Ügynökség

10 szempont a megfelelő online marketing ügynökség kiválasztásához

Írta:
Shannon
Olvasási idő:
5
perc

Arról már korábban írtunk, hogy milyen vitathatatlan előnyökkel jár marketing ügynökséggel dolgozni, azonban, ha azt is tudni szeretnéd, hogy milyen szempontokra figyelj a megfelelő online marketing partner kiválasztásakor, ez a cikkünk Neked szól! Bár egy ügynökséggel való szerződéskötés nem egy életre szóló döntés, mégis, ha már rögtön az elején sikerül megtalálnod azt az ideális stratégiai partnert, aki hosszú távon több területen is a segítségedre lehet, az jelentős terheket tud levenni a válladról.

10 szempont a megfelelő online marketing ügynökség kiválasztásához

Milyen szempontok szerint válassz online marketing ügynökséget?

Elmondható, hogy mára már nagyon sok különböző online marketing ügynökség van a piacon, ezért is elengedhetetlen, hogy ha arra kerül a sor, kellő figyelmet fordíts jövőbeli partnered megválasztására. Fontos, hogy online marketing tevékenységeidhez valóban olyan ügynökséget találj, akikkel megvan az összhang, megértik az igényeidet, proaktívan támogatják céljaidat, és közösen tudtok fejlődni hosszú távon is. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, összegyűjtöttünk néhány szempontot, melyet érdemes mindig észben tartani.

1. Ügynökségi profil

Milyen feladatok ellátására keresel partnert, és milyen elvárásaid vannak? Igényel speciális ismeretet az iparág vagy termék, amivel foglalkozol? Egy konkrét területre fókuszáló ügynökséget (pl. SEO ügynökség) keresel, esetleg olyan csapatra van szükséged, akik a közösségi kommunikáció mesterei? Vagy inkább egy általános partner lenne számodra a befutó, aki a legkülönfélébb feladatokban is a segítségedre lehet kiadványok elkészítésétől kezdve hirdetéskezelésen át a rendezvényeid megszervezésig?
Ezen kérdések tisztázását követően ki fogod tudni zárni, azokat a jelölteket, akik biztosan nem tudnak segíteni neked, mert például nem nyújtanak olyan marketing szolgáltatásokat, amire neked kiemelt szükséged lenne. 

2. Konkrét, elérendő célok definiálása

Általános elvárásaid meghatározásán túl, céljaid konkretizálásával a megkeresett marketing ügynökségek munkáját is megkönnyíted, hiszen az alapokat ismerve, majd a részleteket tisztázva, sokkal hamarabb kaphatsz egy olyan ajánlatot, mely valóban lefedi a Te igényeidet. Ha esetleg mégsem így történik, az egy intő jel lehet, hogy érdemes még tovább keresni.
Céljaid definiálásakor fontos a KPI-ok rögzítése is: a potenciális ügynökségek ezáltal fel tudják mérni, hogy mennyire tudnak partnerek lenni, munkájuk eredménye, hatékonysága megfelelően mérhető lesz-e.

konkrét, elérendő marketing célok definiálása

3. Szakmai kompetencia

Természetesen az egyik legfontosabb szempont, hogy a választott marketing ügynökség kellő kompetenciával rendelkezzen, a vállalt feladatok mögött profi szakemberek álljanak. Erre vonatkozóan pedig már az ajánlat minőségéből, személyre szabottságából is sok mindent le tudsz szűrni. Az ígért határidőn belül megkaptad az anyagot? Jól követhetően, igényesen van kidolgozva? Figyelembe vették a kéréseidet? Kifejezetten neked készült az anyag, vagy  egy mindenkinek kiküldött sablont kaptál?
Amennyiben már az ajánlat is komplex, stratégiai gondolkodást tükröz, sőt az későbbi egyeztetések során kifejezett figyelem irányul a szakmai edukálásodra is, az a lehető legjobb jel. 

Még egy jó tanács: vess egy pillantást az ügynökség blogjára - ez szintén jó képet ad a szakmai ismeretükről. Ha azt látod, hogy hétről-hétre igényes szakmai bejegyzésekkel állnak elő, reagálva mindig a legújabb trendekre, változásokra, akkor biztos lehetsz benne, hogy mindezt az együttműködés során is fogjátok tudni kamatoztatni.

4. Az első benyomás fontossága

Ne feledd, az első benyomást nem lehet alulértékelni, akkor sem, amikor egy online marketing ügynökség kiválasztásáról van szó. Már a lehetséges partnerek weboldala, blogja vagy épp közösségi felületei alapján is felmérheted, hogy mire számíthatsz. Az, hogy ezek mennyire igényesek, mennyire követhetők, milyen az alkalmazott nyelvhasználat, sok mindent elárul alapjaiban az ügynökség munkájáról. Habár sok ügynökség életében csak az ügyféligények kielégítése után kerül sor a saját platformok menedzselésére, ha ezek is profizmust sugároznak, az mindenképp egy jó mutató, hiszen a legjobb bizonyíték, ha saját marketingjét is képes jól csinálni egy ügynökség.

#promobox-newsletter###

5. Legyen meg az összhang

A sikeres hosszú távú együttműködés további feltétele, hogy Ügyfél és ügynökség között meglegyen a kémia. Fontos, hogy már az első pillanattól kezdve érezd a törődést, hogy fontos vagy a cégnek, és akár félszavakból is megértsétek egymást. Azt, hogy ez mennyire van így, már a legelső kapcsolatfelvétel során érezheted, éppen ezért előnyös, ha már a megbízás előtt lehetőséged van megismerkedni azzal vagy azokkal a munkatársakkal, akikkel szorosan együtt fogsz dolgozni a későbbiekben. Ilyen módon elkerülheted, hogy esetlegesen olyan cégek okozzanak csalódást, ahol a látványos weboldal és a megnyerő értékesítő mögött valójában nem állnak profi, jól képzett szakemberek.

A Selectornál az egyik legfontosabb értéknek az ügyfélközpontú hozzáállást, a kiemelkedő ügyfélélmény biztosítását tartjuk. Az eredményes munkához fontos, hogy a választott marketing ügynökség proaktívan álljon vállalkozásodhoz, folyamatos javaslatokkal támogatva céljaid elérését, miközben valódi partnerként dolgoztok együtt a közös sikerek érdekében. 

6. Referenciák

Sokat elárul az ügynökségekről az is, hogy milyen minőségű és komplexitású korábbi munkákat, projekteket tudnak prezentálni az érdeklődők számára. A referencia anyagokat átnézve, szinte minden esetben ki fog derülni, ha valakinek a Te iparágadban még nincs vagy kevés tapasztalata van, így ezzel is tovább szűkítheted a potenciális partnerek körét. Fontos lehet továbbá az is, hogy olyan marketing ügynökséget válassz, akinek hozzád hasonló méretű cégekkel van tapasztalata. A nagyvállalati referenciák meggyőzőek, de nem biztos, hogy vállalkozásod felvirágoztatásában is ők lesznek a leghatékonyabbak.
Mindazonáltal vedd figyelembe, hogy a designnal, UX-szel és honlap készítéssel is foglalkozó ügynökségek ezen a fronton kétségkívül előnyben lesznek, hiszen szakterületeikből kifolyólag - jó esetben - vizuálisan meggyőzőbb anyagokat tudnak összeállítani és bemutatni honlapjukon keresztül.

7. Kapcsolattartás módja

Bizonyos esetekben nem árt figyelembe venni, hogy az érintett partnerrel milyen formában történhet a kapcsolattartás. Általában bőven elegendő, ha a megbeszélések, egyeztetések online keretek között zajlanak, de időnként szükség lehet személyes találkozásokra is. Így például fővárosi székhely esetén, érdemes lehet leszűkíteni a kört a budapesti és az agglomerációban található marketing ügynökségekre.

online megbeszélés marketing ügynökséggel

8. Ügynökségi árak

Természetesen az anyagi oldalról sem feledkezhetünk meg a megfelelő partner kiválasztása során, ezért célszerű már a keresés legelején meghatározni, hogy mégis mekkora büdzsét szánnánk online marketing aktivitásunkra. A marketing ügynökségi árak jellemzően sok tényezőtől függnek, ebből adódóan fontos, hogy az ajánlatokat minden esetben komplexen értékeld. Vedd figyelembe a hozzáadott értéket, a kiegészítő szolgáltatásokat, ne pedig a legalacsonyabb árat fogadd el törvényszerűen. Mindezeken kívül pedig a szerződési feltételeket is érdemes alaposan átvasni. Tudd, hogy milyen feltételekkel és mennyi időre köteleződsz el új partnered irányába, hogy ha a későbbiekben bármi miatt is szükségesnek éreznéd, tisztában legyél vele hogyan, milyen könnyen tudsz váltani.

9. Nyelvtudás, nemzetközi piacismeret

Abban az esetben, ha céljaid között szerepel a nemzetközi terjeszkedés, vagy már aktuálisan is jelen vagy a külföldi piacon, figyelj rá, hogy partnered hosszú távon ebben is segítségedre tudjon lenni, rendelkezzen a szükséges nyelvtudással és a nemzetközi piacra lépéshez szükséges tapasztalatokkal. Ha mondjuk nincs az ügynökségnek angol nyelvű weboldalala, akkor biztos lehetsz benne, hogy kizárólag a hazai piaci igények kielégítésére fókuszál.

hogyan válassz nemzetközi marketing ügynökséget

10. Ajánlás

Végül, de nem utolsó sorban pedig az egyik legbiztosabb érv egy marketing ügynökség mellett, ha egy olyan ismerős ajánlja azt, akinek adsz a véleményére és az elégedettsége személyes, saját tapasztalatokon alapul. Érdeklődj és kérdezz bátran ismeretségi körödben, hiszen lehet, hogy pont így fogod megtalálni a számodra tökéletes marketing partnert!

Az előbbiekben felsoroltakon túl, természetesen egyéb szempontok is felmerülhetnek a megfelelő partner kiválasztása során - fontos, hogy mindig az adott vállalkozás igényeit tartsuk szem előtt. Lesz, ami a Te vállalkozásod számára kevésbé lesz hangsúlyos, miközben más szempont hatványozott szereppel bír majd egy eredményes együttműködés kialakításához. A lényeg, hogy döntésed megalapozott legyen, és tudd, hogy miért a választott online vagy digitális marketing ügynökség mellett tetted le a voksod.

#promobox#Készen áll rá, hogy szintet lépj, és marketing tevékenységeidet egy profi ügynökségre bízd? Írj nekünk!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése