Design

Milyen design trendek várhatók 2021-re?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
3
perc

A vizuális megjelenés nem csak az offline marketing eszközök esetében (plakát, szórólap, arculat), hanem az online marketing világában is jelentős szerepet játszik, legyen szó webdesignról vagy hirdetési kreatívról. A vizuális tartalom megragadja a szemet és segítségével könnyebben eljuttathatjuk az üzenetet a közönségünkhöz. Viszont ahogy már azt megszokhattuk, a marketing világát, főleg az online területet folyamatos változás jellemzi, minden évnek megvannak a trendjei. Ha érdekel, milyen trendek határozzák meg az idei év hirdetési kreatívjait, olvasd el ezt a cikket!

Milyen design trendek várhatók 2021-re?

Vissza a természetbe!

Az elmúlt 10 évben egyre nagyobb hangsúlyt kaptak az organikus, természetes design trendek, azonban az idei évben elfoglalja méltó helyét a top trendek között. A kialakult vírushelyzet jól látható mellékhatása a természeti értékek újra felfedezése és beépítése a hétköznapokba. Bár legtöbbünk csak hétvégente jut el a környező erdőkbe kirándulni, a vizuális elemekkel hétközben is eljuttathatjuk a természetet a felhasználókhoz.

Az arculat tervezés során a természeti elemek megjelenése a kreatívokon mindenképp pozitív hatással van a kattintásra, így érdemes ezt alkalmazni. A természetes fények, a lágy földszínek és árnyalatok használata, a folyamatos vonalak mind visszatértek a divatba. Ezek egyébként tökéletesen egybevágnak a minimalista trendekkel, a kontraszthiányos színpaletták, illusztrációk, a természetes környezet kialakítására tervezett filterek, a fa és kő textúrák mind trendik lesznek idén.

természet ihlette design
Forrás: Kateryna Yemchyk, Supernova Design, Right Studio

A retro újra trendi!

A tavalyi év után nem csoda, hogy visszatekintünk a könnyebb időkre. A nosztalgia mindenek felett, éppen ezért a vizuális anyagokban is megjelennek a régi idők trendjei. Rengeteg retro színpalettát és betűtípust láthatunk az online térben, melyek pozitív érzéseket hoznak elő az emberekből. A voxel grafikák is visszatértek, az egyszerű blokkokból álló grafikák tökéletesen ötvözik a retro megjelenést a videójátékok világával.

A retro újra trendi
Forrás: Yeganeh Aubi, Vida Foruzan, Alphabetical

Homály és szemcsék

A színátmenetek már évek óta népszerű elemei a grafikai világnak. 2021-ben viszont több tervező új irányba tendál: még homályosabb és kevertebb hátterek. A szemcsés filter hozzáadásával a kreatívok szinte tapinthatók lesznek.

,,A szokatlan színek keverése intenzív homállyal és szemcsés textúrákkal egy teljesen új mood.” - mondta Claire Taylor, a 99design Senior Product Designere.

Ez a trend lehetővé teszi az előtér hangsúlyos elemeinek, akár a merész tipográfia vagy a hangulatos képek kitűnését a közel észrevehetetlen háttérből. Nem csupán  vidám színátmeneteknél, hanem komorabb körülmények között is működik. A szemcsés textúra magában foglalja a grunge életérzést, az elmosódott kép pedig árnyékokat és az eddig láthatatlan elemek idézi meg.

homály és szemcsék
Forrás: glimmm, GREAT., glimmm

#promobox-newsletter###

3D design

Bár a 3D design egyáltalán nem újdonság, mégis a technológia fejlődésével egyre menőbbé válik. A kiterjesztett és virtuális valóság előretörésével a 3D már megjelenik a webtervezésben és az alkalmazásokban, a megnövekedett internetes és technológiai sebesség és a csodálatos, könnyen elérhető szoftverek mind a 3D designok magasabb szintre emelését idézik elő.

Idén inkább az élethű, hiper valóságos látványok felé irányul a szakma, ezzel elmosva a digitális és fizikai határokat. Ezt segítve a 3D-s látványtervek igen hatásosak lesznek, és nem csak mellékelemként, hanem a középpontba emelve, akár egy egész weboldalt uralva jelennek majd meg. A fotók illusztrációkkal való kombinálása  a 3D trendre is hatással van, a felkapott tervezők már kombinálják a 3D-s rajzokat fényképekkel vagy lapos illusztrációkkal. Mások animálják a 3D-s figurákat, ezzel kiemelkedve a többi versenytárs közül.

3D design
Forrás: Nayab Fatima, Leo Natsume, Leo Natsume

Monochrome, duotone

Egyszerű paletta, egyszerű design, de szuper erős jelenlét. A korlátozott színpaletta már egy ideje jelen van a modern design világában, és remekül kompenzálja az illusztrációk és a komplexebb grafikai elemek számának növekedését. A tervezőnek  jó, hiszen az egyszerű színtémával több idő marad az összetettebb elemek elkészítésére, míg a felhasználónak is kedvez ez a trend, hiszen a figyelmét nem kuszáljuk össze bonyolult tervezési elemekkel, így igazán célba érhet az üzenet.

Monochrome, duotone design
Forrás: Guido Silva, Efi Dermani

Konklúzió

Előreláthatólag ezek a design trendek uralják a vizuális terepet az idei évben. Az aktuális trendek alkalmazása jó hatással lehet az online marketing eredményeinkre, azonban fontos, hogy ne essünk át a ló túloldalára. Érdemes egy-két elemet finoman belecsempészni a meglévő vizuális kommunikációba, felfrissíteni a weboldalt vagy landing paget néhány trendi vizuállal.

#promobox#Ha szeretnéd kipróbálni ezeket a trendeket, mi szívesen segítünk a megvalósításban!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?