Közösségi média menedzsment

Így hozd ki a legtöbbet márkád TikTok jelenlétéből!

Írta:
Redl Zsófia
Olvasási idő:
2
perc

A TikTok jött, látott és győzött: alig pár év alatt világszinten az egyik legnépszerűbb alkalmazássá nőtte ki magát. Több mint egymilliárd aktív felhasználójával méltó riválisává vált az Instagramnak, Facebooknak és társaiknak, akik épp a lemaradásukat próbálják behozni. Mostanra a nagy világmárkák és a kis, helyi vállalkozások is felismerték a közösségimédia-felületben rejlő potenciált. Ha te még mindig kételkednél, ez a cikk neked szól: ezért érdemes márkád jelenlétét a TikTokon is megalapozni!

Nem csak a húszéveseké a világ…

A TikTok neve végérvényesen összenőtt a Z generációval, amikor 2018-ban a kínai anyacég felvásárolta a zenére tátogó tinédzserek kedvencét, a Musical.ly platformot.

A Musical.ly adta meg a kezdeti lökést a nemzetközi piacon a vele egyesülő TikToknak, amit a fiatalabb generáció rögtön a szívébe is zárt. Azóta azonban jócskán “megkomolyodott” a TikTok közönsége, és hiba lenne azt gondolni, hogy csak táncoló tinik videóiból áll.

Sok márka mégis reflexből elveti a saját TikTok-fiók ötletét, mert túl fiatalnak ítéli az elérhető követőtábort. A valóság inkább az, hogy a közösségi média felület népszerűségének növekedésével egyre idősödik a felhasználók csoportja is.

Igaz, hogy a TikTok felhasználóinak 42%-a tartozik a 18-24-es korosztályba, de a 25-34-es korosztály is képviselteti magát 31%-kal. Az eddigi trendek alapján pedig elmondható, hogy a jövőbeli eloszlás egyre kiegyenlítettebb lesz.

Telefonképernyő nézése

Amit tudnod kell a sikeres TikTok tartalommarketingről

Szóban forgó appunk nemcsak a rövid videós formátumával különbözik a többi közösségimédia-felülettől.

A TikTok mottója, hogy mindenki lehet kreátor. Emiatt (egyelőre) ez egy felhasználók által uralt platform, ahol ők diktálják a tempót, így az autentikus, személyes hangvételű, szórakoztató és informatív tartalommal mész a legtöbbre.

Íme még néhány aranyszabály, amit fontos észben tartani márkád TikTokon való népszerűsítése közben.

#promobox-newsletter###

Kerüld a túlpolírozott tartalomkészítést!

A TikTok nagyszerűsége abban rejlik, hogy nem kell profi videósnak lenned egy sikeres videó összerakásához. Sőt, egy tökéletesen világított és vágott produkció inkább szemet szúr: túl corporate, túlságosan hirdetésszaga van. A természetes, emberközeli tartalom készítéséhez elég egy jó telefon, na meg egy kis kreativitás.

Kövesd a trendeket!

Jól teszed, ha figyeled az épp felkapott témákat, audiókat, valamint funkciókat és megpróbálsz belőlük inspirálódni. Ha nyitva tartod a szemed és ügyesen megülöd az épp aktuális trendeket, még több embert elérhetsz egy virális TikTokkal.

Higgy a hashtagek szupererejében!

Ahogy több más közösségimédia-felületen, úgy a TikTokon is sokat számít, hogy milyen hashtageket használsz. Egy épp jól menő hashtag sokat dobhat videód elérésén és eljuttathatja azt olyan felhasználókhoz is, akik alapból nem követnek.

Építs közösséget a közönségedből!

Egyre inkább az az elvárás a márkák felé, hogy őszinte és közvetlen módon szólítsák meg vásárlóikat, a TikTok pedig a tökéletes hely arra, hogy igazi online közösséget építs követőidből. Erre a legjobb mód, ha a kommentekbe feltett kérdéseket egy TikTok formájában válaszolod meg!

A blogbejegyzés a Doppio Creative - Online marketing ügynökség vendégcikke.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Last minute Black Friday PPC kisokos
PPC kampánykezelés
Last minute Black Friday PPC kisokos
Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?