PPC kampánykezelés

Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?

Írta:
Heni
Olvasási idő:
3
perc

Ha a Google Ads használata bonyolultnak tűnik számodra, vagy ha úgy érzed, hogy a feladatok és beállítások elvégzése sok idődet emészti fel, akkor a scripteket Neked találták ki! A scriptek segítségével automatizált feladatokat hozhatsz létre, melyekkel időt, energiát és pénzt spórolhatsz meg. Ismerd meg őket Te is!

Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?

Mik is azok a Google Ads scriptek?

A Google Ads scriptek valójában rövid, JavaScript alapú kódok. Használatukkal különböző automatizált feladatokat állíthatsz be és hajthatsz végre. A legjobb pedig az, hogy ezt szinte bármilyen elemmel megteheted. Például módosíthatod a kampányok, hirdetéscsoportok, kulcsszavak és hirdetések állapotát, az ajánlatokat, változtathatsz a költségkereten, riportálhatsz, stb.

Első hallásra talán ijesztőnek tűnhet, hogy kódokról beszélünk, viszont szerencsére a scriptek használata nem igényel különösebb programozói vénát, hiszen az interneten számos előre megírt kódot találhatsz, amelyeket egy egyszerű beillesztéssel már alkalmazhatsz is a Google Ads fiókban.

Még mindig bizonytalan vagy a Google Ads scriptek hatékonyságával kapcsolatban? Akkor olvass tovább, mert a következőkben néhány olyan példát sorolunk fel, amelyek segítségével egyszerűbbé és átláthatóbbá teheted a munkád, nem mellesleg pedig még Google Ads fiókod hatékonyságán is javíthatsz! Reméljük, hogy az alábbiak már meggyőznek arról, hogy a jövőben Te is script használóvá válj!

Google Ads script beállítási lehetőségek

Büdzsé és ajánlattétel ellenőrzése, módosítása

Script használatával rengeteg büdzsét vagy ajánlattételt módosító és ellenőrző szabályt hozhatsz létre. Ilyen például, hogy több ajánlatot is tesztelhetsz egyszerre, majd ezeket összehasonlítva és kiértékelve megtudhatod, hogy melyikkel teljesítenek a hirdetéseid a legjobban, és megtalálhatod a számodra ideális stratégiát.

Emellett scripttel arra is van mód, hogy beállíts egy olyan szabályt, melynél a költségkeret automatikusan akkor módosul, ha pl. a konverziónkénti költség egy általad meghatározott összeg felé vagy alá esik.

URL ellenőrzése

Ha sok olyan oldal vagy akár termék van a weboldaladon, amelyekre hirdetsz, akkor ezek könnyen átláthatatlanná és nehezen nyomonkövethetővé válhatnak. Annak érdekében, hogy a hirdetések és a kulcsszavak mindig a megfelelő oldalra irányítsák az érdeklődőket, URL-ellenőrző scripteket is használhatsz. A kód segítségével le tudod állítani azokat a hirdetéseket vagy kulcsszavakat, amelyek hibás oldalra vezetnek vagy esetleg készlethiányos termékekre mutatnak.

#promobox-newsletter###  

Kulcsszavak teljesítményének ellenőrzése

Túl sok kulcsszó van a fiókban ahhoz, hogy megfelelő gyakorisággal ellenőrizd a teljesítményüket és ha kell, leállítsd vagy módosítsd őket? Sebaj, scripttel ez is könnyen megoldható! Itt szintén időt és energiát spórolhatsz meg, mivel a script helyetted fogja - akár minden egyes nap - a kulcsszavak teljesítményét figyelni, és ha kell, módosítást is végezni rajtuk. Script használatával pl. az elmúlt 30 nap teljesítménye alapján leállíthatók vagy törölhetők azok a kulcsszavak, amelyeknek minőségi mutatója alacsonyabb 5-nél. A minőségi mutatóról bővebben itt olvashatsz.

Display elhelyezés ellenőrzése

A Google Display hálózata egy olyan óriási online hirdetési felület, amelyen rengeteg elhelyezést tudsz célozni. Viszont a nagy méretéből hátrány is adódik, mivel sok olyan oldalt is magában foglal, amelyek hirdetési szempontból kevésbé relevánsak számodra. Ezek elkerüléséhez több stratégiát is alkalmazhatsz.
Például egyesével megadhatod azokat az oldalakat és applikációkat, amelyeken meg szeretnél jelenni, és csak ezeket célzod meg, vagy megteheted azt is, hogy folyamatosan ellenőrzés mellett kizárod a nem kívánt elhelyezéseket. Az utóbbi opció azonban elég időigényes feladat. Emiatt jó hír, hogy egy egyszerű script segítségével ez is kiváltható.

Zárszó

A fenti példák csupán töredékei azoknak a beállítási lehetőségeknek, melyeket scriptek használatával megtehetsz. Ha további scripteket is meg szeretnél ismerni, akkor ezen az oldalon többet is találsz. Sikerült meggyőznünk?

#promobox#Úgy érzed, hogy szakértői segítségre lenne szükséged a Google Ads scriptek beállításához és a hirdetéseid kezeléséhez?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?