Keresőoptimalizálás (SEO)

Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?

Írta:
Tamás
Olvasási idő:
15
perc

Egy SEO ügynökség elsősorban keresőoptimalizálással, azaz az online tartalmak keresőmotorok számára történő optimalizálásával foglalkozik annak érdekében, hogy a weboldalak, blogok vagy webáruházak jobb pozíciókat érjenek el a keresők találati listáján. Ez Magyarországon gyakorlatilag  Google felületét jelenti melynek részesedése 97 százalékos. 

SEO ügynökség

A keresőoptimalizálásra szakosodott ügynökségek célja olyan komplex SEO szolgáltatások biztosítása, amelyekkel hozzásegíthetik ügyfeleik online felületeit ahhoz, hogy a legrelevánsabb és/vagy legkeresettebb kulcsszavakra minél előkelőbb keresési pozíciót érjenek el, ezzel növelve az organikus látogatásokból realizálható webforgalmat, illetve végső soron az érdeklődők vagy vásárlók számának növekedését.

Egy SEO ügynökség leggyakoribb feladatai közé tartozik a kulcsszókutatás, a weboldalak technikai (onsite) optimalizálása, a tartalomstratégia kialakítása, a linképítés, a helyi SEO optimalizálása és az analitikai adatok elemzése, illetve mindezek versenytársakkal való összevetése. Ezen túl tanácsokat is adhatnak egy honlap UX/UI designjának fejlesztéséhez, hogy az ne csak odavonzza a látogatókat, de hosszabb ideig le is kösse őket azáltal, hogy kiemelkedő felhasználói élményt biztosít. A munkájuk része lehet az is, hogy optimalizálják a weboldal sebességét és mobilbarát kialakítását, amelyek szintén fontos rangsorolási szempontok. A SEO ügynökségek gyakran szorosan együttműködnek webfejlesztőkkel, tartalomkészítőkkel és más marketing szakemberekkel annak érdekében, hogy integrált digitális marketing szolgáltatást nyújthassanak ügyfeleik számára.

Miben nyújthat többet/kevesebbet egy SEO ügynökség, mint egy online marketing ügynökség?

Egy SEO ügynökség és egy online marketing ügynökség közötti különbségek alapján érthetővé válik, hogy miben nyújthat többet, illetve kevesebbet az előbbi. Egy SEO ügynökség kifejezetten a keresőoptimalizálásra specializálódott, ami azt jelenti, hogy szakértőik általában mélyebb ismerettel rendelkeznek a keresőmotorok működéséről, algoritmusainak változásairól és annak minden apró részletéről. A folyamatosan változó SEO iparágban a naprakész tudás és a széleskörű szakértelem elengedhetetlen. Így például egy komplex technikai SEO audit vagy specifikus linképítési kampány megvalósítása során egy SEO ügynökség sokszor hatékonyabban tudja az erőforrásokat felhasználni egyszerűen azért, mert csak ezzel foglalkozik, erre specializálódott.

Mivel a keresőoptimalizáláson belül rengeteg speciális terület létezik, egy dedikált SEO ügynökség rendszerint rendelkezik olyan szakértőkkel, akik ezekre a speciális területekre koncentrálnak, legyen szó helyi SEO-ról, nemzetközi SEO-ról, technikai SEO-ról vagy éppen webshop SEO-ról.

Ezzel szemben egy általános online marketing ügynökség sokszor szélesebb körű szolgáltatásokat kínál, ami magában foglalja a SEO-t, de emellett más digitális marketing tevékenységeket is, mint például PPC hirdetéskezelést, e-mail marketinget vagy közösségi média menedzsmentet. Mivel ők átfogóbb szolgáltatást nyújtanak, könnyebben tudnak segíteni a kapcsolódó területeken is - például webdesign vagy webfejlesztés -, így jobban ki tudják használni a kapcsolódó területek közti szinergiákat, miközben ügyféloldalon nem szükséges több szakemberrel vagy kisebb ügynökséggel tartani a kapcsolatot és koordinálni, összehangolni a köztük lévő együttműködést és feladatmegosztást.

SEO ügynökség

Sokszor halljuk, hogy jobban ért egy területhez, aki csak egy szűkebb szegmenssel foglalkozik, amiben lehet igazság. Ugyanakkor nem lehet teljesen általánosítani, mivel egy marketing ügynökség is létrehozhat egy nagyobb, kifejezetten SEO-val foglalkozó üzletágat vagy csapatot, amely létszámban és szakértelemben is meghaladhatja egy néhány fős SEO műhely kapacitásait vagy képességeit. 

Nem létezik tehát bombabiztos választás, minden esetben érdemes az ügynökségek SEO szakértőivel előzetesen konzultálni és a szerzett benyomások alapján mérlegelni, kivel alakítsunk ki hosszútávú partnerkapcsolatot. Cikkünk további részében ehhez is adunk néhány tippet! ;) 

Milyen esetben forduljunk SEO ügynökséghez?

Általában akkor keresünk meg egy SEO ügynökséget, amikor olyan problémával szembesülünk weboldalunk keresőoptimalizálása kapcsán, amely speciális szakértelmet igényel. Tapasztalataink szerint a leggyakoribb esetek a következők:

  • Nem elég jó rangsorolás: Ha azt vesszük észre, hogy versenytársaink jobb pozíciókat érnek el Google keresőjében és egyszerűen szeretnénk versenyhátrányunkat csökkenteni, érdemes egy SEO ügynökség tanácsát kérni egy megfelelő stratégia kialakítására a rangsorolás javítása érdekében.
  • Csökkenő organikus forgalom: Ha azt tapasztaljuk, hogy a weboldalunkra érkező látogatók száma tendenciózusan csökken vagy hirtelen visszaesik és szeretnénk magyarázatot találni rá. Egy SEO szakértő segíthet beazonosítani az okokat és megoldást javasolni a folyamat megállítására, illetve visszafordítására.
  • Weboldal létrehozása / megújítása: Egy teljesen új honlap elkészítése vagy egy már meglévő weboldal átalakítása során szintén fontos a SEO szempontokat is figyelembe venni, hogy az oldalak kialakítása megfelelően történjen, illetve az átalakítás esetén se veszítsük el a már megszerzett pozícióikat a keresőmotorokban.
  • Technikai problémák: Ha a weboldalunk betöltődési sebessége lassú, nem kellően mobilbarát vagy más technikai problémákat tapasztalunk, egy SEO ügynökség vagy egy webfejlesztő segíthet ezeket kijavítani.
  • Nemzetközi vagy helyi piacra lépés: Ha egy cég terjeszkedik más régiókba vagy országokba, akkor is szükség lehet keresőoptimalizálásra, hiszen a SEO-t lokalizálni szukséges helyi közönséghez vagy éppen a nemzetközi keresési trendekhez igazítani.
  • Tartalomfejlesztési tanácsadás: Ha tartalommarketing esetén nem érjük el a kívánt eredményeket, szintén érdemes egy SEO ügynökséghez fordulni, amely segíthet a meglévő tartalmak onsite optimalizálásában és a jövőbeni tartalomfejlesztési stratégiája finomhangolásában.
  • Büntetés utáni helyreállítás: Ha weboldalunkat hátrasorolta egy Google egy algoritmus frissítést követően, akkor egy SEO ügynökség segíthet a probléma mielőbbi azonosításában és a keresési pozíciók visszaállításában.
  • Feltört honlap helyreállítása: Amennyiben honlapunkat meghekkelték, és tartalmát felülírták pl.: nemkívánatos felnőtt tartalmakkal, amelyeket a Google is beindexelt, akkor szintén ajánlott szakértőhöz fordulni, aki tudja, hogyan lehet ezeket a Google indexéből eltávolítani, hogy akik ránk keresnek, ne szembesüljenek ezekkel a nem kívánatos tartalmakkal.
SEO tanácsadás
Minden olyan esetben, amikor úgy érezzük, hogy nincs elég tudásunk vagy kapacitásunk egy keresőoptimalizálási probléma házon belüli kezeléséhez, a hatékony segítség érdekében érdemes mielőbb egy SEO ügynökséghez vagy szakértőhöz fordulni, hiszen a kieső üzleti kár nagyságrendekkel meghaladhatja egy SEO tanácsadás költségét.

Természetesen nem csak eseti jelleggel fordulhatunk SEO ügynökségekhez, ha szeretnénk ezt a területet szakértő kezekben és biztonságban tudni, előfizethetünk olyan havi csomagra is, amely a szokásos ellenőrzési, tartalomfejlesztési, linképítési stb. feladatokon túl SEO tanácsadást vagy online konzultációt is tartalmaz.

Inkább SEO ügynökséget vagy szabadúszó SEO szakértőt alkalmazzunk?

A SEO ügynökség és a szabadúszó SEO szakértő közötti választás sok tényezőn múlik, leginkább a rendelkezésünkre álló költségvetés határozza meg, de a projekt mérete és bonyolultsága, valamint az elvárt szolgáltatási szint is fontos szempont lehet. Nézzük meg részletesebben, mikor érdemes az egyiket vagy a másikat választanunk!

SEO ügynökséggel való együttműködés

Előnyei:

  • Széleskörű szakértelem: A SEO ügynökségek gyakran több szakértővel rendelkeznek, amelyek különféle területeken specializálódnak, így átfogóbb megközelítést, komplexebb módszereket kínálnak, valószínűleg munkatársaik képzésére is nagyobb figyelmet tudnak fordítani.
  • Szinergiák: Amennyiben a SEO szolgáltatásokon kívül mást is szeretnénk igénybe venni (pl.: Google Ads hirdetéskezelés), akkor jobban ki tudják használni, optimalizálni az organikus és fizetett keresési forgalom növelésében rejlő lehetőségeket.
  • Bevált gyakorlatok: A nagyobb ügyfélbázisnak köszönhetően jellemzően több olyan bevált módszerrel rendelkeznek, amelyeket más ügyfeleiknél már sikerrel alkalmaztak. Különösen igaz ez a nemzetközi háttérrel rendelkező ügynökségekre.
  • Erőforrások: Nagyobb esély van arra, hogy rendelkeznek azokkal a fejlett eszközökkel (pl.: fizetős SEO szoftverekkel, alkalmazásokkal) és partner hálózattal (pl.: médiapartnerek), amelyekkel a keresőoptimalizálási céljainkat elérhetjük. 
  • Helyettesíthetőség: A céges működésből fakadóan a folyamataik jobban dokumentáltak, könnyebben visszakereshető milyen feladatokat végeztek el, kapcsolattartónk szabadsága esetén megoldott a helyettesítés, kilépése esetén pedig gondoskodnak a pótlásáról.
  • Mérhetőség: Az ügynökségek gyakran rendelkeznek átfogóbb jelentési és elemzési képességekkel, amelyek segítenek a teljesítmény mérésében és az eredmények értékelésében.
  • Számonkérhetőség: Az előző pontból fakadóan általában munkájuk is könnyebben ellenőrizhető, számon kérhető.

Hátrányai:

  • Magasabb költség: A SEO ügynökségek általában gyakran magasabb díjat számolnak fel szolgáltatásaikért, mint a szabadúszók, hiszen a cég működési költségeit is ki kell gazdálkodnunk.
  • Kisebb figyelem: Nagy ügynökségeknél előfordulhat, hogy ügyfélként nem kapjuk meg azt az egyéni figyelmet, amit egy szabadúszóval élvezhetünk. Egy kiváló kapcsolattartó (account manager) azonban áthidalhatja ezt a problémát.

Szabadúszó SEO szakértővel való együttműködés

Előnyei:

  • Személyes megközelítés: Egy szabadúszóval gyakran szorosabban és személyre szabottabban dolgozhatunk együtt, amely során nagyobb mértékben figyelembe tudja venni egyedi igényeket és jobban ahhoz igazított megoldásokat nyújthat számunkra.
  • Költséghatékonyság: Szabadúszók gyakran versenyképesebb áron dolgoznak, mivel alacsonyabb működési költséggel rendelkeznek.
  • Gyors döntéshozatal: Egy személy által végzett projekteknél gyakran gyorsabb a kommunikáció és a döntéshozatal.

Hátrányai:

  • Korlátozott erőforrások: Egy szabadúszó nem feltétlenül rendelkezik ugyanazokkal a fizetős SEO szoftver előfizetésekkel és széleskörű szakértelemmel, mint egy ügynökség.
  • Korlátozott kapacitás: Ha nagyobb projektekről van szó, egy szabadúszó könnyen túlterheltté válhat és nem tud további erőforrásokat mozgósítani.
  • Szubjektivitás: Komplexebb kérdések esetén is egyedül dönt vagy javasol megoldást, míg egy ügynökségnél mindez egy csapat konszenzusán alapul.

Összességében a döntés azon múlik, milyen típusú projektről van szó, mekkora pénzügyi keretünk van rá, és milyen mértékű személyes odafigyelést igénylünk. Egy kisebb vállalkozás vagy egy egyszerűbb projekt esetén egy szabadúszó is jó választás lehet, míg egy nagyobb cég vagy egy összetettebb projekt esetén egy ügynökség kínálhatja a jobb és biztosabb megoldást számunkra.

Hogyan válasszunk hozzáértő SEO ügynökséget? 

A SEO ügynökség kiválasztása és szakértelmének felmérése kritikus döntési pont a későbbi sikerhez. A következőkben néhány olyan módszert és tanácsot szedtünk össze, amelyek eddigi tapasztalataink alapján segíthetnek egy SEO ügynökség kompetenciáinak felmérésében:

1. Referenciák és ajánlások 

Kérj az ügynökségtől olyan korábbi vagy jelenlegi ügyfelekkel kapcsolatos információkat, amelyeken keresztül felmérheted, mennyire elégedettek szolgáltatásaival azok, akikkel már együtt dolgozott. Lépj kapcsolatba ezekkel az ügyfelekkel, és kérdezd meg őket az ügynökség teljesítményéről, az elért eredményekről és az együttműködéssel kapcsolatos tapasztalataikról.

2. Korábbi eredmények bemutatása 

Kérd meg az ügynökséget, hogy mutasson be olyan konkrét SEO projekteket, amelyeken dolgoztak (pl.: esettanulmány), és azokhoz kapcsolódó eredményeket. Ez magában foglalhatja a keresési rangsor, a forgalom növekedése és a konverziók változását csakúgy, mint az általuk alkalmazott módszerek, SEO eszközök gyakorlati tapasztalatait.

3. Személyes vagy online konzultáció 

Mindenképpen ismerkedj meg a szakértőkkel, szerezz benyomást egy fél-egy órás konzultáció keretében, amely során rákérdezhetsz keresőoptimalizálási folyamataikra, bevált módszereikre és az együttműködés gyakorlatias részére is. Mérd fel, milyen személyre szabott ötletekkel, tanácsokkal látnak el, mekkora figyelmet fordítanak rád, hiszen ez a későbbi együttműködés során is kiemelt fontosságú lehet.

4. Tesztfeladat

Adj az ügynökségnek egy rövid tesztfeladatot. Például kérd meg őket, hogy végezzenek el egy rövid SEO auditot a weboldaladról, vagy állítsanak össze egy előzetes SEO stratégiai tervet egy adott probléma megoldására. A Selectornál például egy ingyenes SEO gyorsauditot szoktunk felajánlani, amely eredményeit egy személyes konzultáción mutatjuk be ügyfeleinek.

5. Szakmai ismeretek 

Kérdezz rá az ügynökség módszereire és eszközeire. Ha az ügynökség csak az alapvető elvárásoknak megfelelő, felületes módszereket alkalmaz, és nem vesz figyelembe mélyebb technikai, tartalmi és linkhivatkozási elemeket, akkor ezek a jelei annak, hogy esetleg nem rendelkeznek elegendő szakértelemmel.

6. Folyamatos képzés és tanulás 

A SEO egy folyamatosan változó szakterület. Érdemes megkérdezni az ügynökséget arról, hogyan tartják magukat naprakészen az ágazati változásokkal és a keresők algoritmusának módosításaival vagy hogyan kezelik a mesterséges intelligencia adta kihívásokat.

7. Etikai elvek 

Győződj meg arról, hogy az ügynökség kizárólag fehér kalapos SEO módszereket és technikákat alkalmaz. Kerüld el azokat az ügynökségeket, amelyek gyors és feltűnően nagy mértékű pozitív változást ígérnek, mert ok feltehetően fekete kalapos vagy kétes technikákat is használnak.

A fekete kalapos SEO (más néven black hat SEO) azokat a keresőoptimalizálási technikákat foglalja magában, amelyek megsértik a keresőmotorok, mint a Google, irányelveit és szabályait. Célja a keresési eredmények manipulálása egy weboldal rangsorának mesterséges javítása érdekében, rövid távú eredményekre fókuszálva. Ezek a technikák etikátlanok, és súlyos következményekkel járhatnak, beleértve a webhely rangsorolásának visszaesését, sőt, akár a teljes kizárását is a keresőmotorokból. A Google folyamatosan frissíti a keresési algoritmusát, és egyre hatékonyabban felismeri és bünteti a fekete kalapos SEO technikákat. 

A fenti lépések és tanácsok segítségével jobban fel tudod mérni egy SEO ügynökség szakértelmét és megbízhatóságát. Mindig emlékezz arra, hogy fontos az ügynökség múltbeli eredményeinek és hozzáállásának alapos vizsgálata, mielőtt elköteleznéd magad egy hosszú távú együttműködés mellett.

#promobox-szolg-seo#Úgy érzed, inkább szakértőkre bíznád weboldalad keresőoptimalizálását?##

Milyen időtávra kössünk szerződést egy SEO ügynökséggel? 

Mennyi idő alatt derül ki, hogy érdemes-e egy SEO ügynökséggel együtt dolgozni? A SEO, vagyis keresőoptimalizálás hosszú távú befektetésnek számít. Sok ügynökség 6-12 hónapos vagy hosszabb szerződéseket ajánl, mivel ez az időszak általában szükséges ahhoz, hogy a SEO tevékenységek pozitív eredményét ki lehessen mutatni mérésekkel. Az első néhány hónapban az ügynökség felméri a webhely állapotát, optimalizálja a tartalmat és hozzákezd a backlink profil építéséhez. Ebben az időszakban a változások leginkább a háttérben történnek, és lehet, hogy csak minimális növekedést tapasztalsz a forgalomban vagy a rangsorolásban.

Az igazi, mérhető eredmények gyakran a 6. hónaptól kezdődően válnak egyértelművé, de ez természetesen régiók, nyelvek és a weboldal témája szerint is eltérő lehet.  Ezért ajánlott egy legalább féléves együttműködési időtávot választani, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre az eredmények objektív értékeléséhez.

Mennyi idő alatt térül meg a SEO?

Milyen eredményeket érhetünk el keresőoptimalizálással? 

A keresőoptimalizálás eredményei nagyban függnek a kiindulási állapottól, a verseny intenzításától, az elérendő céloktól és az alkalmazott stratégiától. A legtöbb esetben azonban vannak olyan általános tapasztalatok, amelyek megmutatják, milyen eredményekre számíthatunk bizonyos időszakokban.

#m1-p#6 hónap alatt elérhető SEO eredmények##

  • Láthatóság: Az első néhány hónapban általában a technikai hibák kijavításával és a tartalom optimalizálásával jelentősen javítható a weboldal stabilitása és láthatósága. 
  • Forgalomnövekedés: A long-tail kulcsszavak és a helyi keresések optimalizálásával a forgalom lassan, de fokozatosan növekedhet.
  • Konverziós arány javulása: A weboldal felhasználói élményének javításával a látogatók hosszabb ideig maradnak az oldalon, ami a konverziós arány növekedéséhez vezethet.

#m1-p#12 hónap alatt elérhető SEO eredmények##

  • Versenyképesség: A backlink profil fejlesztésével és a megfelelő tartalom stratégia alkalmazásával a weboldal versenyképesebbé válhat, és jobb pozíciókat érhet el a keresési eredményekben.
  • Márkaismertség növekedése: A tartalommarketing és a tudatosan felépített keresőoptimalizált tartalmak révén a megjelenítések száma és a márkaismertség is növekedhet.
  • Stabil növekedés: A megjelenések számát követően a kattintások száma és és a konverziók stabil növekedése is várható, ha a stratégia megfelelően működik.

#m1-p#24 hónap alatt elérhető SEO eredmények##

  • Piacvezető pozíció: Ha a SEO stratégiát konzisztensen alkalmazták, az oldal elérheti az első oldalt a legfontosabb kulcsszavak esetében. Egyes kulcsszavakra ez előbb is bekövetkezhet vagy akár az abszolút első pozíció is elérhető.
  • Hűség: A keresőben való folyamatos jelenlét (láthatóság) növelheti a visszatérő látogatók számát.
  • ROI (megtérülés) maximalizálása: A két évnyi beruházás és fejlesztés után már a megtérülés szakaszába léphetünk azáltal, hogy a költségek csökkennek és a weboldal már stabilan működik és hatékonyan hoz be új ügyfeleket vagy vásárlókat. 

