Közösségi média menedzsment

Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?

Írta:
Tábita
Olvasási idő:
3
perc

Szeretlek is, meg nem is. Ismerős? Amikor a LinkedInre gondolunk, sokunknak vegyes érzései támadnak. Itthon a legtöbben üzleti kapcsolatépítésre, networkingre, álláskeresésre és a munka világával kapcsolatos tartalmak megosztására használják. Éppen emiatt kevesen töltik szabad perceiket a LinkedIn tartalomfolyamot görgetésével - elvégre arra ott a Facebook, az Instagram, a TikTok, vagy (nálunk ritkább esetben) a Twitter. Vagy mégsem?

Mi az a Linkedin és hova fejlődik? - A Linkedin az új Twitter?

A linkedIn az új Twitter?

Különösen az amerikai felhasználók közül többen azt állítják, hogy lassanként a LinkedIn lesz az új Twitter, mert az üzleti közösségi oldal egyre inkább hasonlít a rövid, 280 karakteres tweetekkel teli Twitterre. De vajon valóban ez a helyzet?

A LinkedIn és a Twitter két különböző platform, amelyek különböző célokat szolgálnak. Míg a Twitter rövid, azonnali üzenetek megosztására szolgál, addig a LinkedIn inkább az üzleti kapcsolatok építésére és a szakmai tartalmak megosztására fókuszál.

#m1-p#Azonban az utóbbi időben a LinkedIn tartalmi stratégiája és algoritmusa megváltozott: a platform egyre inkább a Twitterhez hasonló posztokat sorol a tartalomfolyam elejére, így ismerőseink pozícióváltásai, előléptetései és a marketingszagú üzenetek helyett elkezdtek előrébb sorolódni a gondolatébresztő írások, tanulmányok és infografikák.##

A Linkedin használatának módjai
A LinkedIn használatának módjai

A változó platformon a felhasználók egyre rövidebb és ütősebb posztokat osztanak meg, közvetlenebb üzenetekkel, azonnali és interaktív tartalmakkal. Mindezek eredményeként kialakult egy sokkal közvetlenebb és “emberibb” kommunikáció, ami egyre messzebb kerül a sztereotipikus, száraz és komoly üzleti világtól, amit a felület eddig képviselt sokak szemében. A LinkedIn által kínált lehetőségek és a tartalmak minősége is javult, és sokan tapasztalják, hogy a LinkedIn valóban egyre inkább olyan, mint egy új Twitter.

Helyettesítheti a kettő egymást?

Azonban az, hogy a LinkedIn és a Twitter egyre inkább hasonlítanak egymásra, nem jelenti azt, hogy teljesen helyettesítenék egymást. A két platformot még mindig különböző célokra, különböző módon használják a felhasználók.

#m1-p#A Twitter inkább a közéleti események és az aktuális témák megosztására szolgál, míg a LinkedIn az üzleti kapcsolatok építésére, a szakmai tartalmak megosztására - és nem utolósorban a cégek márkaépítésére.##

A LinkedIn szerepét nem érdemes lebecsülni: a megfelelő tartalmakkal érdekes, aktivitásra ösztönző posztokat mutathatsz követőidnek, amelyekkel erősítheted bennük márkád küldetését, üzenetét és értékrendjét. Ahhoz, hogy sikeresek legyenek a LinkedInen megosztott tartalmaid, fontos tehát, hogy a posztok érdekesek és relevánsak legyenek a célközönséged számára. Bejegyzéseid legyenek jól szerkesztettek, megfelelő stílusúak (tipp: csak azért, mert elsősorban az üzleti világ felületéről beszélünk, nem kell feltétlenül magázódnod!). Könnyebben megragadhatod a figyelmet, ha a szövegeidet magas minőségű képekkel vagy videókkal teszed közzé - egy érdekes diagram, infografika vagy més vizuális tartalom mind hatásos eszközök lehetnek. A felület további előnye a Twitterrel szemben, hogy jóval hosszabb bejegyzéseket tehetsz közzé, ez pedig előnyödre válhat, hiszen sokan a nagyobb terjedelmű szövegeket is szívesen végigolvassák, ha érdekes számukra a téma.

#promobox-newsletter###    

Ha érdekelnek téged is az üzleti élet mindennapjai, akkor érdemes gyakrabban görgetned a LinkedInt és követni a számodra legérdekesebb vállalkozásokat és személyeket, hiszen a módosított algoritmusnak köszönhetően a számodra legérdekesebb cikkeket, tanulmányokat és bejegyzéseket dobja majd fel neked a felület. Használd ezeket inspirációként, és erősítsd Te is a márkádat minőségi LinkedIn-posztokkal - a jelenléteddel számos kapcsolatot és akár új ügyfeleket is szerezhetsz!

A Linkedin az új Twitter?
A LinkedIn az új Twitter?

Zárszó

A LinkedIn és a Twitter két különböző platform, amelyeknek megvan a saját erejük és lehetőségeik, és célközönségedtől függően érdemes lehet mindkettőt használnod márkád erősítéséhez. Ha hatékonyabbá szeretnéd tenni a jelenléted bármely közösségi média felületen, keresd fel a Selector csapatát - közösségi média menedzsment szolgáltatásunk keretében örömmel segítünk Neked üzleti profilod optimalizálásában és a tartalomgyártásban, hogy azok megfeleljenek az adott felület algoritmusának és elérjék célközönséged.

#promobox#Úgy érzed, egyedül eltévednél a közösségi média útvesztőjében, és inkább profikra bíznád online jelenléted menedzselését?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök