Közösségi média menedzsment

Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?

Írta:
Tábita
Olvasási idő:
3
perc

Szeretlek is, meg nem is. Ismerős? Amikor a LinkedInre gondolunk, sokunknak vegyes érzései támadnak. Itthon a legtöbben üzleti kapcsolatépítésre, networkingre, álláskeresésre és a munka világával kapcsolatos tartalmak megosztására használják. Éppen emiatt kevesen töltik szabad perceiket a LinkedIn tartalomfolyamot görgetésével - elvégre arra ott a Facebook, az Instagram, a TikTok, vagy (nálunk ritkább esetben) a Twitter. Vagy mégsem?

Mi az a Linkedin és hova fejlődik? - A Linkedin az új Twitter?

A linkedIn az új Twitter?

Különösen az amerikai felhasználók közül többen azt állítják, hogy lassanként a LinkedIn lesz az új Twitter, mert az üzleti közösségi oldal egyre inkább hasonlít a rövid, 280 karakteres tweetekkel teli Twitterre. De vajon valóban ez a helyzet?

A LinkedIn és a Twitter két különböző platform, amelyek különböző célokat szolgálnak. Míg a Twitter rövid, azonnali üzenetek megosztására szolgál, addig a LinkedIn inkább az üzleti kapcsolatok építésére és a szakmai tartalmak megosztására fókuszál.

#m1-p#Azonban az utóbbi időben a LinkedIn tartalmi stratégiája és algoritmusa megváltozott: a platform egyre inkább a Twitterhez hasonló posztokat sorol a tartalomfolyam elejére, így ismerőseink pozícióváltásai, előléptetései és a marketingszagú üzenetek helyett elkezdtek előrébb sorolódni a gondolatébresztő írások, tanulmányok és infografikák.##

A Linkedin használatának módjai
A LinkedIn használatának módjai

A változó platformon a felhasználók egyre rövidebb és ütősebb posztokat osztanak meg, közvetlenebb üzenetekkel, azonnali és interaktív tartalmakkal. Mindezek eredményeként kialakult egy sokkal közvetlenebb és “emberibb” kommunikáció, ami egyre messzebb kerül a sztereotipikus, száraz és komoly üzleti világtól, amit a felület eddig képviselt sokak szemében. A LinkedIn által kínált lehetőségek és a tartalmak minősége is javult, és sokan tapasztalják, hogy a LinkedIn valóban egyre inkább olyan, mint egy új Twitter.

Helyettesítheti a kettő egymást?

Azonban az, hogy a LinkedIn és a Twitter egyre inkább hasonlítanak egymásra, nem jelenti azt, hogy teljesen helyettesítenék egymást. A két platformot még mindig különböző célokra, különböző módon használják a felhasználók.

#m1-p#A Twitter inkább a közéleti események és az aktuális témák megosztására szolgál, míg a LinkedIn az üzleti kapcsolatok építésére, a szakmai tartalmak megosztására - és nem utolósorban a cégek márkaépítésére.##

A LinkedIn szerepét nem érdemes lebecsülni: a megfelelő tartalmakkal érdekes, aktivitásra ösztönző posztokat mutathatsz követőidnek, amelyekkel erősítheted bennük márkád küldetését, üzenetét és értékrendjét. Ahhoz, hogy sikeresek legyenek a LinkedInen megosztott tartalmaid, fontos tehát, hogy a posztok érdekesek és relevánsak legyenek a célközönséged számára. Bejegyzéseid legyenek jól szerkesztettek, megfelelő stílusúak (tipp: csak azért, mert elsősorban az üzleti világ felületéről beszélünk, nem kell feltétlenül magázódnod!). Könnyebben megragadhatod a figyelmet, ha a szövegeidet magas minőségű képekkel vagy videókkal teszed közzé - egy érdekes diagram, infografika vagy més vizuális tartalom mind hatásos eszközök lehetnek. A felület további előnye a Twitterrel szemben, hogy jóval hosszabb bejegyzéseket tehetsz közzé, ez pedig előnyödre válhat, hiszen sokan a nagyobb terjedelmű szövegeket is szívesen végigolvassák, ha érdekes számukra a téma.

#promobox-newsletter###    

Ha érdekelnek téged is az üzleti élet mindennapjai, akkor érdemes gyakrabban görgetned a LinkedInt és követni a számodra legérdekesebb vállalkozásokat és személyeket, hiszen a módosított algoritmusnak köszönhetően a számodra legérdekesebb cikkeket, tanulmányokat és bejegyzéseket dobja majd fel neked a felület. Használd ezeket inspirációként, és erősítsd Te is a márkádat minőségi LinkedIn-posztokkal - a jelenléteddel számos kapcsolatot és akár új ügyfeleket is szerezhetsz!

A Linkedin az új Twitter?
A LinkedIn az új Twitter?

Zárszó

A LinkedIn és a Twitter két különböző platform, amelyeknek megvan a saját erejük és lehetőségeik, és célközönségedtől függően érdemes lehet mindkettőt használnod márkád erősítéséhez. Ha hatékonyabbá szeretnéd tenni a jelenléted bármely közösségi média felületen, keresd fel a Selector csapatát - közösségi média menedzsment szolgáltatásunk keretében örömmel segítünk Neked üzleti profilod optimalizálásában és a tartalomgyártásban, hogy azok megfeleljenek az adott felület algoritmusának és elérjék célközönséged.

#promobox#Úgy érzed, egyedül eltévednél a közösségi média útvesztőjében, és inkább profikra bíznád online jelenléted menedzselését?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?