PPC kampánykezelés

Így hozz létre értékes érdeklődés alapú célközönségeket Facebookon!

Írta:
Alma
Olvasási idő:
3
perc

Hogyan érd el pontosan azokat az embereket a Facebookon, akikből tényleges vásárlóid lesznek? Mutatjuk!

Célcsoport, célközönség, Facebook, marketing kampány

Alapfogalmak és példák

Minden egy jól irányzott piackutatással kezdődik. Érdemes tehát feltérképezni kinek lehet potenciálisan szüksége a termékedre/szolgáltatásodra, kik a konkurenciáid, és ők jellemzően kikhez szólnak, milyen üzenettel és mennyire agilisak, ami a piaci, társadalmi változásokat, igényeket illeti. A piackutatás azonban egy szerteágazó, külön téma, amiről szintén igyekszünk a jövőben egy-két támpontot adó cikket írni. Figyeld az oldalunkat!

Most irány vissza a célközönségekhez!

Ha a piackutatással megvagy, akkor javasoljuk, először vázold fel, szerinted kiknek lehet érdekes a kínálatod. Vegyél egy nagyobb halmazt pl. életkor és/vagy nemek szerint! Ezt követően rétegezd a halmazodat!
Példaként mi most nagy általánosságban egy webfejlesztők képzésével foglalkozó céget veszünk. Fel is osztottuk nagy szegmensekre, azaz a 18-25 év közötti juniorokra, 26-40 közötti seniorokra és 26-50 közötti karrierváltókra.

Mit is jelent a rétegzés?

A rétegzés nem más, minthogy egy nagyobb mintának olyan alcsoportjait alakítjuk ki, akik relevánsak lehetnek a termékeddel kapcsolatban, ám egymástól elkülöníthetők pl. nemük, koruk, iskolázottságuk, érdeklődési körül vagy egyéb szakmai szempontok  szerint.

A fenti példánál maradva, mi most az egyszerűség kedvéért a halmazokat konkrét programnyelvek szerint rétegeztük (pl. JavaScript, DevOps alapú programnyelvek és ezek alegységei), illetve a karrierváltókat iskolázottságuk, valamint eddigi feltételezett (piackutatásunkon alapuló) szakmai orientációik szerint rétegeztük.

Ezt követően hozz létre perszónákat, azaz ügyfél karaktereket!

Ezzel kapcsolatban egy részletes cikket írtunk itt korábban. Most tehát csak emlékeztetünk arra, hogy kardinálisan fontos egy megfelelő célközönség számára futtatott kampány, sőt az egész weboldalad, azon belül a strukturált landing oldalaid felépítéséhez a buyer perszónák pontos meghatározása.

Az ügyfél karaktereid tekintetében mindenképpen térj ki részletesen az igényeikre, frusztrációikra, vásárlási szokásaikra, kapcsolódás típusaikra, potenciális kedvteléseikbe, valamint arra, hogy mire vágynak, mi könnyítené meg a hétköznapjaikat és mindez hol találkozik a Te termékeddel/szolgáltatásoddal.

Bízunk benne, hogy mire idáig elérsz már szinte kézzel foghatóak a különböző paraméterek szerint szelektált ügyfél csoportjaid.

#promobox-newsletter###

Nincs is más hátra, mint egy optimális méreten belül maradni.

Mit jelent ez? Amikor a Facebookon beállítod a fentiek szerint szegmentált célcsoportjaidat, a social platform kiírja Neked X főben azok becsült méretét. Javasoljuk, hogy az egyes célcsoportjaid 80-100.000 főnél ne legyenek (jelentősen) nagyobbak!

A túl méretes célcsoport ugyanis egyet jelent a helytelenül beállított célközönséggel, amely által rengeteg olyan embert érsz el, akit nem érdekel az általad kínált termék és ez reklámköltség tekintetében egyet jelent az ablakon kidobott pénzzel.

Nézzük a kampányodat a Facebookon!

A célcsoportjaidat mindig a Facebook Vállalkozáskezelőd, azaz business fiókod Célközönségek menüpontjában állítsd be. Itt a mentett célközönségre kattints, majd ezt követően már meg is adhatod az általad meghatározott paraméterek szerinti beállításokat.

Célcsoport, célközönség, Facebook, marketing kampány
Facebook Vállalkozáskezelőn belül célközönség beállítások

Azt már biztosan tudod, hogy az érdeklődés mellett, többek között beosztásokat, végzettségi szinteket, családi állapotot, egymással kapcsolódási szinteket és közelgő alkalmakat is megadhatsz. Tehát, amennyiben a már meghatározott célcsoportjaidat ezek a beállítások is érintik, akkor mindenképpen használd a funkciókat! Nem beszélve arról, hogy mindezek értelmében tudsz szűkíteni is a célközönségeden. pl. megadod, hogy ilyen és ilyen beosztásúak közül is csak azok relevánsak, akik érdeklődnek ebben és ebben a témakörben.

Célcsoport, célközönség, Facebook, marketing kampány
Targetálás a Facebookon

Ezt se felejtsd el!

Gratulálunk! Már majdnem mindennel kész vagy. Egy tényezőre azonban még szeretnénk felhívni a figyelmed:

Az elkészített célközönségeket pipáld ki, majd ahogy az alábbi képen mutatjuk a három pontra kattintva válaszd ki a “Célközönségek átfedésének megjelenítését”.

Célcsoport, célközönség, Facebook, marketing kampány
Átfedés vizsgálat

Ez a mutató fogja számodra prezentálni, mekkora átfedés van az általad meghatározott célközönségek között. Minél kisebb az átfedés, annál jobban szegmentáltad a célcsoportjaidat.

Figyelj arra, hogy amit először kipipálsz, az lesz az alap, amihez viszonyítja a Facebook a többi célközönséget az átfedés vizsgálatkor!

Összegezve

Nem könnyű a saját termékeinkhez, szolgáltatásainkhoz megfelelően szegmentált, pontosan meghatározott célközönségeket meghatározni, de nagyon is megéri! Ez egy tipikusan megtérülő munkafolyamat, hiszen ha kellő pontossággal, szakmaisággal végzed el, a reklámköltségek szintjén nagyon is meghálálja önmagát!

A folyamat itt nem ér véget, tesztelj folyamatosan különböző célcsoportokat és időről-időre értékeld ki a teljesítményüket, amely alapján újabbakat célozhatsz vagy a meglévőeket finomhangolhatod.

#promobox-szolg-ppc-facebook#Tényleges eredményekre vágysz és örülnél, ha a kampánykezelés terhét levennék a válladról?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Google Analytics 4 - erre figyelj oda a bevezetésnél!
Webanalitika
Google Analytics 4 - erre figyelj oda a bevezetésnél!
A Facebook csillaga újra a magasba repülhet?
Közösségi média menedzsment
A Facebook csillaga újra a magasba repülhet?
WordPress honlap biztonsági mentése
Weboldal készítés
WordPress honlap biztonsági mentése
Weboldal fejlesztés – árak, költségek, kalkulációk
Weboldal készítés
Weboldal fejlesztés – árak, költségek, kalkulációk
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
10+1 legfontosabb dolog, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen
Weboldal készítés
10+1 legfontosabb dolog, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen
Így hozd ki a legtöbbet márkád TikTok jelenlétéből!
Így hozd ki a legtöbbet márkád TikTok jelenlétéből!
Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Weboldal készítés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
Te magad állj neki honlapod elkészítésének vagy inkább webfejlesztő céget bízz meg vele?
Weboldal készítés
Te magad állj neki honlapod elkészítésének vagy inkább webfejlesztő céget bízz meg vele?
Linképítés alapjai 2022-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
Linképítés alapjai 2022-ben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Google Ads újdonságok 2022-ben
PPC kampánykezelés
Google Ads újdonságok 2022-ben
Miért és hogyan érdemes frissíteni weboldalunkat?
Weboldal készítés
Miért és hogyan érdemes frissíteni weboldalunkat?
Keresőoptimalizálás (SEO) fogalma és jellemzői
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőoptimalizálás (SEO) fogalma és jellemzői