Webanalitika

Nem működik a domain igazolás? Nem tudsz konverziós eseményeket létrehozni a Facebookon?

Írta:
István
Olvasási idő:
3
perc

Habár az iOS 14 tervezett adatvédelmi intézkedései kedvezően hathatnak az iPhone felhasználók számára, a marketingesek jobb, ha odafigyelnek, ugyanis jelentős változások jönnek a Facebook Ads működésében. Igen, a kettő összefügg, és jobb mielőbb felkészülnöd!

Nem működik a domain igazolás? Nem tudsz konverziós eseményeket létrehozni a Facebookon?

Mit hoz az iOS 14?

Az Apple az iOS 14 rendszerverzióval olyan módosításokat vezetett be, amelyek hatással vannak a Facebook SDK-ból, a Facebook-képpontból és hasonló eszközökből érkező események fogadására és feldolgozására. Miről is van szó?

Jelenleg az Apple eszközein minden harmadik-féltől származó applikációnak kötelező a felhasználó tudtára adnia, hogy milyen személyes adatokhoz fér hozzá működés során, nemsokára pedig minden appnak ami hirdetéskövetést használ engedélyt kell kérnie a felhasználótól arra. Manapság már egyre többen tisztában vannak azzal, hogy a róluk gyűjtött adatokból a tech-cégek hatalmas profitokra tesznek szert, így nem meglepő, hogy a reklámipar szakemberei jövedelemcsökkenést jósolnak az Apple felhasználók felől, nem is kis mértékben. Várhatóan a legtöbb felhasználó nem fogja engedélyezni a követést, azaz ilyen esetben a Facebook sem lesz képes lekövetni a felhasználó tevékenységét a hirdetés által linkelt weboldalon.

Az iOS 14 hatása a Facebook Ads-re
Az iOS14 számos változást hozott a Facebook életében

Milyen változásra lehet számítani a Facebook Ads terén?

A Facebook hirdetéskezelő bevezeti új összesített eseménymérési funkcióját, amely segíti a hirdetők arra irányuló törekvéseit, hogy a felhasználók privátszférájának fenntartása mellett is hatékony kampányokat tudjanak futtatni. Az összesített eseménymérés korlátozza majd a hirdetők által a Facebooknak a képponton és hasonló eszközökön keresztül továbbítható adatok mennyiségét és típusait.

#m1-y#A hirdetők egy webtartományból (domainból) legfeljebb 8 konverziós eseményt fognak tudni használni.##

Egy másik fontos változtatás, hogy az összes automatikus szabály csak a 7 napos kattintásos hozzárendelési beállítást fogja támogatni. Az összes olyan meglévő szabály, amelynél ez még nincs beállítva a 7 napos kattintásos beállításra áll át.

#promobox-newsletter###

Mi a helyzet a domain igazolással?

A domain igazolás nem egy új dolog, már az iOS 14 megjelenése előtt is voltak funkciók, melyek az igazolás hiányában nem voltak elérhetőek a hirdetők számára.

#m1-y#Most azonban még kevesebb lehetőségünk lesz, ugyanis a konverziós kampányok esetében a weboldalon elhelyezet konverziós események már csak domain igazolással lesznek beállíthatók.##

Ha nem tudod a webtartomány számára használható eseményeket megváltoztatni, a konverziók helyett érkezésioldal-megtekintésekre vagy hivatkozáskattintásokra optimalizálhatod a hirdetéseket, azonban ez kevésbé hatékony.

Hogyan lehet igazolni a domaint?

A domain igazolás lényegében három különböző módszerrel lehetséges. Először is lépj fel a Facebook vállalkozáskezelő felületére, lépj be fiókod beállításaiba, majd A márka biztonsága menüpont alatt válaszd ki a Tartományok lehetőséget. Itt három hitelesítési mód közül választhatsz. Érdemes egyeztetni a weboldal fejlesztőjével, és ő rá bízni a módszer kiválasztását illetve végrehajtását. 

Amennyiben Wordpress alapú oldallal rendelkezel, ajánljuk a meta-tag beillesztéses verifikációt - ennek a lényege, hogy egy kódsor beszúrásával bizonyítod a Facebook felé, hogy a domain felett valóban te rendelkezel. A Head, Footer and Post Injections bővítmény segítségével könnyen, akár programozói tudás nélkül is hozzáadható a kód a weboldal Header részébe. Miután telepítetted a bővítményt, a Beállítások > Header and Footer menüpontban található oldalon tudod beilleszteni a kódot.

Zárszó

Ne lepődj meg, ha a következő pár évben még több korlátozás kerül a felhasználói tevékenységek lekövetésére, és ezáltal újabb kihívások adódnak a hirdetés terén. Az állami szervek elkezdtek foglalkozni az emberek adatainak védelmével az interneten, a tech-cégek pedig ehhez alkalmazkodnak, Nekünk sincs más választásunk.

#promobox-szolg-ppc-facebook#További segítségre lenne szükséged, vagy csak inkább szakemberekre bíznád az ilyesféle módosításokat?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?
5 tipp, hogy a legjobbat hozd ki a Performance Max kampányaidból
PPC kampánykezelés
5 tipp, hogy a legjobbat hozd ki a Performance Max kampányaidból
Növeld vállalkozásod láthatóságát Google Cégem fiókod optimalizálásával!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Növeld vállalkozásod láthatóságát Google Cégem fiókod optimalizálásával!
Így írj kreatív briefet egy ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy ügynökségnek!
Mitől függ a weboldalkészítés ára?
Webfejlesztés
Mitől függ a weboldalkészítés ára?
SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?
Keresőoptimalizálás (SEO)
SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?
Hogyan írjunk PPC kampány briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk PPC kampány briefet egy marketing ügynökségnek?
Hogyan válassz a hírlevélküldő rendszerek között?
Közösségi média menedzsment
Hogyan válassz a hírlevélküldő rendszerek között?
Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?
Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségek?
Ügynökség
Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségek?