PPC

Webshop kampányok Google Ads-ben - alternatívák shopping kampány helyett az e-kereskedelemben

Írta:
Anna

Ha webshopot tervezünk hirdetni Google Ads-ben, mostanság már mindenki a shopping kampányt javasolja. Ez rendben is volna, de mi a helyzet akkor, ha nem szeretnénk vagy még nem adottak a technikai vagy egyéb feltételek a shopping kampány indításához? Milyen egyéb, webshop-specifikus kampányt indítsunk, illetve hogyan építsük fel a fiókunk szerkezetét?

Webshop kampányok a Google Ads-ben - alternatívák shopping kampány helyett

Tegyük fel, hogy van elegendő büdzséd, és az általad forgalmazott temékek köre is alkalmas arra, hogy Google Ads-ben hirdess. Tételezzük fel, hogy  most a célod elsősorban termékeid értékesítése, nem pedig a márkaismertség növelése, mert a márkádat már egy bizonyos - szélesebb vagy szűkebb - vásárlói körben ismerik. Feltételezzük továbbá, hogy már méred a konverziókat, tehát a vásárlások számát és értékét, mert ez webshop kampányok megtérülésének számításához elengedhetetlen.

A Google Ads fiók felépítésének kiinduló szempontjai

Mielőtt lelkesen elindítanád az első kampányodat, érdemes átgondolni, hogyan építsd fel a fiókodat.

A jól felépített fióknak több előnye is van:

  • Minél átláthatóbb a kampányok szerkezete, annál jobban nyomon tudod követni az eredményeket és aszerint optimalizálni - jobban látod, mi megy jól, mi kevésbé, a pénzégető kampányokat/hirdetéscsoportokat le tudod állítani.
  • Egy a webshopodhoz igazodó, jól felépített fiókszerkezet logikus kampánystruktúrát feltételez, mely esetén a Google is nagyobb valószínűséggel tudja a megfelelő  közönség számára megjeleníteni a hirdetéseidet.
  • Mindez javítja a hirdetéseid minőségi mutatóját, és ez - számos más tényezővel együtt nagyobb megtérülést hozhat számodra. Ha esetleg még új neked a fogalom: a minőségi mutató a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak minőségére vonatkozó becslés. Jobb minőségű hirdetésekkel alacsonyabb árak és jobb hirdetéspozíciók érhetők el.

Többféle fő szempont szerint rendezheted a fiókodat, erre néhány javaslat:

  • a webshopod felépítése alapján - aszerint a logika szerint, ahogy a webshopban vannak csoportosítva a termékeid (pl. márka szerint - Adidas cipő vagy célcsoport szerint - cipők futáshoz)
  • termékkategóriák szerint - pl. ha cipőket árulsz, feloszthatod alkalmi cipőkre, sportcipőkre, szandálokra stb.
  • földrajzi helyek, országok és nyelvek szerint  - nem azonos árukészlettel, más áron és más nyelvi beállításokkal.

Ezeket a szempontokat a gyakorlatban sokszor kombinálni is szoktuk, mert a változó üzleti szempontok megkövetelhetik. Például lekövetjük egy fiókban a webshop kategóriaszerkezetét, ami csak termék kategóriákat tartalmaz, márkaneveket nem, azok csak az egyes termékoldalon jelennek meg.

Elképzelhető, hogy webshopunk forgalmazni kezd egy márkát, amit eddig nem árult, de ez egy ismert márka, ami sok vásárlót vonzhat, ezért ezt a márkanevet már hirdetni szeretnénk. Tegyük fel, hogy eddig különböző sportcipőket értékesítettünk, melyek előnye a kedvező áruk volt inkább, ezért ezeket “olcsó sportcipő” kulcsszóval hirdettük. Majd a kevésbé ismert cipőmárkák mellett elkezdjük értékesíteni a Nike termékeit, és ezeket már “nike futócipők” kulcsszóval, vagyis a márka és termékkategória megjelölésével is tudjuk hirdetni.

Ha nyit a vállalkozás egy üzletet vagy raktárat egy másik országban, és el szeretné különíteni azt a célcsoportot, akiket onnan szeretne kiszolgálni, esetleg differenciált kínálattal, más áron, helyi nyelven, akkor ezek mind egy-egy új kampány beállítását igénylik.

Milyen keresési kampány típusokat javaslunk?

Értékesítési célnál alapvetően a keresési kampányok jelentik egy webshop hirdetési fiókjának “tartóoszlopait”. Ezeknél a kampányoknál a hirdetéseid megjelenhetnek a Google keresési eredmények oldalain és más keresési webhelyeken, ha a kulcsszavak relevánsak azzal a keresési kifejezéssel, amit a felhasználó beírt.

Keresési kampány a Google Ads-en
Egy webáruház keresési kampánya

Keresési kampányoknál alapból szoktunk készíteni egy brand kampányt, ami a te webáruházad brand neve, nem pedig a forgalmazott márkáké. Például a webshopod neve “Virágzó Vállalkozás”, weboldalad a viragzovallalkozas.hu. Ekkor az ezekkel kapcsolatos keresési kifejezéseket vesszük fel a kampányba, hogy ne csak a termékeid, hanem a vállalkozásod mint önálló márkanév is elterjedjen a köztudatban. Ezzel megelőzheted azon versenytársaidat is, aki Rád hirdetnek.  Egy bizonyos méret után eljön az a pillanat, amikor már szúrni fogod a konkurencia szemét, jobb erre mielőbb felkészülni! Ezek a kattintások egyébként jóval olcsóbbak lesznek Számodra, mint a versenytársaidnak. Ez persze fordítva is igaz, ha konkurenciára szeretnél hirdetni, akkor az alacsonyabb minőségi mutató miatt Neked többet kell majd fizetned egy kattintásért.

Ezenkívül ún. “általános” keresési kampányokat is készítünk, melyek nem tartalmazzák a te webáruházadnak a nevét, hanem kizárólag a termékeid márkáját és/vagy fajtáját, pl. adidas cipők, nike cipők, puma szabadidő nadrágok stb. Amennyiben ismert márkát forgalmazunk, amelyekre jelentős a keresés, mindenképpen érdemes olyan kampányokat is létrehozni,  amelyek a márkanév + terméknév kombinációkra épülnek (pl.: nike air max). Ezzel azokat a potenciális érdeklődőket érhetjük el, akik már közvetlenül a vásárlási döntés előtt állnak, hiszen már tudják milyen márkájú és típusú terméket szeretnének, és számukra már csak az a kérdés, honnan szerzik be. Ebben az utolsó, szó szerint döntő pillanatban szerencsés, ha a mi hirdetésünkkel találkoznak, ami kifejezetten pl.: fekete férfi nike air max akciós sportcipőre vonatkozik. :) Tehát a célzást számos olyan dimenzióval és variációval pontosíthatjuk, amelyekre van elegendő keresés.

Szöveges hirdetések felvett kulcsszavakkal

Szöveges hirdetéseknél az általunk előre megadott kulcsszavakra fognak megjelenni a hirdetéseink és az általunk kiválasztott cél url-re érkezik az, aki rákattint a hirdetésre. A hirdetésszövegeket ebben az esetben mi írjuk.

Hirdetési hálózat Google Keresési Hálózat
Kampány Példa Cipő Márka és Kategória Általános Keresési Kampány
Ajánlott napi keret x Ft
Hirdetéscsoportok nike futócipők adidas papucsok puma szandálok
Becsült átl. CPC x Ft x Ft x Ft
Kulcsszavak nike futócipő
nike cipő futáshoz
futócipő fajták nike
adidas papucsok
strandpapucs adidas
gumipapucs adidas
puma szandálok
szandál puma
sportszandál puma
Céloldal www.peldacipobolt.hu/
nike_futocipok
www.peldacipobolt.hu/
adidas_papucsok
www.peldacipobolt.hu/
puma_szandalok
Általános keresési kampányterv példa

Dinamikus keresési hirdetések

Dinamikus keresési hirdetéseknél a Google a felhasználó által beírt keresési kifejezéshez “dinamikusan” alakítja a címsorunkat, illetve a hirdetésben szereplő url-t is, a webshopunkon belül. Ezt tapasztalhatjuk, mikor “csodák csodája”, szó szerint látjuk a beírt kulcsszavunkat a hirdetésben.

#m1-y#Előnyök:##

Egyrészt hirdetőként nem kell kulcsszavakat felvennünk, mert a felhasználó által beírt keresési kifejezések fognak a címsorban megjelenni. Másrészt relevánsabbá válik a hirdetés azáltal, hogy a szövegben visszaköszön a felhasználó kulcsszava, valószínűbb az átkattintás, nőhet az átkattintási arány.

További előny, hogy ezek a hirdetések kevésbé keresett kifejezésekre is megjelennek, szemben a “hagyományos” keresési kampányokkal, ahol korlátozó tényező a ritkán beírt kulcsszó, arra nem vagy alig jelenik meg a hirdetésünk.

#m1-p#Hátrányok:##

Mivel szó szerint jelenik meg a keresési kifejezés, az elírások, ékezet nélküli verziók is ott fognak “virítani” a hirdetésünkben, esetenként ezzel kevésbé igényes képet mutatva. Jó hír viszont, hogy a kampányoptimalizálás során ezeket a nem kívánatos keresési kifejezéseket kizárhatjuk.

Szintén nem annyira szerencsés eredmény, hogy magyartalan szövegek alakulhatnak ki, hiszen hirdetőként előre nem ismerjük a beírt keresési kifejezést és a Google által - az oldalunk tartalma alapján - generált szöveget, ami gyakran stilisztikailag és/vagy tartalmilag nem passzol a korábban általunk megadott leíráshoz se teljesen.

Aki tehát szereti jobban kontrollálni a hirdetéseit, annak nem feltétlenül ajánlott.

Inkább akkor javasolnánk, ha idő- és ötlet hiányban szenvedünk, illetve sok terméket forgalmazó és jól keresőoptimalizált webshoppal rendelkezünk.

Folytatjuk!

A keresési kampányok felépítéséről és az ajánlattételi stratégiákról a következő blogbejegyzésből tudhatsz meg többet. Ha úgy érzed, hogy szakmai támogatásra lenne szükséged a Google Ads kampányaid menedzselésében, akkor fordulj hozzánk bizalommal!

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

PPC
Pinterest hirdetéseket már itthon is megéri futtatni!
PPC
Kulcsfontosságú stratégiák Google Ads kampányaid sikeres újraindításához
Hatékonyság
Otthonról is hatékonyan, azaz hogyan működtesd a home office-t