Webanalitika

Nem működik a domain igazolás? Nem tudsz konverziós eseményeket létrehozni a Facebookon?

Írta:
István
Olvasási idő:
3
perc

Habár az iOS 14 tervezett adatvédelmi intézkedései kedvezően hathatnak az iPhone felhasználók számára, a marketingesek jobb, ha odafigyelnek, ugyanis jelentős változások jönnek a Facebook Ads működésében. Igen, a kettő összefügg, és jobb mielőbb felkészülnöd!

Nem működik a domain igazolás? Nem tudsz konverziós eseményeket létrehozni a Facebookon?

Mit hoz az iOS 14?

Az Apple az iOS 14 rendszerverzióval olyan módosításokat vezetett be, amelyek hatással vannak a Facebook SDK-ból, a Facebook-képpontból és hasonló eszközökből érkező események fogadására és feldolgozására. Miről is van szó?

Jelenleg az Apple eszközein minden harmadik-féltől származó applikációnak kötelező a felhasználó tudtára adnia, hogy milyen személyes adatokhoz fér hozzá működés során, nemsokára pedig minden appnak ami hirdetéskövetést használ engedélyt kell kérnie a felhasználótól arra. Manapság már egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a róluk gyűjtött adatokból a tech-cégek hatalmas profitokra tesznek szert, így nem meglepő, hogy a reklámipar szakemberei jövedelemcsökkenést jósolnak az Apple felhasználók felől, nem is kis mértékben. Várhatóan a legtöbb felhasználó nem fogja engedélyezni a követést, azaz ilyen esetben a Facebook sem lesz képes lekövetni a felhasználó tevékenységét a hirdetés által linkelt weboldalon.

Az iOS 14 hatása a Facebook Ads-re
Az iOS14 számos változást hozott a Facebook életében

Milyen változásra lehet számítani a Facebook Ads terén?

A Facebook hirdetéskezelő bevezeti új összesített eseménymérési funkcióját, amely segíti a hirdetők arra irányuló törekvéseit, hogy a felhasználók privátszférájának fenntartása mellett is hatékony kampányokat tudjanak futtatni. Az összesített eseménymérés korlátozza majd a hirdetők által a Facebooknak a képponton és hasonló eszközökön keresztül továbbítható adatok mennyiségét és típusait.

#m1-y#A hirdetők egy webtartományból (domainból) legfeljebb 8 konverziós eseményt fognak tudni használni.##

Egy másik fontos változtatás, hogy az összes automatikus szabály csak a 7 napos kattintásos hozzárendelési beállítást fogja támogatni. Az összes olyan meglévő szabály, amelynél ez még nincs beállítva a 7 napos kattintásos beállításra áll át.

#promobox-newsletter###

Mi a helyzet a domain igazolással?

A domain igazolás nem egy új dolog, már az iOS 14 megjelenése előtt is voltak funkciók, melyek az igazolás hiányában nem voltak elérhetőek a hirdetők számára.

#m1-y#Most azonban még kevesebb lehetőségünk lesz, ugyanis a konverziós kampányok esetében a weboldalon elhelyezet konverziós események már csak domain igazolással lesznek beállíthatók.##

Ha nem tudod a webtartomány számára használható eseményeket megváltoztatni, a konverziók helyett érkezésioldal-megtekintésekre vagy hivatkozáskattintásokra optimalizálhatod a hirdetéseket, azonban ez kevésbé hatékony.

Hogyan lehet igazolni a domaint?

A domain igazolás lényegében három különböző módszerrel lehetséges. Először is lépj fel a Facebook vállalkozáskezelő felületére, lépj be fiókod beállításaiba, majd A márka biztonsága menüpont alatt válaszd ki a Tartományok lehetőséget. Itt három hitelesítési mód közül választhatsz. Érdemes egyeztetni a weboldal fejlesztőjével, és ő rá bízni a módszer kiválasztását illetve végrehajtását. 

Amennyiben Wordpress alapú oldallal rendelkezel, ajánljuk a meta-tag beillesztéses verifikációt - ennek a lényege, hogy egy kódsor beszúrásával bizonyítod a Facebook felé, hogy a domain felett valóban te rendelkezel. A Head, Footer and Post Injections bővítmény segítségével könnyen, akár programozói tudás nélkül is hozzáadható a kód a weboldal Header részébe. Miután telepítetted a bővítményt, a Beállítások > Header and Footer menüpontban található oldalon tudod beilleszteni a kódot.

Zárszó

Ne lepődj meg, ha a következő pár évben még több korlátozás kerül a felhasználói tevékenységek lekövetésére, és ezáltal újabb kihívások adódnak a hirdetés terén. Az állami szervek elkezdtek foglalkozni az emberek adatainak védelmével az interneten, a tech-cégek pedig ehhez alkalmazkodnak, Nekünk sincs más választásunk.

#promobox-szolg-ppc-facebook#További segítségre lenne szükséged, vagy csak inkább szakemberekre bíznád az ilyesféle módosításokat?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése