba lenne azt gondolni, hogy csak táncoló tinik videóiból áll.

Sok márka mégis reflexből elveti a saját TikTok-fiók ötletét, mert túl fiatalnak ítéli az elérhető követőtábort. A valóság inkább az, hogy a közösségi média felület népszerűségének növekedésével egyre idősödik a felhasználók csoportja is.

Igaz, hogy a TikTok felhasználóinak 42%-a tartozik a 18-24-es korosztályba, de a 25-34-es korosztály is képviselteti magát 31%-kal. Az eddigi trendek alapján pedig elmondható, hogy a jövőbeli eloszlás egyre kiegyenlítettebb lesz.

Telefonképernyő nézése

Amit tudnod kell a sikeres TikTok tartalommarketingről

Szóban forgó appunk nemcsak a rövid videós formátumával különbözik a többi közösségimédia-felülettől.

A TikTok mottója, hogy mindenki lehet kreátor. Emiatt (egyelőre) ez egy felhasználók által uralt platform, ahol ők diktálják a tempót, így az autentikus, személyes hangvételű, szórakoztató és informatív tartalommal mész a legtöbbre.

Íme még néhány aranyszabály, amit fontos észben tartani márkád TikTokon való népszerűsítése közben.

#promobox-newsletter###

Kerüld a túlpolírozott tartalomkészítést!

A TikTok nagyszerűsége abban rejlik, hogy nem kell profi videósnak lenned egy sikeres videó összerakásához. Sőt, egy tökéletesen világított és vágott produkció inkább szemet szúr: túl corporate, túlságosan hirdetésszaga van. A természetes, emberközeli tartalom készítéséhez elég egy jó telefon, na meg egy kis kreativitás.

Kövesd a trendeket!

Jól teszed, ha figyeled az épp felkapott témákat, audiókat, valamint funkciókat és megpróbálsz belőlük inspirálódni. Ha nyitva tartod a szemed és ügyesen megülöd az épp aktuális trendeket, még több embert elérhetsz egy virális TikTokkal.

Higgy a hashtagek szupererejében!

Ahogy több más közösségimédia-felületen, úgy a TikTokon is sokat számít, hogy milyen hashtageket használsz. Egy épp jól menő hashtag sokat dobhat videód elérésén és eljuttathatja azt olyan felhasználókhoz is, akik alapból nem követnek.

Építs közösséget a közönségedből!

Egyre inkább az az elvárás a márkák felé, hogy őszinte és közvetlen módon szólítsák meg vásárlóikat, a TikTok pedig a tökéletes hely arra, hogy igazi online közösséget építs követőidből. Erre a legjobb mód, ha a kommentekbe feltett kérdéseket egy TikTok formájában válaszolod meg!

A blogbejegyzés a Doppio Creative - Online marketing ügynökség vendégcikke.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig