PPC kampánykezelés

A YouTube hirdetés készítés alapjai

Írta:
Kiszervezett Marketing
Olvasási idő:
3
perc

A YouTube egy hatalmas platform, rengeteg potenciális ügyféllel, így kiváló lehetőség a hirdetések futtatásához. Azonban egy sikeres kampány megvalósításához nem elég csak feltölteni egy videót. Fontos, hogy megtervezzük a hirdetést, és a megfelelő célközönségnek mutassuk be. Cikkünkben bővebben is megismerkedünk a YouTube hirdetés készítés rejtelmeivel.

Miért előnyös a YouTube hirdetés készítés?

A YouTube hirdetés készítés számos előnnyel jár, mint például az alábbiak:

Hatalmas elérés: a YouTube a világ legnagyobb videómegosztó oldala, így a hirdetésünkkel rengeteg embert tudunk elérni nemcsak Magyarországon, hanem akár globálisan is.

Célzott hirdetések: a Google Ads hirdetésekhez hasonlóan a YouTube hirdetések is fejlett célzási lehetőségeket kínálnak, amelyek segítségével elérhetjük a cégünk számára legmegfelelőbb embereket.

Költséghatékony: a YouTube hirdetések ára a hirdetésformátumtól, a célzástól és a verseny mértékétől függően változhat, de általánosságban elmondható, hogy költséghatékonyabb, mint más hirdetési formátumok.

Könnyen mérhető: könnyen mérhetjük a hirdetéseink hatékonyságát.

Sokoldalú: a YouTube számos hirdetésformátumot kínál, legyen szó akár videós, akár képes banner hirdetésekről, így a céljainkhoz és a költségvetésünkhöz legmegfelelőbb formátumot választhatjuk.

Ezen kívül a YouTube hirdetés készítésnek vannak további előnyei is, mivel segíthet a brandépítésben, az ügyfélszerzésben, növelheti a weboldalunk forgalmát, javíthatja a konverziós arányunkat, valamint erősíthetjük a márkánk iránti elköteleződést is a fogyasztók körében.

YouTube hirdetés típusok

1) In-stream hirdetések: ezek a hirdetések a videók lejátszása előtt, alatt vagy után jelennek meg. Lehetnek átugorhatóak és nem átugorhatóak is. Videóba ágyazott hirdetéseknek is hívják őket.

  • Átugorható in-stream hirdetések: 5 másodperc után átugorhatóak. Beállítható úgy a kampány, hogy csak akkor fizessünk, ha a nézők megtekintik a teljes videós hirdetésünket, vagy ha interakcióba lépnek a videóval.
  • Nem átugorható in-stream hirdetések: nem átugorhatóak, és legfeljebb 15 másodpercig tarthatnak.
Youtube in-stream video hirdetések

2) Bumper hirdetések: rövid, maximum 6 másodperces YouTube videós hirdetések, amelyek nem átugorhatóak. Lejátszhatók a videók előtt, közben és után is.

3) Feedben megjelenő hirdetések: a YouTube keresési találatok között, a kapcsolódó videók mellett, és a YouTube mobilalkalmazás kezdőlapján jelennek meg. Akkor fizetünk a hirdetésekért, ha egy felhasználó rákattint.

4) Display hirdetések: bannerek formájában jelennek meg a YouTube-on.

5) Masthead hirdetések: ezek a kiemelt hirdetések a YouTube kezdőlapján jelennek meg, és a platformon elérhető legnagyobb hirdetési formátumot jelentik.

Masthead Youtube hirdetés

6) TrueView for Action hirdetések: egy CTA gombot tartalmaznak, amely arra ösztönzi a nézőket, hogy további információkat szerezzenek a hirdetésben megjelenített termékről vagy szolgáltatásról, vásároljanak, vagy töltsenek le egy alkalmazást.

7) Nem beágyazott out-stream hirdetések: a videó elindul a háttérben lenémítva, miközben a felhasználó böngésznek, és kattintásra levehetik róla a némítást. Csak mobilon elérhető hirdetési formátum, és nem érhetők el a YouTube-on, csak más Google-partner weboldalakon és applikációkban.

#promobox-newsletter###

A YouTube hirdetés készítés lépései

1) Határozzuk meg a célunkat: mit szeretnénk elérni a hirdetéssel? Több vásárlót akarunk szerezni? Növelni szeretnénk a márkaismertséget? Vagy talán a weboldalunk forgalmát szeretnénk növelni? A célunk meghatározása segít a megfelelő hirdetésformátum kiválasztásában.

2) Hozzuk létre egy videókampányt: a Google Ads felületén hozhatjuk létre a kampányunkat, mindössze annyit kell tennünk, hogy a kampány típusának kiválasztásánál a "Videó" kampánytípust választjuk. Itt beállíthatjuk a célunkat, a hirdetésformátumot, a célzást, a költségvetést és a videóhirdetést is.

3) Válasszunk hirdetésformátumot: a YouTube számos hirdetésformátumot kínál, amelyek mindegyike más-más célokra alkalmas. Ezekről az előbbi vázlatpontban írtunk.

4) Célozzuk meg a megfelelő közönséget: a YouTube fejlett célzási lehetőségeket kínál, amelyek segítségével elérhetjük a hirdetésünkkel a legmegfelelőbb embereket. Célozhatunk demográfiai adatok (kor, nem, lakhely), érdeklődési körök, online viselkedés és még sok más alapján, akárcsak Google hirdetések készítése során.

5) Készítsünk ütős videót: a videó a YouTube kampányunk legfontosabb eleme. Fontos, hogy figyelemfelkeltő, informatív és szórakoztató legyen. A videó hossza a hirdetésformátumtól függően változhat. Emellett a Google segítséget nyújt a videóhirdetések elkészítésében, mivel számos testreszabható sablont biztosít a hirdetők számára.

Video hirdetés létrehozása a Google Ads felületén

6) Határozzuk meg a költségvetést: a YouTube hirdetések ára a hirdetésformátumtól, a célzástól és a versenytől függően változik. Dönthetünk napi vagy havi költségkeretről is.

7) YouTube hirdetés közzététele: ha mindent rendben találtunk egy átfogó ellenőrzés után, tegyük közzé a YouTube kampányt.

8) Kövessük nyomon az eredményeket: fontos, hogy nyomon kövessük a hirdetésünk eredményeit, hogy lássuk, mennyire hatékony, és folyamatosan optimalizálni tudjunk.

Amennyiben még nem rendelkezel megfelelő tapasztalattal a hirdetéskezelés területén, úgy célszerű inkább egy profi online marketing ügynökségre bízni a dolgot!

A cikket a Kiszervezett Marketing Kft. készítette.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Last minute Black Friday PPC kisokos
PPC kampánykezelés
Last minute Black Friday PPC kisokos
Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?