A fenti eredmények eléréséhez azonban elengedhetetlen a folyamatos monitorozás, elemzés és a stratégia finomítása, beleértve az idősoros összehasonlítást és a versenytársak figyelését is. A várható eredmények és a befektetés megtérülése jelentősen eltérhet a verseny intenzitása, piaci szegmensek, témák, kulcsszavak, régiók és nyelvek szerint is.

Milyen KPI-okat határozzunk meg a SEO tevékenység mérésére? 

#m1-p#A kulcs indikátorok (KPI-ok) alapvető célja, hogy átláthatóvá tegyék a keresőoptimalizálás eredményességét és az azt befolyásoló tényezőket.##

Ezek nyomonkövetése történhet egy folyamatosan frissülő, online SEO irányítópulton keresztül csakúgy, mint a SEO ügynökség által küldött, klasszikus havi jelentésekben. Az alábbi  mutatókat mindenképpen érdemes figyelembe venni, ha egy SEO ügynökség munkájának hatékonyságát szeretnénk értékelni:

Megjelenések száma

Az első pozitív jel a keresőkben való megjelenítések számának növekedése lehet, amely azt mutatja, hogy honlapunk egyre gyakrabban tűnik fel a keresési találatok között. A mutató alakulását egyszerűen nyomon követhetjük a Google Search Console fiókon keresztül.

Átkattintási arány (CTR)

A megjelenítések  száma és az átkattintási arány határozza meg, hogy hány látogató fog érkezni a keresőből honlapunkra. Ha a SEO címkék jól vannak kitöltve, akkor nem csak a keresési pozíciókra, hanem a CTR-re is jótékony hatással lehetnek: a jól megfogalmazott oldacímek és tömör, lényegre törő leírások növekvő átkattintási arányhoz vezethetnek.

Organikus forgalom

Ez megmutatja, hány látogató érkezik a weboldalunkra természetes módon a keresőmotorokból. A növekvő organikus forgalom azt jelezheti, hogy az oldal egyre inkább elismertté és relevánssá válik a keresőmotorok szemében, és több potenciális érdeklődő találja meg. Fontos figyelembe venni, hogy fizetett kereső vagy display kampányok is befolyásolhatják hogy hányan keresnek rá cégünk nevére, termékeinkre vagy szolgáltatásainkra, így mindenképpen érdemes különválasztani a branded és non-branded search kategóriákat az elemzés során.

Kulcsszó pozíciók 

A legfontosabb kulcsszavak rangsorolásának nyomon követése alapvető. Fontos, hogy a kiválasztott kulcsszavak, amelyeket figyelünk, tükrözzék az üzleti céljainkat és azt, hogy milyen témákban szeretnénk erősek lenni. Ha a kiválasztott kulcsszavak rangsorolása javul, az is azt támasztja alá, hogy az SEO stratégia működik. Nem érdemes a napi változásokat követni, sokkal inkább a heti vagy havi változásokra, trendekre helyezzünk nagyobb figyelmet.

Láthatósági érték

A kiválasztott kulcsszavak pozícióinak együttes, aggregált változását jól mutatja az ún. láthatósági érték (visibility score), amelyek különböző SEO szoftverek eltérő módon számolnak. Általában annál magasabb a százalékos érték 0-100 között, minél kedvezőbb keresési pozíciókat sikerült megszereznünk az előzetesen meghatározott és figyelt kulcsszavakra.  Ezek nyomonkövetése és versenytársakkal való összehasonlítása is jó kiindulópontot adhat a SEO aktivitások értékeléséhez.

Konverziós arány

Az organikus forgalomból származó konverziók (pl. kapcsolatfelvételi űrlapok kitöltése, hírlevél feliratkozás, vásárlások száma stb.) mutatják, hogy a látogatók mennyire találják relevánsnak az oldalunkat. Egy magas konverziós arány azt sugallja, hogy a weboldal tartalma és struktúrája megfelelően van optimalizálva a célközönség számára.

Külső hivatkozások (backlink-ek) száma és minősége

Nem csak a hivatkozások száma fontos, hanem azok minősége is. A magas minőségű, tekintélyes oldalakról származó hivatkozások növelik a weboldal tekintélyét, és hozzájárulnak a jobb rangsoroláshoz. Kerüljük el az alacsony minőségű, tömeges linkeket kínáló ajánlatokat.

A spam linkek, más néven rossz minőségű linkek olyan hivatkozások, amelyeket manipulatív céllal hoznak létre, a weboldal keresőmotorokban elfoglalt rangsorának mesterséges javítása érdekében. Ezek a linkek nem nyújtanak értéket a felhasználók számára, és gyakran sértik a keresőmotorok irányelveit.

A felsorolt mutatók (KPI-ok) alapján egy SEO ügynökség munkáját objektíven értékelhetjük. Fontos azonban megjegyezni, hogy a SEO tevékenység egy hosszútávú folyamat, és a változások nem mindig azonnal láthatók. Emiatt az eredmények rendszeres és hosszabb távú értékelése ajánlott.

Hogyan különíthető el a SEO munka eredménye más marketing aktivitások hatásától?

A SEO tevékenységek és más online marketing aktivitások hatásának elkülönítése nem mindig egyszerű feladat, mivel a különböző marketing csatornák gyakran egymással összefonódnak és kölcsönösen befolyásolják, jó esetben erősítik egymást. Azonban vannak olyan módszerek és elemzési eszközök, amelyekkel a hatásokat sikeresebben lehet szétválasztani.

SEO eredmények mérése

Webanalitikai eszközök 

A legtöbb modern webanalitikai platform (például Google Analytics) lehetőséget kínál a forgalmi források pontos követésére. Ezen eszközökkel megtekinthetjük, mely látogatók érkeztek az oldalra organikus keresőn keresztül (SEO), fizetett hirdetéseken keresztül (PPC) vagy egyéb forrásokból (pl.: más weboldalakról, közösségi felületekről stb).

Kampány URL-ek 

A fizetett kampányok, e-mail marketing és más online hirdetési tevékenységek esetében használjunk egyedi URL-eket, és lássuk el őket UTM paraméterekkel. Ez lehetővé teszi az egyes kampányok pontos követését és értékelését. Az UTM paraméterek olyan speciális változók, amelyeket az URL-cím végéhez adhatunk hozzá. Ezek a paraméterek további információkat hordoznak a forgalom forrásáról, a hirdetés típusáról, a kulcsszavakról és a kampány tartalmáról.

Attribúciós modellek 

Az attribúciós modellek segítenek abban, hogy megértsük, mely érintkezési pontok járultak hozzá egy konverzióhoz. Például, ha egy látogató először egy fizetett hirdetésen keresztül érkezett az oldalra, majd később organikus keresésből tért vissza és konvertált, az attribúciós modell megmutatja, melyik érintkezési pont mennyiben járult hozzá a konverzióhoz.

Kísérletezés, tesztelés 

Ha új SEO stratégiát vagy változtatást szeretnénk bevezetni, érdemes lehet olyan oldalakat is ún. kontroll csoportot kijelölni, melyen nem hajtjuk végre a változtatást, így összehasonlítva a két csoport eredményeit megítélhetjük az új SEO stratégia hatékonyságát.

Idősoros elemzés 

Tekintsük át a forgalmi és konverziós adatok idősorait. Ha egy jelentős változás tapasztalható az organikus forgalomban egy SEO tevékenység után, és nincs más magyarázat az emelkedésre vagy csökkenésre, akkor feltételezhetjük, hogy az az adott SEO tevékenység hatására következett be.

Versenytársakkal való összehasonlítás

A felsorolt mutatók változását érdemes minden esetben a versenytársakéval összevetnünk, így választ kaphatunk arra, hogy egy forgalom ingadozás vagy helyezésekben bekövetkezett visszaesés csak minket érint, vagy másokat is: lehet egy természetes szezonális ingadozás eredménye, amit mindenkit érint; vagy kevésbé szerencsés esetben egy keresési algoritmus változás kedvezőtlen hatásával kerültünk szembe, amely csak ránk volt negatív hatással.

A különböző marketingcsatornák hatásainak pontos elkülönítése soha nem 100 százalékosan pontos, de a fent említett módszerek és eszközök segítségével közelebb kerülhetünk a valósághoz és jobb döntéseket hozhatunk a jövőbeni marketing és SEO aktivitások tervezése és a marketing költségek elosztásával kapcsolatban.

Hogyan áraz egy SEO ügynökség? 

Végül, de nem utolsó sorban, nézzük meg, milyen árképzési modellek a legelterjedtebbek a keresőoptimalizálási szolgáltatások piacán. Az SEO ügynökségek árképzése számos tényezőtől függ, beleértve az ügynökség tapasztalatát, szakértelmét, az ügyfél iparágait, a vállalat méretét és a kívánt szolgáltatások körét.

#m1-p#A legelterjedtebb árképzési modellek a keresőoptimalizálási (SEO) szolgáltatások esetén a következők:##

Óradíjas megbízás: Ez a legegyszerűbb és leginkább átlátható árképzési modell. Az ügynökség egy adott óradíjat számít fel a SEO feladatok elvégzésért, függetlenül attól, hogy milyen konkrét munkákon dolgoznak. Általában az ügyfelek rendelkezésére bocsátják az időmérés alapjául szolgáló kimutatásokat (time sheets), amelyből pontosan megtudhatjuk, hogy milyen feladat elvégzésére mennyi időt fordítottak.

Projekt alapú megállapodás: Ez a modell akkor alkalmazható, ha az ügyfél pontosan meg tudja határozni, hogy mire van szüksége, amire létrehozható egy konkrét projekt és megvalósítási terv (pl.: egy új honlap SEO optimalizált kialakítása). Ennek árazása is tulajdonképpen a várható időráfordítások becslése alapján történik az ügynökség részéről, azonban az már az ő kockázata, hogy a megvalósítás során ebbe belefér-e. Akkor lehet előnyös mindkét fél számára, ha a feladatok pontosan körülhatárolhatók és az ügynökség már kellő tapasztalattal rendelkezik hasonló méretű és komplexitású projektek kivitelezésében, így annak várható erőforrás igényét pontosan meg tudja becsülni. A megrendelő számára a főbb előnye abban rejlik, hogy egy fix árat fizet a projekt teljes megvalósításáért, amelyhez teljesítési határidő is rendelhető.

Havi előfizetési csomagok: Ez a modell akkor előnyös, ha az ügyfélnek rendszeres SEO szolgáltatásokra vagy tanácsadásra van szüksége. Az ügynökség havonta egy fix díjat számít fel az ütemezett feladatok (pl.: tartalomfejlesztés, onsite SEO optimalizálás, link hivatkozások létrehozása, versenytárs elemzés, helyezések nyomonkövetése stb.) elvégzéséért. Jellemzően több, előre megadott csomag közül választhatnak az ügyfelek igényeik és pénztárcájuk szerint.

Sikerdíjas konstrukció: Ez a modell akkor alkalmazható, ha az ügyfél csak a megszerzett eredményekért hajlandó fizetni. Az ügynökséggel közösen egy adott célt tűznek ki, például hogy az ügyfél webhelye a Google keresési eredményeiben az első 3 helyen szerepeljen bizonyos kulcsszavakra. Ha az ügynökség eléri a célt, akkor az ügyfél a megállapodott díjat fizeti.

A sikerdíjas árképzés alkalmazása az elmúlt években jelentősen csökkent, mivel a piaci környezet kiszámíthatatlan változásai (algoritmus frissítések, versenytársak aktivitásai, új AI technológiák megjelenése stb.) miatt a SEO ügynökségek egyre kevésbé hajlandóak sikerdíjas megbízásokat vállalni. Ez a modell csak akkor működik hatékonyan, ha az mindkét fél számára tartalmaz garanciákat, ezért a leggyakrabban valamilyen hibrid, más árazással kombinálják és a sikerdíj inkább csak kiegészítő bónuszként jelenik meg a megállapodások során.

Összefoglaló

Egy SEO ügynökség kiválasztásakor nagyon fontos, hogy megfelelő körültekintéssel járjunk el, mert jó esetben hosszú távra, azaz több évre választunk SEO partnert. Döntésünk előtt kérjünk több helyről ajánlatot és mérlegeljük a különböző árképzési modelleket és lehetőségeket. Tűzzünk ki reális célokat és rendszeresen mérjük, elemezzük és hasonlítsuk össze az eredményeket. Legyünk türelmesek, mert tartós és stabil eredményt csak kitartó és következetes munkával érhetünk el. A gyors eredmény javulást ígérő, fekete kalapos technikákat alkalmazó piaci szereplőket pedig messziről kerüljük el.

#promobox#Szeretnéd egy SEO Ügynökség segítségét kérni a weboldaladhoz?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes