Hatékonyság

Mit takar az értékesítési tölcsér és miért fontos erre felépíteni az éves marketing stratégiánkat?

Írta:
Alma
Olvasási idő:
4
perc

Az értékesítési tölcsér használata az elmúlt években egyre népszerűbb az online marketing területén is. A tölcsér magába foglalja a vásárlói útvonalat, azt a folyamatot, ahogy a felhasználó vásárlóvá válik. Viszont ha már egyszer vásárolt Tőled, miért engednéd útjára? Avagy hol rontják el legtöbben és mit tehetsz, hogy Te ne ess ebbe a hibába?!

Értékesítési tölcsér, marketing sales funnel, marketing stratégia, marketing terv

Az értékesítési tölcsér lényege

Amikor értékesítési tölcsérről beszélünk, legtöbb embernek a jól ismert AIDA modell jut eszébe, ami nem más, mint:

Attention / figyelem
I
nterest / érdeklődés
D
esire / vágy
A
ction / cselekvés

Értékesítési tölcsér, marketing sales funnel, marketing stratégia, marketing terv
AIDA-modell

Azaz a sales irányú, fentiek alapján megfelelően felépített kommunikáció, melynek keretében először is felkeltjük a figyelmet, majd azok esetében, akiknek a figyelmét sikerült felkelteni, érdeklődést váltunk ki a termékünk/szolgáltatásunk iránt. Rögtön ezután egyszerre ellenállhatatlan vágyat ébresztünk bennük arra, hogy meg akarják maguknak szerezni a kínálatunkat és a megfelelő üzenettel azonnali cselekvésre késztetjük őket.

Már az AIDA modell szerinti marketing kommunikáció sem könnyű, főleg ha azt vesszük, hogy legtöbbször a másodperc egy igen csak tört része áll rendelkezésünkre, hogy mindezt valóra váltsuk. Éppen ezért örülünk annyira egy csapatként a mindennapos sikereinknek.

No, de térjünk is vissza az értékesítési tölcsérünkhöz.

Kellő szakértelemmel, azaz az AIDA modell helyes használatával sikeresen megszereztél X számú ügyfelet. Miért dőlnél itt hátra? Miért akarnád naponta ugyanezt a -valljuk be- keserédes folyamatot a nulláról végigjárni?

Tehát arra bátorítunk, ne állj itt meg, hanem építsd tovább az értékesítési tölcséredet! Ne hagyd elveszni azt, akit egyszer megszereztél, ellenben kínálj számára személyére szabott ellenállhatatlan ajánlatokat, hogy egyre inkább elkötelezze magát neked! Fontos szempont, hogy a már megszerzett vásárlóidnak olyan ajánlatokat tudj biztosítani, amely mások- azaz új vásárlók- számára nem elérhető.

Hol is csúszik mindez félre általában

A legtöbben nagy nehezen megszereznek egy új ügyfelet, majd újra és újra ugyanezt a keserves utat járják be, ahelyett, hogy a részint új ügyfelek megszerzése mellett a már megszerzettekre fókuszálnának és kínálnák meg őket újabb és újabb, legjobb esetben kifejezetten az ő igényeikre specializált ajánlatokkal.

Hogyan alakíts ki jól működő értékesítési tölcsért?

Ahogy fentebb olvashattad, több ez mint egy ‘egyszerű’ remarketing. Itt nem arról van szó, hogy a weboldaladon már konvertáltakat fogod, szelektálod (pl. külön szedve a vásároltakat, a kosár elhagyókat, a hírlevélre feliratkozókat, vagy az egyszerűen csak kattintókat), hanem

#m1-y#KIFEJEZETTEN A MÁR NÁLAD VÁSÁROLTAKNAK NYÚJTASZ ÚJABB TERMÉKET/SZOLGÁLTATÁST, AMINEK ÉRTÉKE AZ EREDETILEG VÁSÁROLTNÁL VALAMIVEL NAGYOBB, SZÁMÁRA MÉGIS KEDVEZMÉNYES ÉS NEM MELLESLEG AZ ALAP TERMÉK/SZOLGÁLTATÁS KÖNTÖSÉBE VAN CSOMAGOLVA.##

Értékesítési tölcsér, marketing sales funnel, marketing stratégia, marketing terv
Marketing sales funnel

Vegyünk egy gyakorlati példát!

Alap terméked: egy letölthető e-book/tananyag, vagy éppen egy kampány keretében hyper akciós webshop termék. 

Pro 1 terméked: minden esetben egy a webshopodon/ szolgáltatás palettádon is elérhető termék (nevezzük mindig így az egyszerűség kedvéért, de szolgáltatással éppen úgy végigjátszható), amit csak és kizárólag neki, a már egyszer vásárlónak, letöltőnek egy jelentős (nem 10%) kedvezménnyel adsz limitált ideig.

Pro 2 termék: itt már egy termékcsomagról beszélünk, ami nem elérhető a palettádon, azaz csak számára, mint lojális ügyfelednek kínálod. Fontos tényező azonban: több terméket egyben jelentős kedvezménnyel adj, ami minden esetben irányuljon új ügyfél megszerzésére is!

Azaz pl.

  • csak egy barátnővel együtt vehető igénybe a csomag,
  • vagy az övé a csomag 30% kedvezménnyel, ha megadja egy a termékünk szempontjából releváns ismerőse elérhetőségét, akinek a vásárlónk nevében küldhetünk egy ingyenes termékmintát,
  • vagy adja meg egy-portfóliónk szempontjából releváns-  ismerősének a telefonszámát, akivel időpontot egyeztethetünk egy ajándék szolgáltatásért. Itt természetesen ne felejtsük el megemlíteni, hogy az ajándékot a telefonszámot megadó személytől kapja!

Pro 3 termék: Ez már minden esetben egy teljes árú luxus terméked legyen pluszban egy ingyenes ajándékkal. Fontos, hogy mindenképpen emeld ki, mennyire megtisztelő számodra az ügyfeled lojalitása és elégedettsége. Javasoljuk, hogy kérj tőle elégedettségi kérdőív kitöltést, vagy ajánlást Google vagy Facebook oldalakra.

Pro 4 termék: Hűségkártya általános kedvezménnyel, melyhez időről-időre egy specifikus-mások számára nem elérhető- csomagajánlat is jár.

#promobox-newsletter###

Plusz egy tipp az automatizáció!

A legmenőbbek mindezt automatizáltan végzik, azaz lényegében egyszer készítik el a nagyon alaposan átgondolt, minden igényt kielégítő értékesítési tölcsér folyamatot, amit aztán webshopukba, vagy éppen szolgáltatásuk mögé ágyazva automatizálnak.

Mindehhez leginkább a MiniCRM, vagy a Sales Autopilot komplex rendszereit tudjuk javasolni.

Mindkettő lehetőséget ad többcsatornás ügyfél adatbázis építésre, valamint időközönkénti automatizált üzenetek küldésére.

Azaz könnyűszerrel beállítható mindkét szoftverben, hogy pl. egy adott termék megvásárlója, letöltője a vásárlást követő 3.  8. 10., vagy akár hányadik napon/napokon értékes és számára releváns üzeneteket, elégedettségi kérdőívet, ajándékot, kupont kapjon, majd annak felhasználásával szintén továbbépíthető a teljes értékesítési folyamat.

Amennyiben csak email kampányokat készítenél, úgy a Mailerlite-ot, vagy a Mailchimpet is jó szívvel ajánljuk.

Összegezve

#m1-y#AZT AZ ÜGYFELEDET, AKI EGYSZER MÁR MEGELŐLEGEZETT BIZALOMMAL TÉGED VÁLASZTOTT, TARTSD MEG, MERT Ő A LEGÉRTÉKESEBB A SZÁMODRA! SZEREZZ TŐLE AJÁNLÁST ÉS BIZTOSÍTS SZÁMÁRA EXKLUZÍV, MÁSOK SZÁMÁRA NEM ELÉRHETŐ AJÁNLATOKAT. VÉGEZETÜL PEDIG NE FELEDD EL MEGKÖSZÖNNI LOJALITÁSÁT!##

#promobox#Eredményes sales tölcsért szeretnél, de nem tudod, hogyan is alakítsd ki a sajátodat?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Google Analytics 4 - erre figyelj oda a bevezetésnél!
Webanalitika
Google Analytics 4 - erre figyelj oda a bevezetésnél!
A Facebook csillaga újra a magasba repülhet?
Közösségi média menedzsment
A Facebook csillaga újra a magasba repülhet?
WordPress honlap biztonsági mentése
Weboldal készítés
WordPress honlap biztonsági mentése
Weboldal fejlesztés – árak, költségek, kalkulációk
Weboldal készítés
Weboldal fejlesztés – árak, költségek, kalkulációk
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
10+1 legfontosabb dolog, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen
Weboldal készítés
10+1 legfontosabb dolog, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen
Így hozd ki a legtöbbet márkád TikTok jelenlétéből!
Így hozd ki a legtöbbet márkád TikTok jelenlétéből!
Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Weboldal készítés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
Te magad állj neki honlapod elkészítésének vagy inkább webfejlesztő céget bízz meg vele?
Weboldal készítés
Te magad állj neki honlapod elkészítésének vagy inkább webfejlesztő céget bízz meg vele?
Linképítés alapjai 2022-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
Linképítés alapjai 2022-ben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Google Ads újdonságok 2022-ben
PPC kampánykezelés
Google Ads újdonságok 2022-ben
Miért és hogyan érdemes frissíteni weboldalunkat?
Weboldal készítés
Miért és hogyan érdemes frissíteni weboldalunkat?
Keresőoptimalizálás (SEO) fogalma és jellemzői
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőoptimalizálás (SEO) fogalma és jellemzői